Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pjotr27

#1825
Citaat van: S@m op mei 23, 2011, 16:53:12
Mooi Pjotr..!

Was inderdaad erg leuk, maar het leukste was nog wel het concert van SADE ( kaartjes gewonnen tijdens Highend 2011 ) waanzinnig goed concert en geluid en het bezoek aan Blumenhofer,
Wat een mooie ( en kostbare) luidsprekers maakt dit ( kleine bedrijf). Echt geweldig....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

S@m

Citaat van: Pjotr27 op mei 23, 2011, 17:01:32
Was inderdaad erg leuk, maar het leukste was nog wel het concert van SADE ( kaartjes gewonnen tijdens Highend 2011 ) waanzinnig goed concert en geluid en het bezoek aan Blumendorfer,
Wat een mooie ( en kostbare) luidsprekers maakt dit ( kleine bedrijf). Echt geweldig....

Ik ken ze, heb zelf een tijdje de monitoren gehad (prototypes). Erg mooi, athans als je Blumenhofer bedoelt en niet Bösendorfer... ;)

Peerless Monster

Hmmm niet mijn ding, maar wel prachtige foto's aldaar.
Het viel me trouwens nu pas op me die CD-speler van Plinius: das een slot-in!
Hmmm ik weet niet wat ik zou prefereren...
Ik vind persoonlijk dat Orpheus interessant. Heb je dat gehoord Peter?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Citaat van: S@m op mei 23, 2011, 17:09:13
Ik ken ze, heb zelf een tijdje de monitoren gehad (prototypes). Erg mooi, athans als je Blumenhofer bedoelt en niet Bösendorfer... ;)

Ja uiteraard maar even veranderd....

CitaatHet viel me trouwens nu pas op me die CD-speler van Plinius: das een slot-in!
Hmmm ik weet niet wat ik zou prefereren...
Ik vind persoonlijk dat Orpheus interessant. Heb je dat gehoord Peter?

Nee de Plinius is een streamer... geen cd speler....
Gleuf is volgens mij geen opening voor cd speler, ik zal het morgen wel even nakijken, ik heb een folder meegenomen..
Orpheus heb ik gehoord, zelfs 2 keer, heel makkelijk, wij hebben nog nooit zo mooi een klassiek stuk gehoord, of je daadwerkelijk in het Concertgebouw zit. echt fabuleus.
De dag erna nog wat andere muziek op dit ( grote) systeem gehoord en dat vonden wij minder, iets te tam, wel mooi maar niet overweldigende ervaring van de klassieke opnames,
Maar goed de introductieprijs van de speakers is dik 50000 euro....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op mei 23, 2011, 19:01:33
Ja uiteraard maar even veranderd....

Nee de Plinius is een streamer... geen cd speler....
Gleuf is volgens mij geen opening voor cd speler, ik zal het morgen wel even nakijken, ik heb een folder meegenomen..
Orpheus heb ik gehoord, zelfs 2 keer, heel makkelijk, wij hebben nog nooit zo mooi een klassiek stuk gehoord, of je daadwerkelijk in het Concertgebouw zit. echt fabuleus.
De dag erna nog wat andere muziek op dit ( grote) systeem gehoord en dat vonden wij minder, iets te tam, wel mooi maar niet overweldigende ervaring van de klassieke opnames,
Maar goed de introductieprijs van de speakers is dik 50000 euro....

Thanks!! Plinius Goes streaming?
Morgen mezelf eens even inlezen...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Citaat van: Peerless Monster op mei 24, 2011, 00:49:29
Thanks!! Plinius Goes streaming?
Morgen mezelf eens even inlezen...

Even de meegenomen folder erbij gezocht:
Plinius Toko Digital Audio player.
Er staat niet veel over de gebruikte techniek in, wel USB 1.0 en 2.0 max 24 bit 96 khz, asynchronous clocking, usb isolation, dedicated power supplies, SRP € 4950
Remote operation of the digital libary through smart phone appations, and operation of the compact disc features can also be catered in the same device.

Dus toch ook cd erin? Vandaar de eject button... ;)

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

hifiman

Ziet er in elk geval zeer netjes/strak uit  O0

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op mei 24, 2011, 19:06:29
Even de meegenomen folder erbij gezocht:
Plinius Toko Digital Audio player.
Er staat niet veel over de gebruikte techniek in, wel USB 1.0 en 2.0 max 24 bit 96 khz, asynchronous clocking, usb isolation, dedicated power supplies, SRP € 4950
Remote operation of the digital libary through smart phone appations, and operation of the compact disc features can also be catered in the same device.

Dus toch ook cd erin? Vandaar de eject button... ;)



Youre THE best! Ik kon er al niks over vinden...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Citaat van: Audioloog op mei 24, 2011, 19:10:24
Ziet er in elk geval zeer netjes/strak uit  O0

Lijkt op mijn mooie cd speler alleen nu een sleuf ipv een lade. Leuk ik hoop dat de usb een beetje klinkt.  Maar heb er een hard hoofd in.
Op iedere set die we ( Fritz, Cor en ik) in München hoorden vonden we streaming een drama, het was onmiddelijk te horen, vlak, weinig kleur, erg plat.
Zodra er een cd ( of nog beter een LP) werd opgezet op ons verzoek was het geluid heel veel beter... Wat mij betreft is streaming op echt top niveau nog ver te zoeken.
Het enige wat er mooi is is de bediening via een ipad. Je hoeft tenminste niet meer te zoeken naar een cd / lp... ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op mei 24, 2011, 22:46:01
Lijkt op mijn mooie cd speler alleen nu een sleuf ipv een lade. Leuk ik hoop dat de usb een beetje klinkt.  Maar heb er een hard hoofd in.
Op iedere set die we ( Fritz, Cor en ik) in München hoorden vonden we streaming een drama, het was onmiddelijk te horen, vlak, weinig kleur, erg plat.
Zodra er een cd ( of nog beter een LP) werd opgezet op ons verzoek was het geluid heel veel beter... Wat mij betreft is streaming op echt top niveau nog ver te zoeken.
Het enige wat er mooi is is de bediening via een ipad. Je hoeft tenminste niet meer te zoeken naar een cd / lp... ;D

Dat idee heb ik ook. Ben wel voorzichtig aan het neuzen, maar ben lang niet kapot van de all in one setjes (dus losse DAC is bijna een must, samen met een lens...).
Anders kan ik gewoon bij mijn airport blijven... De enige die ik lekker vind klinken is de Klimax... Maar ach he 15 mille verder... Koop ik liever wat anders voor ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Citaat van: Peerless Monster op mei 24, 2011, 22:48:48
Dat idee heb ik ook. Ben wel voorzichtig aan het neuzen, maar ben lang niet kapot van de all in one setjes (dus losse DAC is bijna een must, samen met een lens...).
Anders kan ik gewoon bij mijn airport blijven... De enige die ik lekker vind klinken is de Klimax... Maar ach he 15 mille verder... Koop ik liever wat anders voor ;D

Tja 15 mille is wel heel veel, het is leuk als je het als achtergrond muziek gaat gebruiken maar absoluut niets als je echt serieus luistert...
Ik zit nu de nieuwe cd van SADE te luisteren en tja dan hoef ik geen streaming meer.....
Andere vraag Rens, jij hebt toch bij iemand Blumenhofer FS3 luidsprekers gehoord?
Wat vond je daarvan en heb je er ook klassiek op gehoord?
Ik ben in de fabriek en bij Blumenhofer thuis geweest en ze maken echt serieus spul, met als top systeem 2 ongelofelijk grote hoorns en daarachter in de  hoeken 2 subs met 65 cm laag erin... Laag echt niet normaal meer..... ( maar ook wel serieus geld....)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op mei 24, 2011, 22:58:55
Tja 15 mille is wel heel veel, het is leuk als je het als achtergrond muziek gaat gebruiken maar absoluut niets als je echt serieus luistert...
Ik zit nu de nieuwe cd van SADE te luisteren en tja dan hoef ik geen streaming meer.....
Andere vraag Rens, jij hebt toch bij iemand Blumenhofer FS3 luidsprekers gehoord?
Wat vond je daarvan en heb je er ook klassiek op gehoord?
Ik ben in de fabriek en bij Blumenhofer thuis geweest en ze maken echt serieus spul, met als top systeem 2 ongelofelijk grote hoorns en daarachter in de  hoeken 2 subs met 65 cm laag erin... Laag echt niet normaal meer..... ( maar ook wel serieus geld....)

Hee Peter,

Ik heb ze 2x beluisterd, maar ik zal maar zeggen dat het mijn smaak niet is.
Ze produceren naar mijn idee een wat boxerig laag. Maar ik ben een ontzettend strak laag gewend natuurlijk ;).
Maar ik vermoed dat in de juiste setting, met de juiste versterking en bron dit wel muziekaal kan zijn.
De 2e keer dat ik ze heb beluisterd was tijdens het luisteren toen ik op zoek was naar een nieuwe platenspeler...
Maar toen heb ik ze meteen laten inwisselen voor een speakers met een dome tweeter. Ik vermoed dat de versterking gewoon niet om kan gaan met desbetreffende speaker. Het ging zich om de Astin Trew AT2000 geintegreerde versterker. Combi was het gewoon niet...



Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m

Citaat van: Pjotr27 op mei 24, 2011, 22:46:01
Lijkt op mijn mooie cd speler alleen nu een sleuf ipv een lade. Leuk ik hoop dat de usb een beetje klinkt.  Maar heb er een hard hoofd in.
Op iedere set die we ( Fritz, Cor en ik) in München hoorden vonden we streaming een drama, het was onmiddelijk te horen, vlak, weinig kleur, erg plat.
Zodra er een cd ( of nog beter een LP) werd opgezet op ons verzoek was het geluid heel veel beter... Wat mij betreft is streaming op echt top niveau nog ver te zoeken.
Het enige wat er mooi is is de bediening via een ipad. Je hoeft tenminste niet meer te zoeken naar een cd / lp... ;D

Dat was/is Fritz vast niet met je eens...  ;D

Pjotr27

Citaat van: S@m op mei 25, 2011, 09:29:11
Dat was/is Fritz vast niet met je eens...  ;D

Jawel, tot onze grote verbazing, hij is altijd anti platenspeler....
Hij denkt er nu weer heel serieus over na lp`s te gaan maken..... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

S@m

Citaat van: Pjotr27 op mei 25, 2011, 09:51:35
Jawel, tot onze grote verbazing, hij is altijd anti platenspeler....
Hij denkt er nu weer heel serieus over na lp`s te gaan maken..... ;)

Dan waren het knappe demo's...

mansm

Citaat van: Pjotr27 op mei 24, 2011, 22:58:55
Tja 15 mille is wel heel veel, het is leuk als je het als achtergrond muziek gaat gebruiken maar absoluut niets als je echt serieus luistert...
Ik zit nu de nieuwe cd van SADE te luisteren en tja dan hoef ik geen streaming meer.....
Andere vraag Rens, jij hebt toch bij iemand Blumenhofer FS3 luidsprekers gehoord?
Wat vond je daarvan en heb je er ook klassiek op gehoord?
Ik ben in de fabriek en bij Blumenhofer thuis geweest en ze maken echt serieus spul, met als top systeem 2 ongelofelijk grote hoorns en daarachter in de  hoeken 2 subs met 65 cm laag erin... Laag echt niet normaal meer..... ( maar ook wel serieus geld....)

Hoe krijg je die speakers in godsnaam door WAF....

Pjotr27

Citaat van: mansm op mei 26, 2011, 15:02:49
Hoe krijg je die speakers in godsnaam door WAF....

Tja niet dus, maar je kunt je ook afvragen hoe je ze in je kamer kunt krijgen, ze kunnen nooit door een deur...
Mijn luisterkamer is boven, de trap op lijkt me niet echt een optie...
Ze zijn monsterlijk groot, maar niet het topmodel van Blumenhofer.
Dat model is maar liefst 3.2 meter hoog.... Helaas heb ik er geen foto van   >:(
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Arden

Citaat van: Pjotr27 op mei 26, 2011, 15:32:14

[...]

Dat model is maar liefst 3.2 meter hoog.... Helaas heb ik er geen foto van   >:(

Ik wel, maar die mag ik helaas niet laten zien... De speakers waren niet voor niets verwijderd uit het auditorium (en vraag niet hoeveel werk dát is geweest)!
Het model Grand Joya -het kleinere model op onderstaande foto- in Black Oak zullen wij dit jaar waarschijnlijk op de X-Fi maar in ieder geval op de Miljonair Fair introduceren:



@Peerless Monster: in welke set-ups heb jij de FS3.2's gehoord? Als er 1 speaker een strak laag heeft, is de FS3.2 het wel. Er zit een correctiefilter bij voor buizenversterkers, is deze speaker met een buis beluisterd zonder dit correctiefilter, of juist met een transistor mét het correctiefilter? Daar maak of breek je -vooral- de laagweergave mee! Je kunt dat zien aan de meegeleverde brug die tussen de aansluitterminals moet zitten bij gebruik van een buizenversterker.

Oh, en nog even over de WAF en huisvesting, dat grote model op de foto? Daar werd op de laatste dag van de High-end nog ''even'' een surroundstje van verkocht (4 stuks plus die kleinere als center). Prijs gaan we het maar niet over hebben, dat was meer als de prijs van een modaal huis in Amsterdam! Die jongens hebben blijkbaar lak aan de WAF (wat trouwens nog steeds in the eye of the beholder is, mijn wederhelft wil dus ook die Grand Joya's), de benodigde ruimte zal zowieso geen issue zijn...

citac

Wat een prachtige kamer/huis heeft de man!
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Pjotr27

Citaat van: Arden op mei 27, 2011, 17:57:46
Ik wel, maar die mag ik helaas niet laten zien... De speakers waren niet voor niets verwijderd uit het auditorium (en vraag niet hoeveel werk dát is geweest)!
Het model Grand Joya -het kleinere model op onderstaande foto- in Black Oak zullen wij dit jaar waarschijnlijk op de X-Fi maar in ieder geval op de Miljonair Fair introduceren:


@Peerless Monster: in welke set-ups heb jij de FS3.2's gehoord? Als er 1 speaker een strak laag heeft, is de FS3.2 het wel. Er zit een correctiefilter bij voor buizenversterkers, is deze speaker met een buis beluisterd zonder dit correctiefilter, of juist met een transistor mét het correctiefilter? Daar maak of breek je -vooral- de laagweergave mee! Je kunt dat zien aan de meegeleverde brug die tussen de aansluitterminals moet zitten bij gebruik van een buizenversterker.

Oh, en nog even over de WAF en huisvesting, dat grote model op de foto? Daar werd op de laatste dag van de High-end nog ''even'' een surroundstje van verkocht (4 stuks plus die kleinere als center). Prijs gaan we het maar niet over hebben, dat was meer als de prijs van een modaal huis in Amsterdam! Die jongens hebben blijkbaar lak aan de WAF (wat trouwens nog steeds in the eye of the beholder is, mijn wederhelft wil dus ook die Grand Joya's), de benodigde ruimte zal zowieso geen issue zijn...

Ja in ieder geval ga ik volgende week bij 2 vrienden een setje 3.2 horen....
Ben heel benieuwd....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Arden op mei 27, 2011, 17:57:46
@Peerless Monster: in welke set-ups heb jij de FS3.2's gehoord? Als er 1 speaker een strak laag heeft, is de FS3.2 het wel. Er zit een correctiefilter bij voor buizenversterkers, is deze speaker met een buis beluisterd zonder dit correctiefilter, of juist met een transistor mét het correctiefilter? Daar maak of breek je -vooral- de laagweergave mee! Je kunt dat zien aan de meegeleverde brug die tussen de aansluitterminals moet zitten bij gebruik van een buizenversterker.

De eerste setup weet ik echt niet meer wat voor versterker dat was.
Ik vind het laag niet strak... Zeker niet in vergelijking met mijn ex-Ushers en mijn Plinius 9200 integrated.
De tweede set was op een Astin Trew AT2000 met een Acoustic Signature Crystal draaitafel.
Hoog was ook een probleem...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#1846
De eerste setup weet ik echt niet meer wat voor versterker dat was.
Ik vind het laag niet strak... Zeker niet in vergelijking met mijn ex-Ushers en mijn Plinius 9200 integrated.
De tweede set was op een Astin Trew AT2000 met een Acoustic Signature Crystal draaitafel.
Hoog was ook een probleem...

Maar het is denk ik de combinatie die het maakt of kraakt... ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

ivo1986

Heb je je trafo la aangesloten?

Pjotr27

Citaat van: ivo1986 op mei 30, 2011, 19:50:18
Heb je je trafo la aangesloten?

Nee ik wacht nog op de paketdienst die zou vandaag de laatste benodigde spullen leveren... >:(
Als hij nog komt sluit ik hem vanavond aan, anders morgenavond...
Ben benieuwd....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En aangesloten, later vandaag luisteren.... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.