Introductie Parasound New Classic lijn in België en Nederland

Started by Pieter-Jan, October 26, 2005, 11:06:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pieter-Jan

Laatst een mailtje gestuurd naar een Nederlandse parasound-dealer betreffende de releasedatum voor parasound New Classic in België en Nederland.

Dit is hun antwoord:

Hallo,

De Classic lijn komt zeer binnenkort op de markt ( enkele weken )

De prijzen zal ik u dinsdag mailen , maar hier alvast wat richtprijzen

Model 7100   3650,00 euro
Model 5250   3500,00 euro
Model 5125   2350,00 euro
Model 2250   1750,00 euro

Ik wacht vol spanning op de definitieve prijzen en houdt jullie op de hoogte.

Groeten,

Pieter-Jan

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

eduard

3650,00 euro voor 7100 is een flinke prijs, ik heb er maart maar 2495 dollar inclusief verzenden van uit de vs voor betaald.

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

eduard

Ja ik heb de parasound 7100 al ruim een half jaar in mijn bezit.

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

eduard

Ik ben er zeer tevreden mee, maar ik had eigenlijk een groter verschil verwacht tov mijn oude sony TA-e9000es voor versterker. De extra optie en aansluitingen zijn een grote stap vooruit. Ik had op een gegeven moment een klein probleem met de parasound en deze is door parasound goed verholpen al had ik de procesor in de vs gekocht en eigenlijk dus alleen daar recht op garantie mocht ik hem op hun kosten naar Findland versturen waar hun ontwikkel afdeling zit, een nieuwe software update loste de problemen op.
Ik gebruik de Parasound voornamelijk in een HT opstelling voor stereo gebruik ik andere voor versterker.

Eduard

Pieter-Jan

Update van mijn briefwisseling  :P

Hoi ,

De prijzen voor de processor en de 5 kanaals 5250 zijn beide 3750,00 euro per stuk

De prijs van de dvd speler die voor de kerst uitkomt  komt op 2250,00 euro

De dvdspeler van parasound HALO  komt op 3750,00 euro

De 2 kanaals versatekers is nog geen prijs van op het moment.


Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

Leuk dat parasound niet al te moeilijk doet betreffende garantie op uit de USA geïmporteerde toestellen.

@Eduard
Heb je de 7100 ooit getest als stereo voorversterker en zoja, hoe beviel dat?
De door jou gekochte 7100, was dat een volledig nieuw model of B-stock? Is die prijs alles inbegrepen? (incl. BTW en dergelijke)(eventueel via PM ...)


Vriendelijke groeten,

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Moony

Quote from: eduard on October 27, 2005, 20:21:34
Ik had op een gegeven moment een klein probleem met de parasound en deze is door parasound goed verholpen al had ik de procesor in de vs gekocht en eigenlijk dus alleen daar recht op garantie mocht ik hem op hun kosten naar Findland versturen waar hun ontwikkel afdeling zit, een nieuwe software update loste de problemen op.

Op hun kosten naar Finland sturen....erg netjes!
Meestal zijn verzendkosten naar het buitenland toch voor je eigen rekening bij een dergelijke situatie.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

eduard

In eerste instantie moest ik de versterker ook op eigen kosten naar/van de VS sturen dit vond ik zelf te duur voor het probleem dat ik had. En had dan ook terug gemailt dat ik de versterker dan ook niet zou terug sturen. Maar een paar dagen later deden ze mij het aanbod om hem naar Finland te sturen(ik dacht op eigenkosten). Ik vond dit wel een goed oplossing verzenden zou nu niet meer dan 100euro kosten, maar ik kreeg netjes een ups account nummer van het bedrijf in Finland en heb de versterker dus op hun kosten verstuurd. Ik weet dan ook niet of dit ik het vervolg ookzal gebeuren (vermoed van niet)

Pieter-Jan

Ondertussen heb ik een pdf toegekregen met de prijzen.
Wie geïnteresseerd is, kan ik de prijslijst via mail doorsturen.
Gewoon een PM sturen is voldoende ...  ;)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

VlisChris

Of gewoon ff online zetten ;)
Als bijlage bijvoegen ofzo.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Pieter-Jan

Mag dat hier zomaar? Wil geen problemen krijgen met sponsors ... :-[
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Bolletje

en hoe is het mogelijk in tegenstelling tot de HALO serie komt hier wel snel een dvd speler bij

de d200

– HDMI digital video/audio output with HDCP   
– Two s-video and two composite video output jacks
– 480p / 720p / 1080i selectable scan rate    
– Gold-plated 5.1 channel analog audio output jacks,
– Simultaneous progressive scan component video output    
-- Two extra L, R output jacks and interlaced composite video output
– Coaxial and optical digital audio outputs
– Faroudja DCDI processing for precision progressive scan
– Defeatable video & digital audio circuits for purest analog audio
– DVD-Audio and SACD multi-channel   
– RS-232C two-way communication port with DB9 connector
– SACD DSD bit stream goes directly to audio DAC
– Easy to use remote control handset with glow-in-the-dark buttons
– DVD-A, SACD with bass management
-- DVDR/RW, CD-R/RW compatible    
– External IR repeater input and looping output jacks
– MP-3, JPEG,WMA, DivX playback, Kodak Picture CD playback
– Detachable IEC AC power cord
– 192 kHz / 24-Bit audio DACs    
– 216 MHz / 12 bit precision video DAC    
– Heavy duty 3U chassis, rack mounts with RMK33 (not included)
– Pure Black mode with black level adjustment, 7.5 IRE or 0 IRE

ook de 2 kanaals is onderweg

de p2000

voor diegene die nog over deze twee producten een info sheet in pdf wil ontvangen stuur ff een PM en ik mail het even.

ik ben ook in de VS nog een leuke test tegen gekomen van de 7100 en de 5250

http://www.hometheaterhifi.com/volume_12_3/parasound-7100-ssp-5250-amplifier-9-2005-part-1.html

Pieter-Jan

Net bericht gekregen dat ook de prijs van de Halo DVD-player bekend is.
De D3 met uiteraard HDMI, scaler ...
Exacte specificaties heb ik niet maar adviesprijs wordt 3750 euro. Leverbaar voor kerst 2005 ...
Bij voorintekenen vanaf deze week aan een introductieprijs van 3000 euro.

Groeten,

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V