Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

John Wx

Dus we importeren ons eigen koper weer in, hoop dat het een schoon stukje NS kabels was  :-X


Mooie kabel zal absoluut goed zijn werk doen en heeft een mooi verhaal erom heen en dat hij gemaakt is (denk ik) met de oortjes  :-X (zeg ik nou weer als non-......)
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

frank2

Laat ze eerst eens inspelen en dan kun je beoordelen of ze goed zijn of niet. Na zo'n 100 tot 200 uur zou dat wel ongeveer goed zijn. Ik ben benieuwd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

Citaat van: frank2 op oktober 25, 2012, 08:35:42
Laat ze eerst eens inspelen en dan kun je beoordelen of ze goed zijn of niet. Na zo'n 100 tot 200 uur zou dat wel ongeveer goed zijn. Ik ben benieuwd.

Helemaal mee eens, in het begin is het vaak wel aardig, dan komt er een periode van afzien en daarna kan je pas een oordeel gaan vellen...
Jullie gaan het horen... ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Begrijp ik goed als ik de afbeelding zie dat 1 streng 1 kanaal is, je hebt dus 4 strengen nodig voor stereo en dat kost 489 euro?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

Klopt  helemaal , stereoset van 4 strengen ( 2.5 meter lengte) voor 489 ( en 18 euro portokosten)...

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

erik s.

ik krijg een set Vicol luidsprekerkabels binnen.
na dat ik ze heb ingespeeld en gewogen, zijn ze beschikbaar als demo. dan kun je ze dus thuis proberen voor aanschaf.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

Citaat van: erik s. op oktober 25, 2012, 15:16:18
ik krijg een set Vicol luidsprekerkabels binnen.
na dat ik ze heb ingespeeld en gewogen, zijn ze beschikbaar als demo. dan kun je ze dus thuis proberen voor aanschaf.

Ben benieuwd naar de eerste luisterervaringen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

Citaat van: erik s. op oktober 25, 2012, 15:16:18
ik krijg een set Vicol luidsprekerkabels binnen.
na dat ik ze heb ingespeeld en gewogen, zijn ze beschikbaar als demo. dan kun je ze dus thuis proberen voor aanschaf.

Kijk dat is leuk..... vanmorgen nog even geluisterd en ben nog enthousiaster...
Ben benieuwd wat jij ervan vindt...
Spannend!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

erik s.

btw is hier lager dan in Roemenie, dus ze worden bij mij ook nog eens wat goedkoper... :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Pjotr27

Citaat van: erik s. op oktober 25, 2012, 15:38:46
btw is hier lager dan in Roemenie, dus ze worden bij mij ook nog eens wat goedkoper... :)

Kijk dat maakt het nog aantrekkelijker, wordt je de importeur in Nederland voor Vicol?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

erik s.

Citaat van: Pjotr27 op oktober 25, 2012, 15:48:25
Kijk dat maakt het nog aantrekkelijker, wordt je de importeur in Nederland voor Vicol?
zo ver ben ik nog niet. ik begin met de luidsprekerkabels.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

Citaat van: erik s. op oktober 25, 2012, 15:51:43
zo ver ben ik nog niet. ik begin met de luidsprekerkabels.

Ben benieuwd of deze kabels een klankkleur weergeven die dusdanig is dat het mijn Transparent Ultra biwire kabels overstijgt. Maar ben wel nieuwsgierig
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

Citaat van: frank2 op oktober 26, 2012, 19:04:03
Ben benieuwd of deze kabels een klankkleur weergeven die dusdanig is dat het mijn Transparent Ultra biwire kabels overstijgt. Maar ben wel nieuwsgierig

Ik ook... ik zit in ieder geval sinds ik ze heb aangesloten verbaasd te luisteren.... ik kan nog niet iets ontdekken wat ik niet goed vind...
En dat voor deze prijs ( eigenlijk veel te goedkoop.....)...
Als Erik S. ze binnen heeft en ingespeeld kan je wel een demoset van hem lenen..
Ik volg het wel in je draadje...

De WAF factor is in ieder geval geweldig, mijn vrouw vind het helemaal top.... ( vallen nauwelijks op op onze maple vloer...)    ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En de Vicol luidsprekerkabels blijven definitief hier...
Gisterenavond weer heerlijk geluisterd...

