High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

papaleo

Het blijkt volgens Revo dat de nieuwe firmware dit op gaat lossen en dat de Snazio dan zelfs DTS geluid kan afspelen via digital-out 8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

revo

Ho stop, WMA (audio) gaat alleen over analoog uit.

Omrekenen van WMA in AC3 dolby digital kan ie niet, en dat kan eigenlijk bijna geen apparaat. Wel zijn er receivers die WMA digitaal kunnen ontvangen en decoderen. Of de snazio WMA digitaal versend weet ik niet.

WMV-DTS werkte niet maar met nieuwe firmware komt dat ook in orde!

Living Cinema

Starred

Citaat van: SiR-ROUND op november  8, 2005, 16:37:48
Strobes zijn behoorlijk tricky voor een encoder, net als lopend water en... rook!

Net the Matrix3 weer eens gezien in HD. Wat een drama. Al deze effecten die je noemt doen zich zo'n beetje de hele film voor. Ze zit dus volcontinu tegen blokjes aan te kijken  >:( :( :-\ :'( :'(

)p(

Citaat van: Starred op november 11, 2005, 00:32:48
Net the Matrix3 weer eens gezien in HD. Wat een drama. Al deze effecten die je noemt doen zich zo'n beetje de hele film voor. Ze zit dus volcontinu tegen blokjes aan te kijken  >:( :( :-\ :'( :'(

Ik merk ook dat ik er steeds kritischer op wordt. Ik zag ze in het begin ook wel, maar was toch zo onder de indruk door alle details in het beeld dat het nauwelijks uitmaakte. Dezelfde films ervaar ik nu als niet meer om aan te zien  :-[ ::)

peter

Starred

Citaat van: vpv op november 11, 2005, 09:01:28

Ik merk ook dat ik er steeds kritischer op wordt. Ik zag ze in het begin ook wel, maar was toch zo onder de indruk door alle details in het beeld dat het nauwelijks uitmaakte. Dezelfde films ervaar ik nu als niet meer om aan te zien  :-[ ::)

peter

Inderdaad. Zelfs mijn vrouw wordt kritisch  >:D. DVD vindt ze tegenwoordig maar 'soft' er uitzien, en in HD zitten teveel compressieblokjes  :-\

Ik neem aan (lees: ik hoop) dat er in HDDVD/Bluray geen compressieblokjes meer te zien zijn bij snelle actie, flitsen, ontploffingen, regen, etc??

Criterionlover

De Snazio kan geen .flac muziekbestanden lezen : iemand een idee hoe dit op te lossen ?

tweede vraag : bij een aantal (mn. HD ) films loopt de snazio "sprongsgewijs" dwz. hij gaat in sprongen van 5 seconden er doorheen hetgeen nou niet bepaald een plezierige van film kijken is . Iemand een idee wat hier aan te doen is ?

Bij voorbaat weer mijn dank voor de reacties  :)
T+A ; Sonos

SiR-ROUND

Criterionlover

T+A ; Sonos

SiR-ROUND

Criterionlover

T+A ; Sonos

SiR-ROUND

Criterionlover

alle .ts films : serengheti/shark/fifth element/troy  etc.

De film hangt gedurende enige tijd en schiet dan 5 seconden in play time naar voren en hangt opnieuw.
Ik zag op mpcclub dat een dergelijk iets als bug gemeld is maar het zijn maar enkelen die er last van hebben : how come ?
T+A ; Sonos

Starred

SiR-ROUND

Dat zou de Snazzio toch aan moeten kunnen ofnie?

jurjen

Citaat van: Criterionlover op november 11, 2005, 11:13:47
alle .ts films : serengheti/shark/fifth element/troy  etc.

De film hangt gedurende enige tijd en schiet dan 5 seconden in play time naar voren en hangt opnieuw.
Ik zag op mpcclub dat een dergelijk iets als bug gemeld is maar het zijn maar enkelen die er last van hebben : how come ?

Heb ik ook wel eens gehad, maar dan lag het aan de PC waar het streaming server programmaatje op staat. De PC heeft het dan te druk met andere belangrijke zaken, zoals newsleechen bijvoorbeeld...

Slechte netwerkverbinding kan ik me ook nog voorstellen. Je gebruikt toch niet wireless? Ook een wired verbinding kan slecht zijn, bijvoorbeeld als je (zoals ik) zelf de kabel met een waterpomptang gemaakt heb en dan met een tacker tegen de plint niet langs allerlei stopcontacten  ;)
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

Starred

Citaat van: SiR-ROUND op november 11, 2005, 11:36:40
Dat zou de Snazzio toch aan moeten kunnen ofnie?

Vooralsnog niet (zoals TheaterTek) wel kan) zonder pauze helaas

papaleo

Citaat van: revo op november 10, 2005, 23:45:15
Ho stop, WMA (audio) gaat alleen over analoog uit.

Ok,verkeerd begrepen...

