Marantz dv7600 blijft hangen na pauze

Gestart door jOzh, februari 25, 2006, 19:04:15

Vorige topic - Volgende topic

jOzh

Ik heb nu al weer een half jaartje een Marantz dv7600, ben er nog steeds erg blij mee maar er zit me toch iets niet helemaal lekker. Als ik de speler tijdens een film een minuut of 2 op pauze zet en vervolgens weer verder ga, blijft de speler tijdens de eerstvolgende chapterovergang ongeveer een seconde hangen waarbij ook het geluid wegvalt.

Weet iemand of dit een bekend probleem van de Marantz is? Ik vind het niet heel erg storend, ook omdat ik precies weet wanneer het voorkomt (niets zo vervelend als een zich 'random' voordoend probleem) maar ik ben wel benieuwd of het een probleem is dat meerdere mensen herkennen.
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

jeroen_v

Same here! Bij een pauze van een paar minuten, blijft de speler hangen bij de eerste volgende chapterovergang. (Daarna niet meer trouwens). Meer 7600 eigenaren dit probleem?

Kjelt

Ja komt me bekend voor, ik wist niet dat het bij een chapter overgang was, dan zou het software matig verholpen moeten kunnen worden.
Ik dacht zelf dat het een soort van buffer synchronisatie probleem was wat vaker voorkomt bij MPEG2 decoders (audio en geluid lopen bij MPEG2 niet synchroon dus moet er met flags zo nu en dan gesynced worden iets dat door een pauze net fout kan lopen). Maar liever dit dan dat het geluid en beeld niet meer goed synchroon lopen zoals bij sommige budget spelers.  ;)

jeroen_v

Citaat van: Kjelt op februari 26, 2006, 16:03:16
Ja komt me bekend voor, ik wist niet dat het bij een chapter overgang was, dan zou het software matig verholpen moeten kunnen worden.
Ik dacht zelf dat het een soort van buffer synchronisatie probleem was wat vaker voorkomt bij MPEG2 decoders (audio en geluid lopen bij MPEG2 niet synchroon dus moet er met flags zo nu en dan gesynced worden iets dat door een pauze net fout kan lopen). Maar liever dit dan dat het geluid en beeld niet meer goed synchroon lopen zoals bij sommige budget spelers.  ;)

Helemaal mee eens. Alleen valt me wel op dat veel dvd disks zelf niet synchroon lopen. Vaak is het dan zo dat het geluid eerder komt dan het beeld (En nee ligt niet aan mijn tv oid. Ik heb namelijk een CRT tv). Daar kan je zelfs met een lip-sync optie niks aan doen helaas, want dan gaat het nog meer uit de pas lopen.

Stadium III

ik hebt hem ook de 7600
Tot nu toe nog nergens last van ook nie naar een wat langere pauze dat alles blijft hangen
Ik vindt wel dat ie een ontiegelijke lange laad tijd heeft voordat ie begint

stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Kjelt

Citaat van: Stadium III op februari 28, 2006, 12:41:12
Ik vindt wel dat ie een ontiegelijke lange laad tijd heeft voordat ie begint

Dat heeft te maken met het feit dat ie ontiegelijk veel verschillende formaten ondersteund, als je een dvd-only speler hebt die niets anders als dvd's speelt dan is het snel voor elkaar, nu moet de software alle types disc afgaan om te kijken of het dat wel of niet is, denk dan niet alleen aan SACD,CD,DVD maar ook aan +R -R +RW
-RW ROM. Als je al die combinaties uittelt heb ik respect voor de bouwers  ;)

Cinematic

Citaat van: jOzh op februari 25, 2006, 19:04:15
Ik heb nu al weer een half jaartje een Marantz dv7600, ben er nog steeds erg blij mee maar er zit me toch iets niet helemaal lekker. Als ik de speler tijdens een film een minuut of 2 op pauze zet en vervolgens weer verder ga, blijft de speler tijdens de eerstvolgende chapterovergang ongeveer een seconde hangen waarbij ook het geluid wegvalt.

Weet iemand of dit een bekend probleem van de Marantz is? Ik vind het niet heel erg storend, ook omdat ik precies weet wanneer het voorkomt (niets zo vervelend als een zich 'random' voordoend probleem) maar ik ben wel benieuwd of het een probleem is dat meerdere mensen herkennen.

