Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

advr

Citaat van: Audiofiel op november 22, 2006, 20:24:21
Nemen jullie de CD-spelers ook mee als jullie bij mij langskomen, Ad, Peter en Rens?

Zou een leuk vergelijk zijn! :D
Hoi Rens,

Zou ik wel willen maar de Unico is geen partij voor de Classé en Plinius lijkt me :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Citaat van: Audiofiel op november 22, 2006, 20:44:11
Ik kom, samen met Rens, graag een keer naar Twente toe (misschien in de Lente? :D).

misschien wil ik ook wel mee als het mag en uitkomt, ik wil de nog LOMPERE Ushers wel eens horen :o ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Citaat van: Peerless Monster op november 22, 2006, 21:05:08
Ad zat gister altijd naast de sweetspot (hoewel die vrij groot is) en Peter en ik wisselden elkaar zo af en toe eens af...

ik ken mijn plaats :o :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Citaat van: advr op november 22, 2006, 22:42:10
ik ken mijn plaats :o :o

Jij hebt gewoon geen sweetspot nodig om een goed oordeel te geven Ad ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op november 22, 2006, 21:32:19
Die van mij is het daar zeker niet mee eens. Gezien mijn drukke baan (Maandag inkoop/boekhouding/klussen etc. Dinsdag/Zaterdag werken) is de Zondag voor de family (vrouw en 3 kids).
Een avond is geen probleem en gezien de reistijd van 15 min. kunnen we er best een lange avond van maken  ::)

Een vrijdagavondje zeg ik dan zo even ;).
Ik kon vanmorgen mijn bed niet verlaten zeg ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Citaat van: Peerless Monster op november 22, 2006, 22:54:50
Een vrijdagavondje zeg ik dan zo even ;).
Ik kon vanmorgen mijn bed niet verlaten zeg ;D

ik heb een stukje ergens gemist denk ik, ook vanwege slaap tekort. :P :P
gaat dit over het luisteren bij Arjen? 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Citaat van: Peerless Monster op november 22, 2006, 22:53:50
Jij hebt gewoon geen sweetspot nodig om een goed oordeel te geven Ad ;).
ik loop naast mijn schoenen nu ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op november 22, 2006, 21:05:08
Ben benieuwd hoe dat dan gaat in jouw set Arjen...
Kunnen we dan niet beter een zondag pakken oid?
VInden jullie dat een goed idee? Of zijn de vrouwen het daar niet mee eens?

De mijne zal het geen probleem vinden. Maar een avond is ook prima als dat de anderen beter uitkomt.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Pjotr27 op november 22, 2006, 21:29:35
Ik neem hem uiteraard mee..... :P

Ik denk dat het een gewaagd vergelijk is met mijn eigen CD-speler. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

#434
Citaat van: Audiofiel op november 23, 2006, 07:54:41
De mijne zal het geen probleem vinden. Maar een avond is ook prima als dat de anderen beter uitkomt.

laten we maar eerst naar Arjen gaan en begin volgend jaar bij mij. ik ben er tenslotte het laatst bij gekomen.  8)

liefst voor mij ook op een avond. de weekenden zijn sowieso al erg druk en die hou ik ook graag vrij  :D

een vrijdagavond zou ook kunnen. donderdags kan ik eigenlijk nooit weg....
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaataten we maar eerst naar Arjen gaan en begin volgend jaar bij mij. ik ben er tenslotte het laatst bij gekomen.  Cool

liefst voor mij ook op een avond. de weekenden zijn sowieso al erg druk en die hou ik ook graag vrij  Cheesy

een vrijdagavond zou ook kunnen. donderdags kan ik eigenlijk nooit weg....

