Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Pjotr27

CitaatIk drink ook sap hoor. Of light frisdrank.

Met 3 kinderen hier in huis is er vast wel iets van jullie gading bij.
Dat komt wel goed  :P

Nemen julllie nog cd`tjes mee? Niet dat ik geen cd`s heb maar het is altijd leuk weer eens wat onbekend/anders te horen.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op september 26, 2006, 14:32:35
Met 3 kinderen hier in huis is er vast wel iets van jullie gading bij.
Dat komt wel goed  :P

Nemen julllie nog cd`tjes mee? Niet dat ik geen cd`s heb maar het is altijd leuk weer eens wat onbekend/anders te horen.

oh, dan kan ik van  mijn 3 kids de cd's ook wel meenemen dan ;D
dat wordt heel gezellig :D :D

ik zal ook wat eigen "schokkende" cd's meenemen. 8)

19:30 haal ik overigens niet maar begin maar vast. zal iets na 20:00 worden.

kofiie heerlijk, water is ook goed. O0

gezellig om adere  HT freaken te ontmoeten 8)

Tot morgenavond. benieuwd hoe de Jean Maries klinken, want daar begon het bij mij mee. Ja ook de Plinius en de Classé :o

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaatoh, dan kan ik van  mijn 3 kids de cd's ook wel meenemen dan

Nou van mijn Kids zijn ze niet aan te horen, Hard Rock , Jantje Smit of K3. Neem maar liever wat eigen schokkende cd`s mee.
Even na 20.00 uur is prima, ik ben thuis  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op september 26, 2006, 20:27:47
Nou van mijn Kids zijn ze niet aan te horen, Hard Rock , Jantje Smit of K3. Neem maar liever wat eigen schokkende cd`s mee.
Even na 20.00 uur is prima, ik ben thuis  ;D

die van mij zijn 15-13-6 dus gelukkig geen hard-rock nog ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaatdie van mij zijn 15-13-6 dus gelukkig geen hard-rock nog
16, 14, 10 bij mij maakt niet zoveel uit met die van jullie dus, pas maar op!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr



de oudste 2 zijn meiden, de jongste een manneke ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Nou nou dat was me het avondje wel...
Net een half uurtje terug thuis en aan het bekomen van de korte zit en rit.
Leuke indruk van de set van Pjotr.

Een tipje van de sluier:

Qua speakers niet helemaal mijn ding, maar het heeft wel een mooie indruk achtergelaten.
Iet wat liefelijk. Lekker muziekaal, maar niet echt een "voetjes van de vloer set". Meer de achtergrondmuziekset wanneer je aan het lezen of puzzelen bent. Ik ben een zeer open systeem gewend en de speakers maken het net niet af voor mijn gehoor. Wel heb ik de indruk dat dit voor Peter zelf wel geldt, want je ziet hem met volle teugen genieten. En wat een gaaf rack is dat zeg...!!!!!

En wat klinkt de CD-101 zwart tussen de instrumenten door. De zwarte verf klotst ervan af ;).
De set is echt gebalanceerd voor klassiek en lichte muziek en de smaak van Peter. Dat merk je heel duidelijk.
Het klinkt altijd aangenaam. Nooit schel, fel, rauw, te veel hoog oid. Altijd die muziekaliteit van de Reynauds (spel ik het goed?) en gewoon lief.

Morgen meer vooral over de vergelijk tussen de beide CD-spelers, want het lichaam heeft rust nodig en tijd om het 1 en ander te verwerken ;D.

Oh enne er zijn foto's genomen door Arjen (met een verassing, die helaas niet beluisterd kon worden tijdens de shootout), dus jullie kunnen je lol weer op ;).

Tot morgen,
Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr


Goedemorgen Peter, Arjen en Rens,

(Al is Rens me al voor geweest lees ik nu, het is goed laat geworden :o)

Even een snelle reactie n.a.v. het ontzettend gezellig bezoekje aan Pjotr gisteravond. Om te beginnen woont Peter in een prachtig mooi oud pand wat de nodige sfeer met zich meebrengt. Zoiets maakt de luisteravond al meteen een stuk aangenamer dan het "rijtjes blok beton" waar ik in woon.  8)
De set staat prominent in de huiskamer waarmee volgens mij wordt aangegeven dat er vaak naar geluisterd wordt en dat is niet zo vreemd ook want de set mag er zeker zijn! De Jean Marie Reynard (helemaal verkeerd geschreven  maar ik vergeet die naam steeds) zijn niet over het hoofd te zien wat eveneens geldt voor het prachtige meubel met de Plinius cd speler en versterker.
Voor een vergelijk was er ook een Classé cd speler en een Plinius voorversterker meegenomen door Arjen. Waarvan de voorversterker niet aan te sluiten was toen we er naar wilden luisteren.