Je moet ook niet pauzeren tijdens de film !
schande schande schande!!
;D

jOzh

Citaat van: Cinematic op februari 28, 2006, 18:54:21
Je moet ook niet pauzeren tijdens de film !
schande schande schande!!
;D

Hehe, maar volgens mij weet iedereen hier wat een paar biertjes met de blaas doen ;-)
Das juist het fijne van een home-cinema, dat je niet over 20 mensen heen moet kruipen als je naar de wc moet en als je terug komt de clou van de film gemist hebt!
TV Panasonic TX-P50VT60

FrankB

Nee, home-cinema bij jou is dat je gaat plassen en dan de film overnieuw kunt starten >:D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

jOzh

Citaat van: FrenkB op februari 28, 2006, 19:19:38
Nee, home-cinema bij jou is dat je gaat plassen en dan de film overnieuw kunt starten >:D

Nouja, een seconde blijven hangen bij een chapterovergang is net effe wat anders dan opnieuw starten gelukkig ;)
TV Panasonic TX-P50VT60

jOzh

Ondertussen heb ik m'n Marantz toch maar ter reparatie bij de dealer aangeboden, er zat tenslotte nog garantie op. Bericht gekregen dat er een software update is uitgevoerd (terwijl Marantz in een e-mail vermeldde dat er geen firmware update beschikbaar was...) en dat ik em op kan halen. Ben benieuwd of de problemen opgelost zijn.
TV Panasonic TX-P50VT60

JAB

Citaat van: jOzh op april 18, 2006, 09:36:40
Ondertussen heb ik m'n Marantz toch maar ter reparatie bij de dealer aangeboden, er zat tenslotte nog garantie op. Bericht gekregen dat er een software update is uitgevoerd (terwijl Marantz in een e-mail vermeldde dat er geen firmware update beschikbaar was...) en dat ik em op kan halen. Ben benieuwd of de problemen opgelost zijn.
Jammer dat Marantz dit soort updates niet gewoon via de website beschikbaar stelt voor iedereen.

typhoon

Software update waar? Ik heb hetzelfde probleem met mijn Marantz 7600, ook bij cd's.
kinostar scherm/ svs PB-12-plus/Philips BDP 9700/ Benq 1070/Arcam avr350/Qed SA xt biwire-hdmi-p-sr-sw, phoenix arx 800, Ixos 608.

Marz

Ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb het opgelost door niet meer op pauze te drukken maar op stop. Hij blijft dan nog wel bij de scene en als je dan weer op play (= resume) drukt dan speelt hij gewoon weer verder waar je bent gebleven. Zonder verdere problemen.

Niet 2x op stop drukken want dan kan je de film weer vanaf het begin gaan kijken  ;D.

Laat ff weten of het probleem is opgelost want dat laat ik hem ook nakijken.

Stadium III

Citaat van: Marz op april 30, 2006, 13:31:23
Ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb het opgelost door niet meer op pauze te drukken maar op stop. Hij blijft dan nog wel bij de scene en als je dan weer op play (= resume) drukt dan speelt hij gewoon weer verder waar je bent gebleven. Zonder verdere problemen.

dat is natuurlijk ook weer een oplossing die ik zelf ook gebruik ivm met inbranden al weet ik zo niet hoelang het duurt bij plasma voordat ie inbrand

stadium III

5.2.4 Marantz Klipsch setup

typhoon

Het op stop drukken is eigenlijk maar een tussenoplossing en werkt niet bij cd's. Hoe langer de dvd-speler speelt hoe meer problemen hij bij mij krijgt. Als ik de dvd-speler een tijdje laat uitstaan dan speelt hij de discs waar hij bij blokkeerde zo goed als perfect af.
kinostar scherm/ svs PB-12-plus/Philips BDP 9700/ Benq 1070/Arcam avr350/Qed SA xt biwire-hdmi-p-sr-sw, phoenix arx 800, Ixos 608.

Kjelt

Citaat van: typhoon op april 30, 2006, 15:21:38
Het op stop drukken is eigenlijk maar een tussenoplossing en werkt niet bij cd's. Hoe langer de dvd-speler speelt hoe meer problemen hij bij mij krijgt. Als ik de dvd-speler een tijdje laat uitstaan dan speelt hij de discs waar hij bij blokkeerde zo goed als perfect af.

Ik vermoed dat het hier dan om warmte problemen zou kunnen gaan, staat je 7600 koel opgesteld? (dus niet vlak boven een zware versterker of helemaal ingebouwd ? )

typhoon

Hij staat inderdaad boven de versterker, maar al mijn dvd-spelers hebben boven mijn versterker gestaan. Dit zou de eerste zijn die er problemen mee heeft.

Kjelt

Citaat van: typhoon op april 30, 2006, 20:38:17
Hij staat inderdaad boven de versterker, maar al mijn dvd-spelers hebben boven mijn versterker gestaan. Dit zou de eerste zijn die er problemen mee heeft.

Klopt! de 7600 heeft echt wat warmte problemen, er zijn modellen met uitsparingen in de kast (bij mij dus niet).
Ter vergelijk als ik een dvd speel dan is ie na afloop rond de 50 graden Celsius!!!! En bij mij staat de speler helemaal los. Zet hem eens standalone op de grond, grote kans dat je problemen opgelost zijn.

jOzh

Hier even een reactie ter bevestiging dat de software-update het pauze-probleem bij mij heeft opgelost. Dus ter reparatie aanbieden zou ik zeker aanraden aan eenieder met hetzelfde probleem.
TV Panasonic TX-P50VT60

Snowmaster

Warmte vergroot dit soort problemen vaak wel.  Bij gebrande DVD's gaat de speler dan vaak "flippen".  Een speler is vaak veel stabieler als hij niet op de receiver staat Probeer het toch maar eens uit.     
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)