Wat betreft dat sommige films met schokken/stappen gaat dat heb ik ook,ik ben ook wired aangesloten zou een te lange kabel ook dat probleem kunnen veroorzaken ik heb ongeveer zo'n 10 meter kabel over/te lang
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

)p(

Wat vinden jullie nu jullie een tijdje met de Snazio werken van de beeldkwaliteit in vergelijking met een htpc. Ik bedoel puur de beeldkwaliteit van afspelen en niet het eventuele grotere gemak in de bediening etc. ?

peter

jaco

Beeld is nog moeilijk te beoordelen voor mij: alle detail in donkere gedeelten is weg. Hoe sommige mensen kunnen zeggen dat ze dit niet zien is onbegrijpelijk.
Wat ik wel van het beeld zie is prima. Geen last van schokken, stotteren etc. Geluid is ook prima via de coaxiale uitgang, al ligt dat meer aan de file die je afspeeld. TS files van oudere films zijn toch wel vooral DD2.0 helaas.

Het afspelen is bij mij geen probleem. Ik heb een kabel van 10 meter van een switch naar de snazzio. Maar het argument dat een kabel te lang is is natuurlijk klinklare onzin. Een Ethernet verbinding is gemaakt voor 100 meter volgens de standaard. Wil je er 100 Mbit over heen doen, moet het wel een CAT5 kabel zijn, en als je er zelf connectors aan maakt, moet je de twist tot vlak voor de connector in de kabel laten zitten. Door de twisting wordt instraling voorkomen. Mijn PC heb ik niet staan te downloaden als ik files afspeel.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Starred

Citaat van: vpv op november 11, 2005, 12:39:42
Wat vinden jullie nu jullie een tijdje met de Snazio werken van de beeldkwaliteit in vergelijking met een htpc. Ik bedoel puur de beeldkwaliteit van afspelen en niet het eventuele grotere gemak in de bediening etc. ?

peter

In grote lijnen met Jaco eens. Met de betafirmware is het beeld in het donkere gedeelte er ook een stuk op vooruit gegegaan.
In tegenstelling tot de htpc, nooit last van deinterlacing fouten, schokken etc. Erg tevreden.

Het is nu met name de software die soms niet optimaal is 

gepebril

Yup,

Economie 2005. Geen oplossingen bieden, maar pleisters plakken. Wellicht is goedkoop duurkoop. Lees iig nooit dat mensen met een Meridian set lopen te patchen oid..... Het is iig te gek voor woorden dat mensen al HW verkopen die nog niet eens klaar/af is, en toch al op de markt wordt brengen als zijnde een gereed product. Of is dit Electuur nieuwe stijl.

gr,

Albert
TV: LG OLED65C16LA
Reciever: Marantz SR5015
Speakers: 4x B&W603S3, 1x B&W CC6
Player: Oppo Clone M9201

SiR-ROUND

riwi

Citaat van: gepebril op november 15, 2005, 13:35:14
Economie 2005. Geen oplossingen bieden, maar pleisters plakken. Wellicht is goedkoop duurkoop. Lees iig nooit dat mensen met een Meridian set lopen te patchen oid..... Het is iig te gek voor woorden dat mensen al HW verkopen die nog niet eens klaar/af is, en toch al op de markt wordt brengen als zijnde een gereed product. Of is dit Electuur nieuwe stijl.

De flexibiliteit is zowel een gunst als een vloek. Als je moet wachten tot het product perfect is zit je in de AOW voordat je het hebt.
Vraagje : ga jij een bedrijf financieren dat zegt 3 jaar te moeten testen voordat er inkomsten uit verkoop binnen komen? Nee natuurlijk, jij wil zsm revenue zien en dat de consument met wat probleempjes blijft zitten is van ondergeschikt belang.
Bovendien ben je niet verplicht producten in dit stadium te kopen. Je kan gewoon 5 jaar wachten op HDTV dan zal het wel wat stabieler zijn en zijn alle bugs er wel uit. Je kiest er zelf voor om early adopter te zijn.

my 2 ct  ;)

jurjen

Citaat van: riwi op november 15, 2005, 16:03:25
Vraagje : ga jij een bedrijf financieren dat zegt 3 jaar te moeten testen voordat er inkomsten uit verkoop binnen komen? Nee natuurlijk, jij wil zsm revenue zien en dat de consument met wat probleempjes blijft zitten is van ondergeschikt belang.

Daarbij komt: de consument (ikzelf) wil zsm HDTV zien en dat er wat probleempjes in zitten vind ik -voor dit spotprijsje- van ondergeschikt belang. Mijn belang sluit dus uitstekend aan bij het belang van de fabrikant. Ik ben een tevreden Snazio klant, Gepebril is een tevreden Meridian klant, iedereen is dus tevreden maar ik vind het wel een beetje jammer van Gepebril dat hij mijn keuze afzeikt  ;)

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

Erik

Jaco: is het beeld nu nog steeds donker met de beta sw van Starred?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill