Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ivo1986

Citaat van: scrutinizer op november 27, 2009, 09:25:49
Volgens mij hebben jullie door alleen te l#llen al voortijdig geejaculeerd, en is er van luisteren weinig gekomen. :D

Ivo, ik zou gaan voor een opportunity als recensent bij een van de nederlandse hifi tijdschriften. ::)

.....ga even liggen. Heeft het emotioneel nog iets voor u kunnen betekenen.

;D

Anton.


Nooit eerder voortijdig geƫjaculeerd bij of voor het muziek luisteren.

Als recensent bij een Nederlands hifi tijdschrift zou ik geen enkele negatief woord mogen neerzetten wat ik nu wel heb gedaan.
Alhoewel het niet veel gescheeld had dat ik een bijbaantje erbij had bij hifi.nl. Uiteindelijk op afstand stukgelopen.

Maar Anton stel je er voor de rest niks bij voor.
Er zijn geen spirituele dingen van bovenaf of handopleggingen geweest.
Het was gewoon een avondje ontspannen luisteren.

Pjotr27

CitaatAls recensent bij een Nederlands hifi tijdschrift zou ik geen enkele negatief woord mogen neerzetten wat ik nu wel heb gedaan.
Alhoewel het niet veel gescheeld had dat ik een bijbaantje erbij had bij hifi.nl. Uiteindelijk op afstand stukgelopen.

Waar schrijf je voor? En zo negatief was je toch niet  :tongue2:
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

ivo1986

Ik was heel positief met een klein negatief woord wat smaak gebonden is.
En ik schrijf nergens voor maar dat was meer omdat scruti (sarcastisch) zei dat ik moest gaan voor een opportunity bij een van de Nederlandse kwaliteits tijdschriften.

scrutinizer

Citaat van: ivo1986 op november 27, 2009, 14:16:15
Ik was heel positief met een klein negatief woord wat smaak gebonden is.
En ik schrijf nergens voor maar dat was meer omdat scruti (sarcastisch) zei dat ik moest gaan voor een opportunity bij een van de Nederlandse kwaliteits tijdschriften.

Sarcastisch!!! Als dat zo was, niet met enig gewicht, Ivo.
Meer om het allemaal wat lichtvoetig te houden.

And for the fun of it ;)

:D

Anton.

WATCH THE SMILEY'S
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

ivo1986

Citaat van: scrutinizer op november 27, 2009, 14:36:35
Sarcastisch!!! Als dat zo was, niet met enig gewicht, Ivo.
Meer om het allemaal wat lichtvoetig te houden.

And for the fun of it ;)

:D

Anton.

WATCH THE SMILEY'S

Ik begreep zeker dat het for the fun of it was.
Moest er ook om lachen. Maar het blijft sarcastisch toch?
Of ga ik er te snel vanuit dat je niet een hele hoge pet op hebt van de Nederlandse bladen.
Voelde me helemaal niet aangevallen oid.
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

scrutinizer

Citaat van: ivo1986 op november 27, 2009, 14:49:56
Ik begreep zeker dat het for the fun of it was.
Moest er ook om lachen. Maar het blijft sarcastisch toch?

Heeeel lichtvoetig! :)

CitaatOf ga ik er te snel vanuit dat je niet een hele hoge pet op hebt van de Nederlandse bladen.

:lookaround: Jij mag door voor het witgoed. :D

Daarbij vond ik de omschrijving, buiten beknopt ::), ontdaan van enige muzikale ziel qua beleving.
Waar het ons, ondanks alle termen en metaforen, uiteindelijk om gaat .......toch?

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

ivo1986

Citaat van: scrutinizer op november 27, 2009, 15:01:36

Daarbij vond ik de omschrijving, buiten beknopt ::), ontdaan van enige muzikale ziel qua beleving.
Waar het ons, ondanks alle termen en metaforen, uiteindelijk om gaat .......toch?

;)

Anton.

Emotie is voor mij niet zo goed uit te leggen. Dan maar niet de nieuwe Jan de Jeu.

ivo1986

Ik zag het artikel in de Music Emotion. Leuk artikel geworden.

phy

hoi Peter
Ben je al aan het inspelen,
of moeten ze nog komen?

Pjotr27

Nee , ze zijn nog niet klaar.....
Wordt wel zo langzamerhand tijd....
Maar goed ook mijn Reynaud`s zijn nog niet verkocht...
Dus voor de echte liefhebber..... voor een redelijke prijs geweldige speakers....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Cyreg

Concordes....., tja misschien als ik niet eind november nieuwe Emeraudes had gekocht, dan..?  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Pjotr27

CitaatConcordes....., tja misschien als ik niet eind november nieuwe Emeraudes had gekocht, dan..?

Emeraudes zijn ook prachtig!  Maar goed ik zal ze echt wel een keer verkopen  ;)

Er moet net een liefhebber tegen aanlopen die deze (grote) speakers in zijn huiskamer durft te zetten...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Sinds vandaag speel ik met een nieuw stekkerblok, ook weer van hout , met alleen meer inlets als mijn oude Pel Audio ( ipv 3 nu 6 inlets) .
Ook de stroomtoevoer gaat nu met een inlet ipv een rechtstreeks gemonteerde kabel.
Het opmerkelijke van dit blok is is dat de stekkers helemaal in het blok vallen in koperen hulzen.
Lastig aansluiten maar de afscherming is waanzinnig, veel beter als wanneer de stekkers boven het blok uitsteken.
Het klinkt werkelijk geweldig goed, meer transparantie, meer diepte, breedte, voller en veel gemakkelijker als mijn oude ( ook al zeer goede) Pel Audio stekkerdoos.

Elders op het forum zet ik hem wel te koop, leuk voor de liefhebber...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Goed nieuws, het lijkt erop dat ik het komend weekend afscheid ga nemen van mijn Reynaud Concorde luidsprekers.  ;D
We moeten nog even afspreken wanneer de koper ze komt halen maar dat lijkt geen probleem.
De Reynaud`s matchen fantastisch met zijn Audio Innovations ( Nee het is niet ADVR :P).
Zal een flinke sjouw worden al die trappen af hier in huis.....

Nog een paar dagen genieten van mijn Reynaud`s en dan nog wachten tot de Grand Crescendo`s klaar zijn.
Wordt wel hoog tijd maar het weer ziet niet mee.
Wordt tijd voor een beetje warmer weer, nu het zo koud blijft kan Hans Kortenbach niet echt goed lijmen en lakken... >:(
Maar goed ik leen wel een setje luidsprekers van een andere fanaat, want zonder muziek lijkt me niets...
En de Grand Crescendo`s komen vanzelf een keer....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op maart  1, 2010, 14:34:44

De Reynaud`s matchen fantastisch met zijn Audio Innovations ( Nee het is niet ADVR :P).
Zal een flinke sjouw worden al die trappen af hier in huis.....


  :pompom: :pompom: :pompom:

(goed nieuws!!, welke AI's? 2x800 eindblokken?)

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaat(goed nieuws!!, welke AI's? 2x800 eindblokken?)

Ad.

Gewoon een 500...... vast bekend....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Volgende week ga ik bij Hans Kortenbach naar mijn nieuwe speakers (Grand Crescendo) luisteren.
Hans heeft een aantal aanpassingen gedaan, ben dus heel benieuwd....
Komend weekend even een setje Dynaudio`s lenen van een vriend.
Want zonder muziek daar moet ik niet aan denken  :(
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Speakers zijn opgehaald, nog een paar dagen afzien en dan langs Hans, lekker luisteren...
Over een paar weken wordt het echt genieten...
;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

tiptop

Citaat van: Pjotr27 op februari  5, 2010, 20:20:52
Sinds vandaag speel ik met een nieuw stekkerblok, ook weer van hout , met alleen meer inlets als mijn oude Pel Audio ( ipv 3 nu 6 inlets) .
Ook de stroomtoevoer gaat nu met een inlet ipv een rechtstreeks gemonteerde kabel.
Het opmerkelijke van dit blok is is dat de stekkers helemaal in het blok vallen in koperen hulzen.
Lastig aansluiten maar de afscherming is waanzinnig, veel beter als wanneer de stekkers boven het blok uitsteken.
Het klinkt werkelijk geweldig goed, meer transparantie, meer diepte, breedte, voller en veel gemakkelijker als mijn oude ( ook al zeer goede) Pel Audio stekkerdoos.

Elders op het forum zet ik hem wel te koop, leuk voor de liefhebber...

Is dit het STSdigital blok?

Verder heb je een hele mooie set pjotr. Ben benieuwd wat de crescendo's gaan doen in je set.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Pjotr27

CitaatIs dit het STSdigital blok?

Blok waar ik nu mee speel is het STS digital blok... ( Die van de advertentie in de laatste Music Emotion).
Zie het foto`tje een paar berichtjes omhoog..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

tiptop

Citaat van: Pjotr27 op maart  7, 2010, 18:02:42
Blok waar ik nu mee speel is het STS digital blok... ( Die van de advertentie in de laatste Music Emotion).
Zie het foto`tje een paar berichtjes omhoog..

Dat bedoelde ik. ;)

Bevalt dus goed, begrijp ik. Ziet er mooi uit. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Pjotr27

Is echt een giga verbetering in de klank, nadeel wel, hij is aardig groot ( WAF factor) en het is redelijk lastig stekkers erin te stoppen.
Aan de andere kant hoe vaak verwissel je ze....
En alleen rechte stekkers passen.... niet zeg maar die computersstekkers die een hoek van 45 graden.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

tiptop

Citaat van: Pjotr27 op maart  7, 2010, 18:32:13
Is echt een giga verbetering in de klank, nadeel wel, hij is aardig groot ( WAF factor) en het is redelijk lastig stekkers erin te stoppen.
Aan de andere kant hoe vaak verwissel je ze....
En alleen rechte stekkers passen.... niet zeg maar die computersstekkers die een hoek van 45 graden.
Elk voordeel heeft zijn nadeel :P
Wel mooi dat hij zo goed klinkt. Zal wel niet de goedkoopste zijn. Heb je er ook Siltechkabels aan of iets anders.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.