Cinema Quadrantz

Gestart door Road_runner, november 13, 2005, 21:41:27

Vorige topic - Volgende topic

Road_runner

Volgens mij heb ik wel zo'n beetje al jullie HT's gezien dus word het tijd om die van mij ook maar eens te posten  ;)....m'n kamer is aardig verbouwd dus is dit een mooie gelegenheid om een nieuw topic aan te maken :)....ik heb helaas geen Dedicated Room voor m'n HT maar ik heb er wel het beste van proberen te maken  :)...Als ik m'n eigen huis heb dan ben ik ook zeker van plan om een kamer voor m'n "bios" te gaan reserveren! Het liefst een kelder natuurlijk magoed dat is nog maar de vraag of deze aanwezig is. Natuurlijk wel iets om mee te nemen tijdens het kopen van een huis...

M'n ouders gaan vaak een maand op vakantie dus dan verbouw ik de woonkamer tot een bios! Dit omdat ik dan veel meer man kwijt kan + de ruimte is groter en daardoor ook het beeld en de speakers zijn iets beter op te stellen!

Eerst maar even de specs:

- Marantz SR4200
- Marantz DV4200
- 2x Quadral QLX 205
- Sony 70 Watt Center
- 2x Quadral QLX 135 + Alphason Aragorn S-50 speakerstands
- JBL XTI 300 SUB
- Aristona 70cm TV
- Benq DX650 + 2x DIY scherm (beneden projecteer ik 210cm bij 118cm en boven 170cm bij 96cm, beiden 16:9)

PICS

Eerst nog een paar foto's van de bios beneden toen m'n ouders weg waren...

Klik hier voor een grotere foto!

Hier nog een aantal foto's van de oude opstelling op m'n slaapkamer (voor de vergelijking :))...

Dan wordt het nu tijd voor foto's van de nieuwe indeling  ;)

Van harte welkom bij:

Voorkant! (hier had ik eerst m'n dvd's "hangen"...zie hierboven)

Zijkant!

Achterkant!

Wat logo's om m'n kamer wat te verfraaien  :)

Andere deel van m'n kamer (voorheen was dit de "voorkant" van m'n HT zie pics boven)

Nog een ingezoomde foto...

Screenshot van Madagascar  :)

Als laatst nog 2 Panorama foto's waarmee ik gisteren een beetje mee aant spelen was....ziet er wel geinig uit  ;)

Panorama hele kamer

Zie ook de volgende website over m'n HT! http://80.100.81.178/HT/index.html
M'n Home Theater!

Aristona 70cm TV | Marantz SR4200 | Marantz DV4200 | 2x Quadral QLX 205 | Sony 70 Watt Center | 2x Quadral QLX 135 | Alphason Aragorn S-50 speakerstands | JBL XTI 300 SUB | Benq DX650 |2x DIY scherm

Dracoplasm

Hele verbetering zo. Cinema hoekje  8)
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

wil

Hoi, mooie cinema!
Vooral je opstelling op je zolderkamer vind ik interessant omdat je daar relatief klein projecteert: 170 cm breed. Niet alle projectoren kunnen betrekkelijk smal projecteren. Kan je iets vertellen over jouw beeldkwaliteit bij die breedte in combinatie met de dv4200? Ikzelf heb ook een dv4200 en wil die voorlopig niet vervangen omdat ie het nu uitstekend doet. Maar als ik wil gaan projecteren kan ik niet progressive uitsturen en heb ik alleen maar een composiet en s-video uitgang (plus RGB via scart). Wat zijn jouw aanbevelingen voor het uitsturen van een dv4200 naar een projector? (of ben je aan het kijken voor een upgrade van je dvd-speler, dan zegt dat genoeg ;D).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

molle

Ziet er tof en gezellig uit 8) Keep up the good work ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Marc R

Leuke set. Dacht dat ik hem al eens op tweakers had gezien maar dat durf ik niet helemaal met zekerheid te zeggen :). Ook altijd leuk om te zien hoe men een ht in zo'n kleine ruimte weet te proppen, aangezien ik zelf ook een slaapkamer ht heb.

kippekop

Citaat van: Marc R op november 14, 2005, 15:55:01
Leuke set. Dacht dat ik hem al eens op tweakers had gezien maar dat durf ik niet helemaal met zekerheid te zeggen :). Ook altijd leuk om te zien hoe men een ht in zo'n kleine ruimte weet te proppen, aangezien ik zelf ook een slaapkamer ht heb.

Yup, heb ik ook al wel eens daar gezien, netjes :)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Road_runner

Allereerst bedankt voor jullie leuke reacties  :)...tis idd improviseren op m'n kamer maar nog wel aardig gelukt al zeg ik het zelf  ;)...

Omdat ik de beamer (heeeel goedkoop) heb kunnen regelen was het wel de moeite om m'n kamer een metamorfose te geven! Ik had al wat ideeen in m'n hoofd en deze dus uitgevoerd toen ik een maand alleen thuis was....het fijne was ook dat ik toen ons pap en mam's kamer kon gebruiken als opslag  :-[ hehe...maar ik ben er zeker wel tevreden over!

Ik volg zelf verschillende sites en post ook weleens m'n set! Idd op tweakers ben ik ook regelmatig te vinden + dvd.nl/forum en uiteraard hier  :)...volgens mij heb ik bijna alle topics wel gehad m.b.t. tot HT. Home Theater is ook zeker een grote hobby van me waar ik de nodige uurtjes per week mee bezig ben! De volgende site (bij sommige van jullie denk ik ook wel bekend  ;D) heb ik ook al bijna helemaal doorgespit! Ik vind het leuk om te zien hoe anderen hun HT hebben gemaakt en al helemaal als ze echt een dedicated room hebben met de muren bekleed enzo....deze site: http://www.digital16-9.com/scripts/default.asp

Citaat van: wil op november 14, 2005, 10:03:36
Hoi, mooie cinema!
Vooral je opstelling op je zolderkamer vind ik interessant omdat je daar relatief klein projecteert: 170 cm breed. Niet alle projectoren kunnen betrekkelijk smal projecteren. Kan je iets vertellen over jouw beeldkwaliteit bij die breedte in combinatie met de dv4200? Ikzelf heb ook een dv4200 en wil die voorlopig niet vervangen omdat ie het nu uitstekend doet. Maar als ik wil gaan projecteren kan ik niet progressive uitsturen en heb ik alleen maar een composiet en s-video uitgang (plus RGB via scart). Wat zijn jouw aanbevelingen voor het uitsturen van een dv4200 naar een projector? (of ben je aan het kijken voor een upgrade van je dvd-speler, dan zegt dat genoeg ;D).

wil

Tis geen zolderkamer maar de eerste verdieping. Helaas daar al een schuindak  :(...1.70 is echt het max wat ik kan projecteren op m'n kamer! En de afstand van de bank naar het scherm is precies goed. De bank zou niet verder weg of dichterbij moeten staan...en het kijkt een stuk relaxter dan op de TV onder het scherm  ;)...maar om even op jouw vragen in te gaan! Ben niet van plan om m'n DV4200 weg te doen! Hij bevalt me uitstekend en leest elke DVD die ik brand (ik kies dan wel DVD-ROM bij het branden dat scheelt ook een hoop). En hij past goed bij m'n SR4200. Wat ik wel jammer vind dat ontbreekt bij de DV4200 is de 3 primaire kleuren als uitgang. Ik heb de beamer nu via de S-video aangesloten op de DVD-Speler en de kwaliteit is zeker niet verkeerd moet ik zeggen maar ik denk dat de kwaliteit wel beter zou worden als ik een Scartblokje koop met daarop PrPbY aansluiting en dan dus een kabel vanuit daar naar de beamer! Als ik wat meer geld heb ga ik dacht nog proberen! Eerst wil ik nog een 4/5m lange VGA (d-sub) kabel kopen van m'n PC naar de beamer. HDTV kan de beamer ook aan dus dat maar een x testen. Volgens mij is dat wel vrij scherp als ik de beamer als 2e monitor aansluit op m'n PC (convertorblokje van DVI aansluiting naar VGA)...

Dus kortom het nadeel van de DV4200 is idd dat hij alleen composiet, s-video en scart heeft. Maar ik vind de beeldkwaliteit zeker erg goed! (ligt natuurlijk ook aan de beamer om tot een goede beeldkwaliteit te komen). Upgraden zou ik dan ook als ik jou was niet de hoogste prioriteit geven...eerst sparen voor een beamer als je die nog niet hebt  ;)
M'n Home Theater!

Aristona 70cm TV | Marantz SR4200 | Marantz DV4200 | 2x Quadral QLX 205 | Sony 70 Watt Center | 2x Quadral QLX 135 | Alphason Aragorn S-50 speakerstands | JBL XTI 300 SUB | Benq DX650 |2x DIY scherm

Cognoscere

Heel vet...eindelijk iemand die ook quadral speakers heeft... ::) ;D ;D :D
DENON
QUADRAL
ELAC

Road_runner

Citaat van: Solid op november 14, 2005, 21:33:15
Heel vet...eindelijk iemand die ook quadral speakers heeft... ::) ;D ;D :D

Haha jah ben er zeeeeeeer tevreden over  ;D...toendertijd twijfelde ik tussen deze en JBL speakers (serie durf ik niet meer te zeggen)...toen naar utrecht gereden omdat daar die JBL speakers het goedkoopst waren, hadden ze die niet meer (van te voren nog wel gebeld  >:()...daarna maar ff de stad in gelopen...kwamen we bij een hifi zaak uit midden in de stad en heel toevallig stonden daar dus nog de Quadral QLX 205 als showmodellen. Deze voor een hele mooi prijs kunnen meenemen! (200 euro per stuk)...dat is ik meen 3 jaar geleden nu....er zou zelfs nog een zwaardere versterker aan de quadrals (fronts dan) gekoppeld kunnen worden....magoed het klinkt zeker wel lekker nu  ;)
M'n Home Theater!

sietse

Hoi road runner

Mooie set :D ik vind vooral die sub van jbl gaaf :P. en ik vind het wel grappig om te zien dat je de hele set in je huis kamer hebt gezet want dat heb ik een paar maandjes geleden ook nog gedaan (de is een heel sleep werk, daar moet je wel even een middag voor uit trekken :D:P).maar ik heb inmiddels ook een kamer om alles goed neer te zetten. En je hebt ook aardig wat dvds daar kan ik nog jaloers op zijn :p
Ik heb nog een vraagje: hoe oud ben je ?

Groet sietse 
Stereo Devialet Silver Phantom

Road_runner

Citaat van: sietse op november 19, 2005, 20:09:00
Hoi road runner

Mooie set :D ik vind vooral die sub van jbl gaaf :P. en ik vind het wel grappig om te zien dat je de hele set in je huis kamer hebt gezet want dat heb ik een paar maandjes geleden ook nog gedaan (de is een heel sleep werk, daar moet je wel even een middag voor uit trekken :D:P).maar ik heb inmiddels ook een kamer om alles goed neer te zetten. En je hebt ook aardig wat dvds daar kan ik nog jaloers op zijn :p
Ik heb nog een vraagje: hoe oud ben je ?

Groet sietse 

Yup is idd wel ff wat werk maar als ze een maand weg zijn dan is het wel de moeite  ;)....over 2 dagen wordt ik 22!
M'n Home Theater!

Road_runner

Net de PC aan de Beamer gekoppeld en gelijk maar even wat pics gemaakt:

Wat foto's van Far Cry! (speel ik online  :))...bij de eerste foto had ik de beamer nog niet op 16:9 ingesteld.

Nog een foto van Troy die ik als HDTV afspeelde! ECHT SUPER SCHERP!!!! (mag ook wel voor een 12,2gig bestandje!)

Als laatst nog een foto van het bureaublad  :)

M'n Home Theater!

Rogier1988

Ik krijg m'n beamer nooit mooi/goed als ik hem via de pc aansluit.. (je hebt ook aparte prog's om het in windows toch te wijzigen??? ???

Alvast bedankt

Fransvis

da's een mooie setup. Beeld van Madagascar ziet er scherp genoeg uit. En een aardige verzameling dvd's. ;)

Marc R

Citaat van: Rogier1988 op december  2, 2005, 11:54:55
Ik krijg m'n beamer nooit mooi/goed als ik hem via de pc aansluit.. (je hebt ook aparte prog's om het in windows toch te wijzigen??? ???

Alvast bedankt

Je kan met het programma powerstrip custom resoluties aanmaken binnen windows, zoals bijvoorbeeld breedbeeldresoluties die windows niet standaard ondersteund. Je videokaart moet dit echter ook ondersteunen. Moet wel eerlijk toegeven dat het mij ook veel moeite heeft gekost om het voorelkaar te krijgen, zeker wanneer je hem als 2e monitor hebt aangesloten en met 2 verschillende resoltuties draait, waarvan één custom (en ook nog met verschillende refreshrates).

Road_runner

Citaat van: Rogier1988 op december  2, 2005, 11:54:55

Alvast bedankt

Beamer heb ik als 2e monitor aangesloten via een DVI convertor. Bij Bureaublad -- rechtermuisklik --> Eigenschappen --> Instellingen --> Geavanceerd --> Weergaves kun je wel wat zaken instellen (althans bij mij dan), als videokaart gebruik ik een Ati Radeon 9800 Pro. Resolutie had ik op 1280x 720 staan en de beamer op 16:9. Het beeld pastte precies op m'n scherm en ook goed scherp! Ik heb wel de brightness en contrast iets hoger gezet dat kijkt mooier/fijner.

Je zult ook vast wel programma's hebben hiervoor (heb ooit ook wel iets gebruikt voor naar m'n TV) maar ik moet zeggen dat het zo perfect werkt! Daar gaat het om  ;)

Succes ermee iig  :)

Greetz,

Joost
M'n Home Theater!