Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Pjotr27

Vandaag even mijn Plinius open gemaakt, tjonge wat wordt dat een stofbende van binnen na 4 jaar spelen.
Heb hem even helemaal schoon gemaakt, alle schroeven van het loopwerk weer aangedraaid ( waren aardig los getrilt) en daarna alles weer in elkaar gezet.
Het lijkt wel of ik een nieuwe speler heb, het loopwerk is nog nooit zo stil geweest....
Blijkbaar speelt het loopwerk met losse schroeven niet lekker, er moet dan aardig wat foutcorrectie aan te pas komen en de speler moet zoeken naar de  putjes.. ( zo kwam het op mij over)
En mede gezien de hoeveelheid stof ben ik heel benieuwd wat dat voor de klank scheelt.
Vanavond maar eens luisteren...  ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

mansm

Oeh, heb je foto's gemaakt van het binnenwerk (liefst zonder het stof?)

Pjotr27

Nee vergeten ,maar ik had er al eerder wel 1 gemaakt....
Eigenlijk baalen want ik heb tegenwoordig een mooie nieuwe camera ( Ricoh GXR)....

Citaatwww.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=34752.50
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Na een paar dagen luisteren is het wel duidelijk, mijn Plinius speelt weer geweldig.
Alle dingen die ik niet lekker vond zoals scherpe randjes iets neuzelig, weinig laag zijn compleet verdwenen....
Ik pieker er nu niet over een andere cd speler te gaan kopen. Ik heb nog een DACK en een Marantz 4000 cd speler vergeleken maar beide zijn geen vergelijk meer.
En dat was een maand of wat geleden totaal anders, dan was het meer een smaak kwestie...
Kortom de Plinius blijft nog wel even, de DACK gaat wel een keer in de verkoop en de Marantz is elders in huis nodig ( drum oefenhok)...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

ivo1986

Ok dat is heel mooi. En alleen door de schroefjes aan te draaien?

Pjotr27

Citaat van: ivo1986 op mei  2, 2011, 16:33:02
Ok dat is heel mooi. En alleen door de schroefjes aan te draaien?

Ja opmerkelijk, maar aan de andere kant wel logisch, als het loopwerk los zit is het lastig om het toerental stabiel te houden. Net als een centrifuge die niet vlak staat.
En op het moment dat de cd niet stabiel draait kan hij blijkbaar sommige pitjes niet zien, vervolgens gaat de foutcorrectie aan de gang en dat hoor je meteen.
Ik had ook regelmatig problemen met gebrande cd`s , soms deden ze het niet eens of er zat zoveel foutcorrectie op dat het niet aan te horen was...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

hoi Peter
Draai de schroeven van de PHY ook maar eens regelmatig goed vast als je dit nog nooit gedaan hebt....... verbaas je dan maar :)

Pjotr27

Citaat van: phy op mei  2, 2011, 17:53:05
hoi Peter
Draai de schroeven van de PHY ook maar eens regelmatig goed vast als je dit nog nooit gedaan hebt....... verbaas je dan maar :)

Dat wist ik al, maar Hans heeft ze vorige maand nog vast gezet.....
Hij adviseerd eigenlijk alle schroeven zo 1x per 3 maanden na te lopen en dit geldt eigenlijk voor elke luidspreker!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Gisteren is Fritz de With nog even langs geweest en mijn cd-speler is weer helemaal de oude...
Het klinkt als nooit tevoren!
Vandaag een scheidingstrafo / net stabiliser besteld, een aantal vrienden die mijn luidsprekers hebben gebruiken die ook, met name voor de buizenversterkers een hele zinvolle upgrade! En voor niet al te veel geld!
Wel een lastig klusje, ik ga hem in het plafond tussen de begane grond ( werkruimte) en de 1e verdieping ( luisterruimte) monteren...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

scrutinizer

Citaat van: Pjotr27 op mei 11, 2011, 09:21:41
Gisteren is Fritz de With nog even langs geweest en mijn cd-speler is weer helemaal de oude...
Het klinkt als nooit tevoren!
Vandaag een scheidingstrafo / net stabiliser besteld, een aantal vrienden die mijn luidsprekers hebben gebruiken die ook, met name voor de buizenversterkers een hele zinvolle upgrade! En voor niet al te veel geld!
Wel een lastig klusje, ik ga hem in het plafond tussen de begane grond ( werkruimte) en de 1e verdieping ( luisterruimte) monteren...
Peter, even een vraag voor de duidelijkheid; Heb je een scheidingstrafo of net stabilisator besteld?
En heb je zelf enige uitleg of misschien wat opgevangen over het 'waarom' dit voor buizenversterkers zinvoller zou zijn?

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Pjotr27

Citaat van: scrutinizer op mei 11, 2011, 09:43:38
Peter, even een vraag voor de duidelijkheid; Heb je een scheidingstrafo of net stabilisator besteld?
En heb je zelf enige uitleg of misschien wat opgevangen over het 'waarom' dit voor buizenversterkers zinvoller zou zijn?

Anton.

Anton, beide in het apparaat zit een scheidingstrafo en hij houd de netspanning constant op dezelfde uitgangsspanning, het 1e is zeer zinvol voor vervuiling van het lichtnet, het 2e zorgt ervoor dat de instelling van de spanning op de buizen altijd hetzelfde staat. Zo is het mij verteld door o.a. Hans Kortenbach en DHTRob, zij gebruiken beide hetzelfde apparaat... En het is voor een prijs waarvoor ik hem graag wil proberen ( net onder de 300 euro voor een 3KV versie).
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

scrutinizer

#1811
Citaat van: Pjotr27 op mei 11, 2011, 10:00:47
Anton, beide in het apparaat zit een scheidingstrafo en hij houd de netspanning constant op dezelfde uitgangsspanning, het 1e is zeer zinvol voor vervuiling van het lichtnet, het 2e zorgt ervoor dat de instelling van de spanning op de buizen altijd hetzelfde staat. Zo is het mij verteld door o.a. Hans Kortenbach en DHTRob, zij gebruiken beide hetzelfde apparaat... En het is voor een prijs waarvoor ik hem graag wil proberen ( net onder de 300 euro voor een 3KV versie).


Helder!!

Als deze instaat is, voor die centjes, naast de kwaliteit van de 3kV scheidingstrafo :notify: de uitgangsspanning constant te houden, kan ik me er wat bij voorstellen, Pjotr.
Is dit een voorhanden zijnd apparaat of is deze gehuld in hifi dust? :smile:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Pjotr27

Nee een kant en klaar apparaat, als je dit topic even doorleest kan je wel vinden welke leverancier het brengt:
www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=111962.0
Er is ook nog een 5 KV versie...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En vanmorgen is hij binnen gekomen, vanavond even langs de Praxis voor wat electra spullen,
morgen aansluiten, het is alleen niet te begrijpen dat voor dat geld je dit kunt maken.
2 dikke scheidingstrafo`s, hele grote condensatoren, printje met electronica en kast.
En dan wordt er ook nog wat aan verdiend.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Cyreg

@Pjotr, zou je toch eerst niet even willen horen wat het verschil is door provisorisch het apparaat er tussen te zetten 
Dus op de input 2(3?) stevige draden met Schukosteker in de wandcontactdoos en de output(2 of 3? draden) zo rechtstreeks mogelijk op je verlengdoos, waarop alle audio al is aangesloten?

Ben in ieder geval zeer benieuwd en hoop voor je dat het geen nadelig klankresultaat oplevert 
Ziet er iig heel robuust uit, die trafo's en de C's 
Maar er zit natuurlijk 'n regelcircuitje in voor de spanningsregeling; hoop dat dat de zaak niet afremt.

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Pjotr27

Ik maak het zo dat ik in mijn plafond weer simpel terug kan. Maar ik ben er niet bang van, heb dit apparaat al op 2 andere sets gehoord...

Sent from my HTC Legend using Tapatalk
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

aMUSEd

Citaat van: Pjotr27 op mei 12, 2011, 13:33:34
En vanmorgen is hij binnen gekomen, vanavond even langs de Praxis voor wat electra spullen,
Het apparaat is verder plug&play toch?

Pjotr27

Citaat van: aMUSEd op mei 12, 2011, 22:39:02
Het apparaat is verder plug&play toch?

Zitten achterop 5 schroeven /  aansluitingen, stroom in / fase in / aarde / stroom uit / fase uit. Geen stekkeraansluitingen dus niet zo heel makkelijk. Maar ik wil het meteen goed maken, kabel van de meterkast loshalen. Nieuwe leiding vanaf de meterkast tot boven het plafond maken daar een verdeeldoos, dan het apparaat op het plafond , leiding terug naar verdeeldoos boven meterkast en dan koppelen aan de leiding naar boven. Vind ik het toch niets dan hoef ik alleen maar de draden in het plafond inde verdeeldoos aan elkaar te koppelen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

aMUSEd

Je pakt het goed aan. Maar zou er ook een gewone stekker inlet en outlet opgezet kunnen worden?

ivo1986


Pjotr27

Citaat van: ivo1986 op mei 13, 2011, 13:52:56
En al even geluisterd?

Nee , ook nog niet aangesloten, nog niet alle spullen in huis.... Gaat ook nog wel even duren, had het vandaag op de planning staan maar er is een andere afspraak tussen gekomen...
En volgende week de hele week al bezet (o.a. naar Highend in Munchen) dus ik denk dat het pas de week van de 23e wordt dat ik hem aansluit.
Het is niet bepaald plug & play..... >:(
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Ik hoorde net Bernard Salabert de maker van de Phy-Hp units afgelopen zaterdag is overleden...
Heel slecht nieuws,.....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Weer terug van de Highend 2011, veel gezien, leuk concert bijgewoond ( SADE) en bezoek gebracht aan Blumenhofer.
Voor foto`s zie mijn picassa:
https://picasaweb.google.com/106841728330465595109/Highend2011STSDigital?authkey=Gv1sRgCK_19ty_h6TJPw#
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Vette foto's Peter!!!!
Ik vind het altijd zo leuk om te zien ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m