Cambridge audio

Gestart door Basso, oktober 21, 2005, 20:04:32

Vorige topic - Volgende topic

Basso

Op het moment heb ik het volgende staan:

NAD320BEE stereo AMP
NAD cdspeler
906 mordaunt short fronts
QED SA speakercable

nu ben ik erg gecharmeerd van Cambridge audio. De azur serie heeft mooie stereo amp en cdspeler.

Nu ben ik alleen helemaal niet bekend met het merk, wat denken jullie. Hoe is de klank en wat voor prestaties mag je verwachten, beter dan NAD?
"Alle geniale mensen zijn melancholici."

B.J.

Ik heb het eenmaal gehoord op een beurs en het klonk als nad. Prestaties zullen ook wel redelijk gelijk zijn, wellicht is hun cd speler iets beter voor hetzelfde geld. Welke nad cdspeler heb je nu?

Basso

de 512, dit is een model van een aantal jaar geleden

B.J.

De 640c van CA komt steeds erg goed uit de tests. Wellicht is die beter dan je 'oude' nad cd speler.

Ik heb hem toen op een set totem speakers gehoord en dat klonk erg goed. Toen ik de prijzen bekeek verbaasde ik me dat ze zo laag waren!

edit: Volgens mij ben je nog goedkoper uit als je even met de boot op en neer naar England gaat!

Basso

Inderdaad!

daarom trok het mijn aandacht ook

oo khet design van cambridge vind ik ook erg. En omdat de prijzen vrij laag liggen hoeft het helemaal niet veel geld te kosten, zeker niet wanneer ik mijn NAD verkoop. Nieuwprijs van mijn stereo amp is nu bijvoorbeeld 400 euro nog steeds

het enige wat ik me dus afvraag is of het een groot kwaliteitsverschil is

B.J.

Ik verwacht dat een aantal dealers het wel hebben staan.  ;)

Basso

ik kan zo snel geen dealers vinden  ???

B.J.

Citaat van: Basso op oktober 21, 2005, 20:42:21
ik kan zo snel geen dealers vinden  ???

Ik wel maar  dan moet je wel vertellen waar je woont  ;D

importeur: http://www.dimex.nl/ en de dealers: http://www.dimex.nl/pDealers.htm

Deleted member

Ik heb de 640C CD speler, gekocht vanwege de goede prijs-prestatieverhouding volgens de verschillende reviews. Helaas heb ik weinig andere spelers gehoord dus kan je zeker niet vertellen hoe die zich verhoudt t.o.v. een NAD CD speler. Ik weet dat het hoog in elk geval een stuk beter is dan dat van mijn Sony DVD/SACD/CD speler, veel minder schel met meer definitie.

Hanky Panky

Als je een CA speler koopt, let dan op dat je de Mark 2 (herkenbaar aan V2 op het typeplaatje) neemt. Die heeft een verbeterde voeding en DAC's.
Die mark 2 kreeg een supersupergoede review in de What hifi van 1 of 2 maanden terug.  En idd, als je naar de UK gaat hou je zwaar geld over, alleen een andere stekker eraan en klaar ben je.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Basso

Antoine, heb je die cdspeler in Nederland gekocht of uit Engeland laten komen?

Deleted member

Citaat van: Basso op oktober 22, 2005, 10:12:01
Antoine, heb je die cdspeler in Nederland gekocht of uit Engeland laten komen?

Ik heb de CD Speler in Nederland gekocht. Je hebt een PB terug met info over waar precies.