jOzh's HT

Gestart door jOzh, november 21, 2005, 12:54:24

Vorige topic - Volgende topic

jOzh

De geplande upgrade van het stereo gedeelte van m'n set (cdspeler + stereoversterker) heb ik maar op de lange baan geschoven, ik wil toch eerst m'n Philips breedbeeld vervangen voor een 37-40 inch lcd of plasma.

Wat het moet gaan worden weet ik nog niet, zelfs de keuze voor lcd of plasma is nog niet gemaakt. Gaan we zeker nog eens een dagje Vincent mee bezig houden in Arnhem denk ik ;)

Vooralsnog staan op de watchlist:
Samsung le40m61
Philips 37pf9830
Sony klv-v40
Panasonic 37pv500 (al zal deze tegen de tijd dat ik tot aanschaf over ga wel niet meer te krijgen zijn...)
Hitachi 42pd7200

Aanvullingen op deze lijst hoor ik uiteraard graag :)
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

Fransvis

Mooie set hoor...speel je tennis?

noise

Dit ziet er zeker netjes uit!
Heb wel een vraagje over je sub.
Heb je geen last dat de poorten van je sub zo dicht bij de muur staad?
Gr, Wim.

jOzh

Citaat van: Fransvis op december 19, 2005, 18:30:39
Mooie set hoor...speel je tennis?

Dank je, en ja, ik speel tennis maar vooral voor de lol. Ik badminton ook en dat doe ik wat serieuzer. Ben nog steeds op zoek naar een shuttle van hetzelfde formaat als de bal maar nog niet gevonden ;)

Citaat van: Hessels op december 19, 2005, 18:38:30
Dit ziet er zeker netjes uit!
Heb wel een vraagje over je sub.
Heb je geen last dat de poorten van je sub zo dicht bij de muur staad?
Gr, Wim.

Hmm, nee eigenlijk niet. Geen last van resonantie of iets dergelijks.
TV Panasonic TX-P50VT60

jOzh

De plannen voor een nieuwe tv zijn ondertussen uitgevoerd, er is een Panasonic 42PV60 in de plaats van m'n Philips 28" gekomen. Flinke winst in grootte dus, maar ook zeker in beeldkwaliteit. De Philips had toch wat vreemde kuren (verticale balken in het beeld), daar ben ik nu uiteraard helemaal van af. Foto's komen binnenkort, eerst aanstaande donderdag m'n dvdspeler ophalen die ter reparatie bij de dealer staat (zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=41348.0). Dan kan ik m'n plasma ook via HDMI aansluiten, wat ongetwijfeld zal zorgen voor nog betere resultaten ;)
TV Panasonic TX-P50VT60

jOzh

Hier een paar nieuwe foto's:

De Marantz dv7600 is dmv een Qed HDMI kabel aan de Panasonic aangesloten. Verder hangt m'n QED Scart er ook nog tussen maar dat is meer voor spek en bonen ;)
De VGA kabel gaat naar m'n pc, binnenkort maar eens een aantal HD films testen.

Ow, en de beeldkwaliteit zoals te zien op foto 1 en 2 is niet echt representatief voor de werkelijkheid te noemen, op de een of andere manier lukt het me niet om met m'n digitale camera een beetje goeie plaatjes in m'n kamer te schieten. Zal wel komen doordat m'n kamer vrij donker is en de camera vrij beperkt in z'n mogelijkheden.
TV Panasonic TX-P50VT60

mikeske

Mooie set, zeker nu met die nieuwe tv.
Moet toch ook wel eens zo een big ass tv gaan kopen  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

jOzh

Zo, hele harde kick! Toch goed om te zien dat ik me al zo lang heb in kunnen houden wat betreft upgraden/nieuwe aankopen. Hoewel, er is wel een Xbox 360 bij gekomen, maar verder is het de afgelopen maanden erg rustig geweest wat mijn HT betreft.

Maar daar gaat nu binnenkort waarschijnlijk verandering in komen, ik wil nu toch echt het stereo gedeelte wat gaan verbeteren. Ik ben er voor mezelf wel uit dat ik bij Marantz wil blijven, de Marantz sound spreekt me gewoon erg aan maar ik moet toegeven dat dit ook wel een esthetische reden heeft. Dus, upgrades moeten én van Marantz zijn, én zilver/platinum van kleur.

De eerste stap wordt een cd speler, zeer waarschijnlijk een CD 17 (MK2 of KI). Probleem is dat deze lastig in zilver te vinden zijn, ook hier zie ik ze als 2e hands eigenlijk bijna altijd in champagne kleur voorbij komen. Daar ben ik sinds de dv4300 en sr4300 juist vanaf gestapt... Vervolgens wil ik er (na weer een tijdje sparen uiteraard) de bijpassende PM 17 versterker bijhalen.

Ik wil de stereo componenten integreren in m'n HTset, hierdoor is het wel van belang dat de PM17 een soort van 'pass-through' functie heeft, zodat de stereoversterker puur als eindversterker optreedt. Weet iemand toevallig of de PM17 een dergelijke functie heeft?

TV Panasonic TX-P50VT60

jOzh

Gisteren is de CD-17MKII M opgehaald en aangesloten, zie de 2 plaatjes hieronder. Het is een ex-demo waardoor ik em voor een mooie prijs mee kon krijgen. En hij ziet er nog piekfijn uit, helemaal top dus.

Na korte luistersessies valt me vooral op dat de plaatsing van de cd17 veel beter is dan de dv7600. Ik vind 'm ook veel genuanceerder klinken, terwijl de dv7600 elk geluid op de cd 'frontaal' laat horen, speelt de cd17 veel meer met nuanceverschillen. Ik bedoel hier met name volumeverschillen van de instrumenten en zang, op de dv7600 is alles aanwezig maar bij de cd17 hoor je veel duidelijker dat er sprake is van verschillende lagen. Lastig uit te leggen maar wel zeer duidelijk hoorbaar. Zoals gezegd nog niet heel lang geluisterd, dit weekend ga ik ze wat uitgebreider met elkaar vergelijken.

Volgende geplande update; de bijpassende PM-17MKII =)
TV Panasonic TX-P50VT60

HTR

zo t vliegt echt bij jou! moooie set!
tv is echt lekker ding:P en die pm 17 kan ik je ook zeker aanraden super geluidje!

graafke