Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op juli  1, 2011, 12:11:20
Ik ben ook benieuwd, ze zijn alleen veel te kort voor mijn huidige opstelling, maar goed ik kan ze altijd nog inruilen op een nieuwe platenspeler.
Twijfel nog een beetje tussen een nieuwe VPI Classic of een (gebruikte) Garrard 401
Een van die gaat er zeker komen na de vakantie...

En een set nieuwe luidsprekerkabels is zeker als ik bij een Kharma dealer koop een leuke aanbetaling....
En anders zijn er genoeg sites voor de verkoop...
Zo langzamerhand heb ik dan bijna een platenspeler aan de verkoop van spullen.
Intussen heb ik te koop staan : setje vandenHul The Rock 3T ( 1.5m XLR) en een Ack Dack 2.0.
Met de Kharma matrix erbij gaat het als alles verkocht wordt aardig goed met de centjes... ;)

VPI is erg mooi, maar Garrard (ondanks de leeftijd) vaak errug muziekaal.
Past naar mijn idee wel in jouw set qua aanzicht ook het beste.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Qua uiterlijk maken ze elkaar niet zoveel, het is de keus nieuw of gebruikt ( VPI - Garrard).
Ik ben er nog niet helemaal uit maar ga lekker eerst op vakantie..
Hier 2 foto`s van de Garrard en de VPI:
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

S@m

Heb je beide draaitafels al 1 op 1 kunnen vergelijken (bij Alex)..? Uiteindelijk zal het aan je smaak liggen op welke de keuze gaat vallen neem ik aan.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op juli  1, 2011, 13:30:49
Qua uiterlijk maken ze elkaar niet zoveel, het is de keus nieuw of gebruikt ( VPI - Garrard).
Ik ben er nog niet helemaal uit maar ga lekker eerst op vakantie..
Hier 2 foto`s van de Garrard en de VPI:


Ik had een andere VPI voor me...
Heb je ze beiden al wel gehoord?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Citaat van: S@m op juli  1, 2011, 13:40:41
Heb je beide draaitafels al 1 op 1 kunnen vergelijken (bij Alex)..? Uiteindelijk zal het aan je smaak liggen op welke de keuze gaat vallen neem ik aan.

CitaatIk had een andere VPI voor me...
Heb je ze beiden al wel gehoord?

Nee nog niet 1 op 1 kunnen vergelijken, dat is ook lastig omdat voor allebei andere elementen worden gebruikt.
Ik heb wel pas bij Alex de VPI gehoord met een ( duur) Grado element en een maand of 2 geleden bij DHTROB een Garrard.
Ik heb de beste herinneringen aan de VPI maar ja een veel duurder element als de Garrard en een totaal andere set erachter.
Maar goed ik ga zeker nog naar allebei luisteren voor ik de knoop doorhak, ook het element wordt nog een leuke er is heel veel te koop.... Misschien VandenHul / Soundsmith of toch een Grado? Lastige keuze...

En een phonotrap heb ik ook nog nodig en daar is ook heel veel keuze in.
Misschien een Aston Trew AT8000, ik ken de ontwerper / eigenaar van Aston Trew persoonlijk en die vindt ik er mooi uitzien en heeft zowel MM als MC. En niet onbelangrijk de adviesprijs is net iets boven de 1000 euro...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op juli  1, 2011, 13:53:56
Nee nog niet 1 op 1 kunnen vergelijken, dat is ook lastig omdat voor allebei andere elementen worden gebruikt.
Ik heb wel pas bij Alex de VPI gehoord met een ( duur) Grado element en een maand of 2 geleden bij DHTROB een Garrard.
Ik heb de beste herinneringen aan de VPI maar ja een veel duurder element als de Garrard en een totaal andere set erachter.
Maar goed ik ga zeker nog naar allebei luisteren voor ik de knoop doorhak, ook het element wordt nog een leuke er is heel veel te koop.... Misschien VandenHul / Soundsmith of toch een Grado? Lastige keuze...

En een phonotrap heb ik ook nog nodig en daar is ook heel veel keuze in.
Misschien een Aston Trew AT8000, ik ken de ontwerper / eigenaar van Aston Trew persoonlijk en die vindt ik er mooi uitzien en heeft zowel MM als MC. En niet onbelangrijk de adviesprijs is net iets boven de 1000 euro...

En een EAR met buisjes?
Ook ongeveer zo'n prijs...
Joris1971 heeft er eentje gehad en was er zeer over te spreken...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

erik s.

voor de Garrard zijn ook nog wel wat mooiere kasten te koop.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Pjotr27

CitaatEn een EAR met buisjes?
Ook ongeveer zo'n prijs...
Joris1971 heeft er eentje gehad en was er zeer over te spreken...

Ken ik niet maar ik ben altijd wel zeer gecharmeerd van versterking met buisjes...
Zal er weleens naar kijken...

Citaatvoor de Garrard zijn ook nog wel wat mooiere kasten te koop

Ik weet het maar dan is het originele er wel vanaf en dat vind ik ook wel iets hebben...
Een VPI is wel 2x zo duur als een Garrard 401 dus dat is wel weer een pre voor de Garrard.

Wat ook heel mooi schijnt te zijn is de nieuwe voorversterker van vandenHul The Grail.
Ben alleen bang dat die niet te betalen is...
Misschien heeft iemand er meer info over of hem weleens gehoord?

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Morgenochtend op naar Kharma in Breda!
Mijn gewonnen setje luidsprekerkabels ophalen en meteen even een door de winkel heen lopen.
Wie weet hoor ik nog wat moois bij ze!
Ben wel benieuwd hoe zo`n setje Kharma kabels klinkt in vergelijk met mijn Furutech Alpha...
Jullie gaan het wel horen!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Pjotr27 op juli  4, 2011, 20:43:37
Morgenochtend op naar Kharma in Breda!
Mijn gewonnen setje luidsprekerkabels ophalen en meteen even een door de winkel heen lopen.


Gefeliciteerd met je prijs. :clapping: Leuke prijs heb je gewonnen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Pjotr27

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli  4, 2011, 21:48:02
Gefeliciteerd met je prijs. :clapping: Leuke prijs heb je gewonnen.
Bedankt, nooit verkeerd iets winnen en dat net zo voor mijn vakantie. Ik ga ze 1 keer aansluiten en dan kijk ik wel welke ik ga verkopen of inruilen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

R


Pjotr27

#1912
En weer terug van een ritje Breda ( Kharma). Mijn gewonnen prijs opgehaald ( zie de foto`s) en meteen een rondleiding en de nieuwe Elegance 9 luidsprekers beluisterd.
Klinken niet verkeerd maar gezien de kapitale set mag dat ook wel ook... ( eindversterker 40 mille, voorversterker 30 mille, speakers 30 mille, platenspeler 100 mille, loopwerk minstens  10 mille, dac 10 mille en dan nog de kabels..
Na mijn vakantie ga ik de set kabels beluisteren..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

R


advr



je kunt maar geluk hebben ;D ;D

Gefeli Peter!!
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

En weer terug van 2 weken Portugal ( omgeving Lissabon, Ericeira) geweldig leuk stadje , heel authentiek en weinig toeristen en dus aardige Portugezen.
In Lissabon bij de FNAC ( wat een geweldige winkel is dat toch, waarom zijn ze niet in Nederland) nog wat leuke cd`s gekocht ( o.a. een cd van Madradeus , het Tarkowsky Quartet van ECM, en een dubbel cd van CPE Bach met Andreas Staier op de klavecimbel, een geweldig mooie opname van Harmonia Mundi.
In de reguliere hifi winkels daar verkopen ze allemaal Pro-Ject draaitafels. Erg leuk zeker voor de prijzen en zeker in leuke kleuren zien ze er geweldig uit!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op juli 20, 2011, 20:12:09
En weer terug van 2 weken Portugal ( omgeving Lissabon, Ericeira) geweldig leuk stadje , heel authentiek en weinig toeristen en dus aardige Portugezen.
In Lissabon bij de FNAC ( wat een geweldige winkel is dat toch, waarom zijn ze niet in Nederland) nog wat leuke cd`s gekocht ( o.a. een cd van Madradeus , het Tarkowsky Quartet van ECM, en een dubbel cd van CPE Bach met Andreas Staier op de klavecimbel, een geweldig mooie opname van Harmonia Mundi.
In de reguliere hifi winkels daar verkopen ze allemaal Pro-Ject draaitafels. Erg leuk zeker voor de prijzen en zeker in leuke kleuren zien ze er geweldig uit!

