Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Ik heb het idee dat alle aanbieders van die Plinius set dezelfde apparaten zijn. Er is dus een persoon die een Cd-101 en een 9200 aanbied. Ook degene bij wie hij misschien wel iets nieuws besteld heeft bied de set los aan (een aanbieder is een bedrijf). Alle apparaten zijn zwart, terwijl de foto`s niet allemaal zwart zijn en bij een van de advertenties een foto staat van een hifibeurs.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op oktober 13, 2006, 08:27:00
Ik heb het idee dat alle aanbieders van die Plinius set dezelfde apparaten zijn. Er is dus een persoon die een Cd-101 en een 9200 aanbied. Ook degene bij wie hij misschien wel iets nieuws besteld heeft bied de set los aan (een aanbieder is een bedrijf). Alle apparaten zijn zwart, terwijl de foto`s niet allemaal zwart zijn en bij een van de advertenties een foto staat van een hifibeurs.

Dubieuse zaakjes ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Vanavond gaat de Plinius naar Peerless Monster, ben heel benieuwd wat hij in de set met de Usher`s gaat doen.
Ook Audiofiel en ADVR komen luisteren. Wordt een gezellige avond!
Uiteraard komt er hier wel weer een verslag. (Met foto`s Arjen?)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op november 21, 2006, 10:04:44
Vanavond gaat de Plinius naar Peerless Monster, ben heel benieuwd wat hij in de set met de Usher`s gaat doen.
Ook Audiofiel en ADVR komen luisteren. Wordt een gezellige avond!
Uiteraard komt er hier wel weer een verslag. (Met foto`s Arjen?)

Ik ben ook benieuwd.
Straks blijkt dat de Plinius in mijn set beter presteert...
En dan wat? ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

CitaatStraks blijkt dat de Plinius in mijn set beter presteert...

Ja die op hifi.nl te koop stond is weg dus........... dat wordt dan erg lastig vrees ik.

Nee hoor ik verwacht ongeveer dezelfde conclusie`s als bij mij thuis.
Het enige wat een pre zou kunnen zijn is de rust van de Plinius, in een wat `drukkere` set zou de rust positief kunnen werken.
We horen het vanavond wel......
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op november 21, 2006, 10:30:51
Ja die op hifi.nl te koop stond is weg dus........... dat wordt dan erg lastig vrees ik.

Nee hoor ik verwacht ongeveer dezelfde conclusie`s als bij mij thuis.
Het enige wat een pre zou kunnen zijn is de rust van de Plinius, in een wat `drukkere` set zou de rust positief kunnen werken.
We horen het vanavond wel......

Mijn set is niet druk, maar de akoustiek van de kamer bij de wat hardere volumes kan dat wel tot uiting komen. Ik verwacht ook opnieuw, dat de Plinius beter zal in mijn set.
Wat meer gebalanceerd geluid...
Ik heb alleen wel het voordeel dat ik er nu ook een M8 erbij heb ;).
En dat klinkt toch wel wat beter dan de gewone voorversterking van de 9200.
Ik ben alleen wel van mening dat het geluid wat minder harmonieus is met zo'n aparte vv. Jullie zullen het straks wel merken.
Jammer dat de M8 geen phono vv heeft. De Clearaudio kan ik niet draaien via de M8.

De Clearaudio wint qua muziekaliteit, zeker weten.
maar de slissende stemmen zijn wel erger met de clearaudio dan met de Classé.
Niet dat ik daar last van heb, maar het viel me laatst gewoon op.
Misschien dat de naald en plaat eens gepoetst moet worden ;).
(ik ben al aan het sparen voor een Clearaudio platenwassertje...).

grtz,
Rens

PS Ad jij zorgde voor een gepoetste plaat?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Citaat van: Peerless Monster op november 21, 2006, 11:50:21
De Clearaudio wint qua muziekaliteit, zeker weten.
maar de slissende stemmen zijn wel erger met de clearaudio dan met de Classé.
Niet dat ik daar last van heb, maar het viel me laatst gewoon op.
Misschien dat de naald en plaat eens gepoetst moet worden ;).

Met mijn Woodje heb ik weinig last van scherpe ss-n.:o  Kan ook door NIET gewassen lp's komen, die zijn sowieso statischer. ::)



Citaat van: Peerless Monster op november 21, 2006, 11:50:21
(ik ben al aan het sparen voor een Clearaudio platenwassertje...).
ik zou met een Okki Nokki beginnen. veel bereikbaarder en werkt (bijna) even goed. ;D ;D


Citaat van: Peerless Monster op november 21, 2006, 11:50:21

PS Ad jij zorgde voor een gepoetste plaat?
eentje maar? 8) welk genre wil je horen.  ;D

kan de Clearaudio ook 45rpm aan? :o

ik heb er wel zin in! ;D ;D ;D O0

Groet,
Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Citaat van: advr op november 21, 2006, 12:07:41
Met mijn Woodje heb ik weinig last van scherpe ss-n.:o  Kan ook door NIET gewassen lp's komen, die zijn sowieso statischer. ::)


ik zou met een Okki Nokki beginnen. veel bereikbaarder en werkt (bijna) even goed. ;D ;D

eentje maar? 8) welk genre wil je horen.  ;D

kan de Clearaudio ook 45rpm aan? :o

ik heb er wel zin in! ;D ;D ;D O0

Groet,
Ad.

Hij kan wel 45 toeren aan volgens mij...
Weet het niet zeker... ;)

Okki nokkie is ook goed?
Mmm ik zal me daar eens in gaan verdiepen.
Ik merk gewoon dat de kwaliteit achteruit gaat naarmate ik een plaat meer draai...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Citaat van: Peerless Monster op november 21, 2006, 13:33:52
Hij kan wel 45 toeren aan volgens mij...
Weet het niet zeker... ;)

Okki nokkie is ook goed?
Mmm ik zal me daar eens in gaan verdiepen.
Ik merk gewoon dat de kwaliteit achteruit gaat naarmate ik een plaat meer draai...


de Okki Nokki is zeker erg goed! :o kost maar 300 euro

neem wel diverse platen mee. kun je even kiezen. ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Het instapmodel van Clearaudio is 550...
Ik vind hem er wel wat mooier uitzien en heeft een afdek plaat ;).

De mensen van Rik Stoet hebben vandaag gebeld.
Het meubel is vandaag binnen gekomen.
Maar omdat jullie vanavond komen, kan ik hem dus niet ophalen (bummer ;) ).

Volgende week maandagavond gaan ze hem brengen (ten minste dat was de planning volgens Frits...)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Ik hoor net dat mijn afspraak voor het luisteren niet door gaat, ik ben zo rond een uurtje of 20.00 bij Peerless Monster
Kan de Plinius wat langer opwarmen  :P
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op november 21, 2006, 15:58:51
Ik hoor net dat mijn afspraak voor het luisteren niet door gaat, ik ben zo rond een uurtje of 20.00 bij Peerless Monster
Kan de Plinius wat langer opwarmen  :P

Hoi Jongens,

Jammer maar helaas maar Arjen heeft helaas moeten cancelen canwege omstandigheden.
Niets ernstigs, maar wel reden om niet te komen.
Ik leg het dadelijk wel even uit. Het forum hoeft niet alles te weten ;) ...

Tot zo!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

da's jammer :o :o

ik stap zo in de auto, anders is Pjotr me voor en kan ik geen lp's meer luisteren ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Citaat van: advr op november 21, 2006, 18:50:19
da's jammer :o :o

ik stap zo in de auto, anders is Pjotr me voor en kan ik geen lp's meer luisteren ;D ;D

Opschieten dan maar ;).
Ben de set al aan het warm draaien ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Peerless Monster

Thnx Jasper.
Jij weet al hoe het klinkt ;).
Ik denk dat ik de Madonna plaat ook maar even laat horen ;)...
Maar die moet hoog nodig gewassen worden...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

oh dus ik hoef madonna niet mee te nemen zondag a.s.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op november 21, 2006, 17:44:29
Jammer maar helaas maar Arjen heeft helaas moeten cancelen canwege omstandigheden.
Niets ernstigs, maar wel reden om niet te komen.
Ik leg het dadelijk wel even uit. Het forum hoeft niet alles te weten ;) ...

Helaas jongens, ik was er graag bij geweest, maar helaas is dat niet mogelijk. Er zijn nu eenmaal zaken die nog VEEL belangrijker zijn dan de geluids- en beeldhobby. :)


Jullie zijn uiteraard welkom om een volgende keer bij mij te komen luisteren. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op november 21, 2006, 20:00:27
oh dus ik hoef madonna niet mee te nemen zondag a.s.

Welke wilde je meenemen?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op november 21, 2006, 21:29:41
Helaas jongens, ik was er graag bij geweest, maar helaas is dat niet mogelijk. Er zijn nu eenmaal zaken die nog VEEL belangrijker zijn dan de geluids- en beeldhobby. :)


Jullie zijn uiteraard welkom om een volgende keer bij mij te komen luisteren. ;)

En we moeten nog naar Ad ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

DA BoSS

iedereen weer naar huis?


ps: gefeli met je rack 8), staat ie al?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Peerless Monster

En een foto van de 2 spelers boven elkaar.
De andere foto's waren wazig... Helaas met zo'n goedkoop wegwerp cameraatje wordt het al gauw zoiets ;)...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

ik ben in ieder geval weer thuis, Peter en Rens zijn nog even door gegaan :o :o

het was een heerlijk avond luisteren en erg gezellig!!
jammer van Arjen, maar er zijn belangrijkere dingen dan hifi 8) 8)

Rens weet nu ook in ieder geval hoe een gepoetste plaat klinkt ;D ;D

wat gaan die Ushers laag, de "buurvrouw" kwam op het laatst kijken.... O0 O0

De strijd tussen Plinius en Classé is wederom onbeslist ;D

wel gaat denk ik de MIT de deur ten koste van misschien een Siltech :o :o

wordt vervolgd, ik ga slapen... ;D

Nogmaals Rens en Peter bedankt voor een heerlijk avondje en ook de gastvrijheid. :)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster