High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

revo

Citaat van: riwi op oktober  3, 2005, 11:41:41
Wat voor software moet er op de fileserver komen?
Mijn fileserver draait namelijk linux met evt. samba. Als ik daar weer aparte windowssoftware voor nodig heb dan kan dat dus niet. Of moet ik de samba share eerst mounten onder een driverletter op mijn windows machine, maar dan moet ik beide machines draaiend hebben? En dan kan ik weer net zogoed rechtstreeks met de PC afspelen..

Verkoopt Revo ze ook? Of is Revo = livingcinema?
:) yep

Er is ook een lean and mean server versie, de wizd versie op avsforum, die draait op linux, is erg lekker, en kan ook chapters van dvd iso images of folders afspelen, wel zo handig!

Link

Hij kan ook ts files on the fly koppelen en heeft bookmarks, dus de file speelt door waar je gebleven bent gisteren, superhandig.
Living Cinema

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

borkaenjo@work

Een linkje met meer uitleg over het mkv fileformaat.

http://www.matroska.org/index.html

Is erg interessant en ik heb een lord of the rings liggen in mkv formaat en dat ziet er zeer goed uit.

J.A.F._Doorhof

Zie in de powerbuy sektie een powerbuy voor deze units.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Deleted member

Is dit niet gewoon dezelfde hardware als in een Pinnacle Showcenter 200??? Die is een stuk voordeliger, plus dat Pinnacle al veel langer ontwikkeld voor het Sigma platform.

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/du/Products/Consumer+Products/Digital+Media+Adapters/Digital+Media+Player/ShowCenter+200.htm

Robert

Citaat van: Antoine op oktober  3, 2005, 20:37:17Is dit niet gewoon dezelfde hardware als in een Pinnacle Showcenter 200??? Die is een stuk voordeliger, plus dat Pinnacle al veel langer ontwikkeld voor het Sigma platform.

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/du/Products/Consumer+Products/Digital+Media+Adapters/Digital+Media+Player/ShowCenter+200.htm

Zo'n beetje, maar wel zonder DVI-I uitgang.

MvrGr.
Robert

Robert

Screenshots toegevoegd van de Video/Music/Photo selectie menu's.

MvrGr.
Robert

Starred

Citaat van: Antoine op oktober  3, 2005, 20:37:17
Is dit niet gewoon dezelfde hardware als in een Pinnacle Showcenter 200??? Die is een stuk voordeliger, plus dat Pinnacle al veel langer ontwikkeld voor het Sigma platform.

Deze kan toch geen .TS files afspelen?

jurjen

Heb ik een noob vraagje over output resoluties....
Weergever is analoge crt, dus die kan elke resolutie aan. Op de PC staan films in 720p en ook films in 1080i. De vraag is: schakelt de Snazio vanzelf om naar 720p als je een 720p film begint te spelen, en dan weer vanzelf naar 1080i als je een 1080i film kiest, en zo nee kost het dan veel lastige handelingen om naar het menu te gaan en de resolutie zelf om te switchen?

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

Starred

Citaat van: jurjen op oktober  3, 2005, 23:20:06
Heb ik een noob vraagje over output resoluties....
Weergever is analoge crt, dus die kan elke resolutie aan. Op de PC staan films in 720p en ook films in 1080i. De vraag is: schakelt de Snazio vanzelf om naar 720p als je een 720p film begint te spelen, en dan weer vanzelf naar 1080i als je een 1080i film kiest, en zo nee kost het dan veel lastige handelingen om naar het menu te gaan en de resolutie zelf om te switchen?

Je kiest in het menu (zeer makkelijk) welke resolutie je wilt gebruiken. Vervolgens zal de input naar deze resolutie worden gescaled

jurjen

ok, dank je. Ik denk dat ik eigenlijk een stand "niet scalen, output=input" had verwacht maar dat zou natuurlijk onpraktisch zijn voor plasma's e.d.
Anyway, het lijkt me een erg leuk ding. De keuze htpc/snazio wordt er niet makkelijker op.
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

MrG

Citaat van: Starred op oktober  2, 2005, 08:00:43
Een andere oplossing is LAN via powerline. De nieuwste schijnen 180mbit/s te halen  8)

Ik ben een beetje een noob wat dat betreft. Maar hoe werkt die powerlan nu precies? En hoe sluit je zoiets aan?
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

jaco

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Bart_M

Citaat van: Starred op oktober  3, 2005, 22:27:20
Deze kan toch geen .TS files afspelen?

Dit zou wel erg jammer zijn. Kan iemand dit bevestigen?

Starred

Citaat van: Krunk op oktober  4, 2005, 09:42:44
Dit zou wel erg jammer zijn. Kan iemand dit bevestigen?

Voor de duidelijkheid: de Snazio dus wel!

MrG

Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

Djinxs

Citaat van: Starred op oktober  4, 2005, 12:25:45
Voor de duidelijkheid: de Snazio dus wel!

Wat ik eigenlijk wil is kunnen browsen naar een video_ts folder op mijn PC en een DVD streamen naar mijn TV.
Volgens divxplayer.nl die dit apparaat ook verkoopt kan dat niet met behoud van een correct werkend DVD menu.
Iemand een idee welk apparaat dat wel wireless kan?

revo

Als je een dvd met kleine ts bestanden gaat afspelen is het resultaat niet geweldig, telkens een pauze en de melding "playing part x of x".

Dus even samenvoegen met hdtv2mpeg.

De wizd server is in staat om ze wel samen te voegen. Deze kan ook chapters van een dvd folder gebruiken, alleen niet grafisch wat op de dvd staat. (Als een dvd dus 15 chapters heeft kan je die dus als chapters afspelen.
Living Cinema

riwi

Maar voor mensen met alleen een USB FAT32 harddisk is het wel handig dat je de files kan splitsen in stukken van 4GB (Of 2GB ?) en dan met kleine onderbrekingen toch de film kan afspelen. Ik bedoel om de 4G een paar seconden dat is om de +/- 30 minuten of meer. Daar is wel mee te leven lijkt me.

borkaenjo@work

Als ik voornamelijk dvds wil afspelen op mijn H78dc3, kan ik dan beter deze of de denon 1920 nemen?
En dan via DVI-I of via component?
HD materiaal is wel leuk, maar ik wacht ermee totdat de HD DVDs komen.

revo

@riwi, dat kan heel goed, na die 4536 mb even een melding.

Je moet de bestanden in 1 folder zetten, met de snazio naar de folder browsen en boven de bestanden op play drukken. Voila, hele film kijken met een paar overgangen. Niet ideaal maar nu de grens van het mogelijke.

@bjork
Voor dvd's 1920 kan, zelf geen 1910/20 fan, panasonic s97 of s77 is heel goed, gewoon dvi.
Snazio is best ok met dvd's maar op DVI nog niet helemaal ok met video levels. Op component gaat het wel ok.

Maar als je eenmaal HD ziet met dit ding op een H78 dan koop je deze  :P
Living Cinema

borkaenjo@work

Hmmm... breng je me toch weer aan het twijfelen.
Hoe gaat ie om met ondertiteling.
Loopt dat een beetje lekker?
Niet meteen, subs trekken de aandacht van de film, want mijn vrouw heeft ze nodig.
Zelf vind ik het trouwens ook fijner.

searcher

Complimenten voor de heldere review  :D

Mijn vraag,

Ik gebruik de goliath 1 als externe scaler.

Hoe zijn de resultaten m.b.t de deinterlacing / scaling van deze speler en dsn via component ?
Maakt het een externe scaler overbodig ?

mvg Searcher

revo

Als je HD gaat afspelen, bobbing op 1080i, kan de goliath dat beter? (Denk het niet)

Maar het resultaat ziet er goed uit.

Qua dvd zijn er beter te vinden, ik denk dat die goliath daar wel wat verbetering zou kunnen brengen.

Living Cinema

searcher

Citaat van: revo op oktober  9, 2005, 13:52:51
Als je HD gaat afspelen, bobbing op 1080i, kan de goliath dat beter? (Denk het niet)

Maar het resultaat ziet er goed uit.

Qua dvd zijn er beter te vinden, ik denk dat die goliath daar wel wat verbetering zou kunnen brengen.

Bedankt  ;)

mvg Searcher