Dit geldt ook voor mij op Donderdag is lastig. De andere dagen hangt van de agenda af.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Audiofiel

Okee dan, spijkers met koppen: vrijdag 8, 15 of 22 december. Ik kan (vooralsnog) alle 3 de avonden. Laat maar horen wanneer jullie kunnen... :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Citaat van: Audiofiel op november 23, 2006, 08:42:47
Okee dan, spijkers met koppen: vrijdag 8, 15 of 22 december. Ik kan (vooralsnog) alle 3 de avonden. Laat maar horen wanneer jullie kunnen... :D

15 en 22 december zou ik kunnen ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

WickedGame

Citaat van: frank2 op november 22, 2006, 20:19:29
Nu zal ik zeggen wat de dealer mij zei: (ik kan het niet beoordelen, maar de dealer komt bij mij over als iemand die wel weet wat ie zegt)
Hij zei frank, de bladerius is een cd speler die zo goed klinkt, ik ken geen betere onder de 5000 euro. Toen ik hem vroeg over classe: dat is meer hifi en veels te duur, dit is high end.

Verder kan ik er niets over zeggen, wel vertelde hij mij dat hij nog een speler kende die weliswaar iets minder mooi geluid gaf (ben de naam vergeten) maar die koste 2500 euro.

Overigens hij is vroeger bij zijn oude werkgever dealer geweest van classe.

En zoals je elders kunt lezen de andere kandidaten vielen echt in het niet.
Overigens de bekabeling was van transparant of zoiets. op ushers die rens heeft.

zo zo die dealer durft een bladelius onder high-end te zetten en classe onder hifi. Heb toevallig de bladelius gondul in een shoot-out gehoord met een Classe CDP-101. Nou ik kan je zeggen dat de dealer het leuk brengt, maar zoveel verschillen die spelers niet van elkaar. Bladelius is wat betreft geluid toch weer anders, en voor mijn gevoel wat minder warm als de Classe was.

In de korte tijd (lees 30.minuten ongeveer) dat ik de shoot-out hoorde. Kon ik nou niet echt zeggen dat de Bladelius nou zoveel beter was. De speler was gewoon anders, net als de Classe en de Plinius toch anders van elkaar zijn.

Vaak heb ik bij dealers altijd zoiets van ze willen verkopen wat ze kunnen leveren. En als dat geen classe is, dan maar een ander merk ophemelen. Opzich natuurlijk een hele logische gedachte, en de ene dealer speelt dat harder en kraakt een speler die ze niet kunnen leveren totaal af, terwijl er ook dealers zijn die meedenken en soms zelfs eerlijk zeggen dat een Classe een goede CD-speler is, en daarop voor te borduren met andere tweaks als kabels of dergelijke dingen.

Ik heb het al een paar keer meegemaakt bij dealers. Ik ga geen namen noemen, maar sommige waren zo ontiegelijk afkrakerig dat het gewoon heel vervelend werd. Een keer een dealer gehad waar we op de 802 van B&W een Primare eindversterker ter beluisteren kregen. Uiteindelijk werd het hem niet, en de dealer wilde weten welke kanshebber er was. Dat was de Classe CA2200, nou je had hem moeten horen hoe slecht en fout Classe wel niet was (tja geen classe dealer he).

Ik denk gewoon dat je als consument zo nuchter moet zijn, en het moet aanhoren. Het gaat om de emotie die jij erbij krijgt, en niet wat de dealer je allemaal vertelt. Ik vind ook dat een dealer zich passief moet opstellen, en juist moet meedenken in het proces i.p.v. dat men dingen gaat afkraken. Want met afkraken verlies je altijd klanten, en met meedenken wek je vertrouwen en als dat betekent dat een cd-speler misschien niet doorgaat maar wel een aantal kabels of dergelijke dan betekent het wel dat je omzet gedraaid hebt, en je hebt een tevreden klant erbij die een goed gevoel erbij heeft...

Maar goed dat is mijn bescheiden visie erop :)

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op november 23, 2006, 09:49:50
Voor Rens: dit is een leuke upgrade : www.audioenz.co.nz/2006/plinius_koru.shtml

Juist niet. De phono voorversterker van de Plinius in de 9200 is echt een hele goeie match met de Clearaudio. Je krijgt dan ook weer het verhaal dat het geheel homogener klinkt als het allemaal geintegreerd is.
Alleen als ik helemaal voor losse componenten zou gaan, wordt een ander verhaal ;).