Mijn Linn K20 kabels en Furutech banaanstekkers staan inmiddels in de markt sector...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op november  1, 2012, 15:17:56
En de Vicol luidsprekerkabels blijven definitief hier...
Gisterenavond weer heerlijk geluisterd...

Mijn Linn K20 kabels en Furutech banaanstekkers staan inmiddels in de markt sector...


Wat maakt de combi zo mooi dan Peter?
Is het technisch ook beter klinkend bijvoorbeeld?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Citaat van: Peerless Monster op november  1, 2012, 15:24:33
Wat maakt de combi zo mooi dan Peter?
Is het technisch ook beter klinkend bijvoorbeeld?

Tja, ik kan het denk ik het beste omschrijven:
Mijn luidsprekerunits van Phy-HP geven ongelofelijk veel informatie weer. Veel meer als de meeste unit`s die ik ken. Goed geimplementeerd zijn het een van de beste ( en duurste, setje kost momenteel bijna 4000 euro!) units. Maar het valt niet mee om er alles op een goede manier uit te krijgen.
Dat heeft als gevolg dat als er iets net niet helemaal klopt dat dan de vele hoeveelheid informatie er niet lekker klinkend uit komt. Het wordt dan irritant zeg maar. Je wordt dan moe door de grote hoeveelheid informatie.
De Linn deed het prima maar door het inleveren van wat informatie en detail. En met name de bas vond ik bij de Linn erg bonkerig.
De Vicol geeft veel informatie zonder irritant te worden. En dat is precies wat ik graag wil. Ik wil alles in een opname of van een instrument kunnen horen maar wel veel luisterplezier hebben.
De Vicol heeft geen scherpte, is heerlijk zacht van toon en heeft veel diepte en resolutie.
De luidsprekers worden nog onzichtbaarder dan voorheen...
En daarnaast, iedereen die ze ziet vind ze er geweldig uitzien... Gewoon mooi gemaakt en een hele hoge WAF factor...
Ik heb zoveel plezier met het luisteren dat ik nog niet eens een cd met veel laag heb opgezet om te kijken hoever ze doorlopen.... Maar goed als je eens in de buurt ben kom je maar eens luisteren...  ;)

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Als ik het zo lees zou ik kunnen concluderen dat het ietswat donker klinkt, is dat zo of is de kabel wel open.
Hoe zou jij de verschillen omschrijven (als je die weet) met deze kabel en een transperant ultra biwire?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

Citaat van: frank2 op november  1, 2012, 15:59:58
Als ik het zo lees zou ik kunnen concluderen dat het ietswat donker klinkt, is dat zo of is de kabel wel open.
Hoe zou jij de verschillen omschrijven (als je die weet) met deze kabel en een transperant ultra biwire?

Nee niet donkerder, dat waren de LINN kabels juist....
Ik heb pas nog een setje Transparant gehoord. weet geen type maar dat vond ik erg gesloten...Maar dat kan ook aan de luidsprekers hebben gelegen ( Infinity Sigma)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Ik vraag erik s binnenkort wel, voor een demosetje maak ik er een review van tov mijn transparent ultra biwire.
Deze zitten er al 2 a 3 jaar achter dus ik ben het geluid wat ik nu heb aardig gewend.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

#2169
Citaat van: frank2 op november  1, 2012, 16:21:15
Ik vraag erik s binnenkort wel, voor een demosetje maak ik er een review van tov mijn transparent ultra biwire.
Deze zitten er al 2 a 3 jaar achter dus ik ben het geluid wat ik nu heb aardig gewend.

Leuk ik ga het volgen, ben benieuwd....
Jammer genoeg woon je niet in de buurt... anders had ik wel een keer langs gereden...  ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

als je een keer in de buurt bent.........
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

erik s.

de Vicol zijn ook bij mij binnen en zijn aan het inspelen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

John Wx

Citaat van: erik s. op november  6, 2012, 14:18:59
de Vicol zijn ook bij mij binnen en zijn aan het inspelen.

Front aansluiting  ;)
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Jumping Jack

Citaat van: John Wx op november  6, 2012, 14:47:15
Front aansluiting  ;)

Ik vermoed ALR/Jordan Note 3 met membraan aan de achterzijde  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Pjotr27

Citaat van: erik s. op november  6, 2012, 14:18:59
de Vicol zijn ook bij mij binnen en zijn aan het inspelen.

Mooi, ben benieuwd...

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.