Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Peerless Monster

#375
Citaat van: DA BoSS op november 21, 2006, 23:49:21
iedereen weer naar huis?


ps: gefeli met je rack 8), staat ie al?

Yep het huis is weer leeg.
Vrouw is boos, vanwege de 12 Hz van Roger Waters in amused to death...
;).

Conclusie: ik moet een dure Siltech gaan kopen... Klinkt beter dan de MIT van 400 euro !!! die ik heb.
Verschillen leken in het begin klein, maar naar mate de avond vorderde werd toch wel overduidelijk unaniem gekozen voor de Siltech als kabel. Hoewel ik niet zo'n Siltech fan ben...
Veel vloeiender, veel meer natuurgetrouw dan de MIT... Maar dat mag ook wel. De Siltech was 4 x zo duur....
Ach dan weet ik weer iets om te upgraden ;).

Wat betreft de spelers... We zijn tot nadere inzichten gekomen.
Ik blijf de detaillering mooi vinden van de Classé, maar de rust die de Plinius uitstraalt is niet om te versmaden. Wederom voor mij een moeilijke keuze tussen de 2. Ad probeerde me nog te overtuigen over de bas die bij de Plinius natuurlijk aandeed: een échte bas. Ik weet het nog niet zo net welke ik prefereer. Het is wel duidelijk dat de Classé meer bas geeft.
Maar of dat ook zo hoort............. Ach het zijn 2 spelers die soms op elkaar lijken en soms ver van elkaar afwijken.
De Classé is forward, terwijl de Plinius lekker laidback is. De Classé is wat rauwer (prefereer ik bij pop) en de PLinius is wat analoger, wat vloeiender (prefereer ik bij licht klassiek). Al met al kan je gewoon beter 2 van zulke spelers hebben staan zodat je kan kiezen ;).

Het meubel is er nog niet. Maandagavond zou hij worden geleverd, dus een kleine week wachten Jasper.
Ik maak wel foto's hoor ;)...

Groetjes,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#376
CitaatNogmaals Rens en Peter bedankt voor een heerlijk avondje en ook de gastvrijheid.

Jullie uiteraard ook bedankt voor de onwijs gelzeiige avond... (oeps, dubbele tong, heb mijn eerste biertje op ;) )
Zoals altijd is het veel te kort. As zondag ga ik een sessie doen met Frank2.
Eens kijken wat hij herkent in zijn set.

Kan ik jouw Siltech niet even lenen voor zondag Peter?  ;)  :P
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr


zo zit je heerlijk te luisteren, zo zit je weer op je werk :o :o
wat is het leven hard soms. ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op november 21, 2006, 23:58:48
Conclusie: ik moet een dure Siltech gaan kopen... Klinkt beter dan de MIT van 400 euro !!! die ik heb.
Verschillen leken in het begin klein, maar naar mate de avond vorderde werd toch wel overduidelijk unaniem gekozen voor de Siltech als kabel. Hoewel ik niet zo'n Siltech fan ben...
Veel vloeiender, veel meer natuurgetrouw dan de MIT... Maar dat mag ook wel. De Siltech was 4 x zo duur....
Ach dan weet ik weer iets om te upgraden ;).

Voordat je gaat upgraden, zou ik eerst eens wat meer kabels uitproberen. ;)

CitaatWat betreft de spelers... We zijn tot nadere inzichten gekomen.
Ik blijf de detaillering mooi vinden van de Classé, maar de rust die de Plinius uitstraalt is niet om te versmaden. Wederom voor mij een moeilijke keuze tussen de 2. Ad probeerde me nog te overtuigen over de bas die bij de Plinius natuurlijk aandeed: een échte bas. Ik weet het nog niet zo net welke ik prefereer. Het is wel duidelijk dat de Classé meer bas geeft.
Maar of dat ook zo hoort............. Ach het zijn 2 spelers die soms op elkaar lijken en soms ver van elkaar afwijken.
De Classé is forward, terwijl de Plinius lekker laidback is. De Classé is wat rauwer (prefereer ik bij pop) en de PLinius is wat analoger, wat vloeiender (prefereer ik bij licht klassiek). Al met al kan je gewoon beter 2 van zulke spelers hebben staan zodat je kan kiezen ;).

