High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

FredBeamer

Citaat van: Starred op november 11, 2005, 15:27:05
In grote lijnen met Jaco eens. Met de betafirmware is het beeld in het donkere gedeelte er ook een stuk op vooruit gegegaan.
In tegenstelling tot de htpc, nooit last van deinterlacing fouten, schokken etc. Erg tevreden.

Het is nu met name de software die soms niet optimaal is 

Waar kan ik die betafirmware downloaden, gewoon op de site van Snazio.
JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

Starred

Citaat van: FredBeamer op november 29, 2005, 22:39:16
Waar kan ik die betafirmware downloaden, gewoon op de site van Snazio.

Is nog niet vrijgegeven helaas

FredBeamer

Citaat van: MrG op oktober 29, 2005, 13:27:43
Wie, in de buurt van Schijndel, heeft de Snazio en vindt het ook leuk als ik een keer op de koffie kom?

Ik krijg nl over 3 weken de sleutel van mijn nieuwe huisje en er moet nog flink verbouwt worden. Ik kan dus nog alle kanten op en wil de snazio even werkend zien, voordat ik een wired netwerk aan ga leggen.  ;D

Heb de Snazio van een forumlid overgenomen en als ik hem aangesloten heb ben je welkom. Ik woon niet ver van Schijndel. Stuur een PM en we wisselen wel adressen uit.
JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

williams

kan de snazio ook met ondertitels als srt overweg
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

revo

Living Cinema

williams

kan de speler ook bij de ts streams de ondertiteling laten zien dan ,net al bs player
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

jowi

Citaat van: williams op december  9, 2005, 17:04:24
kan de speler ook bij de ts streams de ondertiteling laten zien dan ,net al bs player
Persoonlijk ben ik nog nooit .ts tegengekomen met losse ondertiteling.... wel hardcoded in de film... of heb ik iets gemist?

williams

je kan in bs player gewoon  ondertitels in srt laden voor ts streams , ik hoop dat de snazio dat ook kan.

jowi

Citaat van: williams op december  9, 2005, 20:29:15
je kan in bs player gewoon  ondertitels in srt laden voor ts streams , ik hoop dat de snazio dat ook kan.
Beetje offtopic maar waar haal je die ondertitels vandaan dan? Soms zijn .ts ge-edit om commercials etc eruit te halen en zijn dan vaak niet meer 100% 1 op 1 in sync met de (ntsc) dvd titels... of valt dat wel mee?

riwi

Citaat van: williams op december  9, 2005, 17:04:24

Nee.

zoals Revo reeds zei :
Citaat van: revo op december  7, 2005, 20:44:02
Onder avi en wmv wel...

williams

je kan gewoon ondertitels downloden bij ondertitel.co                                                                                                          in bs player kan je ze ook dan aanpassen aan de framerate(lukt niet altijd)

williams

weet iemand waar ik deze speler kan zien
ik woon zelf in rotterdam

Don_Paul

Heeft iemand hier de Snazio misschien al eens kunnen vergelijken met een Kiss 600? Die ziet er ook heel interessant uit, en zou volgens specs nagenoeg hetzelfde doen (en er overigens veel mooier uitzien)...
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

Tube-freak

Vandaag heb ik via ITC maar een Snazio besteld.  Zit al een tijdje in dubio of ik nu een htpc moet nemen of niet, moet wachten op blue ray/hddvd  etc...

Ik wil gewoon NU kunnen genieten van HD films en de snazio lijkt me een mooie oplossing voor de time being.
Het is misschien geen audiofiel aparaat qua geluid maar qua beeld zal het wel veel goed maken denk.

Mocht ie niet bevallen op de beamer dan verhuist de snazio naar de slaapkamer waar ik nog geen dvd speler heb voor mijn sony 50hz tvtje.

Groeten
Marc
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Tube-freak

Ik zag nu weer wat anders wat er toch wel weer verdacht veel op lijkt p de snazi producten.
Ook de RAID5 NAS die ze daar aanbieden lijkt toch wel verdacht veel op de snazio NAS.

http://www.momitsu.nl

MrG

Citaat van: FieroGT op december 13, 2005, 12:45:14
Ik zag nu weer wat anders wat er toch wel weer verdacht veel op lijkt p de snazi producten.
Ook de RAID5 NAS die ze daar aanbieden lijkt toch wel verdacht veel op de snazio NAS.

http://www.momitsu.nl

Als je de V880N bedoelt dan is er volgens mij wel een groot verschil. Die kan nl geen HD materiaal af spelen (.TS en zo) Het enige wat deze speler doet is upscalen naar 720p of 1080i. Maar dat is niet wat de Snazio "uniek" maakt. Deze speelt nl. 720p of 1080i materiaal af. Dus geen upscaling maar direct weergeven. ;)
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

Tube-freak

Als mijn Snazio straks arriveert en hij bevalt dan hang ik er gewoon een 2 Terrabyte NAS server aan  >:D
en dan ff mijn netwerkje thuis zwaar misbruiken.

Ik heb dances with wolves al klaar staan.  ff filmpje van 30 gigabyte.....

paul groot

Citaat van: FieroGT op december 16, 2005, 17:31:56
Als mijn Snazio straks arriveert en hij bevalt dan hang ik er gewoon een 2 Terrabyte NAS server aan  >:D
en dan ff mijn netwerkje thuis zwaar misbruiken.

Ik heb dances with wolves al klaar staan.  ff filmpje van 30 gigabyte.....

Hoi,
Dances with wolves heb ik de extended versie van, is afschuwelijk mooi,

...........dus er zijn al films op HD uitgebracht ? ik bedoel niet de sites waarvan stukjes demo materiaal gehaald kunnen worden maar gewoon officieele sites waar tegen betaling het echte werk gehaald kan worden?
(maar dan download versies),

als jij die film hebt op 30 gieg op 1080 of zo dan wordt het tijd dat ik me daarin eens ga verdiepen want dat wil ik ook op mijn 808.....

hoezo superbitter.? :P

paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

jurjen

Citaat van: paul groot op december 18, 2005, 11:56:52
...........dus er zijn al films op HD uitgebracht ? ik bedoel niet de sites waarvan stukjes demo materiaal gehaald kunnen worden maar gewoon officieele sites waar tegen betaling het echte werk gehaald kan worden?
(maar dan download versies),

als jij die film hebt op 30 gieg op 1080 of zo dan wordt het tijd dat ik me daarin eens ga verdiepen want dat wil ik ook op mijn 808.....

Hoi Paul, nee het gaat om films die in Amerika in HDTV zijn uitgezonden en door vriendelijke Amerikaanse kijkers doorgezet zijn naar de nieuwsgroepen (alt.binaries.hdtv en alt.binaries.hdtv.repost). Het ziet er echt heel erg mooi uit, duidelijk meer detail dan de beste DVD, maar geen ondertitels natuurlijk. Films kopen tegen betaling schijnt nog niet mogelijk te zijn, dus daar laten de fimmakers duidelijk een stuk markt liggen en gaan ze straks weer janken dat ze verlies maken vanwege het internet....  Anyway, er zijn al best veel complete films in omloop dankzij de nieuwsgroepen.

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

paul groot

hai jurjen,

duidelijk.
............ en jammer toch, ze laten inderdaad een gemakkelijk stuk inkomen (en genot voor ons) liggen op die manier.
Ik denk dat het pionieren door mensen als op dit forum (en elders) die weten (ik niet) "waar ze het over hebben" wel een snelle doorbraak forceren.........en dat is dan weer positief.

gr
paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Criterionlover

First it was planned for a while but the continuous flow of more things to add to the FW caused delays in Snazio* plans for the next FW update. In our latest conversation we asked Snazio* to consider releasing at least the DVI output (BTB and WTW issue) and the AC3 fix (5.1) before the end of the year, and it's what will be done as a little Christmas Gift for all Snazio* customers and consumers to be. This does not mean it will take a longer time for the next update, which is already planned before the end of January.

On High Priority for the January release is the DVD playback issues and FF/RW improvements while on the other hand, Snazio* is playing with ideas (nothing final) like SMB, FLAC and NTFS. Several other FW fixes are planned during the next few weeks but really depends on how much time they need to fix them to implement more. As you are aware, this is done by Syabas Middleware provider. We as well pointed out that UDF 2.01 would be an option to be fixed in that release and Snazio* will look into the actions needed for that.

Bron: mpcclub
T+A ; Sonos

jaco

Citaat van: paul groot op december 18, 2005, 11:56:52
Er is een thread waarin uitgelegd wordt hoe dat zou kunnen werken.
Dikke internetpijp of veel geduld is een vereiste..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Tube-freak

Die films kan je uit de nieuwsgroepen downloaden.  DIt zet je dan op je pc die je dan shared met een snazio of soortgelijk aparaat of een mediacenter.  De films kan je ook op een NAS opslaan (Lees harde schijf die je aan je netwerk aansluit ipv een computer). Vandaar uit kan je het dus "Streamen" naar snazio of welk aparaat je ook gebruikt.  Wat je ook kan doen is defilm in kleine(re) stukje verdelen met tools zoals hdtv2mpeg of iets dergelijks. en dan brand je het op 1 of meerdere dvds ofzo die je dan in de snazio stopt.

Niet alle films zijn 30gb groot hoor gelukkig.  Je hebt ook al films van 11gigabyte of zelf 8 gigabyte (past op dual layer dvd).  Ik moet er zelf ook nog even mee experimenteren de snazio ga ik dinsdag halen in emmeloord.

Groeten
Marc

llpineapple

Wat is het verschhil tussen de snazio en de Acer MG3001-P. De laatste is een stuk goedkoper!

riwi

Citaat van: llpineapple op december 25, 2005, 10:43:19
Wat is het verschhil tussen de snazio en de Acer MG3001-P. De laatste is een stuk goedkoper!

De Acer heeft geen DVI. Ikweet niet of iemand daarmee al het afspelen van .ts files getest heeft? en of dat ook werkt? Ik zie wel dat ie ook gebaseerd is op de sigma8620 processor.