Welke console (o.a. heeft meerkanaals geluid?)

Gestart door PM, september 24, 2002, 14:47:03

Vorige topic - Volgende topic

PM

Hebben de xbox en de ps allebei digitale meerkanaals audio uitgangen? Ben aan t orienteren welke ik het beste zou kunnen kopen..
veel mensen raden een xbox of playstation 2 aan.. wat zou ik moeten kiezen..
(btw ik projecteer het beeld met een plus piano he-3100)
Groeten, Peter

Grindtegel

Hee PM,

Ik neem aan dat je het nu alleen over de uitgang hebt mbt tot spellen.

Zowel de PS2 als de XBOX hebben een digitale uitgang, echter is de XBOX de enige van de twee die ook DD5.1 spellen kent. Bij de PS2 is dat alleen maar dolby surround.

Ik zelf heb de XBOX, moet hem alleen nog aansluiten op mijn piano (wacht nog op de kabel)

Ik zou geen PS2 kopen als ik jou was, er zijn uiteraard nu nog veel meer spellen op te koop, maar de PS2 is technisch zo ontzettend veel minder dan de xbox, dat ik hem niet zou kopen.

Er zitten (eindelijk) wat leuke spellen (Rare is nu voortaan van Microsoft!!!) aan te komen voor de xbox dus zou ik voor deze console gaan.

Of de Gamecube, deze is echter ook niet van DD5.1 voorzien... al ben ik eigenlijk wel Nintendo fan.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

PM

mmm.. wat voor kabel heb je voor de xbox nodig?
Is dat geen kabel die progressive op component uit stuurt?? Dat wordt lastig op een he-3100... niet?

DD5.1 lijkt me wel heel mooi voor spellen dus de XBOX is zeker een optie dan..
Groeten, Peter

J.A.F._Doorhof

Hi,

Hier ook een Xbox gebruiker, de games zijn inderdaad ZEER goed.
De Xbox gebruikt reallive DD5.1 dit betekend dat tegenstanders van achteren mee draaien als je jezelf op het beeld beweegt, dit geeft ZEER coole effecten.

De software die er binnenkort aankomt en nu al is is ook in mijn opinie een flink stuk beter dan van de PS-2.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

FrankL

Uiteindelijk bepaalt de kwaliteit van het spel meer je spelplezier dan de techniek.
Bovendien zijn de spellen enorm duur voor beide platforms (XBox nog het duurste geloof ik). Dus daar koop je er ook niet elke week een van om uit te proberen.

Ik zou dus eerst eens kijken welke spellen je aan zou willen schaffen, en daar je platform-keuze op bepalen.
Wat ook belangrijk is, is welk platform je omgeving heeft, voor het uitwisselen/uitproberen van spellen. Ik heb wel mensen met een PS/2 in mijn omgeving, niet met een XBox. Dus de keuze was snel gemaakt.
En ik wou Baldur's Gate graag spelen, en die is alleen op de PS/2 uit.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Grindtegel

Ik ga de piano via s-video verbinden, alleen is er hier (officieel) geen svideo verbindigsstuk te koop, dus heb ik die bij onze vrienden in Canada besteld (dvdboxoffice).

Ik weet het, component is beter ;D , maar dan moet ik iedere keer switchen van kabel dus doe ik het maar met de mindere svideo verbindiing.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

J.A.F._Doorhof

Goede opmerking FrankL.

Ik ben gewoon mensen in mijn omgeving enthiousast aan het maken voor de X-box en dat lukt aardig, heb nu al rond de 5 mensen die ik ken die actief met de X-box bezig zijn. Je moet ergens beginnen.

Games kun je ook gewoon huren bij de videotheek om te testen.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

patrick_vdb

Citaat van: Grindtegel op september 24, 2002, 16:40:28
Zowel de PS2 als de XBOX hebben een digitale uitgang, echter is de XBOX de enige van de twee die ook DD5.1 spellen kent. Bij de PS2 is dat alleen maar dolby surround.

Ook op de PS2 zijn inmiddels de DD5.1 spellen aan het verschijnen dus dat alleen is geen argument om voor de Xbox of PS2 te kiezen.

Zoals al werd opgemerkt zijn het de games welke een console maken of kraken en ik zou dus daarop meer de keuze laten vallen.

De strijd welke nu beter is (de PS2 of de Xbox) vind ik niet zo'n interessante discussie. Prestaties van de XBox zijn beter op papier, in werkelijkheid kan ik echter nog niet zeggen dat de games daadwerkelijk zoveel beter zijn (grafisch gezien). Elke console heeft zijn goede en minder goede spellen en het is aan jouw om uit te maken welke console de meest geschikte spellen voor jouw heeft.

Mvrgr

Patrick

PM

bedankt voor de reacties zover..

maar dit maakt de keuze niet gemakkelijker :(
Groeten, Peter

J.A.F._Doorhof

Patrick ik nodig je uit voor een vergelijk.
Heb hier de PS-2 even naast de X-box gehouden en met 95% van de games ziet de X-box er toch echt een STUK beter uit.

De kwaliteit van de games kan ik een beetje over meepraten (heb jaren een PS-1 gehad) en ik moet eerlijk bekennen dat grafisch bij mij gewoon ZEER zwaar telt, games als Buffy bv zijn echt fantastisch om te spelen en geven mij meer fun dan Metal Gear Solid (dat ik fantastisch vondt).

HALO is al helemaal een reden om een X-box aan te schaffen dat is echt een fantastische ervaring, Dead or Alive III eveneens.

Maar zo zal jij ook verschillende games hebben die mooier zijn, het is een kwestie van smaak.

Over het DD5.1 verhaal, voor zover ik weet is de X-box de enige die realtime decodeerd, dus dat tegenstanders mee bewegen met het beeld, maar dat weet ik niet zeker.

Elke console heeft zijn voordelen, als je puur voor grafisch gaat en geluid dan lijkt de X-box me de keuze, als je gaat voor hoeveelheid games de PS-2.
Ik denk dat we na de kerst pas goed kunnen bepalen welke wint, de manier waarop MS bezig is met overnemen van grote gamehouses zoals nu weer RAGE doet mij echter vermoeden dat de X-box een VLOED aan games gaat krijgen waar je niet goed van wordt.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Grindtegel

Wat ook nog belangrijk is om te weten, is dat Rare voortaan spellen gaat ontwikkelen voor de xbox.

Rare was altijd gebonden aan Nintendo en staat garant voor SUPER spellen.

Wat betreft DD5.1 bij de PS2, er zit wel dd5.1 in, maar dat is alleen in de filmpjes, niet in het daadwerkelijke spel.

Een vriend van me heeft zowel de PS2 als de Xbox en sinds ie de xbox heeft aangeschaft, doet hij bijna niks meer met de PS2.

Maar...

Het gaat om de Software en niet om de Hardware (daarom heb ik 5 verschillende consoles). Dus als er op de xbox niks van je gading tussenzit, moet je hem niet kopen.

Of alle systemen kopen.... dan weet je zeker dat je de goede spellen speelt.

PM

HALO lijkt me een zeer koel spel!! Verder zijn er vast wel wat andere wolfenstein-klonen te krijgen, wat race spellen en mario klonen.. dat zijn de spelletjes die ik leuk vindt.

Ben toch geneigd om voor beeld en geluid te gaan en dan ervanuit te gaan dat het met de spelletjes wel goed zal komen..
Groeten, Peter

patrick_vdb

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 25, 2002, 09:59:18
Patrick ik nodig je uit voor een vergelijk.
Heb hier de PS-2 even naast de X-box gehouden en met 95% van de games ziet de X-box er toch echt een STUK beter uit.

Het is natuurlijk wat je verstaat onder "stuk beter"?. Zelf heb ik de PS2 al menig maal naast de XBox zien spelen en vond het verschil in grafische kwaliteit nu niet meteen dusdanig overdonderend om direct voor de XBox te kiezen (het verschil dat aanwezig was was echter wel in het voordeel van de XBox). Daarnaast houd ik nog altijd rekening met wat op de PS1 ook aan de hand was namelijk dat naarmate de spelontwikkelaars de console leerde kennen de grafische kwaliteit van een spel sterk vooruit ging. Een soortgelijk verwacht ik ook nog met de PS2 spellen (en dus ook met de XBox spellen).

Voor mij is de grafische kwaliteit niet het enigste of belangrijkste aan een console. Ook gameplay, de spellen en de controller (Sorry maar de XBox controller is toch de onhandigste welke ik tot nu toe gezien heb) zijn van belang bij de keuze voor een console.

Zo zal iedereen wel zijn eigen persoonlijke voorkeur voor een console hebben (want zowel de XBox als de PS2 zijn fantastische machines).

DD5.1 is trouwens ook op PS2 spellen in realtime verkrijgbaar (en niet alleen in de cut-scenes). Spellen als bv The Thing krijgen daardoor een lekkere sfeer ;)

PM,

De keuze voor een console kun je dus het beste verkrijgen door gebruikersinformatie (op dit forum bv) maar zeer zeker ook door eens te gaan gamen in een winkel om te zien welke console en spellen je het meeste aanspreken. Zowel de PS2 als de XBox zullen je menig uurtje zoet houden maar welke nu het beste bij jouw past?

Mvrgr

Patrick

ps. Al dat geklets over consoles maakt mij weer gamegierig. Heb de PS2 al een tijdje niet meer beroert maar begin nu toch weer behoorlijke game-neigingen te vertonen ;D

J.A.F._Doorhof

De controller is even wennen maar daarna geniaal (nu heb ik redelijk grote handen).

Vooral bij first-person shooters is het ideaal om met de ene stick te richten en met de andere te lopen, druk de stick in en je kruipt echt geniaal.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Grindtegel

Frank, heb je Halo al met z'n tweeen gespeeld?

Da's pas echt gaaf (wel op Legendary spelen!!!)

PM

Lijkt me toch dat het een XBox moet worden.. Halo lijkt me heel erg gaaf!! (en ik heb ook grote handen  ;D)
Groeten, Peter

J.A.F._Doorhof

PM,

You won't be sorry.
Volgens sommige mensen is HALO DE reden om een X-box aan te schaffen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik helemaal gek ben van Outlaw Golf.

MvrGr.
Frank
Custom installer

PM

het is toch geen console geworden. Ik heb nog een geschikte PC staan en heb een digitale verbinding van mijn geluidskaart naar receiver gemaakt.
Hiermee kan ik leuk gamen.. (en HALO komt ook voor PC :) )
De komende tijd houd ik het hierbij... is even de goedkoopste oplossing. Verder heb ik van mijn vriendin een logitech gamepad gehad.. dat maakt veel spellen makkelijk vanaf de bank speelbaar  ;D

[attachment deleted by admin]
Groeten, Peter