High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

reza

Oja dat was het ;D

Nee dat heb ik allemaal niet gedaan. Maar ik heb er volgens mij ook even last van gehad. Ik ga morgen wel even kijken, wat het geweest zou kunnen zijn.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

revo

Beeld naar rechtverschoven is een bekend probleem.

Sommige tv's die nogal strikt hdmi/dvi signaal willen nemen de niet zo strikte dvi uit van de snazio niet helemaal voor lief.

Zie de draad op mpcclub over resoluties en de snazio.

De ontwikkelkit van sigma veroorzaakt het probleem, andere merken hebben er ook last van, mar de laatste versie ontwikkelkit zou het moeten fixen.

20-67 heeft de fix jammergenoeg nog niet. (laatste beta)

Op mijn sony ook naar rechts verschoven. Op de Optoma HD81 niet, maar ja daar zit ook een gennum in  ;D
Living Cinema

ole_ole

wat is de beste aansluitmogelijkheid van de snazio naar de beamer? Component of DVI?

Is de Snazio ook goed als je gewoon dvd's wilt bekijken via de dvd drive.
Ik wil graag af en toe een HD film bekijken maar het meerendeel dvd's.
Dus ben ik dan aan het goede adres met een Snazio of kan ik beter een andere dvd speler kiezen?

Martin_V

Citaat van: escape_nl op februari 17, 2007, 11:33:28
wat is de beste aansluitmogelijkheid van de snazio naar de beamer? Component of DVI?

Is de Snazio ook goed als je gewoon dvd's wilt bekijken via de dvd drive.
Ik wil graag af en toe een HD film bekijken maar het meerendeel dvd's.
Dus ben ik dan aan het goede adres met een Snazio of kan ik beter een andere dvd speler kiezen?

Ik had zelf het idee dat via component het beeld ietsje "softer" is dan via DVI.
Maarja zo is er ook niets aan met een dikke zwarte balk links  ::)...

Ik heb ook het vinkje HD browsing aanstaan en hij staat op 16:9 in het menu...
Welke firmware zit er in jou snazio Reza?
Projector: Panasonic AE900E Satellietontvanger: Dreambox 7000
Speler: Snazio 1350 Computer: AMD3000+ x64 ATI Radeon x1600
Versterker: Denon DRA-325R(stereo) Speakers: JVC Zero series 3

ole_ole

nee ok, maar gewone dvd's slikt hij wel goed?
Zo'n speler zie ik als een investering voor de toekomst

reza

Hoi Martin,

Er zit in mijn Snazio de bekende firmware in volgens mij van April ofzo. Ik heb hem nooit ge-update
Zoals ik hem van Jaco heb gekocht zo staat hij nog steeds. Volgens mij draaid Riwi met dezelfde firmware??

Martin_V

Citaat van: reza op februari 17, 2007, 16:53:34
Hoi Martin,

Er zit in mijn Snazio de bekende firmware in volgens mij van April ofzo. Ik heb hem nooit ge-update
Zoals ik hem van Jaco heb gekocht zo staat hij nog steeds. Volgens mij draaid Riwi met dezelfde firmware??

Ik snap er niets meer van ???
Zojuist terug gegaan naar een oude firmware, 13-44-060325-01.
Maar helaas, het probleem blijft..

Snazio staat op:
DVI 720P 50hz/60hz
Video zoom: actual size
TV-type: 16:9

Panasonic AE900:
H-position:0
V-position:0
aspect: 16:9
overscan: off

Martin_V

Niemand..... ??? :'(..

Zijn er meer mensen die een Snazio 1350 op een panasonic AE900 hebben aangesloten? 
En zou een andere kabel een mogelijke oplossing kunnen bieden?

