Vogels ophangsysteem

Gestart door PaulSQ, november 16, 2005, 09:03:52

Vorige topic - Volgende topic

PaulSQ

Ik zou graag eens horen hoe "audiofiel verantwoord " dit systeem is.

Nu staat mijn apparatuur (voor, eind versterker en cd speler) nog op een dergelijk systeem, ik ben benieuwd of er geluidmatig verbetering mogelijk is met een ander / beter meubel.

Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

garmtz

Als je muur stevig is, lijkt mij dit prima 'audiofiel verantwoord'...

PaulSQ

Okee, blijkbaar is iedereen het met je eens! De muur is stevig genoeg, een gewone binnenmuur, niet zo'n gipsplaten geval. Ik zal nog wel eens een testje doen met een dikke mdf plank onder de cd speler.

Aangezien ik het uiterlijk ronduit mooi vind ga ik me geld dan wel aan de stroomvoorziening uitgeven :)

ruud2

hallo Paul,

alhoewel het fotootje in je eerste posting een kruisje blijft, denk ik dat we over hetzelfde systeem praten van vogels.
ik heb het al enige jaren aan de muur hangen gewoon van wege het feit dat het mooi en simpel is.
kritiek heb ik ook  overigens en dat wilde je natuurlijk graag horen
dikke kabels zijn moeilijk weg te werken achter de kunststofkappen omdat er gewoon geen ruimte voor is, ik heb vijf steunen boven elkaar en in de onderste zit het gewoon zo vol dat de kap niet meer past .
de bovenste steun is voor de draaitafel en aangezien de kunststof  doppen van het rek niet in hoogte verstelbaar zijn , en deze op den duur wat gaat afhangen door het gewicht (20kg, en is ook tevens de maximale belasting), moet je de draaitafel zelf met stelplaatjes horizontaal stellen.
bewust heb ik geen platen hout o.i.d gebruikt  op de armen van de steun, daar dit het effect van "zweven" van de apparaten teniet doet en trillingen "opvangt".
als het hangt is het niet meer te verplaasten.
laatste opmerking , het hangt aan de muur en dus weinig last van trillingen door de vloer.
resume : ik ben er tevreden over

groet, Ruud

tip: ik heb een steenstripsmuur die dus niet vlak is, daarom heb ik een strook mdf(zwart)
tussen de steunen en de muur om alle oneffenheden weg te werken , zo is alles recht gemonteerd.
Niets is moeilijk voor degene die het zelf niet hoeft te doen....

Steven Coymans

Ikzelf deze muurbeugels ook.

Als het deze zijn :
http://www.coymans.be/content/gallery/fhimage/images/ht/PANA_1.jpg

een Ixos scart en een fatsoenlijk interlink krijg je er niet gelijktijdig door.
Ook ben ik van plan om een glasplaat ofzo op de steunarm te leggen en hierop pas het component te zetten.
Krijg geen enkel van de componenten recht, omdat deze aan de onderkant niet mooi vlak zijn.

Als je alles kan wegwerken is het wel optisch erg mooi.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

PaulSQ

Kritiek willen horen is niet het juiste woord maar ik had het wel verwacht eigenlijk. Vandaar dat er wellicht enig ongeloof ik mijn vorige post merkbaar was.

De kabels op de bedoelde wijze wegwerken, daar ben ik niet eens aan begonnen vanwege alle problemen die dit oplevert. Dan ziet het er maar wat minder uit, ik kan nu wel netjes stroom, speaker en interlink gescheiden houden iig.

Hartelijk dank voor de antwoorden, en dat zonder dat dit me weer geld gaat kosten! ;D