Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Pjotr27

Ik ga het weekend de cd speler (Plinius CD-101 ) en de versterker (Plinius 9100) openschroeven om nieuwe AHP zekeringen te kunnen gaan bestellen. Ben benieuwd of dat nog klankverschil oplevert......
IK denk er ook hard over om het deksel van de cd speler te gaan verstevigen met een of ander bitumen plaatje.
Als je nu je hand erop legt voel je hem aardig trillen.
Misschien heeft er iemand tips?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op augustus 18, 2007, 10:08:03
Ik ga het weekend de cd speler (Plinius CD-101 ) en de versterker (Plinius 9100) openschroeven om nieuwe AHP zekeringen te kunnen gaan bestellen. Ben benieuwd of dat nog klankverschil oplevert......
IK denk er ook hard over om het deksel van de cd speler te gaan verstevigen met een of ander bitumen plaatje.
Als je nu je hand erop legt voel je hem aardig trillen.
Misschien heeft er iemand tips?

Peter,

Ik heb de AHP's in de 9200 zitten en dat is een kleine verandering en gelukkig pakte deze goed uit in mijn set. Je hoort een klein verschil en voor die paar euro (28 in mijn geval voor 4 zekeringen) is het een leuke upgrade.
Maar moet de 9100 daarvoor open?
Ik heb namelijk de zekeringen die achterin zitten vervangen. DIe schroef je er zo uit en hoeft de deksel niet van de versterker. Maar wellicht weet jij het beter.

Ik heb bovenop de 9200 een viltje gelegd met daarop een loodzware deurstop (anders smelt het rubber op deksel...). Helpt erg goed, maar volgens mij zijn loodbitumen makkelijker. Maar dan zou ik de complete versterker gaan aanpakken, maaaaaaar je weet niet hoe dit gaat uitpakken in het geluid. Waarschijnlijk dat het beter gaat worden (nog meer rust), maar dat is geen garantie natuurlijk ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Je kunt loodbitumen plaatjes prima gebruiken, maar je moet wel goed opletten met het bevestigen, want anders kunnen ze na verloop van tijd weer loskomen. :o

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op augustus 18, 2007, 11:43:20
Je kunt loodbitumen plaatjes prima gebruiken, maar je moet wel goed opletten met het bevestigen, want anders kunnen ze na verloop van tijd weer loskomen. :o



Waarschijnlijk door warmte oid?
Geeft dat problemen Arjen?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Ik heb dit nog nooit gezien (in een CD-speler)... Maar ik had ze dan ook niet er in gezet. Deze speler is van een vriend van mij, die de laatste weken last had van overslaande CD's... :-X


Op de foto van het deksel kun je eigenlijk al zien waarom het mis is gegaan. ;)


Bij mijn eigen apparatuur is tot nog toe niets naar beneden komen zetten. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Del member

#530
Lastige vraag :

- hou zou de tentlabs speler zich vergelijken tov de Plinius cd-101 ?

Op basis van wat ik gehoord heb en wat ik hier lees beide zijn zeer analoog klinkende machines, klinken niet als een cd speler en kunnen met spelers mee die een veelvoud duurder zijn.

Plinius cd-101 is natuurlijk mooi naast de M8 :)


Pjotr27

#531
Citaathou zou de tentlabs speler zich vergelijken tov de Plinius cd-101

Ik ben wel in voor een shootout , wie heeft er een Tentlabs ter beschikking?