Interessant. Het klinkt een beetje alsof ik de speler heb die juist die eigenschappen combineerd. Klankeigenschappen van zowel de Classé als de Plinius zitten er namelijk in. Alleen zijn de looks van mijn speler stukken minder dan die van jullie. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Citaat van: Audiofiel op november 22, 2006, 07:56:36
Voordat je gaat upgraden, zou ik eerst eens wat meer kabels uitproberen. ;)

Interessant. Het klinkt een beetje alsof ik de speler heb die juist die eigenschappen combineerd. Klankeigenschappen van zowel de Classé als de Plinius zitten er namelijk in. Alleen zijn de looks van mijn speler stukken minder dan die van jullie. ;D

Ook goedemorgen Arjen,

Het laag van de Plius met Siltech eraan was gewoon een echte mooi strakke bas zoals je van de Ushers kunt verwachten. Maar het is een gevoelskwestie natuurlijk. Ach, het zijn beide super spelers en met beide valt zeeeeeeeeeeer goed te leven natuurlijk alleen die MIT is een storende factor in het geheel. ::)
Om zomaar op de Siltech over te gaan is overdreven natuurlijk maar het is wel voor het eerst dan een Siltech kabel mij kan bekoren :o :o

Dat is aan Rens zelf natuurlijk. 8)

Welke cd speler had jij ook al weer??

Groet,
Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Citaat van: advr op november 22, 2006, 08:05:17
Welke cd speler had jij ook al weer??

Parasound CBD-2000 snaaraangedreven loopwerk en DAC-2000 Ultra DAC (beiden tot het uiterste gemodificeerd door ArtSpeak). ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Pjotr27

Zo , ik ben ook wakker  ;D, het was zoals eerder gemeld een boeiende avond, met toch wel weer opmerkelijke dingen.
1. Als je iets vergelijkt moeten alle componenten hetzelfde zijn, door de kabel van MIT leek het in eerste instantie of de Classe gewoon veel minder was, zodra je de Siltech (SQ-110MKII) aansluit valt het grote verschil weg en is er alleen detailverschil.
2. De Usher`s vind ik hele mooie speakers, ze klinken absoluut niet scherp en gaan ongelovelijk diep. Wel vind ik (persoonlijk) ze niet zo heel super mooi, ze zijn gewoon lekker lomp.
3. Ik vind de set met Plinius geintegreerd (9200- CD101) homogener klinken als met de Plinius M8 ertussen.
4. Wat betreft de CD-spelers, de Classe is wat rauwer, heeft ook iets meer mid (een bultje) lijkt het waardoor je iets meer detail op de voorgrond hoort. Bij de Plinius die meer laidback is en ronder klinkt zitten de details gewoon wat verder weg. Wat betreft de bas was heel opmerkelijk dat de Plinius liet horen wat er om een grote trom heen zat terwijl de Classe gewoon beukt.
Is je smaak wat klassieker dan moet je gewoon de Plinius eens gehoord hebben , draai je wat meer pop/top40 dan is de Classe erg prettig.
5. Ik denk dat het meubel nog best wel heel wat gaat doen , dus voor de MIT weggaat ....... Ik zou als ik Rens was ook zeker een Nordost proberen, de combinatie met de luidsprekerkabel (ook Nordost) kon dan nog weleens beter uitpakken als met de Siltech.

Kortom het was erg gezellig, (lekkere pepernoten Rens)  we gaan nog een keer naar AD ...Kijken wat daar een echte cd-speler doet  :P
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Audiofiel op november 22, 2006, 08:19:16
Parasound CBD-2000 snaaraangedreven loopwerk en DAC-2000 Ultra DAC (beiden tot het uiterste gemodificeerd door ArtSpeak). ;D

oh ja, Parasound ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Citaat van: advr op november 22, 2006, 08:55:50
oh ja, Parasound ;D ;D

Geen vergelijk voor de Classé en de Plinius. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Citaat van: Pjotr27 op november 22, 2006, 08:39:25
Zo , ik ben ook wakker  ;D, het was zoals eerder gemeld een boeiende avond, met toch wel weer opmerkelijke dingen.
1. Als je iets vergelijkt moeten alle componenten hetzelfde zijn, door de kabel van MIT leek het in eerste instantie of de Classe gewoon veel minder was, zodra je de Siltech (SQ-110MKII) aansluit valt het grote verschil weg en is er alleen detailverschil.
2. De Usher`s vind ik hele mooie speakers, ze klinken absoluut niet scherp en gaan ongelovelijk diep. Wel vind ik (persoonlijk) ze niet zo heel super mooi, ze zijn gewoon lekker lomp.
3. Ik vind de set met Plinius geintegreerd (9200- CD101) homogener klinken als met de Plinius M8 ertussen.
4. Wat betreft de CD-spelers, de Classe is wat rauwer, heeft ook iets meer mid (een bultje) lijkt het waardoor je iets meer detail op de voorgrond hoort. Bij de Plinius die meer laidback is en ronder klinkt zitten de details gewoon wat verder weg. Wat betreft de bas was heel opmerkelijk dat de Plinius liet horen wat er om een grote trom heen zat terwijl de Classe gewoon beukt.
Is je smaak wat klassieker dan moet je gewoon de Plinius eens gehoord hebben , draai je wat meer pop/top40 dan is de Classe erg prettig.
5. Ik denk dat het meubel nog best wel heel wat gaat doen , dus voor de MIT weggaat ....... Ik zou als ik Rens was ook zeker een Nordost proberen, de combinatie met de luidsprekerkabel (ook Nordost) kon dan nog weleens beter uitpakken als met de Siltech.

Kortom het was erg gezellig, (lekkere pepernoten Rens)  we gaan nog een keer naar AD ...Kijken wat daar een echte cd-speler doet  :P

Ook goedemiddag!

Jammer dat ik de combi 9200-Plinius niet meet heb mee mogen maken. Frappant dat die beter klonk, maar wel weer een interlink en component minder.  :o

Citaat van: Pjotr27 op november 22, 2006, 08:39:25
Kortom het was erg gezellig, (lekkere pepernoten Rens)  we gaan nog een keer naar AD ...Kijken wat daar een echte cd-speler doet  :P

de cd speler kent zijn plaats in mijn set-up ;D ;D


Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

CitaatOok goedemiddag!

Ja sommige mensen hebben mazzel, er stond alleen een file op de trap naar het werk  :P

Tussen de M8 en de 9200 zit een (slechte) interlink, vandaar dat ik de 1 op 1 combinatie gewoon lekkerder vond.
Dit was wel op klassieke muziek gezien de overlast  ??? die Roger Waters veroorzaakte in de buurt.
Misschien dat met heftiger muziek de combi M8/9200 wel weer beter is.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op november 22, 2006, 09:17:12
Ja sommige mensen hebben mazzel, er stond alleen een file op de trap naar het werk  :P

wrijf het er maar in..... ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Citaat van: Pjotr27 op november 22, 2006, 09:17:12
Tussen de M8 en de 9200 zit een (slechte) interlink, vandaar dat ik de 1 op 1 combinatie gewoon lekkerder vond.

Met verschillende (kwaliteiten) interlinks in de set wordt het natuurlijk (schier) onmogelijk om nog goede conclusies te kunnen trekken. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DA BoSS

Citaat van: Audiofiel op november 22, 2006, 09:32:47
Met verschillende (kwaliteiten) interlinks in de set wordt het natuurlijk (schier) onmogelijk om nog goede conclusies te kunnen trekken. ::)

ach, je kan uberhaupt eigenlijk nooit absolute conclusies trekken.... ;)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Citaat van: DA BoSS op november 22, 2006, 10:07:41
ach, je kan uberhaupt eigenlijk nooit absolute conclusies trekken.... ;)

Jawel hoor. Dat hangt er helemaal van af waarover...
- Als de fluitketel fluit, dan weer ik zeker dat het water kookt.
- Als ik op mijn fiets stap en de band is lek, dan weet ik zeker dat ik niet comfortabel naar mijn eindbestemming fiets.
- Etcetera etcetera.
;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DA BoSS

#391
 ;D

(laat ik nu ook al zeker geweten hebben dat er een reactie van deze strekking op terug zou komen >:D)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Citaat van: DA BoSS op november 22, 2006, 10:33:17
(laat ik nu ook al zeker geweten hebben dat er een reactie van deze strekking op terug zou komen >:D)

Dus je bent het niet met je eigen stelling eens, begrijp ik? ::)


Even meer on-topic: ik noemde zelf het woord 'conclusies' niet 'absolute conclusies' zoals jij. Ik vermoed dat jij zelf ook weet dat op audiogebied conclusies al snel een meer persoonlijk karakter hebben. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DA BoSS

Citaat van: Audiofiel op november 22, 2006, 11:14:32
Dus je bent het niet met je eigen stelling eens, begrijp ik? ::)
eigenlijk niet nee ;D
Citaat
Even meer on-topic: ik noemde zelf het woord 'conclusies' niet 'absolute conclusies' zoals jij. Ik vermoed dat jij zelf ook weet dat op audiogebied conclusies al snel een meer persoonlijk karakter hebben. ::)

ik bedoelde inderdaad te zeggen dat het zowiezo moeilijk is absolute (keiharde) conclusies te trekken binnen deze hobby/op audiogebied

enfin, het verschil in kabels maakt het zeker niet makkelijker goede conclusies te trekken...zo niet onmogelijk ;)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

WickedGame

Citaat van: Peerless Monster op november 21, 2006, 23:58:48
Yep het huis is weer leeg.
Vrouw is boos, vanwege de 12 Hz van Roger Waters in amused to death...
;).

Conclusie: ik moet een dure Siltech gaan kopen... Klinkt beter dan de MIT van 400 euro !!! die ik heb.
Verschillen leken in het begin klein, maar naar mate de avond vorderde werd toch wel overduidelijk unaniem gekozen voor de Siltech als kabel. Hoewel ik niet zo'n Siltech fan ben...
Veel vloeiender, veel meer natuurgetrouw dan de MIT... Maar dat mag ook wel. De Siltech was 4 x zo duur....
Ach dan weet ik weer iets om te upgraden ;).

Wat betreft de spelers... We zijn tot nadere inzichten gekomen.
Ik blijf de detaillering mooi vinden van de Classé, maar de rust die de Plinius uitstraalt is niet om te versmaden. Wederom voor mij een moeilijke keuze tussen de 2. Ad probeerde me nog te overtuigen over de bas die bij de Plinius natuurlijk aandeed: een échte bas. Ik weet het nog niet zo net welke ik prefereer. Het is wel duidelijk dat de Classé meer bas geeft.
Maar of dat ook zo hoort............. Ach het zijn 2 spelers die soms op elkaar lijken en soms ver van elkaar afwijken.
De Classé is forward, terwijl de Plinius lekker laidback is. De Classé is wat rauwer (prefereer ik bij pop) en de PLinius is wat analoger, wat vloeiender (prefereer ik bij licht klassiek). Al met al kan je gewoon beter 2 van zulke spelers hebben staan zodat je kan kiezen ;).

Het meubel is er nog niet. Maandagavond zou hij worden geleverd, dus een kleine week wachten Jasper.
Ik maak wel foto's hoor ;)...

Groetjes,
Rens

Okay de siltech lag dus in een hele andere klasse als de MIT,  misschien dan eens leuk om te kijken wat een MIT Shotgun S2 Interlink doet. Of een Magnum interlink om het nog een stukje duurder te maken. Dan is het vergelijk natuurlijk ook wat eerlijker.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op november 22, 2006, 09:32:47
Met verschillende (kwaliteiten) interlinks in de set wordt het natuurlijk (schier) onmogelijk om nog goede conclusies te kunnen trekken. ::)

Vooral als het verschillende kabels zijn én dan ook nog eens dat de stroomkabel van de voorversterker een gewone kabel was én dat Plinius heel erg gevoelig is voor de juiste interlink blijkbaar.

Wees maar niet bang Arjen dat ik onbezonnen een interlink ga aanschaffen.
Als ik er 1 ga aanschaffen dan wordt het een lange zoektocht naar de juiste zoals ik altijd heb gedaan.
Nord-Ost is zeker one on the list.

Alleen dat wordt wel flink sparen en dat duurt nog wel even ;).
Heb nu hele andere prioriteiten.

Overigens niet dat MIT al te slecht is, integendeel. De kabel kan heel goed meekomen. Maar in direct vergelijk legt hij het wel af van een kabel die 4 x zo duur is (MIT 400 en Siltech 1600 euro !!!).
De MIT is zeker minder muziekaal. Ik zei al ik ben geen Siltech fan, maar dat komt omdat ik alleen de "goedkope" kabeltjes ken. Die hebben allemaal iets slisserig en iets hards. Deze Siltech was lekker vloeiend. Soms tregen het harde aan met de slis, maar vaak is het ook de opname.

Citaat van: Audiofiel op november 22, 2006, 08:57:37
Geen vergelijk voor de Classé en de Plinius. ;)

Sure. Ik heb hem gehoord en inderdaad hij is gewoon analoger dan de Classé. Maar ik mis dan weer een beetje het meer analytische zonder de muziekaliteit te verliezen. Dat heb ik met de Plinius idem.
Kan je voorzichtig stellen dat als iets analytischer klinkt, de analogiteit mee afneemt met een CD? En andersom? Dus dat de detaillering minder wordt als iets analoger gaat klinken op een CD? Met een plaat weet ik het zo net nog niet.

Eigenlijk zou je gewoon 2 of 3 spelers moeten hebben. Voor iedere muziek soort kan je dan kiezen welke je prefereert. Ik vond Eels gewoon minder op de Plinius, terwijl met klassiek juist de Plinius mijn voorkeur heeft.
Ik speel allerlei soorten muziek, maar het meeste is wat steviger pop/rock (en geen top 40 muziek zoals Peter dat schrijft, maar ik kan me zijn reactie helemaal voorstellen. Je moet muziek toch in een hokje kunnen stoppen ;) )

Het was een top avond waarin we allen veel geleerd hebben.
Ik heb bijvoorbeeld geleerd dat een duurdere kabel toch beter kan klinken... ;)
Ook heb ik geleerd dat de 9200 toch wel een hele goeie match is met zowel de platen speler als met de speakers. met de Classé is het iets minder dan met Plinius, maar ze zitten niet ver van elkaar vandaan. De Plinius is ook wat natuurlijker. Ongelofelijk dat zo'n klein merk als Plinius dus muziekaal een even goed product kan neerzetten dan Classé.

Citaat van: Pjotr27 op november 22, 2006, 08:39:25
Zo , ik ben ook wakker  ;D, het was zoals eerder gemeld een boeiende avond, met toch wel weer opmerkelijke dingen.
1. Als je iets vergelijkt moeten alle componenten hetzelfde zijn, door de kabel van MIT leek het in eerste instantie of de Classe gewoon veel minder was, zodra je de Siltech (SQ-110MKII) aansluit valt het grote verschil weg en is er alleen detailverschil.
Helemaal mee eens. De Classé kwam beter tot zijn recht met de Siltech.

Citaat van: Pjotr27 op november 22, 2006, 08:39:25
2. De Usher`s vind ik hele mooie speakers, ze klinken absoluut niet scherp en gaan ongelovelijk diep. Wel vind ik (persoonlijk) ze niet zo heel super mooi, ze zijn gewoon lekker lomp.

Dat is wat ik er ook van vind. Absoluut lekker klinkende speakers. Voor mij voorlopig geen andere ;). En qua design: je moet er van houden Peter. De JM reynauds vind ik ook net blokkendozen, maar met zijn enorme charme qua afwerking en tweeter bovenop de kast een toch wel mooie speaker. Maar zeker ook lomp, alleen de Ushers zijn nog lomper ;D

Citaat van: Pjotr27 op november 22, 2006, 08:39:25
3. Ik vind de set met Plinius geintegreerd (9200- CD101) homogener klinken als met de Plinius M8 ertussen.

Yep dat is zo. Dat heb ik destijds bij de keuze tussen een M8 en de P8 of de 9200 ook vernomen. En een goeie interlink en stroomkabel is een must.

Citaat van: Pjotr27 op november 22, 2006, 08:39:25
4. Wat betreft de CD-spelers, de Classe is wat rauwer, heeft ook iets meer mid (een bultje) lijkt het waardoor je iets meer detail op de voorgrond hoort. Bij de Plinius die meer laidback is en ronder klinkt zitten de details gewoon wat verder weg. Wat betreft de bas was heel opmerkelijk dat de Plinius liet horen wat er om een grote trom heen zat terwijl de Classe gewoon beukt.
Is je smaak wat klassieker dan moet je gewoon de Plinius eens gehoord hebben , draai je wat meer pop/top40 dan is de Classe erg prettig.

Tot die conclusie zijn we samen gisteren gekomen. Dat bultje is gewoon de oorzaak waardoor de Classé meer forward klinkt. Het is maar net wat je prefereert. In jouw opstelling de combinatie (veel klassiek). Bij mij de Classé ivm mijn muziekkeuze (hoewel er gisteren echt geen top 40 muziek is gedraaid, behalve Madonna met Sorry op plaat ;).

PS Ad wat klinkt dat fantastisch een gepoetste plaat!

Citaat van: Pjotr27 op november 22, 2006, 08:39:25
5. Ik denk dat het meubel nog best wel heel wat gaat doen , dus voor de MIT weggaat ....... Ik zou als ik Rens was ook zeker een Nordost proberen, de combinatie met de luidsprekerkabel (ook Nordost) kon dan nog weleens beter uitpakken als met de Siltech.

Nord-Ost ga ik zeker proberen, maar ik heb een leuke indruk van de Siltech.
Alleen 1600 euro voor een kabel is wel errug veel geld. De vrouw zal me voor gek verklaren. Die heeft nog hoofdpijn van gisteren van de 12 Hz tonen ;).
De buren heb ik nog niet gesproken. Die lagen nog te pitten. Waarschijnlijk dat ze een slechte nacht hebben gehad ;).

Citaat van: Pjotr27 op november 22, 2006, 08:39:25
Kortom het was erg gezellig, (lekkere pepernoten Rens)  we gaan nog een keer naar AD ...Kijken wat daar een echte cd-speler doet  :P

Geen dank Peter. Jij gaf dezelfde gastvrijheid ;)
Zeker gaan we nog naar Ad en ook naar Arjen. Kijken wat jullie vinden van zijn combi. En ook de parasound CD-speler.
Misschien een idee om de Plinius M8 eens naast de ML 38 te zetten van Arjen.

[/quote]
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

CitaatMet verschillende (kwaliteiten) interlinks in de set wordt het natuurlijk (schier) onmogelijk om nog goede conclusies te kunnen trekken.

Zeker, alleen heb ik zo langzamerhand het idee dat een geintegreerde versterker het vaak beter doet dan een voor-eindcombi.
Niet op het gebied van authoriteit, geluidsdruk, detaillering maar een geintegreerde speelt vaak wat homogener.
Als ik een bepaald budget heb geef ik dat liever uit aan 1 geintergreerde versterker i.p.v. een voor/eindcombi met een extra netkabel en interconnect. Wat betreft de set van Rens was gisteren gewoon duidelijk dat de MIT niet kan tippen aan de Siltech (mag ook wel voor het prijsverschil), daar zit dus nog veel winst in, voor de rest zou ik de Classe/Plinius 9200/Usher 8571/Finite rack gewoon laten staan, de M8 verkopen (ondanks dat het een hele mooie voorversterker is) en het geld uitgeven aan een set interconnect`s (tussen Classe en 9200) en 2 betere netkabels voor de 9200 en de Classe.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op november 22, 2006, 13:20:50
Zeker, alleen heb ik zo langzamerhand het idee dat een geintegreerde versterker het vaak beter doet dan een voor-eindcombi.
Niet op het gebied van authoriteit, geluidsdruk, detaillering maar een geintegreerde speelt vaak wat homogener.
Als ik een bepaald budget heb geef ik dat liever uit aan 1 geintergreerde versterker i.p.v. een voor/eindcombi met een extra netkabel en interconnect. Wat betreft de set van Rens was gisteren gewoon duidelijk dat de MIT niet kan tippen aan de Siltech (mag ook wel voor het prijsverschil), daar zit dus nog veel winst in, voor de rest zou ik de Classe/Plinius 9200/Usher 8571/Finite rack gewoon laten staan, de M8 verkopen (ondanks dat het een hele mooie voorversterker is) en het geld uitgeven aan een set interconnect`s (tussen Classe en 9200) en 2 betere netkabels voor de 9200 en de Classe.

Blijf uit mijn hoofd Peter ;).
Dat is precies waar ik het nu op ga gooien.
Alleen heb ik nog 1 wens: de platenwasser ;D
En dat geniet dus alle prioriteit ;).

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

DA BoSS

Citaat van: Peerless Monster op november 22, 2006, 13:23:45
Blijf uit mijn hoofd Peter ;).
Dat is precies waar ik het nu op ga gooien.
Alleen heb ik nog 1 wens: de platenwasser ;D
En dat geniet dus alle prioriteit ;).

Grtz,
Rens

wat het verschil echt zo duidelijk merkbaar?

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Pjotr27

Citaatwat het verschil echt zo duidelijk merkbaar?

Het verschil tussen een gewassen plaat en een ongewassen bedoel je?
Ja ik heb het niet bij Rens gehoord maar weet dat uit ervaring.
By the way, ook het verschil tussen een gewassen cd en een ongewassen kan groot zijn.
De cd-speler heeft minder foutcorrectie nodig en dat geeft weer een beter geluid  :P
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.