Maar hij ziet er wel gelikt uit ;).
Jammer dat ie 2300 euro moet kosten.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Citaatzo zo die dealer durft een bladelius onder high-end te zetten en classe onder hifi.
Ach ja het steekt sommige dealer`s blijkbaar dat ze sommige merken niet mogen verkopen.
Ik sluit me volledig bij het verhaal van WickedGame aan. In dit soort prijsklasse`s zit er zeker verschil tussen de spelers.
de Plinius klinkt ook anders als de Classe, ik denk dat ze allemaal hun voor en nadelen hebben en afhankelijk van je set en de smaak van je muziek zal de een beter klinken als de ander. Dat wil niet zeggen dat diegene die jouw keus niet is slecht is.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr


uiteindelijk gaat het erom of je ergens tevreden mee bent ;D
beter en duurder kan altijd. 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op november 23, 2006, 09:48:30
Ik kan ook de 15e of de 22e. ;D

De 15e komt mij ook goed uit.
22e minder.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Citaat van: WickedGame op november 23, 2006, 09:56:57
Vaak heb ik bij dealers altijd zoiets van ze willen verkopen wat ze kunnen leveren. En als dat geen classe is, dan maar een ander merk ophemelen. Opzich natuurlijk een hele logische gedachte, en de ene dealer speelt dat harder en kraakt een speler die ze niet kunnen leveren totaal af, terwijl er ook dealers zijn die meedenken en soms zelfs eerlijk zeggen dat een Classe een goede CD-speler is, en daarop voor te borduren met andere tweaks als kabels of dergelijke dingen.

Heel herkenbaar. De dealer die eerlijk zegt dat het concurrerende apparaat goed is, zou ik veel eerder vertrouwen dan degene die de concurrent afkraakt. Ik koop tegenwoordig vrijwel uitsluitend tweedehands, maar heb het vroeger erg vaak meegemaakt dat een dealer de boel afkraakt. Enige wat je kunt doen is je geld ergens anders besteden, want die dealer is het niet waard. Leukste is als je toevallig ook nog de flappen kunt laten zien en als laatste het teleurgestelde hoofd van de verkoper ziet als je meedeelt dat je deze centjes elders gaat besteden. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr


zijn we er nu eigenlijk achter of de Plinius CD-101 aan te raden is? ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaatzijn we er nu eigenlijk achter of de Plinius CD-101 aan te raden is?

Dat mag jij beslissen Ad, je hebt intussen naast de Plinius de Classe, Opus en de Northstar uitvoerig gehoord.
Wat mij betreft wil ik hem niet meer kwijt (en gezien de perikelen bij PLINIUS waar de grote baas (gisteren) is vertrokken en het maar de vraag is wat er van ze overblijft) en zou ik tegen diegene die op zoek is naar een echte speler: wees snel!  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op november 23, 2006, 12:39:02
Dat mag jij beslissen Ad, je hebt intussen naast de Plinius de Classe, Opus en de Northstar uitvoerig gehoord.
Wat mij betreft wil ik hem niet meer kwijt (en gezien de perikelen bij PLINIUS waar de grote baas (gisteren) is vertrokken en het maar de vraag is wat er van ze overblijft) en zou ik tegen diegene die op zoek is naar een echte speler: wees snel!  ;D

ik hou het vooralsnog bij de North Star combi  ;D

al zal ik die wel nooit kunnen kopen zo duur!

maar ik heb de classé en plinius nog niet in gebalanceerde aansluiting bij mij thuis gehoord, dus wie weet ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

frank2

Ik moet wel zeggen dat de dealer mij geheel vrij in de keuze gaf. Hij had geen voorkeur en zette het apparaat erneer en liep weg. Overigens mag hij wel classe verkopen, hij zei alleen dat hij het overprized vond. De bladerius die hoorde was overigens de freyII. Hij kraakte verder ook geen cd spelers af, hij zei gewoon: luister zelf maar, en dat heb ik gedaan.
Hij zei alleen wat hij vond..... ik kan daar aardig mee omgaan en bepaal altijd voor mijzelf wat ik van iets vind, goed of niet goed. In deze prijsklasses zijn de verschillen natuurlijk op een andere manier te horen dan in een lage klasse, wat niet wil zeggen dat de een goed of de andere slecht is.
Als ik zoveel vlees over de plinuis moet dat een goede speler zijn je moet alleen beluisteren of het jouw smaak is. en het op de rest van je set past.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren