Draco's Scandyna-/-Arcam - "HT" (-foto's volgen zsm, zoektocht nieuwe kabels)

Gestart door Dracoplasm, oktober 28, 2005, 11:12:22

Vorige topic - Volgende topic

Dracoplasm

Ben evt van plan een Marantz SR9200 aan te schaffen als vervanging van mijn Marantz SR6200. Ervaringen van mensen of tips zijn zeer welkom: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51839.0

Ik moet trouwens zeggen dat het ontkoppelen van mijn cdspeler (en receiver) dmv het spider rack echt een verbetering is. De muziek klinkt nog lekkerder.
Kan er zeer tevreden over zijn dacht ik zo! Ik ga als de receiver doorgaat langzaam opzoek naar een andere sub die wat muzikaler is (en evt kleiner), de kabel zoektoch is ook nog steeds in volle gang.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Marcel M

Michiel,

Ik zie dat jij een Marantz sr6200 bezit. Hoe bevalt deze receiver?  Is de AB echt zo slecht als wordt beweerd?
Je schrijft ergens dat je nog een handleiding van deze receiver hebt. Waar kan ik die eventueel downloaden of heb jezelf wellicht een softcopy?

Bij Voorbaat Dank,

Marcel

Dracoplasm

Handleiding zou je kunnen zoeken op internet. Ik heb gewoon de bijgeleverde handleiding.
De AB werkt verder prima naar mijn idee, heb hem alleen gebruikt voor de receiver.
Ik gebruik de Marantz RC3200 als AB zoals ook te lezen is in het topic.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Dracoplasm

Heb een nieuwe iMac 20" voor de hd spulletjes, dus binnen korte tijd nieuwe pics.
Daarnaast eens de set van mijn vriendin posten, mooie zelfbouw luidsprekers van zeer nette kwaliteit.

Flickr photostream

Marsh

haha, dat grijze meubel heb ik ook, is van ikea he?
Heb hem zelf in het rood, alleen gebruik hem niet als audio meubel
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

Dracoplasm

Citaat van: Marsh op maart 21, 2007, 14:19:45
haha, dat grijze meubel heb ik ook, is van ikea he?
Heb hem zelf in het rood, alleen gebruik hem niet als audio meubel

Klopt, bijna me hele kamer bestaat uit ikea  ;)

Flickr photostream

Roba

:D Hallo Draco wat vind je hiervan....

[/URL]
[/img]

Ook leuk he.

Groeten Roba

Sjors

Dracoplasm

Hmm, nooit die foto gezien, inderdaad wel leuk.

Maar eens een wat oudere foto van mijn iMac en de MacBook van mijn vriendin.
Gisteren op beidde Leopard gezet, ondertussen in allebei twee gb intern geheugen en gisteren de harde schijf van de MacBook (80gb) vervangen voor een iets snellere 160gb en mijn muis vervangen voor een wireless Mighty Mouse.

Binnenkort wat nieuwe foto's ookal is er vrij weinig veranderd in de tussen tijd.
Kleine foto van de appletjes onder Tiger.

Flickr photostream

Dracoplasm

Alles is anders. Binnenkort een extreme update.

-Verhuist
-Nieuwe fronts
-Nieuwe dvd speler
-Nieuwe versterker (zoekende)

-------

-Nieuwe foto's  ;D
--Nieuw topic?

Flickr photostream

JeKa

Citaat van: Dracoplasm op oktober 11, 2008, 15:53:43

-Verhuist
-Nieuwe fronts
-Nieuwe dvd speler

-------

-Nieuwe foto's  ;D
--Nieuw topic?

Nieuw leven!  ;D

Dracoplasm

Flickr photostream

Ejorne

Citaat van: Dracoplasm op oktober 11, 2008, 15:53:43

-Verhuist
-Nieuwe fronts
-Nieuwe dvd speler

-------

-Nieuwe foto's  ;D
--Nieuw topic?

Nieuwe fronts?
Weer Klipsch of wat anders?

Dracoplasm

Ben voor een wat andere vormgeving gegaan. Een paar knalrode Scandyna Minipods. Ben nog opzoek naar de bijpassende ophangbeugels maar andere suggesties zijn welkom.

De dvd speler is een Arcam FMJ DV27a geworden. Ik had al een Chinese buizenversterker over laten komen dus die ga ik nu eerst proberen ipv de Marantz, anders ga ik opzoek naar een Arcam stereo versterker of een receiver voor een toekomstige cinepod. De eerst volgende aankoop worden sowieso een paar ophangbeugels en misschien een Minibass of iets wat bij de luidsprekers past. Op de buizenversterker zit alleen geen ingang voor een sub. Weet niet zo goed hoe ik die dan aan zou moeten sluiten. Misschien dat de buizenversterker direct naar mijn vriendin gaat.