Het is zo voor mij een waardeloos apparaat als DVI niet goed werkt...   :-\

reza

Hoi Martin,

Er zal vast een logische verklaring voor zijn. Als je eens in het geheime OSD menu gaat, en je zet daar SD op of/on
Misschien helpt dat. Verder nergens aan zitten hoor!!

riwi

Citaat van: reza op februari 19, 2007, 21:46:10
Hoi Martin,

Er zal vast een logische verklaring voor zijn. Als je eens in het geheime OSD menu gaat, en je zet daar SD op of/on
Toen reza last van dat sync probleem had (video die telkens even weg viel) was het ook in dat menu dat we een setting vonden die het verhielp. Weet alleen niet meer welke het was. Er stonden maar een stuk of 5 dingen op dat scherm..

reza

Ja dat klopt, maar je moet wel uitkijken waar je aan zit en waar niet ::)
Anders sloop je je hele beamer :-X

spotmatic

Citaat van: reza op februari 19, 2007, 21:50:45
Anders sloop je je hele beamer :-X

Kun je een beamer slopen in het service menu? Dat is nieuw voor mij  :)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

reza

Citaat van: spotmatic op februari 19, 2007, 21:55:42
Kun je een beamer slopen in het service menu? Dat is nieuw voor mij  :)

Ja dat kan zeker ;) Zo zie je maar weer, je bent nooit te oud om wat te leren.

spotmatic

Citaat van: reza op februari 19, 2007, 21:57:11
Ja dat kan zeker ;) Zo zie je maar weer, je bent nooit te oud om wat te leren.

Ik ben erg leergierig, dus vertel! Staat daar een optie "Nuke this projector immediately" of "Detonate in 10 seconds"?

;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Martin_V

Citaat van: reza op februari 19, 2007, 21:46:10
Hoi Martin,

Reza,

Had ik ook al geprobeerd...  515i SD zo uit mijn hoofd.
Weet je zeker dat jij hem niet (perongeluk) op "Overscan" had staan?  Dan rekt hij het beeld wel uit natuurlijk maar dat is niet zoals het moet.

Nouja morgen maar weer eens kijken, ga nu slapen,  4:30 gaat de wekker weer ::)

reza

Citaat van: spotmatic op februari 19, 2007, 22:01:09
Ik ben erg leergierig, dus vertel! Staat daar een optie "Nuke this projector immediately" of "Detonate in 10 seconds"?

;D

Zoiets ja ;D

Nee das een ''geheim'' service menu. Dat is eigenlijk alleen bedoelt voor de fabriek. Daar kan je ( volgens Frank ) Alle settingen helemaal uit zn verband mee krijgen, ook het con..... boord ofzoiets ::)
En dan krijg je hem heel moeilijk weer terug als je hem uberhoud terug kan zetten.

bitsflew

Citaat van: revo op december 31, 2006, 12:04:24
Thanks rich.

Er komt bij dat op de sony alle DVI resoluties via de Snazio +/- 15 % naar rechts staan. En er is overscan, typisch sony.

Je zou zeggen brakke sony, maar 720P 50Hz en dergelijke van een oppo of pc zet ie wel gewoon in het midden, zou de timing van de snazio toch niet helemaal lekker zijn?

De CoWorld/Rapsody N35 heeft exact hetzelfde probleem (beeld teveel naar rechts) op mijn Sony (40W2000) TV
Echter als ik mijn Mac-mini aansluit via dezelfde DVI-HDMI adapter dan is het beeld pixelperfect.

Blijkbaar doen zowel Snazio als CoWorld iets niet goed.

revo

Sigma doet iets fout in zijn ontwikkelkit. De nieuwe momitsu V888N heeft er geen last van.
Living Cinema

Pillendraaier

...zelf overweeg ik ook om een snazio aan te schaffen...momenteel heb ik een kiss dp 508 en die is aangesloten op een Barco data 800. Het probleem is dat de kiss wel vga uitstuurt, maar bij afspelen van dvd's is de macrovisie beveiliging een probleem, zodat dvd's afspelen op de beamer er niet bij is...heeft de snazio hier ook last van ?

Verder vroeg ik me af of de snazio tegelijk vga-signaal kan uitsturen naar de beamer en tegelijk (dus zonder instellingen te wijzigen) composiet signaal naar m'n gewone tv kan uitsturen...?

Grtz,

John

spotmatic

Citaat van: Pillendraaier op maart 26, 2007, 23:07:06
...zelf overweeg ik ook om een snazio aan te schaffen...momenteel heb ik een kiss dp 508 en die is aangesloten op een Barco data 800. Het probleem is dat de kiss wel vga uitstuurt, maar bij afspelen van dvd's is de macrovisie beveiliging een probleem, zodat dvd's afspelen op de beamer er niet bij is...heeft de snazio hier ook last van ?

Bij de Snazio kun je de CSS beveiliging uitschakelen met een bepaalde code op de AB (wel te vinden via Google). Dus upscalen naar elke gewenste resolutie (over zowel VGA als DVI) is geen probleem. Op dezelfde wijze kun je de regiocodering uitschakelen.

Citeer
Verder vroeg ik me af of de snazio tegelijk vga-signaal kan uitsturen naar de beamer en tegelijk (dus zonder instellingen te wijzigen) composiet signaal naar m'n gewone tv kan uitsturen...?

Dat weet ik niet omdat ik het nooit geprobeerd heb. Iemand?

revo

Citaat van: spotmatic op maart 26, 2007, 23:14:46
Dat weet ik niet omdat ik het nooit geprobeerd heb. Iemand?
Nee, een resolutie tegelijk.

Wel is het met een splitterkabel mogelijk VGA uit en DVI uit tegelijk te doen in dezelfde resolutie.
Living Cinema

Martin_V

Citaat van: Pillendraaier op maart 26, 2007, 23:07:06

Nee, de Snazio geeft geen signaal op composiet (  ::) ) als hij staat ingesteld op VGA.
Wel is het mogelijk met een knop op de afstandsbediening te wisselen van video modes. Zo hoeft de Barco niet eerst aan om de instelling te verzetten naar Composiet.

Martin

kobuzz

Ik heb de Barco op de DVI uitgang, en de plasma op component, dat doet ie wel tegelijk...geloof ik.... :-[ zal vanavond thuis eens checken
Audio: Yamaha RX-V771, Sony SA-VE705, KEF Q1, KEF Q-9C, SVS 25-31 PC+
Video: Yamaha PDM-4220, BG1208s/2, Projecta electrol 1,90m 16:9, PS3, HDFuryII+Box1020

You you and you...Panic. The rest of you, come with me

Pillendraaier

...dat klinkt allemaal wel goed, eenvoudig wisselen van video-modes is ook acceptabel....i know, composiet aansluiting gebruiken is hier vloeken in de kerk  ;)

...is het ook mogelijk om video en mp3 bestanden te uploaden vanaf mijn pc, via de wifi verbinding, naar de externe hd die aangesloten is op de usb-poort van de Snazio ? Of kan ik die externe usb Harddisk dan beter aansluiten op de usb-poort van de wifi router ? Ik kijk voornamelijk divX en DVD, en heb een flinke voorraad divX en mp3 op de interne harddisk van m'n kiss dp 508 staan...

...thnx alvast voor alle info...

riwi

Beter een laat antwoord dan nooit  ;)

Citaat van: Pillendraaier op maart 27, 2007, 20:54:32
...dat klinkt allemaal wel goed, eenvoudig wisselen van video-modes is ook acceptabel....i know, composiet aansluiting gebruiken is hier vloeken in de kerk  ;)
Resolutie wisselen door op de ab op de TVmode knop te drukken (17 keer drukken om dan DVI 720p naar svideo/scart/composiet PAL te gaan ongeveer  :D Je kan in het front displaytje zien of ie PAL, NTSC, DVI, scart etc. doet.

Citaat van: Pillendraaier op maart 27, 2007, 20:54:32
...is het ook mogelijk om video en mp3 bestanden te uploaden vanaf mijn pc, via de wifi verbinding, naar de externe hd die aangesloten is op de usb-poort van de Snazio ? Of kan ik die externe usb Harddisk dan beter aansluiten op de usb-poort van de wifi router ? Ik kijk voornamelijk divX en DVD, en heb een flinke voorraad divX en mp3 op de interne harddisk van m'n kiss dp 508 staan...
Je kan ervoor kiezen om bronmateriaal op een USB disk rechtstreeks aan de snazio te hangen. Niet alle USB apparaten werken goed als er NTFS geformateerd is, met FAT32 werkt het volgens mij altijd wel OK. Je hebt dan geen serversoftware nodig, de Snazio haalt het zelf van het usb-medium af.
Of je kan het materiaal ergens anders op het netwerk beschikbaar maken (dus aan de USB van bv de router), maar dan moet er ook een UPNP AV server in het netwerk zijn (PC of slimme NAS). Deze streamingserver software (wizd of snazzi net cinema server) draait het eenvoudigst onder windows.
Je kan als de disk aan de Snazio hangt er niks naar toe kopieren vanaf de PC.