Ervaringen ISF Hitachi 42PD7200

Gestart door bluecupra, september 28, 2005, 21:06:04

Vorige topic - Volgende topic

bluecupra

Hallo,

Ik heb mezelf al ingeschreven voor de eerst volgende tour voor R'dam/Den Haag e.o. maar ben toch benieuwd of er zijn die ervaring hebben met calibratie van de 42PD7200.

Als ik de reacties/ervaringen lees zijn de resultaten zeer goed. Ben ook erg benieuwd wat er bereikt kan worden met de 7200  ;D

Jeffrey

bluecupra

Niemand eerder een ISF calibratie laten uitvoeren van een Hitachi 42PD7200?? ???

J.A.F._Doorhof

Vast wel maar niet iedereen leest het forum.
Ik ken de nummers niet zo uit mijn hoofd maar ik heb eerder hitachi's gedaan, de resultaten zijn over het algemeen gewoon zeer de moeite waard.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

bluecupra

bluecupra

Vandaag was het zover, mijn Hitachi is gecalibreert.

Frank vertelde mij dat hij vandaag vier Hitachi 42PD7200 schermen gedaan heeft. Ik was de laatste voor vandaag. Na ongeveer 45 minuten was het gebeurd. Resultaat is dat de kleurechtheid stukken beter geworden is. Groen is meer groen en blauw is meer blauw. Ook lijkt het beeld rustiger dan het voorheen was. Moet nog even kijken wat het doet bij DVD maar eerste indruk is erg goed  :)

Jeffrey

kez

Hoe is het nu met het scherm??
Ik ben namelijk zelf sterk aan het twijfelen tussen de pioneer 436 en de hitachi 7200
en gezien de standaard voet en het prijsverschil en de goede recenties, neig ik sterk
naar de Hitachi. Ik ben dus benieuwd of jullie nu nog steeds voor dit scherm zouden
kiezen of dat je toch wel twijfels hebt over deze plasma.  ???
Ik moet echt een beslissing maken want mijn oude tv is net verkocht via marktplaats
en komen ze volgende week halen. graag jullie reacties.

Bedankt,

Kezke

bluecupra

Hallo,

Ik heb het scherm nu bijna twee maanden. Tot op heden heb ik zeker geen spijt gehad van de aankoop.

Als je kijkt op avforums.com kan je veel positieve ervaringen lezen over dit scherm. Is natuurlijk wel een prijsverschil tussen de 7200 en 436 van Pioneer. Als je vragen hebt over de 7200 hoor ik het van je

Jeffrey

coax-c3

hallo, ikheb nu mijn hitachi een maand en ik moet zeggen

ik ben er zeer tevreden mee zelf mijn analoge tv beeld ziet er goed uit en digitaal kijken via (tvhome)
is super mijn dvd speler een denon 1910 aan gesloten via hdmi
mijn htpc aan gesloten via vga en component alleen mijn video kaart kan geen geen hdtv aan
dus heb ik mooier beeld met vga dan component kabel want een beetje vreemd is maar goed

daar moet ik nog mee stoeien

carl
Chario Academy Millennium II  front
Chario hyper 1000 back
Chario constellation Phoenix center
Rel 305 subwoofer
De nad master
M15 voorversterker
M25 eindversterker
Hitachi 7200 gekalibreerd
NAD M55 dvd speler
htpc p4 2.9 extreme waterkoeling

spartannl

Luitjes, ik heb de Hitachi 42PD7200 nu meer dan een maand in mijn bezit. Ik heb alleen maar positieve ervaringen met dit scherm in combinatie met TVD van Casema. Analoog vind ik het korrelig, maar daar valt mee te leven, ook al ben ik genoodzaakt opnames analoog te laten verlopen.

Het enige issue dat ik heb is als volgt: als ik een witte of lichter gekleurde egale achtergrond heb dan teksten of kaders die op de voorgrond, centraal op het beeldscherm in een donkerder kleur zichtbaar zijn, verschijnen aan weerszijden van die teksten of kaders horizontale strepen (dikte overeenkomstig met teksthoogte(s) of hoogte van kader), met een iets afwijkende kleur ten opzichte van de egale achtergrondkleur. Ik hoop dat dit begrijpelijk overkomt... ;)

Dis is het geval bij alle signalen, zowel analoog, digitaal (RGB), als PC (RGB2, via D-Sub). Je moet er op letten om het te zien en soms valt het meer op dan anders, maar ik ben perfectionist en gaandeweg ga ik me hieraan toch wat storen...

Ik heb vanalles geprobeerd om dit weg te krijgen, alle Hitachi beeldverbeteraars aan/uit gezet, maar geen resultaat. Ik overweeg te laten calibreren, maar zou vanzelfsprekend wel vantevoren willen weten of dat de oplossing is, voordat ik daaraan geld uitgeef. Laat wat van jullie horen svp!

Ennuh, tot slot: Hitachi is T O P.  ;D
Onkyo TX-SR507 (AV-receiver)
Hitachi 42PD7200 (plasma)
Microsoft X-Box 360 (console)
Tannoy Revolution R1 / R2 / center (speakers)
Sunwave SRC-3000 (universal remote)
Humax iHDR5050-C (HD-PVR)
i-Pod Touch 32Gb (docked)

bluecupra

Begrijp niet helemaal wat je bedoeld maar heb een idee

Bedoel je wanneer de camera snel langs een egaal gekleurde muur gaat dat er een soort "waas" te zien is? Soms heb je deze effecten ook op gezichten als deze snel bewegen. Heeft volgens mij te maken met de bron. Sommige tv zenders hebben hier meer last van dan anderen. Met mijn Denon 1920 dvd speler heb ik hier totaal geen last van.

Kan daarom niet wachten tot Casema HDTV gaat aanbieden :D

spartannl

^ Nope, denk bijvoorbeeld aan een reclame, waarbij sprake is van een egaal witte/lichtgrijze achtergrond. Als dan centraal, gecentreerd, in het beeld donkere tekst verschijnt, zie je aan weerzijden van die tekst balken veschijnen die zich uitstrekken tot aan de linker en rechter uiteinden van het scherm. Waar het vooral goed te zien is, is als je je PC op de Hitachi aansluit, in mijn geval met d-Sub (= RGB2 signaal). Ik heb het volgende ter illustratie ff snel mbt Visio in elkaar gezet:

Het is dus -je moet er wel op letten, soms wat meer, soms wat minder) zichtbaar bij alle bronnen cq ingangssignalen. Heb het gisteren ook aangetroffen bij een goeie kennis van me, die ook een Hitachi 42PD7200 heeft staan.

Hopelijk verduidelijkt die het e.e.a.. Gisteren is me overigens door de winkel waar ik hem heb aangeschaft, verteld dat zij niet verwachten dat calibreren hier zal helpen...  :-\

J.A.F._Doorhof

Dat soort ghosting/overshoot zal inderdaad niet weggaan na een calibratie het is feitelijk een PROBLEEM/FOUT in het toestel.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bluecupra

Dit klinkt mij totaal niet bekend, heb het ook zeker niet met mijn 7200..

Hoelang heb je het toestel al? Zou het verhalen op de garantie

spartannl

Bugger!  :(
@ Bluecupra: Ik heb het toestel nu enkele maanden, dus het valt onder garantie.

Dank voor de tip J.A.F. Weet nu in elk geval wel waar ik aan toe ben.
Zal het (moeten) opnemen met de verkopende partij...

Zal tussen kerst en nieuwjaar bij hen langsgaan (heb toch verlof).
Ik hou jullie op de hoogte.

bluecupra

TornadoGo

Citaat van: spartannl op december 21, 2005, 12:19:50
^ Nope, denk bijvoorbeeld aan een reclame, waarbij sprake is van een egaal witte/lichtgrijze achtergrond. Als dan centraal, gecentreerd, in het beeld donkere tekst verschijnt, zie je aan weerzijden van die tekst balken veschijnen die zich uitstrekken tot aan de linker en rechter uiteinden van het scherm. Waar het vooral goed te zien is, is als je je PC op de Hitachi aansluit, in mijn geval met d-Sub (= RGB2 signaal). Ik heb het volgende ter illustratie ff snel mbt Visio in elkaar gezet:

Het is dus -je moet er wel op letten, soms wat meer, soms wat minder) zichtbaar bij alle bronnen cq ingangssignalen. Heb het gisteren ook aangetroffen bij een goeie kennis van me, die ook een Hitachi 42PD7200 heeft staan.

Hopelijk verduidelijkt die het e.e.a.. Gisteren is me overigens door de winkel waar ik hem heb aangeschaft, verteld dat zij niet verwachten dat calibreren hier zal helpen...  :-\

Het probleem dat je hier omschrijft had ik ook met de Pioneer 435 versie.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

spartannl

@ Bluecupra: ben er nog niet aan toegekomen. Zal deze week nog even langsgaan en hier verslag van doen.
@ TornadoGo: hoe is dat bij je Pioneer afgelopen en hopelijk ook opgelost?

spartannl

Ben eerder al langs leverancier geweest. Wisten me niet verder te helpen. Heb zonet Hitachi zelf een bericht gestuurd. Als er nieuws uit voortvloeit post ik het hier. Ik vermoed dat meerdere Hitachi 42PD7200 hier last van zouden moeten hebben. SVP meld het hier!

TornadoGo

Citaat van: spartannl op januari  1, 2006, 22:18:31
@ Bluecupra: ben er nog niet aan toegekomen. Zal deze week nog even langsgaan en hier verslag van doen.
@ TornadoGo: hoe is dat bij je Pioneer afgelopen en hopelijk ook opgelost?

Sorry, had deze vraag niet gelezen.

Ten tijde dat ik mijn laatste bericht in de topic postte had ik al een 436. Daarmee heb ik geen last van dit fenomeen.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

spartannl

^^damn... ik heb intussen bericht van Hitachi dat bericht is gearriveerd, in het Frans:
"Votre message a bien été reçu par le service France Consommateur Hitachi, une réponse vous sera adressée le plus rapidement possible.
Pour une notice d'emploi vous pouvez d'hors et déjà vous la procurer sur le site internet suivant : www.hitachiserviceeu.com
Si vous êtes revendeur et que vous souhaitez une aide technique, merci de contacter les hotlines suivantes:
Hotline Nord: du mardi au samedi de 10h00 à 13h00, au 03.20.72.58.81
Hotline Sud: du lundi au vendredi de 09h00 à 12h00,
pour les plasmas & projecteurs au 04.72.81.93.36
pour la vidéo & caméra au 04.72.81.93.37"

Intussen ook aan '[email protected]' een bericht gestuurd (was eerder via Hitachi site niet te bereiken), met verzoek om advies.

evenless

OK, dit is gewoon een standaard berichtje waarin staat dat ze z.s.m. zullen reageren. Verder nog wat telefoonnummers voor technische hulp op afstand. Daar heb je ook niet zo veel aan nu. Hoe is het eigenlijk afgelopen verder met je Hitachi 42PD7200?  :turn:
Yamaha  DSP-A1 | Yamaha DVD S-795 | Yamaha TX-492RDS | Hitachi 42PD7200 (plasma) | 2 x Infinity IRS Omega (front) | 2 x Infinity Kappa 6.2i (rear) | 1 x Infinity Kappa Video II (center) | REL Q100 (sub)

evenless

Vraagje: heeft er iemand enig idee waarom Hitachi heeft gekozen voor het non-standaard pixel formaat van 1024 x 1024?

Full HD is 1920 x 1080 pixels en lijkt mij logisch gezien de breedte van een TV/Plasma/LCD meer groter is dan de hoogte. Bij een 1024 x 1024 formaat moeten de pixels dus eigenlijk wel rechthoekjes zijn i.p.v. vierkantjes. Beetje vreemd niet?
Yamaha  DSP-A1 | Yamaha DVD S-795 | Yamaha TX-492RDS | Hitachi 42PD7200 (plasma) | 2 x Infinity IRS Omega (front) | 2 x Infinity Kappa 6.2i (rear) | 1 x Infinity Kappa Video II (center) | REL Q100 (sub)

J.A.F._Doorhof

Word wel vaker gedaan, 1024x1024 was zelfs een zeer veel voorkomende resolutie (een paar jaar geleden).
Custom installer

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken