nut HDTV op een "gewone" breedbeeld (CRT)

Gestart door hifimonster, oktober 13, 2005, 18:49:19

Vorige topic - Volgende topic

mutiara

Citaat van: desmoerick op december 22, 2005, 16:24:07
:-* Ik ben eens even gaan kijken op JVC.com. Als je daar bent aanbeland mag je uiteraard gaan kiezen in welk land je woont. Je staat er dan al verstelt van hoe hun modellen politiek is. In duitsland kun je inderdaad de HD1080i beeldbuizen krijgen (wel met 900 lijnen, voor zover mijn technische kennis gaat, dus niet perfect 1080i). Ga je in nederland en belgiƫ zoeken, vindt je niks zinnig. Maar zoek je in Engeland, dan ineens kun je beeldbuizen krijgen die 1125i aankunnen! Met component aansluiting. Zie hier
Dit lijkt mij wel de tv die ik wil hebben!
hier werkt niet :'(
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

Rguich

Desmoerick

Werkt nu wel!! Heb in mijn voorgaande bericht de URL toegevoegd.

Allure

Citaat van: desmoerick op december 22, 2005, 16:24:07
:-* Ik ben eens even gaan kijken op JVC.com. Als je daar bent aanbeland mag je uiteraard gaan kiezen in welk land je woont. Je staat er dan al verstelt van hoe hun modellen politiek is. In duitsland kun je inderdaad de HD1080i beeldbuizen krijgen (wel met 900 lijnen, voor zover mijn technische kennis gaat, dus niet perfect 1080i). Ga je in nederland en belgiƫ zoeken, vindt je niks zinnig. Maar zoek je in Engeland, dan ineens kun je beeldbuizen krijgen die 1125i aankunnen! Met component aansluiting. Zie http://www.jvc.co.uk/product.php?id=HV-32D40BK&catid=100058&lid=
Dit lijkt mij wel de tv die ik wil hebben!

Maar wat is nou de resolutie van dat toestel? Ik zie het niet staan namelijk?
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

Desmoerick

Ik heb eigenlijk nog nooit de maximale resolutie van een CRT toestel ergens zien staan, maar het feit dat hij 1125 lijnen aankan zegt genoeg. Er staat ook bij dat hij 1080i kan doen via component ingang.

Rguich

Kijk op http://www.jvc.nl/download.php?type=4 voor de technische specificaties van alle (NL) modellen   :)

jaco

Ik denk dat als de settopboxen van de kabel maatschappijen komen de TV leveranciers hun HD modellen wel op de markt gaan brengen.
Zo lang je toch (bijna) niets kunt kijken loont het niet TV's uit te brengen die 720P of 1080i aankunnen. Tot voor kort was er alleen Euro1080/HD1 te bekijken, en dat is nu blijkbaar niet genoeg om de fabrikanten te overwegen HD TV's op de Nederlandse markt te verkopen.

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

chocovla

Citaat van: jaco op december 23, 2005, 08:50:13
Ik denk dat als de settopboxen van de kabel maatschappijen komen de TV leveranciers hun HD modellen wel op de markt gaan brengen.
Zo lang je toch (bijna) niets kunt kijken loont het niet TV's uit te brengen die 720P of 1080i aankunnen. Tot voor kort was er alleen Euro1080/HD1 te bekijken, en dat is nu blijkbaar niet genoeg om de fabrikanten te overwegen HD TV's op de Nederlandse markt te verkopen.

Vrees alleen met de nieuwste "platte" hype dat de fabrikanten geen crt schermen actief gaan promoten in NL. Blijf het vreemd vinden dat deze toestellen wel zijn te krijgen in de UK en Australie en zo te zien niet op het continent. Heb ze nl. ook nooit in Duitsland zien staan.
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

kippekop

Citaat van: chocovla op december 23, 2005, 09:24:57
Vrees alleen met de nieuwste "platte" hype dat de fabrikanten geen crt schermen actief gaan promoten in NL. Blijf het vreemd vinden dat deze toestellen wel zijn te krijgen in de UK en Australie en zo te zien niet op het continent. Heb ze nl. ook nooit in Duitsland zien staan.

Er is gewoon simpelweg geen markt voor, wellicht de heel kleine crt's, maar wie wil nu een 80 kilo zware 32 inch hd ready crt in de woonkamer, behalve een paar mensen hier?? Iedereen wil gewoon esthetisch gezien een lcd of plasma... daarnaast vind ik het beeld hierop nog mooier ook bij beter beeldmateriaal dan op crt's...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Desmoerick

Ik vroeg mij eigenlijk nog een ding af, de desbetreffende JVC tv uit de UK kan 1080i weergeven. Verder staat er in de produktinformatie dat hij "Pal progressive" doet. Als ik het goed begrijp kan dit ding niet 720P doen, of wel?

Bij de produkt handleiding van de Samsung WS32Z308P staat er zelfs bij de componenten ingang geschreven dat hij 720P aankan, klopt dit dan ook?

CiteerEr is gewoon simpelweg geen markt voor, wellicht de heel kleine crt's, maar wie wil nu een 80 kilo zware 32 inch hd ready crt in de woonkamer, behalve een paar mensen hier?? Iedereen wil gewoon esthetisch gezien een lcd of plasma... daarnaast vind ik het beeld hierop nog mooier ook bij beter beeldmateriaal dan op crt's...

Ik heb absoluut nog geen problemen met zo'n bakbeest in mijn huis, de platte schermen worden ons gewoon in de maag gesplits, zelfde als met de TFT schermen van PC's. En ja wat betreft de beeldkwaliteit, ik denk dat je de zoveelste discussie omtrendt dit probeert uit te lokken. Wat nou ook waar is of niet, het feit blijft dat je voor relatief weinig geld met een CRT op de eerste rang kan zitten, en dat vindt ik terdege belangrijk!

Rguich

Komt die Samsung ook uit de UK? Want op de NL site zie ik em niet staan...
Die JVC kan inderdaad geen 720p, alleen 480p en 1080i.

En als ik de echte kenners moet geloven dan geven de CRT bakken gewoon nog het beste beeldkwaliteit, die zullen dat toch ook niet zomaar uit hun nek kramen  :)

Desmoerick

Voor de Samsung klik op de volgende URL http://av.samsung.de/article.asp?artid=9E175B11-AEAE-46A8-BBA0-C2E45BC78A7D&show=specs. Blijkt helaas wel uit vele recensies van eigenaren van de JVC en de Samsung dat  de beeldbuizen toch wel de nodige keuren hebben! Dit ook in Duitsland! Het lijkt wel dat er meer slechte zijn dan goede! ;D

Desmoerick

Ik ben nog eens verder gaan kijken in de UK naar de JVC tv's . Ze kregen hier in Nederland op kieskeurig enz. maar slechte recensies op een enkeling na. Nu heb ik een site gevonden waar ze een aantal van die HD tv's met een 1080i signaal testen. Kijk en lees hier:http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=3727 Al met al is het geen verkeerde tv voor 1080i materiaal. ;)

Kijk ook hier:http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=6094

kippekop

Citaat van: desmoerick op december 23, 2005, 18:22:47
Ik heb absoluut nog geen problemen met zo'n bakbeest in mijn huis, de platte schermen worden ons gewoon in de maag gesplits, zelfde als met de TFT schermen van PC's. En ja wat betreft de beeldkwaliteit, ik denk dat je de zoveelste discussie omtrendt dit probeert uit te lokken. Wat nou ook waar is of niet, het feit blijft dat je voor relatief weinig geld met een CRT op de eerste rang kan zitten, en dat vindt ik terdege belangrijk!

Wat ik dus al zeg, een klein gedeelte hier vindt het prima misschien, maar een groter scherm dan 82 cm in crtvorm wil 99,99% van de bevolking al niet....en dan blijft plasma/lcd over dat steeds goedkoper wordt en een stuk mooier staat (en ruimte bespaart). Daarnaast denk ik dat als het beeld echt duidelijk slechter dan op een crt is, niemand het zou kopen, dvd of hd op lcd/plasma is gewoon extreem mooi
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Rguich

Vandaag de opmerking gekregen dat "1080i compatible" niet per definitie hoeft te betekenen dat hij ook daadwerkelijk 1080i weergeeft   :-[
Dus ik probeer nu te achterhalen wat de waarheid is, maar als iemand dat hier weet, post het gaarne  ;D

Guido

1080i hoeft toch maar 540 "echte" lijnen te hebben  ???
jowi explained  ;D

donaldk

Citaat van: Rguich op januari  4, 2006, 21:01:26
Vandaag de opmerking gekregen dat "1080i compatible" niet per definitie hoeft te betekenen dat hij ook daadwerkelijk 1080i weergeeft   :-[
Dus ik probeer nu te achterhalen wat de waarheid is, maar als iemand dat hier weet, post het gaarne  ;D

Inderdaad compatible betekent dat er een stekkertje in kunt steken met een 1080i (of in geval van HD compatible een 720p/1080i) signaal, wat er vervolgens gebeurt met dat signaal is een tweede, als er maar een beeld uitkomt;-). HD Ready: http://www.eicta.org/press.asp?level2=24&level1=6&level0=1&year=2005&docid=398

Rguich

Maar ik hoor/lees dus verschillende verhalen over die JVC's.
Jij of iemand anders enig idee of het nu echt 1080i is of dat ie het downconvert (of wat dan ook) ?

donaldk

Citaat van: Rguich op januari  5, 2006, 23:43:54
Maar ik hoor/lees dus verschillende verhalen over die JVC's.
Jij of iemand anders enig idee of het nu echt 1080i is of dat ie het downconvert (of wat dan ook) ?

De info die ik ken is dat dist alles verwerkt op 75hz en(?) 900 lijnen, BEHALVE!!! de aparte 1080i ingang. de hd ingang blijft ongemoeid en word zonder digitale processing naar het scherm geleid.

Rguich

Citaat van: donaldk op januari  6, 2006, 00:35:27
De info die ik ken is dat dist alles verwerkt op 75hz en(?) 900 lijnen, BEHALVE!!! de aparte 1080i ingang. de hd ingang blijft ongemoeid en word zonder digitale processing naar het scherm geleid.

Ah, ok. Kijk, dat is duidelijk   :)
Ziet het er nog een beetje uit of is het niet zo bijzonder? Of hangt dat weer af of je aanhanger/hater bent van digital processing   ;)

donaldk

Helaas heb ik hem niet echt kunnen bekijken. Toen hij afgelopen zomer in de aanbieding was en ik zei laten we gaan kijken, toen deed de oude tv het nog en toen is het er niet meer van gekomen. Het oudere type de 37 is volgens hier (deze week in een van de crt threads) gelinkte stereophile review minder geschikt als gewone tv, maar geweldig als dvd en hd tv. Maar in de 37 kon je de digipure (kleur) en de dist nog uitschakelen, maar bij de 40 niet meer.

Rguich

Kun je misschien nog aangeven waar het precies staat dat DIST op de P37 uitgeschakeld kan worden?
Ik kan het niet vinden...  ???

donaldk

Ik twijfelde hier ook aan, dus heb het nog even nagekeken via de hier genoemde links naar homecinemachoice (dus niet stereophiles zoals ik schreef;-)).

Zoals je kunt lezen in de eerste review (dit is de Engelse versie van het toestel met ingebouwde Freeview ontvanger) kun je digipure processing uitschakelen. DIST kan ook hier niet uitgezet worden, maar als je voornamelijk een 1080i scherm zoekt dan maakt dat niet uit, want het hd signaal gaat toch niet via de dist.

Bij de 40 kan digipure niet meer uitgezet worden, slechts op minimaal, maar zoals je kunt lezen heeft bij gewone tv uitzendingen digipure nogal wat negatieve bijwerkingen.

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=3727
http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=6094

Rguich

Ik heb van iemand te horen gekregen die de P40 had dat DIST hier ook op uitgeschakeld kan worden.
Dus nu weet ik ook niet wie er gelijk heeft...    ???

donaldk

Toen ik online zocht naar info over dit toestel een paar maanden terug, kwam ik bij een duits forum uit, was een van de weinige plaatsen waar ik wat kon vinden. Of je dist kon uitschakelen was een van de meest gestelde vragen en het antwoord van mensen die het toestel hadden was dus nee. Als je de Engelse review leest, zul je zien dat het ook op het model met dvb-t tuner niet is uit te schakelen. Op dat Duitse forum had men ook bij JVC Duitsland nagevraagd over hoe het nou zat met 100/75 hertz en daar kregen ze het antwoord dat alles behalve het hd signaal wordt opgeschaalt naar 75 hertz met een hogere resolutie. Helaas ik heb geen link meer.