Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

garmtz

Zal ik de bevuiling die ik heb veroorzaakt dan maar weghalen?

advr



Laat maar lekker staan!

Zie je overigens op 2 sep geloof ik ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Citaat van: advr op augustus 22, 2006, 14:05:49
Laat maar lekker staan!

Zal even afwachten wat de topicstarter vindt...

CitaatZie je overigens op 2 sep geloof ik ;D ;D

Is dat zo? Gezellie! ;D  Neem je je Unico mee?

Pjotr27

CitaatKan Arjen ook mee luisteren Peter?
Die kent Classé en Plinius zelf ook en als fotograaf kan hij misschien leuke kiekjes schieten van onze kleine shoot-out? Leuk voor op het forum.

Van mij mag Arjen ook komen, maar dan zitten we wel aan het maximum (ik + 3 luisteraars en een vriend van mij zonder internet)

CitaatZal ik de bevuiling die ik heb veroorzaakt dan maar weghalen?

Van mij mag het ook blijven staan garmtz, ik kan er niet mee zitten en de discussie is gelukkig weer naar de hifi kant geslagen en daar gaat het toch om in dit draadje. ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op augustus 22, 2006, 14:20:11
Van mij mag Arjen ook komen, maar dan zitten we wel aan het maximum (ik + 3 luisteraars en een vriend van mij zonder internet)

Van mij mag het ook blijven staan garmtz, ik kan er niet mee zitten en de discussie is gelukkig weer naar de hifi kant geslagen en daar gaat het toch om in dit draadje. ;D

Wat wil je? Discussieren over Plinius is niet nodig.
Het is gewoon het beste wat iemand kan kopen ;).
Jammer dat ze geen platenspelers maken ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

FrankB

Citaat van: Peerless Monster op augustus 22, 2006, 14:42:54
Wat wil je? Discussieren over Plinius is niet nodig.
Het is gewoon het beste wat iemand kan kopen ;).
Jammer dat ze geen platenspelers maken ;D

;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Citaat van: garmtz op augustus 22, 2006, 14:06:43


Is dat zo? Gezellie! ;D  Neem je je Unico mee?

De Unico is geen partij voor al dat geweld ;D ;D

Tenslotte gaat het ook om het verschil Opus en North Star en daar hoort de Unico echt niet tussen. Verder luister ik gebelanceerd en bij Frank kan dat niet. ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

garmtz

Citaat van: advr op augustus 22, 2006, 15:13:50
De Unico is geen partij voor al dat geweld ;D ;D

Het kan je wel een idee geven wat de stap is die je kunt maken.

CitaatTenslotte gaat het ook om het verschil Opus en North Star en daar hoort de Unico echt niet tussen. Verder luister ik gebelanceerd en bij Frank kan dat niet. ;D

O.k. Wat je wilt... :)

Audiofiel

Citaat van: Pjotr27 op augustus 22, 2006, 12:25:42
By the way, er zal nooit een speler het allerbeste zijn, iedere cd-speler heeft zijn zwakke en sterke kanten. Daarnaast is de match in het systeem van nog groter belang. Sommige dingen doen het gewoon niet goed in bepaalde sets. Terwijl ze in een andere set de sterren van de hemel afspelen.
Wat dat betreft zal de Plinius ook nooit de Classe of de Resolution Audio wegspelen. En ook niet andersom. wel zal het zo zijn dat in een bepaalde set een van de drie gewoon het lekkerste zal klinken , de meeste waar voor zijn geld biedt en dus de voorkeur krijgen.

Dit is precies wat ik ook altijd roep: it's all in the match. Je kunt niet spreken van de beste CD-speler, de beste versterker, de beste speakers. Als je die 3 bij elkaar zet heb je vaak nog een slecht presterende set. Het gaat om de match tussen de componenten en niet om de (in de praktijk toch niet te bepalen) 'absolute' kwaliteit van die ene component. ;)

Citaat van: Pjotr27 op augustus 22, 2006, 14:20:11
Van mij mag Arjen ook komen, maar dan zitten we wel aan het maximum (ik + 3 luisteraars en een vriend van mij zonder internet)

Ik doe graag mee! Het lijkt mij een interessante en leuke shootout. En uiteraard neem ik dan mijn oren, een camera en wat leuke CD's mee. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Citrofiel op augustus 22, 2006, 15:48:02
Dit is precies wat ik ook altijd roep: it's all in the match. Je kunt niet spreken van de beste CD-speler, de beste versterker, de beste speakers. Als je die 3 bij elkaar zet heb je vaak nog een slecht presterende set. Het gaat om de match tussen de componenten en niet om de (in de praktijk toch niet te bepalen) 'absolute' kwaliteit van die ene component. ;)

Ik doe graag mee! Het lijkt mij een interessante en leuke shootout. En uiteraard neem ik dan mijn oren, een camera en wat leuke CD's mee. :D

Let wel dat mijn Classé niet alle SACD neemt he ;).
Toch maar weer eens tijd voor een software upgrade.
Heeft iemand een RS232 kabel te leen voor me?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Citaat van: garmtz op augustus 22, 2006, 15:29:57
Het kan je wel een idee geven wat de stap is die je kunt maken.

ik heb ook de north star combi vanaf dinsdag bij mij thuis staan  :o :o dus dan merk ik meteen het klasse verschil en ik kan gebalanceerd luisteren ;D ;D


Citaat van: garmtz op augustus 22, 2006, 15:29:57
O.k. Wat je wilt... :)
zeker weten ;D

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Citaat van: advr op augustus 22, 2006, 19:09:17
ik heb ook de north star combi vanaf dinsdag bij mij thuis staan  :o :o dus dan merk ik meteen het klasse verschil en ik kan gebalanceerd luisteren ;D ;D

O.k. Perfect! En dan kun je mooi bij Frank luisteren hoe deze het doet t.o.v. de RA (die overigens ook echte dual-differential [dus met 4 DACs] geregelde gebalanceerde uitgangen heeft). Als je wilt mag je wat mij betreft als de RA je interesse heeft deze ook best eens thuis beluisteren.

advr

Citaat van: garmtz op augustus 22, 2006, 19:11:31
O.k. Perfect! En dan kun je mooi bij Frank luisteren hoe deze het doet t.o.v. de RA (die overigens ook echte dual-differential [dus met 4 DACs] geregelde gebalanceerde uitgangen heeft). Als je wilt mag je wat mij betreft als de RA je interesse heeft deze ook best eens thuis beluisteren.

Dat ga ik dan ook zeker een keer doen!,

Bedankt voor het aanbod 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

eric_audio

Ik ben benieuwd naar de bevindingen..
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

M

#190
Citaat van: eric_audio op augustus 23, 2006, 11:07:54
Ik ben benieuwd naar de bevindingen..
Ik ook, maar denk dat Rens het wint :D
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

garmtz


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

En sowieso zijn er geen verliezers bij een shoot-out... 8)

M

Citaat van: garmtz op augustus 23, 2006, 17:56:46
En sowieso zijn er geen verliezers bij een shoot-out... 8)
Niet? ;D

Maar denk toch dat Rens het wint :P
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

frank2

als rens "wint" wat absoluut niet belangrijk is, is er weer een probleem, niemand verkoopt plinius. Ik heb gisteren even gekeken op het net in duitsland, daar is de importeur er ook mee opgehouden.
Wel jammer, straks wil ik een neiuwe versterker en/of cd speler ga bij rens luisteren, wordt accuut lyrisch en kan dan het merk wat hij heeft niet kopen. Heel triest.
Precies 1 jaar geleden heeft rens al gevraagd aan garmz wordt dan dealer maar das ook nog niet gebeurd...

dus laten we hopen dat plinius niet wint....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

graafke

Citaat van: advr op augustus 22, 2006, 19:09:17
ik heb ook de north star combi vanaf dinsdag bij mij thuis staan  :o :o dus dan merk ik meteen het klasse verschil en ik kan gebalanceerd luisteren ;D ;D

zeker weten ;D



Cool ben benieuwd wat het verschil is  ;D

Audiofiel

#197
Citaat van: frank2 op augustus 23, 2006, 19:42:14
als rens "wint" wat absoluut niet belangrijk is, is er weer een probleem, niemand verkoopt plinius.
...
dus laten we hopen dat plinius niet wint....

Maar Rens draait juist met een Classé CD-speler. ;)

Volgens mij gaat de '10x' winnen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

nobody wins ;D

het wordt gewoon een lekker luisteravondje 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Ik ga winnen, hoe dan ook.
Wat de Classé of Plinius ook gaat doen, ik ga winnen ;D ;D ;D.
Ik ben wel voor de Plinius overigens! ;D Jammer dat ie in het zwart was anders had ik hem wel willen ruilen ;).

Helaas wordt Plinius niet meer verkocht in Nederland.
Van Diest, de ex-importeur van Plinius heeft het "verpest".
Plinius wil net als Denon gewoon prijzen handhaven waar van Diest niet achter kon staan.
Ik snap ook niet dat BBG geen importeur is van deze prachtige apparatuur.
Ik denk dat Plinius dan wel wat meer bekendheid krijgt op dit forum.
DennisG, Peter en ik zijn volgens mij Plinius bezitters op dit forum en verder ken ik er een paar buiten dit forum.
Maar ik kom niet veel verder dan 6 personen...

Ik bedoel een geintegreerde versterker die de model ones van Acoustat kan aansturen zonder enige moeite en verlies in controle........ Ik denk dat menigeen hier op dit forum weet wat dit betekent ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler