HDCP omzeilen met Spatz DVIMAGIC...

Gestart door Randal, oktober 10, 2005, 11:39:11

Vorige topic - Volgende topic

Randal

Hoi,

Ik weet dat niet iedereen hier fan is van Spatz  ;), maar toch interessant...

Spatz heeft namenlijk een HDMI naar DVI convertor op de markt gebracht, die de HDCP-kopieerbeveiliging verder niet aantast.

De adapter geeft de volledige resolutie (t/m 1080P) onbeveiligd door aan 2 DVI-uitgangen.
Er wordt gebruik gemaakt van chips, die normaal gesproken in HD-displays worden gebruikt.
Volgens CT-Magazine is bij deze gebruikte DVI-receiver chips de opdruk verwijdert.
Dit met als doel om de fabrikant en licentiehouders van de chips niet te weten laten komen, waar hun chips voor gebruikt worden...  >:D

jowi

Citaat van: Randal op oktober 10, 2005, 11:39:11
Volgens CT-Magazine is bij deze gebruikte DVI-receiver chips de opdruk verwijdert.
Spatz gebruikt andermans spullen, plakt er een spatz-sticker op en verhoogt de prijs behoorlijk. Dus even uitzoeken wat het origineel is, want het is wel een handig dingetje lijkt me >:D

Randal

Citaat van: jowi op oktober 10, 2005, 11:55:32
Spatz gebruikt andermans spullen, plakt er een spatz-sticker op en verhoogt de prijs behoorlijk. Dus even uitzoeken wat het origineel is, want het is wel een handig dingetje lijkt me >:D

Ok, maar...

Citaat van: Randal op oktober 10, 2005, 11:39:11

Ik heb het hier wel enkel over de gebruikte chips, niet over het hele apparaat.
De chips zijn namenlijk niet bedoeld voor zulke apparaten (en zijn waarschijnlijk afkomstig van Silicon Image  :-X ).

jowi

Gewoon even zoeken op internet, het originele apparaat zal er, afgezien van de spatz sticker, hetzelfde uitzien. Dat is wat ik bedoel. Ook bij het origineel zijn neem ik aan de opdrukken van de chips verwijderd.

Overigens schijnt er nog wat onduidelijkheid te zijn over of dit ding echt HDCP omzeilt... want 'niet aantasten van HDCP' daar hebben we niets aan als je begrijpt wat ik bedoel  ;D

Randal

Citaat van: arnoldl op oktober 10, 2005, 12:22:01
http://www.stegen.com/newsdesk_info.php/newsdesk_id/18?osCsid=973f92ce2086a6d8e0b4348cb3fd7352

deze mischien intressant
Heb ik ook elders op het forum voorbij zien komen...
Moet je wel toevallig de (reeds verouderde) DVD-1910 van Denon in bezit hebben.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Del member