Flickr photostream

-madison-

Citaat van: Dracoplasm op oktober 11, 2008, 21:42:06
Ben voor een wat andere vormgeving gegaan. Een paar knalrode Scandyna Minipods. Ben nog opzoek naar de bijpassende ophangbeugels maar andere suggesties zijn welkom.

De dvd speler is een Arcam FMJ DV27a geworden. Ik had al een Chinese buizenversterker over laten komen dus die ga ik nu eerst proberen ipv de Marantz, anders ga ik opzoek naar een Arcam stereo versterker of een receiver voor een toekomstige cinepod. De eerst volgende aankoop worden sowieso een paar ophangbeugels en misschien een Minibass of iets wat bij de luidsprekers past. Op de buizenversterker zit alleen geen ingang voor een sub. Weet niet zo goed hoe ik die dan aan zou moeten sluiten. Misschien dat de buizenversterker direct naar mijn vriendin gaat.

Dat kan prima op high level ;)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Dracoplasm

Citaat van: -madison- op oktober 12, 2008, 02:42:34
Dat kan prima op high level ;)

Zou het niet weten, dit wordt de nieuwe: Yaqin MC10-L

Waar sluit ik de sub dan op aan?

Vandaag ook mijn Klipsch luidsprekers en de Marantz verkocht. Maar even een oude versterker (denon of onkyo) lenen van een vriend of mijn vader (anders ook zo stil tijdens studeren voor tentamens....).

Flickr photostream

Dracoplasm

Ondertussen ook een Arcam a65 aangeschaft. Weet dus niet of ik hier bij het 'private ht' forum mag blijven met mijn topic...

Misschien komt er ook nog een Samsung 32a656 LCD nieuw. Set blijft gericht op ht georienteerde zaken.

Flickr photostream

MLCinema

Leuk toestel, zeker voor de prijs waar hij tegenwoordig voor te krijgen is! Ben benieuwd naar foto's van je nieuwe set.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Dracoplasm

Citaat van: Marc.Visser op oktober 20, 2008, 17:00:02
Leuk toestel, zeker voor de prijs waar hij tegenwoordig voor te krijgen is! Ben benieuwd naar foto's van je nieuwe set.

Tv laat ik toch even voorbij gaan. Eerst huidige spul maar eens netjes aansluiten en bekijken/beluisteren. Zal binnenkort mijn ikea meubel iets aanpassen en foto's maken.

Edit: Kabelzoektocht:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=80129.0
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=80126.0

Flickr photostream

-madison-

Je bent lekker bezig zeg ;D

Voor wat betreft je kabel zoektocht zou ik ook eens kijken naar Kimber! Op ebay duitsland staan vaak mooie kabels voor weinig!

Heb je de chinees trouwens al binnen?
And always, always will.

Dracoplasm

Nee, gaat nog wel een maand duren. 50 werkdagen eind september verstuurd  ;D
Die gaat waarschijnlijk naar mijn vriendin en haar zelfbouw luidsprekers. De A65 is om mee te spelen voor mij en gaat waarschijnlijk in de nabije toekomst naar mijn moeder (die ook de Scanyna wil kopen, niet die van mij). Ik zelf zal dan kijken naar een A75-85-90...  ;D

Maar inderdaad, binnen twee weken mijn hele set op de kop en vervangen, ben er blij mee, de dvdspeler komt morgen binnen en de versterker (Arcam) over een week. Ebay is toch een leuke uitvinding.

Flickr photostream

-madison-

:o dat duurt nog wel even dus..

Mijn set ondergaat ongeveer dezelfde verandering ;D Bijna alles eruit en ander spul erin :D
And always, always will.

Dracoplasm

Citaat van: -madison- op oktober 20, 2008, 22:43:57
:o dat duurt nog wel even dus..

Mijn set ondergaat ongeveer dezelfde verandering ;D Bijna alles eruit en ander spul erin :D
Toch leuk. Had het niet verwacht, maar goed in één keer moest alles anders  ;D

Flickr photostream

Dracoplasm

De dvd speler is gisteren binnen gekomen, wat een bakbeest (zwaar niet extreem groot). Bevald tot op heden zeer goede, regio vrij maken was in een minuut gepiept. Moest alleen even zoeken nar de instelling om normaal gekleurd beeld te hebben (stond op component ipv scart RBG).
Moet zeggen dat beeld zeer netjes is. Cd weergave via analoog is ook zeer prettig, doet in ieder geval niet onder voor mijn Marantz CD6000 ose KI (die ondertussen ook verkocht is).

Al met al is het nu niet meer zo erg dat mijn oude Marantz DVD speler het begeven heeft, dit (misschien wat gedateerde) vlaggenschip van Arcam maakt veel goed.

Flickr photostream

MLCinema

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |