High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

SuperDre

Citaat van: Starred op maart  4, 2006, 18:06:01
SW3 is toch echt opgenomen met digitale HD camera's, Collateral ook, Sin City ook. Inderdaad 24fps, maar dus niet vanaf film gedigitaliseerd.
Deze films zien er prima uit en vraag me af waarom deze opeens video-like worden als de framerate naar 48fps of zelfs 60fps zou gaan.
Het gaat mij erom dat ik vloeiende pans wil zien en dus geen individuele beelden wil kunnen onderscheiden wanneer de camera van links naar rechts zwaait.

En filmmakers willen echt wel de hoogste kwaliteit, het zijn de producenten die op de centen letten  ;)

Ik zei toch ook dat SW3 in Digitale cinema was opgenomen... De meeste films die als digitale cinema worden getoond zijn gewoon hele hoge scans van 'analoge' film.. en daar is niets mis mee hoor...

Voor sport is meer frames wel goed, maar voor film is het een ramp (vind ik in iedergeval, en met mij vele).. Ik moet er niet aan denken om bv starwars te kijken in een framerate waardoor er alles gewoon uitziet alsof je met een homevideo bezig bent (want dat is het eigenlijke effect).. Je krijgt dan dus het beeld'effect' zoals bij programma's als goede tijde slechte tijde, of medisch centrum west.. nee dankuh...

Starred

Waarom denk je dat het die hoge framerate is die de videolook veroorzaakt?
Stel dat je de framerate van bijv. Open Water zou terugschroeven naar 24fps, zou het er dan minder video-achtig uitzien? I doubt it.
Volgens mij heeft het veel meer te maken met andere factoren dan de framerate die die videolook veroorzaken.

)p(

Citaat van: Starred op maart  5, 2006, 08:55:02
Open Water zou terugschroeven naar 24fps, zou het er dan minder video-achtig uitzien? I doubt it.

Je zult je verbazen...video looks van de huidige moderne video camera's is echt voor het over grote deel het gevolg van de framerate.
Andersom kun je het goed zien, kijk maar een naar een 24fps film met trimension van powerdvd in high quality mode ;)

peter

Starred

Ik denk dat depth of field ook een zeer belangrijke rol speelt.

Maar mocht een hoge framerate toch een video-look veroorzaken, dan ben ik het er mee eens dat dat dan niet gedaan moet worden.

Maar hoe komen we dan van die storende pans af?  >:( :-\ :D

)p(

Citaat van: Starred op maart  5, 2006, 09:24:17
Ik denk dat depth of field ook een zeer belangrijke rol speelt.

Maar mocht een hoge framerate toch een video-look veroorzaken, dan ben ik het er mee eens dat dat dan niet gedaan moet worden.

Maar hoe komen we dan van die storende pans af?  >:( :-\ :D

Welk verschil bedoel je precies met een verschil in depth of field? Er is toch geen inherent verschil in de optiek tussen video en film camera's?

Wellicht is het een kwestie van wennen, wanneer veel goede films op 60fps worden gedraaid verdwijnt wellicht de negatieve associatie in ons brein ;)

peter

SiR-ROUND

CiteerMaar het zit ook vaak tussen je oren, waarbij je denkt dat sneller/meer frames beter is, maar dat is natuurlijk pure onzin

Houden we het op smaak. Of natuur. Ik zou gek worden als ik in het dagelijks leven alles om me heen zou moeten zien met een refresh van 24 frames. Geef mij maar een zo hoo mogelijke refresh zodat je het schokken kwijt bent. Die 24 frames zijn nooit verzonnen omdat dat filmisch is maar gewoon omdat de techniek het niet verder toeliet met een combinatie van wat er nog net nodig is om het menselijk oog/brein om de tuin te leiden zodat hij bewegende beelden denkt te zien.

TheM@x

Starred

TheM@x

Wat is overigens het verschil tussen de SZ1350 en de SZ1310, behalve de scart aansluiting?

Op de website kan ik gen verschillen ontdekken, is de SCART echt het enige verschil?

Groet,
Max (The on topic one ;-) )

moreno40

hi
de SZ1310 heeft geen dvd player
die is alleen maar te gebruiken voor
te streamen
grt

Roeland

Dag heren,

Ben ook aan de snazio begonnen en alleerst een heerlijk plaatje geeft ie  :-*
Maar ik wil de TS streamen vanaf de pc, is dat iemand gelukt via wireless zonder hickups (vloeiende stream), of is dat alleen mogelijk via wired?

greetz Roeland

Starred

Citaat van: Roeland op maart 18, 2006, 10:45:16
Dag heren,

Ben ook aan de snazio begonnen en alleerst een heerlijk plaatje geeft ie  :-*
Maar ik wil de TS streamen vanaf de pc, is dat iemand gelukt via wireless zonder hickups (vloeiende stream), of is dat alleen mogelijk via wired?

greetz Roeland

.TS streamen via wireless lukt inderdaad niet

Roeland

Citaat van: Starred op maart 18, 2006, 10:51:58
.TS streamen via wireless lukt inderdaad niet

Bedankt dat scheelt me een hoop uitzoekwerk  ;D

SuperDre

wireless is leuk en aardig, maar begint steeds meer een probleem te worden, steeds meer mensen beginnen wireless apparaten te hebben waardoor er meer 'storing' begint op te treden omdat het voor het apparaat moeilijker wordt om te beslissen welke verbinding die moet gebruiken..
Ik merk het hier rondom mij ook dat steeds meer mensen wireless netwerken beginnen te krijgen (tja adsl met wireless modem)..

Roeland

Zojuist de boel wired aangesloten en nog steeds streamt ie niet lekker met hd.
Ik heb er een linksys router tussen staan. Na 5 sec loopt ie steeds vast...

Kheb de firewall er ook vanaf gegooid en een kale en een bezette xp versie gehanteerd
Het zal heus wel lukken, maar heeft iemand een idee?
Of zit het probleem in het Snazzi Net Cinema Server programma?
Alvast bedankt

jantje112

Citaat van: Roeland op maart 18, 2006, 14:30:34
Zojuist de boel wired aangesloten en nog steeds streamt ie niet lekker met hd.
Ik heb er een linksys router tussen staan. Na 5 sec loopt ie steeds vast...

Kheb de firewall er ook vanaf gegooid en een kale en een bezette xp versie gehanteerd
Het zal heus wel lukken, maar heeft iemand een idee?
Of zit het probleem in het Snazzi Net Cinema Server programma?
Alvast bedankt

Loopt de router vast? Of je speler?

Roeland

Citaat van: jantje112 op maart 18, 2006, 15:08:41
Loopt de router vast? Of je speler?

Nou het vreemde is dat via de Wifi (draadloos) de snazio stabieler loopt, dan via zijn hub bedraad

riwi

Is het wel 100Mbit die router? Voor HD .ts streamen heb je echt minstens 20-25 mbit nodig, daarom werkt wireless ook niet omdat van de 54Mbit effectief amper 20 mbit overblijft (met mijn linksys wireless wrt54g). 10 mbit zal dus ook zeker niet werken.
Probeer anders eens een UTP cross kabel tussen de PC en de Snazio (zonder wat er tussen).

Roeland

Citaat van: riwi op maart 18, 2006, 17:52:29
Is het wel 100Mbit die router? Voor HD .ts streamen heb je echt minstens 20-25 mbit nodig, daarom werkt wireless ook niet omdat van de 54Mbit effectief amper 20 mbit overblijft (met mijn linksys wireless wrt54g). 10 mbit zal dus ook zeker niet werken.
Probeer anders eens een UTP cross kabel tussen de PC en de Snazio (zonder wat er tussen).

Hoi Riwi,
Het draadloze verhaal is wel duidelijk
Ik heb hem de snazio nu wired aangesloten op een port van de linksys wrk54g net zoals de pc. Deze port moet toch gewoon als hub functioneren? Terwijl de snelheid nu hoger licht wireless dan wired via een port..
Of moet ik de connecties van de PC en de Snazio dan forwarden in de router?

greetz

Roeland

riwi

Inderdaad. De Lan poorten van de wrt54g vormen een hub/switch, daar hoef je dus geen poorten voor in te stellen. Bij mij zit de linksys er niet tussen (tussen de PC en de Snazio).

Is het misschien je bron materiaal wat niet vlekkeloos is? Of een virus scanner die roet in het eten gooit op de streaming server PC?

jaco

Ik heb mijn PC en de snazio aan een linksyswrt54G hangen.

Het wil nog wel eens mis gaan met de handshake van netwerk devices.
Als ze er niet uitkomen met de handshake is het standaard 100mbit half duplex.
Als dan de ene device denk op full duplex te moeten draaien en de andere op half staat, gaat het meestal mis met grotere files.

Voor zover ik weet kun je de snazio niet instellen op 100/half of 100/full. Bij de PC gaat dat meestal wel.
Probeer eens de PC op fixed half duplex te zetten, en dan testen, of 100 full duplex en dan testen. Wellicht helpt het.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Roeland

Citaat van: riwi op maart 19, 2006, 09:17:14
Is het misschien je bron materiaal wat niet vlekkeloos is? Of een virus scanner die roet in het eten gooit op de streaming server PC?

Zowel een kale xp versie gehanteerd (alleen xp geen virus scanner of andere progs) als mijn huidige "bezette" versie

Citaat van: jaco op maart 19, 2006, 09:59:59
Ik heb mijn PC en de snazio aan een linksyswrt54G hangen.

Voor zover ik weet kun je de snazio niet instellen op 100/half of 100/full. Bij de PC gaat dat meestal wel.
Probeer eens de PC op fixed half duplex te zetten, en dan testen, of 100 full duplex en dan testen. Wellicht helpt het.

De sanzio communiceerd via 100/full, alleen ik heb nog steeds het probleem
Vaag hoor dat een hub het probleem geeft

riwi

Welke snazio firmware draai je mee. Misschien dat het probleem toch aan de snazio kant zit?

Ik draai met de bovenste van Robert's pagina : http://kabel.netvisit.nl/~buurke01/SnaZio_SZ1350.html

Als het echt de hub/switch van de linksys is die het verstoord dan zou ie het goed moeten doen als je een crosskabel gebruikt en de hub bypass't

Roeland

Citaat van: riwi op maart 19, 2006, 17:46:27
Welke snazio firmware draai je mee. Misschien dat het probleem toch aan de snazio kant zit?

Ik draai met de bovenste van Robert's pagina : http://kabel.netvisit.nl/~buurke01/SnaZio_SZ1350.html

Als het echt de hub/switch van de linksys is die het verstoord dan zou ie het goed moeten doen als je een crosskabel gebruikt en de hub bypass't

Gebruik dezelfde firmware
Dan maar ergens een cross opsnorren

riwi

Ik heb hier net even de Linksys omgehangen. Nu speel ik dus HD af van de PC (athlon64-3000+/winxp sp2 met snazio streamingserversoftware) met gigabit ethernet naar een 3com gigabit switch en van daar met een utp kabel naar de lan kant van de Linksys, en van de linksys-lan weer met utp naar de Snazio. Terwijl ik dit type via het wireless draait de film soepel door.
't is mij onduidelijk waar het bij jou aan ligt. Sorry.

Richard