Draco's Scandyna-/-Arcam - "HT" (-foto's volgen zsm, zoektocht nieuwe kabels)

Gestart door Dracoplasm, oktober 28, 2005, 11:12:22

Vorige topic - Volgende topic

Dracoplasm

Citaat van: hometheatrerulezz op november  3, 2006, 22:15:26
ik heb de silver 8 dat zie je ook wel op men fotos, 1 tweeter, 1 middentoon en 2 woofers per speaker

Oke, had geen zin weer je hele topic af te zoeken  ;D Maar dan komt het luisteren zondag bij jou helemaal goed uit, weet ik precies of het gene wat ik zoek ook mijn smaak is  ;D
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

HTR

dat klopt maar je zal t waarschijnlijk net als ik geweldig vinden:)

Dracoplasm

Niemand verder een reacte, heb eigenlijk niet zo'n zin om een nieuw topic te openen.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

HTR

ik ben benieuwd hoe die cd6000ki op men setje klinkt, tot vanavond!

Dracoplasm

Citaat van: hometheatrerulezz op november  5, 2006, 12:19:11
ik ben benieuwd hoe die cd6000ki op men setje klinkt, tot vanavond!

Het was gezellig en hij klonk leuk bij de rest  ;)

Ik heb zojuist van een forum genoot nog de Audioquest Viper overgenomen.
Ik ben alleen helaas niet thuis, dus mijn bevindingen volgen later. Morgen eerst even aansluiten en voor college nog wat muziek luisteren  ;D
Ben in ieder geval weer blij met een nieuwe upgrade.

Ik ga als ik tijd heb van de week nog verdere luidspreker merken luisteren maar ben stiekem toch best tevreden met wat ik nu heb. Ik ga mijn luidsprekers (denk ik) in ieder geval niet vervangen voor de Monitor Audio RS1. Het verschil is me te minimaal.

Kleine edit: Foto's volgen uiteraard 8)

Flickr photostream

HTR

ja ik vond t ook leuk! moeten we vaker doen, als we meer tijd hebben, gefeli met je kabel!

Dracoplasm

Kabel nu een uurtje gehoord, en het klinkt beter, meer detail. Maar ik hoor ook meer / nieuwe ruis. En ruis is nou niet helemaal waar ik op zit te wachten. Is dit wat ik krijg door meer detail te eisen? Of kan het aan wat anders liggen? Het laag is trouwens wel wat genuanceerder, ben er best tevreden mee. Maar zal nog goed verder luisteren, helaas vandaag verder geen tijd voor.

Flickr photostream

Stefan S.

Citaat van: Dracoplasm op november  6, 2006, 12:58:51
Kabel nu een uurtje gehoord, en het klinkt beter, meer detail. Maar ik hoor ook meer / nieuwe ruis. En ruis is nou niet helemaal waar ik op zit te wachten. Is dit wat ik krijg door meer detail te eisen? Of kan het aan wat anders liggen? Het laag is trouwens wel wat genuanceerder, ben er best tevreden mee. Maar zal nog goed verder luisteren, helaas vandaag verder geen tijd voor.

Gefeliciteerd met de AudioQuest Viper! Erg vreemd die ruis, dat zou niet mogen lijkt me.

Dracoplasm

Citaat van: Stefan S. op november  6, 2006, 13:01:20
Gefeliciteerd met de AudioQuest Viper! Erg vreemd die ruis, dat zou niet mogen lijkt me.

Nee dat lijkt mij ook, met mijn vorige kabel heb ik het niet. Maar nog bedankt voor het advies.

Flickr photostream

mikeske

Misschien legt de kabel een tekortkoming ergens anders in de kring bloot of heeft de kabel last van interferentie  :-\
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Dracoplasm

Citaat van: mikeske op november  6, 2006, 20:39:38
Misschien legt de kabel een tekortkoming ergens anders in de kring bloot of heeft de kabel last van interferentie  :-\

Ik heb de kabel nu wat anders gebogen achter mijn set waardoor de connectoren wat meer ruimte hebben. Het lijkt nu wel goed te gaan, morgen maar weer verder luisteren.

Ik ben ook een beetje bang dat de Klipsch door de nieuwe kabel iets te dynamisch zijn geworden, detail is wel sterk verbeterd maar misschien wat TE veel. Dus eerst weer verder luisteren en blijven wisselen met me oude kabel. Zal van de week ook eens proberen of ik nog een kabel ergens bij een winkel kan lenen. 

Flickr photostream

JWO

Mocht je trouwens die klipsch center ooit in de verkoop doen, ik houdt me aanbevolen  ;D

groet,

Johan
Denon - Vincent - Marantz - Klipsch - Barco data 500

Dracoplasm

Citaat van: JWO op november  6, 2006, 22:03:27
Mocht je trouwens die klipsch center ooit in de verkoop doen, ik houdt me aanbevolen  ;D

groet,

Johan

Kans is wel aanwezig  ;) Maar moet toch nog het besluit maken of ik naar stereo ga of niet.

Flickr photostream

Dracoplasm

Flickr photostream

Dracoplasm

Oeh, ben weer blij, ondanks de kabel die niet lekker met me set gaat.

Heb zojuist een audio rack van E&T op afspraak overgenomen van een forumgenoot  ;D
Vrijdag even richting Apeldoorn  ;)

En dus van het weekend weer eens wat nieuwe foto's!

Flickr photostream

R

Nice.. feli O0 O0

Citaat van: Dracoplasm op november  7, 2006, 19:52:52
Oeh, ben weer blij, ondanks de kabel die niet lekker met me set gaat.

Heb zojuist een audio rack van E&T op afspraak overgenomen van een forumgenoot  ;D
Vrijdag even richting Apeldoorn  ;)

En dus van het weekend weer eens wat nieuwe foto's!

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Dracoplasm

Ik hoop het  ;D

Vandaag trouwens ook weer verder rond geluisterd.
Ook naar de nieuwe B&W CM 1 op een Denon PMA-1500AE. Erg prettig geluid (eerst op de Marantz PM15S1 en dat klonk nergens naar) icm een Marantz CD6000 OSE KI. Deze versterker binnenkort ook eens luisteren op de Monitor Audio RS1 en RS8. Vrijdag via Zwolle naar Apeldoorn voor het rack, dus eerst nog even binnen wippen bij de audio zaak aldaar  ;D

Flink luisteren, blijf alleen een beetje bang dat ik de film beleving missen ga.

Hoop ook een beetje vlot mijn kabel kwijt te raken.
Wil evt de monster M950i eens proberen. Of een aan te raden kabel.

Edit:
Ook nog Monster high performance y-splitter aangeschaft, ben op dreef vanavond  ;D
Eens kijken of dit wat extra's geeft aan mijn sub, ookal gaat die binnenkort de verkoop in!

Flickr photostream

Dracoplasm

Oke, zojuist het meubel opgehaald. Heb weer veel bekijks gehad in de trein  ;D

Het meubel valt wat forser uit dan ik verwacht had, weet dus niet zeker of dit niet te fors is. Evt een andere kast aanschaffen.

In ieder geval wat plaatjes:

Rack zelf is erg mooi, moet alleen even alles wat netter neer zetten en wat aan de kabel boel doen. Oh en schoonmaken / opruimen  ;)

Flickr photostream

Dracoplasm

Ow, heb ook geen plek meer voor me sub  >:(
Dus ook die moet anders geplaatst worden.

Flickr photostream

HTR

leuk heh , luxe problemen! ;D

verder mooi rack hoor! enne, zown hangende tv is wel mooi  :-* ik ga die van mij ook ophangen! morgen ofzo... moet ff kijken wanneer ik aan een beugel kan komen, en natuurljik bouten!

Dracoplasm

Citaat van: hometheatrerulezz op november 11, 2006, 10:38:31
leuk heh , luxe problemen! ;D

verder mooi rack hoor! enne, zown hangende tv is wel mooi  :-* ik ga die van mij ook ophangen! morgen ofzo... moet ff kijken wanneer ik aan een beugel kan komen, en natuurljik bouten!

Gewoon bij hifi corner hun merkloze simpele ding halen, super stevig, compleet en niet duur. Daarnaast hangt deze dan mooi strak aan de muur.

Flickr photostream

HTR

Ejorne

Probeer eens ergens de Panasonic SA-XR serie recievers te beluisteren...
Je wilt namelijk misschien terug nar stereo, maar denkt misschien de film-belevenis te gaan missen...

Ik heb ook een set Klipsch en heb deze beluisterd op verschillende Marantz receivers (ook andere merken natuurlijk zoals NAD HK Denon)
Maar zondermeer gaat mijn voorkeur uit naar de belachelijk goedkope Panasonic class-d receiver, vooral met stereo-source.

Ik denk alleen wel dat je dan toch naar een stel andere speakers moet gaan kijken, want je vind veel detail zo te lezen niet echt mooi meer.

De combi SA-XR met Klipsch geeft namelijk veel, erg veel detail. Zoveel detail ben ik in het goedkopere segment nergens anders tegen gekomen. Plaatsing en dynamiek blijven daarbij ook opmerkelijk goed. Deze receiver is dan ook al veel besproken in het buitenland, maar hier in  de Benelux schijnt met nog niet echt warm te lopen voor deze receivers...

Maar goed, ik denk dat je verstelt zult staan van de stereo-eigenschappen van deze receiver. Voordeel is dat je ook je surround kunt blijven gebruiken... Maarja, ga je voor een stereo-setup en daarbij veel geld in kunt pompen.... Ja daar kan de Panasonic niet meer tegenop, maar ik denk wel dat je dan echt vrij veel geld erin moet pompen...

Dracoplasm

Citaat van: Ejorne op november 11, 2006, 12:09:27
Probeer eens ergens de Panasonic SA-XR serie recievers te beluisteren...
Je wilt namelijk misschien terug nar stereo, maar denkt misschien de film-belevenis te gaan missen...

Ik heb ook een set Klipsch en heb deze beluisterd op verschillende Marantz receivers (ook andere merken natuurlijk zoals NAD HK Denon)
Maar zondermeer gaat mijn voorkeur uit naar de belachelijk goedkope Panasonic class-d receiver, vooral met stereo-source.

Ik denk alleen wel dat je dan toch naar een stel andere speakers moet gaan kijken, want je vind veel detail zo te lezen niet echt mooi meer.

De combi SA-XR met Klipsch geeft namelijk veel, erg veel detail. Zoveel detail ben ik in het goedkopere segment nergens anders tegen gekomen. Plaatsing en dynamiek blijven daarbij ook opmerkelijk goed. Deze receiver is dan ook al veel besproken in het buitenland, maar hier in  de Benelux schijnt met nog niet echt warm te lopen voor deze receivers...

Maar goed, ik denk dat je verstelt zult staan van de stereo-eigenschappen van deze receiver. Voordeel is dat je ook je surround kunt blijven gebruiken... Maarja, ga je voor een stereo-setup en daarbij veel geld in kunt pompen.... Ja daar kan de Panasonic niet meer tegenop, maar ik denk wel dat je dan echt vrij veel geld erin moet pompen...

Dank je voor de tip. Maar ik vind het geluid van de klipsch nou eenmaal erg prettig en was niet van plan deze te vervangen voor andere als ik het surround gebeuren houd.

Flickr photostream