Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

AbZ

Citaat van: chansig op juni 27, 2013, 07:35:46
Iets met ruggegraat ?

Gr Hans
Ja. Regelmatig stoppen wijst niet op succesvol stoppen  :P
Heb zelf overigens geen streamer.  Nooit gehad ook.
Ik speel wel vanaf de laptop als dat zo uitkomt (best vaak).

frank2

Het verbaasd mij dat er nog velen zijn die wel of niet willen streamen maar die als hoofdoorzaak schrijven dat hun cd speler beter klinkt.

Nu weet ik wel dat ikzelf een vreemde combi heb staan van een reciever en EV met alles digital aangesloten. En ja ik geloof best wel dat de DAC van die reciever goed is, maar dat er zeker betere zijn. Een aparte VV zou in principe tezamen met de Plinius beter moeten zijn.

Toch, ik heb vele dure sets beluisterd, en weet ondertussen wel hoe goed muziek kan klinken, hoe gedefinieerd enz. ik hier thuis niets mis in het geluid, klankkarakter waarvan ik zou kunnen zeggen een VV brengt mij hier een aanmerkelijke verbetering.

De vraag die je kunt stellen is dan ook waarom klinkt het hier dan toch zo goed? Ben ik niet kritisch genoeg?
Of is alles dusdanig uitgetweakt dat het daarom goed klinkt.


Gekke is wel dat sinds de Plinius hier staat, trouwens luisterend naar de AB  mode, zelfs de sat radio 196 kb/s hier dusdanig goed klinkt, misschien komt het dus door de EV. Daarvoor klonk dezelfde sat radio vaak kalig.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

AbZ

Lijkt me prima oplossing wat je hebt hoor, daar ga ik niets van zeggen.
Het is niet echt high end met zo'n receiver, niet eens puur stereo,
maar dat hoeft ook niet (al zou ik het zelf anders aanpakken).
Iedereen heeft zo zijn eigen redenen om het op een bepaalde manier op te lossen.

frank2

Klopt het is zeker niet high end, maar een Bow zz8 en of Oppo83+tuc deden het hier slechter in samenwerking met een echte VV.

Ik heb nu hier thuis een aanmerkelijk beter, high end geluid dan dat ik dat hier had met een VV en EV. En als ik dan gemakshalve de roomcorrectie uitschakel is het nog steeds beter dan wat ik hier ooit thuis heb gehad. (en dat was naast de EV overigens ook aanmerkelijk duurder dan wat er nu staat.

Toch heb ik nu klankmatig een geluidbeeld wat zeker kan concurreren met top high end sets.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

AbZ

Citaat van: frank2 op juni 27, 2013, 08:26:50Toch heb ik nu klankmatig een geluidbeeld wat zeker kan concurreren met top high end sets.
Je hebt ook een aantal serieus mooie spullen staan...

Pjotr27

Tja even heel eenvoudig, streamen is geweldig qua bediening, veel handiger als cd. Het geluid is zeker niet verkeerd, toch merk ik dat ik cd net wat mooier vind klinken. Niet op rust / zwart / dynamiek maar vooral op de kleur. Zet maar eens een hele goede viool opname op , dan is het bij de streamer net iets vlakker en meer metaal.

En ik denk dat de huidige cd speler ( niet een bow of een gemod. Oppo) weleens verrassend goed kan zijn. Ook Plinius heeft weer een nieuwe cd speler ( frank), laat die maar staan bij Karel als die komt want dan ben je verkocht.....

Zelf denk ik aan een Accuphase / Marantz  / AudioNote of misschien de Parasound....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

AbZ

Als ik gelegenheid heb, vind ik het prima om gewoon een cd'tje op te zetten.
Ik begrijp niet waarom dat zoveel onhandiger zou zijn dan al dat gedoe met streamen.
Meeste mensen gaan alleen maar meer handelingen verrichten (zappen).

Internetdiensten (Spotify enz.) zijn natuurlijk wel weer erg handig om nieuwe muziek uit te zoeken
en ja, rippen kan wel veel goedkoper zijn dan cd's...

Pjotr27

CitaatIk begrijp niet waarom dat zoveel onhandiger zou zijn dan al dat gedoe met streamen.

Ik heb aardig wat cd`s ( paar duizend) en niet echt de ruimte om ze netjes op volgorde ergens neer te zetten.
Ik zoek me dus soms suf waar een bepaalde cd ligt...
Voor de rest is het zelfs sneller dan streamen. Cd erin en op play drukken is sneller als op je app een album zoeken.. ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Citaat van: Pjotr27 op juni 27, 2013, 08:39:18
Tja even heel eenvoudig, streamen is geweldig qua bediening, veel handiger als cd. Het geluid is zeker niet verkeerd, toch merk ik dat ik cd net wat mooier vind klinken. Niet op rust / zwart / dynamiek maar vooral op de kleur. Zet maar eens een hele goede viool opname op , dan is het bij de streamer net iets vlakker en meer metaal.


Dat is inderdaad een zeer goede keuze, viool muziek, ik heb daar een ref. nummer van, die ik steeds gebruik om te bepalen hoe alles klinkt.
Ik ben nu voor 90% tevreden, omdat ik nog steeds een glaszekering in de Plinius heb zitten, vervang die voor een hifi tuning supreme of ultimate, wat ik ook bij de Belles had gedaan wordt de sound zoals ze in testen zeggen; " woodier" . Dus die heb ik alvast besteld. Zo heb ik hier een heel eenvoudig streamertje staan voor gedownloade films af te spelen, maar hij kan ook muziek afspelen. Ding kost 150 euro, had er altijd een atlas hdmi kabel aanhangen, nu een Kordz EVX, als je dan hoort hoe het geluid verbeterd.... tuurlijk hij kan niet tippen aan het geluid via usb/HDD maar hij komt aardig mee. Zet er dan een iets betere streamer neer, tweak die goed en je hebt voor onder 1000 euro een app. staan wat mee kan komen met een cd speler van 4000 euro. Misschien zit er dan nog wel een verschil in, maar dan moet je je afvragen is mij dat 3000 euro waard. Even als simpel voorbeeld gesteld.

Je kunt je ook afvragen moet ik per se alle tingels en tangels super gedefinieerd horen of gaat het mij meer om de muziekbeleving waarin je dan toch niets mist...

In de loop der tijd ben ik wel achter enkele schokkende dingen gekomen, o.a. dat je gauw zeer teveel betaald aan een app. terwijl met een beetje proberen/tweaken je voor 70% minder hetzelfde voor elkaar krijgt.

maw. streamen wat metalig klinkt zoals je het omschrijft, is een kwestie van goed tweaken, juiste zekeringen, juist stroomsnoer en vooral ook juiste ondergrond. Het verschil wat ik hier hoorde met de versterker op een plank op de grond en hetzelfde maar dan op wieltjes is best wel duidelijk hoorbaar.

En ik denk dat je zover niet bent gegaan...tenminste de meesten doen dat niet, zetten het neer laten het 2 dagen spelen en trekken de conclusie.

Ik heb hier weken zitten rommelen aan de opstelling v.d. speakers, deze zo goed mogelijk te krijgen. Uiteindelijk was de standplaats bepaald. ( toen met de Belles EV) Nu heb ik met de Plinius toch weer iets moeten veranderen aan de plaatsing v.d. speakers, dat had ik niet verwacht, maar toch proberen en het klonk iets beter. Dus ook dingen uitproberen die je als vanzelfsprekend verwacht, toch nogmaals doorlopen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

AbZ

Citaat van: Pjotr27 op juni 27, 2013, 08:53:22Voor de rest is het zelfs sneller dan streamen. Cd erin en op play drukken is sneller als op je app een album zoeken.. ;)
Dat dacht ik eigenlijk ook  ;D
en als je het toch langzamer wil dan kan je een LP draaien...

Pjotr27

Citaatmaw. streamen wat metalig klinkt zoals je het omschrijft, is een kwestie van goed tweaken, juiste zekeringen, juist stroomsnoer en vooral ook juiste ondergrond. Het verschil wat ik hier hoorde met de versterker op een plank op de grond en hetzelfde maar dan op wieltjes is best wel duidelijk hoorbaar.

En ik denk dat je zover niet bent gegaan...tenminste de meesten doen dat niet, zetten het neer laten het 2 dagen spelen en trekken de conclusie.

Nee Frank, ik mag mezelf (hele) goede oren toerekenen, dit ligt niet aan tweaken... puur aan het medium streamen...Ik vind zelfs een goede vioolopname op vinyl nog "echter" alleen daar komen weer andere problemen bij om de hoek kijken..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

AbZ

Citaat van: Pjotr27 op juni 27, 2013, 09:03:37
Nee Frank, ik mag mezelf (hele) goede oren toerekenen, dit ligt niet aan tweaken... puur aan het medium streamen...Ik vind zelfs een goede vioolopname op vinyl nog "echter" alleen daar komen weer andere problemen bij om de hoek kijken..
Wil je aan het testje van keyser meedoen?

Pjotr27

#2287
Citaat van: AbZ op juni 27, 2013, 09:08:16
Wil je aan het testje van keyser meedoen?

Heb het gezien, is wel veel werk, op deze pc hier zit geen geluid ( werk pc) en eigenlijk moet ik het naar mijn streamer rippen....
Dan kan ik op mijn eigen set luisteren... zal er weleens over denken...

Maar om Joris probleem heb ik liever een Behringer ertussen...
Een kennis van mij heeft ook zo`n huiskamer met heel veel laag ( scheelde met zijn Dynaudio Contour 10 db gemiddeld als bij mij in de huiskamer)... dan maar liever iets vlakker geluid ( als dat zo is....)
Teveel laag is mega irritant...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Tsja...ik vind het gewoon weinig geven voor de beleving. Schijnbaar heb ik het nodig om iets in mijn handen te hebben en iets fysiek in een apparaat te leggen. De kwaliteit van de cd speler in vergelijking met de streamer was in mijn oren niet slechter/beter/anders. Even voor de duidelijkheid: Ik ben niet doof en mijn set is goed genoeg om verschillen te laten horen.

Gr Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Oldskool Sony CDP had je toch?  Is ook nog steeds leuk. 
Lekker onhandig met die puck.  Het onvolprezen draaiknopje. 
Heb 'm zelf ook  :smile:  naast een handige speler, dat dan weer wel.

chansig

Zelfs die puck vind ik dan weer iets toevoegen..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Citaat van: chansig op juni 27, 2013, 11:33:41
Zelfs die puck vind ik dan weer iets toevoegen..

Gr Hans
Jaaa die puck heeft mij er bewust van gemaakt dat ik eigenlijk gewoon weer een zo'n zwart plaatje wou draaien soms.

advr

Citaat van: Pjotr27 op juni 27, 2013, 08:53:22
Ik heb aardig wat cd`s ( paar duizend) en niet echt de ruimte om ze netjes op volgorde ergens neer te zetten.
Ik zoek me dus soms suf waar een bepaalde cd ligt...
Voor de rest is het zelfs sneller dan streamen. Cd erin en op play drukken is sneller als op je app een album zoeken.. ;)


nou.... in de tijd dat jij je suf zoekt, zit ik lekker op de bank via een app een album uit te zoeken  ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaat van: advr op juni 27, 2013, 13:48:28

nou.... in de tijd dat jij je suf zoekt, zit ik lekker op de bank via een app een album uit te zoeken  ;D ;D

Heb jij een app dan om je albums ( vinyl) uit te zoeken?   :P
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mitch--

Citaat van: Pjotr27 op juni 27, 2013, 14:02:49
Heb jij een app dan om je albums ( vinyl) uit te zoeken?   :P

iets met robotarmen  :P
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

AbZ


sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

advr

Citaat van: Pjotr27 op juni 27, 2013, 14:02:49
Heb jij een app dan om je albums ( vinyl) uit te zoeken?   :P

LOL

( je had het toch  over cd's niet lp's  :hehe: :hehe:)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaat van: advr op juni 27, 2013, 14:51:16
LOL

( je had het toch  over cd's niet lp's  :hehe: :hehe:)

Klopt, maar ja jij over album`s.... dat is bij mij iets tastbaars.... ;)

Maar alle gekheid, eind deze week nieuwe buisjes ( 2a3) in mijn Sun monoblokken....
Lekker veel geld uitgegeven ( 4 x 50 euro) met dank aan Cees Pel...
Die had onlangs diverse buizen geprobeerd in een Sun ( EML, Pavane en Electro Harmonix)...
De laatste ( en veruit de goedkoopste) heeft meer laag, schoner middengebied en groter kleurenpalet...
Mijn Full Music`s zijn na bijna 5 jaar spelen wel een beetje aan het einde...dus ik ben benieuwd...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op juni 27, 2013, 15:07:59
Klopt, maar ja jij over album`s.... dat is bij mij iets tastbaars.... ;)

Maar alle gekheid, eind deze week nieuwe buisjes ( 2a3) in mijn Sun monoblokken....
Lekker veel geld uitgegeven ( 4 x 50 euro) met dank aan Cees Pel...
Die had onlangs diverse buizen geprobeerd in een Sun ( EML, Pavane en Electro Harmonix)...
De laatste ( en veruit de goedkoopste) heeft meer laag, schoner middengebied en groter kleurenpalet...
Mijn Full Music`s zijn na bijna 5 jaar spelen wel een beetje aan het einde...dus ik ben benieuwd...

nice, nieuwe buizen... altijd leuk weer wat de ontdekken. de EH's zijn van goede kwaliteit en als ze matchen is het helemaal goed. :clapping:

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster