High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

frankly

OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

moreno40

Citaat van: hielco op april 19, 2006, 11:09:21
Ik ben benieuwd of je NEC drive beter presteert met hoge Bitrate HD-films, bijv. met Hyperlove versies
Heb je hier al ervaring mee?
Ik neem aan dat de NEC drive sneller is dan die die standaard in de Snazio zit?

hi
alles loopt nu zonder probs en zeker als je veel ts op dvd kijkt
zoals ik, want draadloos is dat niet te doen.
grt

koffie

Zo, na het doorworstelen van dit topic ben ik ondertussen wel warm voor een Sanzio ;)
Ik zit nog met enkele puntjes die mij niet duidelijk zijn - als iemand ze kan verduidelijken heel graag.
Ik wil egenlijk de snazio als veredelde 'HTPC' gebruiken, zonder dat ik een HTPC moet neerzetten.

- Kun je een harde schijf in de snazio bouwen ?
- Ik lees dat de snazio USB mass storage aankan, heeft iemand al eens een USB cardreader eraan gehangen ?
- Hoe is het bekijken van foto's ?
- (zoals je aan bovenstaande 2 vragen kunt begrijpen, wil ik mijn CF in een reader aan de snazio proppen om zo de pics te bekijken)
- Is het nu (al dan niet met de unsupporte wizd software) mogelijk om vloeibaar een geripte DVD van het LAN/USB HDD af te spelen ?
- Indien er een HDD in kan en/of een USB HDD aan hangt, kun je dan vanaf de PC er files naartoe pompen ?
- Kan ik met een DVI -> HDMI converter de snazio rechtstreeks aan mijn A/V-Receiver hangen
- Moet ik perse de analoge multi channel aansluitingen voor audio gebruiken, of kan ik ook met een single digital kabel _al_ zijn geluid naar de A/V-Receiver gooien ?
- Ik neem aan dat de DVI uitgang een beter beeld geeft dan component ?

Alvast bedankt ;)

edit : Of zou ik voor deze wensen beter een MB200 kunnen nemen (heeft lichtelijk de voorkeur vanwege HDMI), maar deze zou dan wel redelijk vloeiend pics vanaf een reader moeten ondersteunen (alsin : hij moet dus wel net als de snazio een USB Mass storage / cardreader aankunnen en wel vlot kunnen showen).
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

Starred

Citaat van: moreno40 op april 15, 2006, 16:14:13
hi
had ook dit probleem en constant met hdts streams met hoge birate
toen las ik op een anderre site dat iemand de drive er uit gehaald had
en er een nieuwe ingezet had,ik dacht is het proberen waar, had er toch
nog een liggen zogezegt zogedaan ;D
resultaat in een woord super nergens meer last van
alles loopt perfect en vloeiend  :P
al bij al een uurtje werk
grt moreno

Iemand anders dit ook al uitgevoerd? Dan heb ik twee vragen:
Hoe maak je de drive vast?
Past de lade van elke willekeurige drive in de opening van de Snazio?

koffie

Zo te zien is het gewoon een standaard DVD-ROM en dus ook standaard afmetingen met posities voor schroefjes op de standaard plaatsen. Elke willekeurige DVD-ROM zou dus moeten passen - werken c.q. herkend worden door de snazio zal een ander verhaal zijn ;)

Iemand toevallig zin om eens een USB cardreader aan de snazio te hangen om te testen voor mij ?
Na verder doorlezen gisteravond denk ik dat ik voor de MB100 ga, maar het kunnen lezen van foto's vanaf een CF is de belangrijkste beslisser voor mij.

riwi

Citaat van: koffie op mei  1, 2006, 21:42:56
- Kun je een harde schijf in de snazio bouwen ?
Nee, wel een externe USB schijf er aan hangen.

Citeer
- Ik lees dat de snazio USB mass storage aankan, heeft iemand al eens een USB cardreader eraan gehangen ?
Kan ik komend weekend wel eens proberen. heb net een cardreader met 2G sd kaartje gekocht.

Citeer
- Hoe is het bekijken van foto's ?
- (zoals je aan bovenstaande 2 vragen kunt begrijpen, wil ik mijn CF in een reader aan de snazio proppen om zo de pics te bekijken)
foto's kijken is traag. De fade in -fade out verloopt wat langzaam. Ik vind het niet zo handig. Een foto selecteren gaat prima, maar er snel door heen bladeren is niet super

Citeer
- Indien er een HDD in kan en/of een USB HDD aan hangt, kun je dan vanaf de PC er files naartoe pompen ?
Alleen door de usb schijf los te koppelen en aan je PC te hangen.

Citeer
- Kan ik met een DVI -> HDMI converter de snazio rechtstreeks aan mijn A/V-Receiver hangen
Ja dat kan. Als je receiver het signaal vervolgens correct naar het display stuurt.

Citeer
- Moet ik perse de analoge multi channel aansluitingen voor audio gebruiken, of kan ik ook met een single digital kabel _al_ zijn geluid naar de A/V-Receiver gooien ?
Alleen digitaal is voldoende. Alleen voor geluid dat de Snazio wel kan decoderen en je receiver niet zou je de analoge verbinding nodig hebben, maar ik gebruik hem niet en heb alleen de digitale kabel aangesloten.

Citeer
- Ik neem aan dat de DVI uitgang een beter beeld geeft dan component ?
De DVI uitgang (evt. omgezet naar hdmi connector) is prima. De analoge component uitgang is wat minder (voor HD), voor DVD is ie eigenlijk goed genoeg als je niet te hoge eisen stelt.

Starred

Citaat van: koffie op mei  2, 2006, 08:33:11
Zo te zien is het gewoon een standaard DVD-ROM en dus ook standaard afmetingen met posities voor schroefjes op de standaard plaatsen. Elke willekeurige DVD-ROM zou dus moeten passen - werken c.q. herkend worden door de snazio zal een ander verhaal zijn ;)

Heb je hem opengemaakt?

koffie

Citaat van: Starred op mei  2, 2006, 10:50:05
Heb je hem opengemaakt?
Nee, ik heb er nog niet eens een ;)
Maar als ik de foto's bekijk, en de verhalen hoor dat iemand 'm verwisseld heeft dan zal het wel een standaard PATA IDE DVD-ROM zijn.

Starred

Citaat van: koffie op mei  2, 2006, 12:38:37
als ik de foto's bekijk, en de verhalen hoor dat iemand 'm verwisseld heeft dan zal het wel een standaard PATA IDE DVD-ROM zijn.

Daar ging het me nu juist om. Bevestiging of dat inderdaad zo was. Als ik de drive in de snazio namelijk bekijk dan is de manier van bevestigen toch anders

koffie

Citaat van: riwi op mei  2, 2006, 10:45:58

Dankjewel voor je antwoorden.
Ik twijfl nu heel erg tussen de snazio en de MB100/200
De MB100 kan expliciet maar 2 USB devices aan, een beperking die je vaker ziet bij dergelijke 'standalone' producten.
Ik denk dat de sanzio dit probleem ook zal hebben. Een normale cardreader zou dan dus theorethisch moeten werken, mits de kaarttype die je wilt gebruiken als disk0 of disk1 gevonden word; elke disc hoger zou hij dan niet kunnen zien.

de keuze tussen snazio of MB100 hangt nu eigenlijk af van de mogelijkheid tot aansluiten van een CF reader en snelheid/gemak van het bekijken van de foto's.

Je antwoord over de analoge multichannel output versus digitaal : hoe groot is de kans dat ik een filmpje te pakken krijg met een audio signaal die een hedendaagse receiver niet snapt (en zeker voot HD filmpjes) ?

jaco

Ik verwacht dat bij de PMS (MB100/200) producten je sneller ondersteuning krijgt voor je eisen dan bij V-One (Snazio)
In basis zit er dezelfde hardware in, maar PMS doet de aansturing op een andere manier dan V-One (een soort van firmware die veel fabrikanten gebruiken)
Door die aansturing met een eigen processor willen ze ook zaken mogelijk gaan maken als file transfer van een PC naar de ingebouwde HD, USB DVD-Rom speler.

Verder zou ik het PMS forum eens gaan bekijken. Er zijn wel threads over het bekijken van foto's. Volgens mij gaat dat wel redelijk met de MB100/200 (hoge oplossing)
De algemene bedienings snelheid van de MB200 vind ik een flink stuk hoger dan van de Snazio.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

reza

Citaat van: jaco op mei  2, 2006, 12:59:52

De algemene bedienings snelheid van de MB200 vind ik een flink stuk hoger dan van de Snazio.

Hoe weet je dat nou Jaco, je hebt geeneens een Snazio >:D ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Citaat van: koffie op mei  2, 2006, 12:49:35
Je antwoord over de analoge multichannel output versus digitaal : hoe groot is de kans dat ik een filmpje te pakken krijg met een audio signaal die een hedendaagse receiver niet snapt (en zeker voor HD filmpjes) ?

HD films (.ts) hebben PCM of DD geluid. Daar kan de receiver prima mee over weg. wmv films hebben soms wma geluid waar je receiver niets van snapt, maar waar de Snazio (dacht ik) wel analoog stereo geluid van kan maken.
Ik weet niet hoe het gaat met mp3? Ik kan wel mp3 spelen met de snazio via de digitale verbinding, maar ik weet niet of de snazio het dan omzet naar PCM of dat mijn processor de mp3 data zelf decodeert.

Ik weet niet waar jij filmpjes vandaan haalt, dus de kans kan ik niet in schatten. Maar alles wat te decoderen is op de PC is ook om te zetten naar andere formaten.

jaco

Citaat van: reza op mei  2, 2006, 13:08:39
Hoe weet je dat nou Jaco, je hebt geeneens een Snazio >:D ;D
Ik wordt wel wat ouder, maar dat kan ik me nog wel herinneren.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

koffie

Foto's via een cardreader zal op de MB100 iig totaal niet werken ben ik inmiddels al achter, deze ondersteund namelijk geen FAT (en mijn camera geen FAT32) :(
Ik betwijfel of de snazio wel FAT ondersteund, maar eigenlijk gaat mijn voorkeur inmiddels iets meer uit naar de MB100.

Starred

Zo, de dvd drive is vervangen. Alles loopt nu vlekkeloos  ;D 8)

reza

Starred

Kjelt

Citaat van: Starred op mei  2, 2006, 21:55:18
Zo, de dvd drive is vervangen. Alles loopt nu vlekkeloos  ;D 8)

Welk merk en typenr vd drive kwam er uit en welke zit er nu in?

Starred

Er zit nu een lite-on in, 16p9s. Wat er uit kwam was een chinees iets  ^-^

reza

Hoi Starred,

Hoeveel meerwaarde heb je nu? Wat kan je wel wat je eerst niet kon! Of anders om natuurlijk ;D

Starred

Citaat van: reza op mei  3, 2006, 18:33:50
Hoi Starred,

Hoeveel meerwaarde heb je nu? Wat kan je wel wat je eerst niet kon! Of anders om natuurlijk ;D

Ik brand .ts materiaal vaak gelijk op dvd omdat ik niet 10 harde schijven heb liggen.
Nu kan ik elke dvd (om bijv. even de beeldkwaliteit te testen) in de Snazio stoppen zonder dat hij gaat haperen, ook de films met de hoogste bitrate. Dat was met de originele dvd-drive wel anders

reza

Dat is indd wel anders ja :-\ Wat heeft dit gekost, om te kunnen doen. En was het moeilijk om te doen?

Starred

Heeft niks gekost, want die drive had ik nog liggen.
Eruit schroeven van de oude drive is vrij simpel. Vastschroeven van de nieuwe is lastiger. Mijne zit nog niet 100% goed, want het laadje komt af en toe nog tegen de opening aan, maar daar kom ik wel uit

reza

Hoe ben je aan die drive gekomen ???
ik ben ook wel geintereseert namelijk. Al moet ik nog wel even wachten tot die van mij terug komt van reparatie :-\