Welkom terug Peter! Ik zie dat je het ongelofelijk fijn hebt gehad op locatie aldaar ;)
En nu aan de slag om de Karma kabels te reviewen die je daar zomaar in je handen geduwd hebt gekregen ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Citaat van: Peerless Monster op juli 20, 2011, 23:28:20
Welkom terug Peter! Ik zie dat je het ongelofelijk fijn hebt gehad op locatie aldaar ;)
En nu aan de slag om de Karma kabels te reviewen die je daar zomaar in je handen geduwd hebt gekregen ;D ;D

Ga ik zeker de komende dagen doen, maar het is wel veel werk, ik moet mijn meubel er wel voor verplaatsen...
Jullie gaan het horen....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

#1918
Vanmorgen de Kharma even aan een kant aangesloten, het is gewoon veel te veel werk om het meubel tussen de luidsprekers te plaatsen.
Mono cd erin en lekker een uurtje geluisterd.
De Kharma klinkt iets donkerder als de Furutech, ook iets meer resolutie en het speelt iets makkelijker.
Als ik mijn oude opstelling ( set tussen de luidsprekers ) zou gebruiken zou ik voor de Kharma gaan ipv de Furutech,
het zit er alleen niet in, zoals het momenteel staat, aan 1 kant links van de linkse luidspreker is gewoon erg praktisch.
De luidsprekers vallen ( door hun grootte) toch al erg op en aangezien de vrouw des huizes ook een stem heeft blijft de set gewoon aan 1 kant.

Kortom de Kharma gaat in de verkoop, ik heb ze inmiddels in de markt gezet en het geld besteed ik wel weer aan iets anders.
Een platenspeler en een digitale radio ( vind de Cambridge NP30 wel mooi) staan nog op het verlanglijstje.
Ook de vandenHul XLR the Rock staat inmiddels te koop.

Mocht er iemand een mooie platenspeler of een Cambridge NP30 willen ruilen voor de kabels dan is dat bespreekbaar.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

#1919
Zo, alle kabels zijn intussen verkocht. Ik heb nu nog vier 2a3 buisjes met octal aansluiting en ook de keramische voeten die in de verkoop gaan. Het zijnde buizen die ooit bij mijn monoblokken geleverd waren, merk teonex, nauwelijks speeluren. Voor de liefhebber. Verder is er niet zoveel gebeurd, de vandenhul the mountain is inmiddels ingespeeld en doet het geweldig op de grand crescendo's. Misschien koop ik nog wel een setje maar dan in cinch... het platenspeler ligt nog in de koelkast als ik het goed wil doen kost het aardig wat geld en ik heb een hele mooie loopwerk / dac combi gezien . Die komt in het voorjaar op de markt....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op september 29, 2011, 20:11:18
Zo, alle kabels zijn intussen verkocht. Ik heb nu nog vier 2a3 buisjes met octal aansluiting en ook de keramische voeten die in de verkoop gaan. Het zijnde buizen die ooit bij mijn monoblokken geleverd waren, merk teonex, nauwelijks speeluren. Voor de liefhebber. Verder is er niet zoveel gebeurd, de vandenhul the mountain is inmiddels ingespeeld en doet het geweldig op de grand crescendo's. Misschien koop ik nog wel een setje maar dan in cinch... het platenspeler ligt nog in de koelkast als ik het goed wil doen kost het aardig wat geld en ik heb een hele mooie loopwerk / dac combi gezien . Die komt in het voorjaar op de markt....

Welke combi Peter?
Ben benieuwd!
...
Komt namelijk ook een Plinius vrij ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Citaat van: Peerless Monster op september 29, 2011, 22:44:41
Welke combi Peter?
Ben benieuwd!
...
Komt namelijk ook een Plinius vrij ;D

Mag er nog niets over zeggen maar het zit er wel dik in dat die hier gaat komen...
En dan gaat de Plinius inderdaad in de verkoop....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op september 30, 2011, 07:44:59
Mag er nog niets over zeggen maar het zit er wel dik in dat die hier gaat komen...
En dan gaat de Plinius inderdaad in de verkoop....

Ik hou je in de gaten!! ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

aMUSEd

Citaat van: Pjotr27 op september 30, 2011, 07:44:59
Mag er nog niets over zeggen maar het zit er wel dik in dat die hier gaat komen...
En dan gaat de Plinius inderdaad in de verkoop....
oe, spannend.. volgmodus actief  :)