CitaatMaar moet de 9100 daarvoor open

Nee de 9100  hoeft niet open , wel maak ik hem open om meteen een paar foto`s van het binnenwerk te kunnen maken.
De Cd-101 moet wel open!! De zekeringen zitten binnenin.
Waar kun je loodbitumen plaatjes kopen?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr


er zit mij 1 zekering in de Unico en nog 2 bij de stekker ingang ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

verder nog een fotootje van de deksel van de Unico, voorzien van bitumen. 8)

bij mij blijft dat allemaal wel zitten. O0

er zit overal in de Unico nog meer bitumen, zo voelt ie als dood aan :o :o

het heeft bij mij voor een evenwichtiger beeld gezorgd ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

en, ik kan het niet laten, een close upje van een van de NOS Brimar's in e Unico ;D ;D

even mijn nieuwe fotocameraatje uitproberen  ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Super Ad, heel mooi   ;D  waar heb je de bitumen plaatjes gekocht?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Del member

Citaat van: Pjotr27 op augustus 18, 2007, 19:20:53
Ik ben wel in voor een shootout , wie heeft er een Tentlabs ter beschikking?

Deze speler ga ik binnenkort op de Belgische markt als dealer aanbieden, normaal ergens begin september komt er terug een nieuwe stock bij tent binnen. Veel mensen willen immers een topspeler maar hebben niet het geduld om die zelf te gaan bouwen :)

Geen volledige daytime audio zaak wel een aantal producten welke ik bijzonder vind en daar iets mee ga doen en waar ik ten volle achter sta.

advr

Citaat van: Pjotr27 op augustus 18, 2007, 23:12:33
Super Ad, heel mooi   ;D  waar heb je de bitumen plaatjes gekocht?

Dank je ;D

de bitumen heb ik gehad maar bij elke auto-onderdelen shop, zoals Bogamat enzo kun je dat kopen.  ;D

kost geen drol :o 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

DA BoSS

speaker&co + andere zelfbouwzaken verkopen het ook 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Peerless Monster

Citaat van: advr op augustus 18, 2007, 21:33:00
en, ik kan het niet laten, een close upje van een van de NOS Brimar's in e Unico ;D ;D

even mijn nieuwe fotocameraatje uitproberen  ;D

Heel mooi Ad!!!!

VOlgens mij kan je loodbitumen bij de sponsoren kopen Peter.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Inderdaad, Speakerland verkoopt het ook, daar heb ik zelf het meeste vandaan. :D


Er bestaan overigens twee diktes. De dunne is goed voor CD-spelers, DAC's en dergelijke; de dikke is handig in speakers en op plekken waar je ruimte te veel hebt. ;D

Let wel op dat je de bitumenplaten van tevoren even warm maakt (föhn of even in de zon) en de plek goed schoonmaakt, dat verbetert de hechting en voorkomt vervelende problemen zoals op de eerdere foto te zien is (nota bene door een echte professional gedaan). 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Pjotr27

Zo , alles opengemaakt en verrassend genoeg is de Plinius CD-101 al voorzien van bitumen op het deksel en bovenop het loopwerk.
Dat scheelt dus weer werk.
De versterker heeft geen bitumen op het deksel dus die kan ik nog gaan modificeren. Met meteen allemaal nieuwe zekeringen.
De zekeringen zijn allemaal 5A 250 V versies dus dat is ook makkelijk. De versterker heeft er 4 nodig en de cd speler 1.
Morgen ga ik ze bestellen.
Wat ook nog lastig is, mijn stroomvoorziening heeft weliswaar een aparte groep naar de meterkast, het stopkontakt is een opbouw.
Ik ben nog geen audiofiele opbouw stopkontakten tegen gekomen.
Weet iemand of er ook opbouw gemaakt wordt?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

blue-eyes

Volgens mij werden ze nog kortgeleden aangeboden in de marktsessie van dit forum.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op augustus 20, 2007, 14:57:53
Zo , alles opengemaakt en verrassend genoeg is de Plinius CD-101 al voorzien van bitumen op het deksel en bovenop het loopwerk.
Dat scheelt dus weer werk.
De versterker heeft geen bitumen op het deksel dus die kan ik nog gaan modificeren. Met meteen allemaal nieuwe zekeringen.
De zekeringen zijn allemaal 5A 250 V versies dus dat is ook makkelijk. De versterker heeft er 4 nodig en de cd speler 1.
Morgen ga ik ze bestellen.
Wat ook nog lastig is, mijn stroomvoorziening heeft weliswaar een aparte groep naar de meterkast, het stopkontakt is een opbouw.
Ik ben nog geen audiofiele opbouw stopkontakten tegen gekomen.
Weet iemand of er ook opbouw gemaakt wordt?


Opbouw is vaak niet meer dan inbouw met een extra kunststof kapje; bijvoorbeeld HMS (wat ik ook heb):

Komt van een niet nader te noemen site, als je een URL wil, dan PM me maar even...:
Als optie is een opbouwdoos verkrijgbaar. Meerprijs € 9,- (enkel) en € 18,- (dubbel).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Citaat van: Peerless Monster op augustus 20, 2007, 16:23:41
Opbouw is vaak niet meer dan inbouw met een extra kunststof kapje; bijvoorbeeld HMS (wat ik ook heb):

Komt van een niet nader te noemen site, als je een URL wil, dan PM me maar even...:
Als optie is een opbouwdoos verkrijgbaar. Meerprijs € 9,- (enkel) en € 18,- (dubbel).

Daar verkopen ze overigens ook AHP ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

CitaatIk heb namelijk de zekeringen die achterin zitten vervangen

Weet iemand of er in de Plinius versterker fast of slow zekeringen moeten, hetzelfde voor de cd-speler? In de versterker zitten 4 5A in de cd speler 1 5A (allemaal 5x20mm)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

DA BoSS

is er eigenlijk al meer nieuws over dat mogelijke faillisement of opdoeken van de service-tak  van Plinius ???
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Magura

Citaat van: Pjotr27 op augustus 30, 2007, 19:35:48
Weet iemand of er in de Plinius versterker fast of slow zekeringen moeten, hetzelfde voor de cd-speler? In de versterker zitten 4 5A in de cd speler 1 5A (allemaal 5x20mm)

Op het kapje van de standaard zekering staat meestal een s (slow) of een f (fast). Ik heb vorige week ook ahp zekeringen v2 in parasound eindversterker gezet. Ik kon de snelle niet vinden.Dus nu zitten er trage in. Moet er nog goed voor gaan zitten of er verschil is.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Pjotr27

Citaatis er eigenlijk al meer nieuws over dat mogelijke faillisement of opdoeken van de service-tak  van Plinius

Ja ik heb heel goed nieuws, na een aantal weken een mailtje gekregen van Greenwich Electronics dat mijn Plinius CD-101 een update kan krijgen. Ook op mijn cd speler die valt dus blijkbaar nog onder de normale garantieservice van PLINIUS.
Voordeel is dat je dan ipv de AB gewoon op de cd speler zelf PLAY krijgt. De Eject/Stop knop wordt EJECT/STOP/PLAY.
Het kost € 80 + het vervoer heen en terug naar Belgie. Ik ga het uiteraard doen want ook de cd speler zelf krijgt een paar kleine aanpassingen. Ik probeer alleen nog met ze af te spreken dat ik zelf de speler kan brengen en einde van de dag kan ophalen.
Ik ben uiteraard hier erg blij mee  ;D ;D ;D ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Zo, de speler gaat zo snel mogelijk terug voor een update.
Daarnaast ga ik mijn lichtnetaansluiting vervangen door een Furutech.
Die vind ik er beter uitzien als een HMS en klinkt erg goed.
Ook denk ik er hard over om een mahonie houten Musical Affairs stekkerblok (net een als reMC heeft) aan te schaffen met Furutech stekkers en AudioCube/LIFE bekabeling. Ik twijfel nog of ik 2 of 3 inlet`s wil, ik heb er maar 2 nodig maar 3 is iets flexibeler.
Ik heb nu  nog een Synfo stekkerblok met heel veel gaten.
IK ga zo wiezo de lichtnetsnoeren van Audiocubel/life  proberen, kijken of ze tegen mijn Siltech SPX-30MKII opkunnen.

Kortom er gaat nog het een en ander veranderen ;D.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.