upgrade advies?

Gestart door windoweyes, oktober 26, 2005, 13:58:59

Vorige topic - Volgende topic

windoweyes

Hallo mensen,

Ik ben in het bezit van 2 Mirage OMNI 260 zuilluidsprekers van 200 watt die ik heb aangesloten op mijn Denon 3803 surroundversterker van 2 x 140 watt in stereo.

Nu luister ik de laatste tijd erg veel cd`s in stereo en hoewel ik niet per sè ontevreden ben over mijn huidige geluid weet ik dat ik dit nog mooier zou kunnen krijgen met een goede stereoversterker.

Nu heb ik al een tijdje de 2e hands markt in de gaten gehouden en ben ik de volgende stereoversterkers tegen gekomen van Denon (denon schijnt erg goed bij Mirage te matchen) :

Denon PMA 725R  (2 x 80 watt)
Denon PMA 1315R  (2x 115 watt)
Denon PMA 2000R  (2x 80 watt)

Welke kan ik het beste kiezen, of is er mischien een betere optie voor onder de €200?
Kan ik beter doorsparen voor bijv. een NAD 114 en NAD 216 THX voor - en eindversterker die mij ongeveer het dubbele zal kosten?
Is het wellicht mogelijk om de PMA 1315R later (tijdelijk) te gebruiken als voorversterker bij een toekomstige eindversterker?

Ik weet wel dat de hoeveelheid watt niets zegt over de klankleur en kwaliteit maar gevoelsmatig lijkt het mij dat boxen van 200 watt niet helemaal tot hun recht komen op een versterker van 80 watt....

Alvast vriendelijk bedankt voor een eventueel antwoord!

PaulSQ

Met een losse voor- en eindversterker kun je gelijk je surround ook upgraden.

Ik zou al snel geneigd zijn wat door te sparen ipv voor 200 euro een stereo versterker te kopen. Eventueel voor 200 euro bij www.plsaudio.nl bij occasions een proton am s1, ik heb hele goede ervaringen met de s3.

Het vermogen zegt erg weinig, of de versterker geschikt is voor je speakers (en of het beter geluid oplevert dan nu) hangt veel meer van de algehele kwaliteit af
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

windoweyes

Citaat van: PaulSQ op oktober 27, 2005, 09:42:59

Ik zou al snel geneigd zijn wat door te sparen ipv voor 200 euro een stereo versterker te kopen. Eventueel voor 200 euro bij www.plsaudio.nl bij occasions een proton am s1, ik heb hele goede ervaringen met de s3.

Het vermogen zegt erg weinig, of de versterker geschikt is voor je speakers (en of het beter geluid oplevert dan nu) hangt veel meer van de algehele kwaliteit af

Bedankt voor je antwoord.
Bedoel je dat die NAD 114 en Nad 216THX dan de beste optie is of is er dan nog een betere optie voor €400?

Omdat maar weinig winkels de Mirage OMNI`s hebben staan is het voor mij moeilijk om te kunnen horen welke versterker er goed bij matched.
Ik heb de desbetreffende NAD`s wel beluisterd, maar niet op mijn eigen luidsprekers.
Ze klonken op zich mooi, maar ik ben bang dat ze mischien wat te schel voor mijn luidsprekers zouden kunnen zijn.

De denon PMA 1315R had vroeger een adviesprijs van $850 dus ik dacht mischien is dit best wel een goede versterker  ;)  voor mijn luidsprekers voor €200  :-[ , temeer ze denon hadden aanbevolen als erg goed matchend bij Mirage.

windoweyes

Citaat van: PaulSQ op oktober 27, 2005, 09:42:59

Dat was een tijd terug eigenlijk ook al mijn idee.
Zal iemand dit aub kunnen uitleggen hoe dit gaat?
Creer je op deze manier èèn systeem waar je zowel goed surround als stereo mee af kunt spelen?
En waar sluit je je speakers dan op aan?

Een tijd terug ben ik met deze vraag ook al bij mijn audiodealer langs geweest.
Deze zei toen dat het gebruik van voor / eindversterker wel kon samen met surround maar dat dit alleen het vermogen zou verhogen en niet van invloedt was op het klankbeeld.
Verder deed hij er heel vaag over en heb ik het erbij gelaten.

Mocht het nu echter toch mogelijk blijken te zijn dan ga ik definitief voor de NAD`s als deze een beetje blijken te passen bij mijn denon 3803....

Penguin

CiteerDeze zei toen dat het gebruik van voor / eindversterker wel kon samen met surround maar dat dit alleen het vermogen zou verhogen en niet van invloedt was op het klankbeeld.
Verder deed hij er heel vaag over en heb ik het erbij gelaten.
ik denk dat je verstandig bent geweest die vent probeerd je een versterker aan te smeren.
Elk apparaat die je veranderd of vervangt klinkt anders ZELFS de zelfde apparatuur onderling b.v. 2 gelijk uitziende versterkers klinken nooit hetzelfde.
Altijd leuk die verkopers zodra ze merken dat je er verstand van hebt, verdraaien ze hun beweringen, of verkleuren zelfs van gezicht hihihiihihi
Oke die kerel staat er voor om te verkopen, tuurlijk maar soms gaan ze bij mijn weten te ver.
Speakers laten luisteren die opeen gepakt staan in een uitstalling. in een te krappe winkel zonder afzonderlijke luister ruimte.
Lekkere vette bas (meerendeel vervorming) komt met het spul thuis stelt de speakers nu wel beter op met enigzins wat lucht om de speaker, tja niet gek kijken dat ze niet klinken.
maar wel suc6 toegewenst