Halflife 1 / Blackmesasource

Gestart door Erik, november 20, 2005, 14:23:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik

Een keer kwam ik bij toeval op deze site terecht. Dit zijn een groep vrijwillegers (ja ze bestaan nog) die niet tevreden waren met de conversie van HL1 naar HL2 standaards door Valve. Overigens ik ook niet.

Dus zij zijn begonnen het hele zooitje zelf maar om te zetten, ook zelf nieuwe textures en 3dD modellen maken in superkwaliteit. En ik heb wat screenshots gezien en ze zien er echt geweldig uit! Ze blijven trouw aan het origineel er wordt niets aan puzzels toegevoegd. Alleen wordne de tegenstanders wat slimmer en staan ze niet allemaal meer op dezelfde plek om het niet al te makkleijk te maken.

Het project liep al een tijdje, ze zitten al zo te zien in de alpha fase. Ze hebben geen officiele toestemming van Valve, maar valve heeft ook niet in gegrepen. Het kan dus alle kanten op.  Dus fingers crossed.

Oh ja en het wordt gratis

Ik ben niet snel onder de indruk van grafische screenshots. Maar kijk eens naar het verschil tussen oud en nieuw! Hier viel mijn mond gewoon open van verbazing, dit zijn dus amateurs! Ik zou dat niet zeggen.


Afijn lees zelf verder als je geinteresseerd bent en laat even weten als jij HL1 nog een keer ga spelen met deze MOD.

http://www.blackmesasource.com/
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

NeonKnight

Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

Erik

Wat heet leuk. Ik heb dit jaren terug toch vaak gespeeld. Qua verhaal en gameplay nog steeds niet overtroffen. Pas nog eens gespeeld maar het doet dan toch wel erg oud aan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Zo nu even zelf gekeken in 720P wat een gewelidge game gaat dit worden. Ze zijn helemaal vanaf de bodem begonnen, zelf nieuwe models maken, nieuwe geluiden opnemen met voice actors, nieuwe betere textures ontwikkelen en zelf de locaties anders inrichten. Zodat ze wel op de oude lijken maar toch anders spelen. En dat alleen maar op een team van vrijwilligers!!!!

Je vraagt je af waarom sommige games minder zijn met zoveel meer resources.


A celebration of the last decade!
Posted on 19 Nov 2008 by cman2k
Hey there everyone!

The nineteenth of November might not be a date that many people think is significant, but it's of special importance to us. On this day ten years ago, Half-Life was unleashed on the world. In celebration, we've got lots of new media!

2008 has been a very eventful year for us. Making a 12+ hour game is a monumental task, but we're still powering ahead with development and making great progress. Our programmers have been hard at work overhauling and expanding the AI, and lots of our NPCs have been brought to life by our talented voice actors. Levels and chapters continue to be worked on and fine tuned, with large sections strung together and playable. We've also begun tackling the final content of the game, some of the most creative and technically challenging stuff we've had to do yet. And team members across the board continue to push the envelope and redefine what's possible in a Source game.

While known by some hardcore Black Mesa fans, we'd like to officially state that we've upgraded to the Orange Box build of the Source engine. We're also excited to announce that we've dropped Counter-Strike: Source as a requirement for Black Mesa, and from now on, the only thing you'll need to play the mod is a Steam account with any Source engine game installed! Black Mesa is now running completely off of our own content and base Source shared content, and we felt the vastly increased user base more then justified creating all the extra assets needed to make this switch.

We're all enjoying the new tools and technologies the Orange Box offers us, and are making heavy use of lots of exciting features. These include advanced particle effects, jigglebones, cinematic physics, combined maps, self-shadowing bump maps, dynamic shadows, and an entirely new graphical feature we're calling Procedural Terrain Displacement, showcased in some of the Surface Tension screenshots and wallpapers.

Our most recent round of community projects has ended and winners have been selected. More so than ever before there was an overwhelming response with hundreds and hundreds of entries! Make sure you check out our favorites! We'd like to thank all who participated, and encourage everyone to get involved in the new ones as well.

In other news, we've also recently parted ways with our long-time host GamerNode, who have graciously hosted both the website and discussion forums for the last two years. It was an amicable split between both parties, and we wish them all the best in the future.

And last but not least, the team worked very hard to get a trailer out along with all the other media. But as we've always done when faced with the choice, we decided to take a few extra days to polish it to a mirror shine before releasing it to the community. Be sure and look for that in the days ahead!


**PS: Happy Birthday to my daughter Anastazia, who turns five today! She has half the life of Half-life. How awesome is that?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Jeroen V

Citaat van: Erik op december  1, 2008, 12:48:50
Zo nu even zelf gekeken in 720P wat een gewelidge game gaat dit worden. Ze zijn helemaal vanaf de bodem begonnen, zelf nieuwe models maken, nieuwe geluiden opnemen met voice actors, nieuwe betere textures ontwikkelen en zelf de locaties anders inrichten. Zodat ze wel op de oude lijken maar toch anders spelen. En dat alleen maar op een team van vrijwilligers!!!!

Ik heb het vermoeden dat dit het zoveelste project is waarbij een oud spel leven in wordt geblazen, maar uiteindelijk zal het doodbloeden.

Citaat van: Erik op december  1, 2008, 12:48:50
Je vraagt je af waarom sommige games minder zijn met zoveel meer resources.

Dat zeg je zelf; het is een team van vrijwilligers. De laatste optimalisatie (niet alleen bij games, dat is bij alle software zo) is zo duur dat het niet gedaan wordt.

Erik

Niet te hopen zeg, ik kijk hier al heel lang naar uit. :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

aMUSEd


Erik

#8
Ik zie trouwens net pas dat deze versie wel erg lage resolutie is en dat is zonde voor terwijl het oriogineel zo scherp is. Je hoort deze eigenlijk zien in minimaal 720P full screen. Ik kom even niet meer op de blackmesa site (zal wel overbelast zijn). Maar deze link heb ik vanmiddag gebruikt voor de 720P versie te downloaden naar mijn burobad, met een beetje zoeken moet die bij jullie ook werken.

http://files.filefront.com/BlackMesaTrailer+HQ+720pwmv/;12515432;/fileinfo.html/1/1
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Diverse leden van de blackmesa maker geven een interview (audio), zeer lang, maar absoluut de moeite als je ook op deze remake van HL1 wacht.

http://www.moddb.com/groups/developer-banter/features/developer-banter-black-mesa-source
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Atmoz


Half-life :worship: sowieso het beste spel ever!! 8)

Het zag er toen (zeker voor die tijd) al zo goed uit...
Deze "remake" lijkt me dan ook erg vet om te spelen.
Ik ben heel benieuwd. Heb volgens mij totaal meer uren HL gespeeld, dan alle andere games bij elkaar :pompom:

Jammer dat ik dit topic nog nooit eerder heb gezien, dan had ik het een beetje kunnen volgen...

Met vr Gr.,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Erik

klopt de lange speeltijd was ook een plus, speelde ik andere games zo uit, hier was ik wel 1 a 2 maanden zoet mee, hebben we het nog niet eens over de geweldige verhaallijn. hoop dan ook dat de remake snel uitkomt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Citaat van: atmoz op juli  2, 2012, 07:28:32
Jammer dat ik dit topic nog nooit eerder heb gezien, dan had ik het een beetje kunnen volgen...
Met vr Gr.,
Atmoz
Je hebt toch wel het filmpje bekeken he?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Zaagstra

Cool!! Je staat er soms versteld van wat vrijwilligers aan games weten te verbeteren. Ik heb voor de STALKER serie alle "Complete" mods gespeeld (http://www.moddb.com/mods/stalker-complete-2009). Prachtig!

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Erik

Er is een nieuwe trailer gelekt. Zou dan toch binnenkort uitkomen?
Hoewel de video  in 1080P is heeft de YT hercodering er een zooitje van gemaakt, hij ziet er nu dus logischerwijs minder uit.

http://youtu.be/g-wfdgpCRXc
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

14 sept is het dan eindelijk zover   :pompom:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

skank1

Super he ;)
Waar blijft expansion 3? Of Hl 3? Komaan valve...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Jeroen de Waal

Citaat van: Erik op september  3, 2012, 11:14:04
14 sept is het dan eindelijk zover   :pompom:

Yep en het wordt gereleased op Steam!


Jeroen.

Erik

zeker weten? dat was toch eerst niet zo?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Jeroen de Waal

Steam heeft nu de functie Greenlight (soort Kickstart) en heeft het pas aangekondigd.

http://store.steampowered.com/news/8839/


Jeroen.

Erik

Nog een ruime 4 uur kan haast niet wachten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Jeroen de Waal

En al gechecked?
Ik wacht tot 10 oktober, dan wordt hij gewoon via het Steam-kanaal gereleased.


Jeroen.

Erik

#23
Yep ik heb hem zit alleen in het begin al vast nog voor ik het breekijzer heb, schaam schaam :-)
Nog weinig tijd gehad wel mooier maar toch wat acherhaald nu met graphcis van nu wel lange laadtijden vroeger 2 sec, nu rustig 30 sec of meer hier. heb alleen nog weinig tijd gehad om te spelen pas uurtje gespeeld.

Schijnt volgens de kritiek alleen erg moeilijk cq oneerlijk te zijn op 'normal' level. Tegenstanders zijn te slim en onfeilbaar. Wat sommigen als niet realistisch zien, kogels doen ook teveel schade aan jou en breekijzer slaat te dichtbij wat ik allemaal zo las. Dus breid je maar vast voor  :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Zaagstra

Het probleem dat ik heb is dat springen heel moeizaam gaat. Ik moet via een buizenstelsel over een gat in de grond heen, maar ik kom stomweg die buizen niet op. Heel irritant.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0