Dan maar geluisterd naar om en om de Plinius en Classé cd speler. Ook geen slappe hap moet ik zeggen.  O0

Het werd een heerlijk avondje luisteren naar verschillende, soms verrassende muziek teksten waarbij naar voren kwamen dat de set-up zoals Peter die heeft een lichte voorkeur heeft voor klassiek. De verschillen tussen Classé en Plinius zijn gewoon een smaak kwestie zonder afbreuk te doen aan welk detail dan ook. Ze zijn gewoon verschillend. Voor niet  klassieke muziek heb ik een lichte voorkeur voor de Classé ondanks de wat minder precieze plaatsing die de Plinius weer wel heeft.

Het was voor mij een heerlijk avondje genieten van de muziek en ook het contact met mede forum leden is altijd leuk. Je merkt dat we allemaal genieten van muziek en dat we allemaal daar een eigen aanvulling aan geven. Zonder afbreuk te doen aan iemands invulling daarvan! :D

Met een heerlijk gevoel reed ik naar huis terug. Alleen het opstaan vanmorgen deed de harde werkelijkheid weer doen toeslaan. Dat heeft Peter beter geregeld. Die "valt" vanuit zijn bed zo de winkel in. ;D


Groet,

Ad.

(tot latere reacties 8))
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Zo ik ben net uit mijn bed komen vallen na een gezellig luisteravondje.
Zo rond een uurtje of 20.00 arriveerden Rens en Arjen met 2 grote tassen met apparatuur.
In de ene tas zat de Classé CD-speler in de andere tas iets wat ik ben vergeten  :P.
Na enig overleg en met een bakje koffie en thee besloten de apparatuur maar op  elkaar te zetten.(Mijn meubel heeft maar 2 planken)
Wellicht niet de beste manier maar wel makkelijk om te kunnen wisselen van cd-speler en kabels.
In eerste instantie speelden we met de netkabel van Rens op zijn Classé (ouder model Siltech netkabel), die was echter zoveel minder dan een nieuw model Siltech SPX-30MKII dat we de oude alleen gebruikt hebben om de cd-spelers aan de stroom te houden.
Even ompluggen is zo gebeurd  ;D. Voor de rest werd er gebruik gemaakt van mijn nieuwe Siltech Interconnect (SQ-110MKII) en de bestaande versterker (Plinius 9100) en Jean - Marie Reynaud Concorde luidsprekers.
Nadat de boel was neergezet ging de bel en arriveerde Jan.
Na ook die van koffie te hebben voorzien kon het luisteren beginnen.

Zonder in detail te gaan over de gedraaide muziek zijn de verschillen tussen de cd-spelers soms groot en toch vaak heel klein.
Ik zou het willen omschrijven als smaakverschil. De Classé speelt met wat meer pit, de Plinius is wat tammer.
Verder valt op dat het lijkt of de muziek in de Plinius `trager`speelt als bij de Classé.
Het zwart vind ik veel beter bij de Plinius, de Classé beeld een stukje breder af.
Wat diepte betreft, bij de ene cd wint de Classé , bij een volgende merkwaardig genoeg de Plinius.
Beide spelers vind ik zeer muzikaal, ik denk dat je met beide spelers zeer goed zou kunnen leven.
Mijn (onze ) voorkeur gaat over het algemeen uit naar de klassieke kant en wat dat betreft is de Plinius gewoon lekkerder om naar te luisteren. Draai je veel pop/rock dan zou ik voor de Classé gaan. Die geeft net iets meer leven aan de weergave.
Opmerkelijk was aan het einde van de avond (in eerste instantie stond de Classé onderop en de Plinius  daarop) het verschil toen de Classé er tussen uit werd gehaald. De muziek werd nog zwarter, rustiger. Goed we gaan nog wel een keer naar Rens, kijken wat de Plinius daar doet  ;D. Het was in ieder geval een leuke avond waarbij er gezellig over hifi nederland werd gekletst.

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

#284
Morge Peter,


al zat ik achter de bank, ik was er wel 8) 8) :o

kun je die Ref Recording nog eens noemen?



Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Morgen Ad, nog niet uitgeslapen zeker? Jij moest er ook zo vroeg uit  ;D

Het gaat om deze cd:
Reference Recordings RR-86 Psalms : www.referencerecordings.com/choraleorgan.asp
Erg leuke cd als je van dit genre houd, mannenkoor met begeleiding van orgel en harp, brass en percussie.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Hier nog een aantal foto`s van de binnenkant van de Plinius cd-speler:
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op september 28, 2006, 09:52:02
Morgen Ad, nog niet uitgeslapen zeker? Jij moest er ook zo vroeg uit  ;D

Het gaat om deze cd:
Reference Recordings RR-86 Psalms : www.referencerecordings.com/choraleorgan.asp
Erg leuke cd als je van dit genre houd, mannenkoor met begeleiding van orgel en harp, brass en percussie.


Morge,

Het was even schikken van de wekker vanmorgen, 06:00 uur :o
Maar het was een heerlijk avondje luisteren en zeker de moeite waard om slaap tekort van te hebben. ;D

Zoals gezegd heb je een prachtige uitgebalanceerde set staan, eigenlijk ook perfect passend in het interieur van je woonkamer 8)

De cd ga ik wel bestellen, mooi voor zo af en toe.


Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Ik kan mij aansluiten bij de reeds genoemde ervaringen van de collega's. Allereerst mijn complimenten voor het fraaie huis, heel stijlvol. Je zit meteen in een sfeer die wel hoort bij de muziek die Peter en zijn vrouw prettig vinden.

Leuk plaquaat ook aan de muur buiten:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

De huiskamer en de set:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

De set van dichtbij:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Driemaal Plinius en 1x Classé:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Pjotr27

Goedemorgen, middag Arjen, lekker geslapen na een avondje muziek?
Het was gezellig en zoals wij ook wilden past de installatie bij onze muzieksmaak en ons huis  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

De laatste test: Plinus voorversterker op de Main In aansluitingen van de geïntegreerde versterker Plinius 9100. In tegenstelling tot de zwaardere Plinius 9200 van Rens heeft die van Peter geen pre ou/main in loop:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Citaat van: Audiofiel op september 28, 2006, 12:19:18
De laatste test: Plinus voorversterker op de Main In aansluitingen van de geïntegreerde versterker Plinius 9100. In tegenstelling tot de zwaardere Plinius 9200 van Rens heeft die van Peter geen pre ou/main in loop:



de teleurstelling was erg groot :o :o :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Audiofiel

Wat betreft de luisterervaringen: in het begin leek het verschil tussen de Plinius en de Classé niet heel erg groot. En eigenlijk klopt dat ook wel: ze zijn zeer aan elkaar gewaagd. Allebei prachtige spelers waar je heel gelukkig mee kunt zijn.

Opvallend werden de verschillen pas na langer luisteren en vooral na anderssoortige muziek. Met de klassieke muziek of de Noorse nimpf van Peter ging mijn voorkeur toch uit naar de rustige Plinius, die je lekker meesleepte op de tonen. Lekker veel zwart tussen de muziek in, veel rust. :D

Bij iets drukkere muziek als Diana Krall en Chris Jones vond ik de Classé toch duidelijk beter. Een rauwe uithaal van een stem bleef rauw, waar de Plinius hem te afgerond en te lief maakte. Ook viel bij deze muziek op dat de Classé meer het tempo er kon houden dan de Plinius, die wat 'trager' leek. ;)

Sowieso was met de meeste nummers de staging van de Classé ietsje meer upfront (of eigenlijk precies op de juiste plek) en breder dan de Plinius die iets meer laidback (achter de speakers) en dieper was. Bij sommige muziek was echter de Classé weer dieper, vreemd genoeg.... ???

Mijn keuze zou duidelijk vallen op de Classé. Mijn aankoopadvies voor Peter (als hij in de beslissingsfase had gestaan, wat natuurlijk niet het geval is) is juist de Plinius, omdat die weer beter scoort op zijn muziek. Je hebt dus een goede aankoop gedaan, Peter! 8)

Grappig was dat we eigenlijk alle vier nagenoeg dezelfde ervaringen hadden, iets wat zeker niet altijd voorkomt bij een shootout. Nu was er vrijwel eenduidig consensus over de beide CD-spelers. Wie op het punt staat om een soortgelijke speler te speler te kiezen, kan er zijn voordeel mee doen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.