Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

advr


ik ben altijd heel voorzichtig met dat soort dingen. ben bang dat het schade aanbrengt op mijn mooie spul ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

dre73

CitaatHad je er nog geen opzitten? Foei Ad, dat had jij moeten weten.... 
Bestel er maar meteen 2 , dat scheelt weer verzendkosten 

als ik het goed begrijp is dit een cinchplug die kortgesloten is met een 75 ohm weerstandje?

en wat moet deze gaan verbeteren?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Pjotr27

Citaatals ik het goed begrijp is dit een cinchplug die kortgesloten is met een 75 ohm weerstandje?

en wat moet deze gaan verbeteren?

Hier wat meer over deze plugjes: www.hifi.nl/tip.php?id=86&Tip!_75_Ohm_afsluitplug.html
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

dre73

lijkt een mooie tweak voor weinig ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mar antz

De cd 101 speelt nog steeds de sterren van de hemel Peter ;D
Het grapje met de weerstand ken ik al langer.
Op mijn toendertijd nieuwe denon dcd1420 dacht ik inderdaad verschil te horen bij het afsluiten met 75 ohm.
Dat is zeker 17 jaar geleden.
Heb toen ook geexperimenteerd met het kortsluiten van de uitgang.
Op de marantz cd80 cd10 cd11le en denon dcd 3560 eigenlijk altijd standaard het plugje geplaatst maar of het op deze spelers echt verbetering gaf durf ik niet te zeggen.
Heb jij verschil waargenomen bij de cd101?



reMC

Super te horen Peter 8)

Zeker vwb Pel Audio interconnect, want dat was toch nog een klein 'gokje' (niet eerder door jou gehoord).

Geniet ervan!

Groet uit Zuid-Frankrijk 8)

advr



nou, ik denk dat mijn loopwerk zo super goed is dat zo'n plugje niet nodig is :P :P

Ik hoor met en zonder geen verschil :o :o

moet zoiets nog "inspelen"  O0

Ad.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaatmoet zoiets nog "inspelen"

Pooh geen idee, ik denk zelf wel dat het bij de een of andere cd speler / loopwerk scheelt, hoe beter gemaakt hoe kleiner het verschil zal zijn. Ik heb zelf het eigenlijk nooit vergeleken met of zonder, ik heb zo`n plugje een keer bij Frits de With (gratis) meegenomen.
Hij gebruikte het in de opnamekant altijd omdat het bij terugluisteren van iets wat opgenomen is heel goed hoorbaar is.
Hij is het toen in zijn set gaan gebruiken en bij hem kon ik het verschil makkelijk horen. ( Marantz SA-7 cd speler).
Gelukkig is zo`n plugje niet duur....... :P
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr


ik zal over een tijdje nog eens goed luisteren ;D

ik weet wel dat het loopwerk aardig goed is, plugje kost verder niet veel O0
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Mooie netstekker achterop je DAC  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

#835
Furutech netsnoer, wel afgeschermd, met gewone koperen stekkers 8)

Furutech wil ik ook eens proberen op de rest va mijn installatie ipv de LAT netsnoeren ;D

(maar voorlopig geen geld voor)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Zo, net de Furutech wand contactdoos geinstalleerd. Het was lastig omdat er voorheen een opbouwdoos zat, die is net weer groter als de Furutech doos.
En prompt 2 stukjes behang te kort.....
De doos ziet er wel prachtig uit, goede afwerking , makkelijk de stroomdraden eraan monteren ( tenminste normale schroeven en niet van die prutdingen).
Nu nog inspelen.....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Dirc


Pjotr27

CitaatEen stopcontact inspelen

Ik ben het met je eens , klinkt erg vaag, toch is mijn ervaring dat met name stekkerdozen, stekkers en netbekabeling na een aantal weken spelen gewoon beter klinken....
Verklaren kan ik het ook niet.....
We hebben eens zitten vergelijken met een nieuwe netkabel en een van een jaar oud. Die nieuwe was voor alle vier de luisteraars zonder enige discussie eruit te halen.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Dirc

Erg vreemd.

Zoveel veranderd er niet aan zo'n stopcontact lijkt me.
Heb mijn twijfels al bij speaker kabels, maar goed dat is een andere discussie.


Peerless Monster

Citaat van: Dirc op augustus 25, 2008, 15:55:03
Erg vreemd.

Zoveel veranderd er niet aan zo'n stopcontact lijkt me.
Heb mijn twijfels al bij speaker kabels, maar goed dat is een andere discussie.



Nog nooit een goeie set gehoord blijkbaar.
Zelfs mijn vriendin merkt het op.
Ook bij CD-spelers...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Citaat van: Peerless Monster op augustus 27, 2008, 15:15:06
Nog nooit een goeie set gehoord blijkbaar.
Zelfs mijn vriendin merkt het op.
Ook bij CD-spelers...


die set van jou is makkelijk te verbeteren :o :o :o :-X ;D ;D

open deur toch ;)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Citaat van: advr op augustus 27, 2008, 15:20:38
die set van jou is makkelijk te verbeteren :o :o :o :-X ;D ;D

open deur toch ;)

Hahaha Ad toch ;)
Het valt te verbeteren...
Misschien bekabeling van meer dan 10.000 euro en een goeie los voor en eindbak...
Maar geen buisjes voor mij ;)
Ik moet nog steeds een keer bij jou komen luisteren hoor Ad.
Ben wel heel benieuwd naar je set namelijk.
Ik heb er al zoveel over gelezen ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

CitaatIk moet nog steeds een keer bij jou komen luisteren hoor Ad.

Niet alleen jij ,ook ik moet nodig nog een keer naar Ad.
Het wordt tijd voor een afspraak.......
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op augustus 27, 2008, 18:31:03
Niet alleen jij ,ook ik moet nodig nog een keer naar Ad.
Het wordt tijd voor een afspraak.......

ik durf niet meer...

in september (2008) maken we een afspraak. ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

frank2

Citaat van: advr op augustus 27, 2008, 15:20:38
die set van jou is makkelijk te verbeteren :o :o :o :-X ;D ;D

open deur toch ;)

inderdaad, andere speakertjes, andere versterker en dan wordt het echt menens.. ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Citaat van: advr op augustus 27, 2008, 19:14:18
ik durf niet meer...

in september (2008) maken we een afspraak. ;D

Durf je niet meer?
Wat is dat nou Ad?
Mijn set is inmiddels door aanschaf van de PS Audio en de nieuwe bekabeling toch wel flink geupgrade.
Dus nog anders dan dat jullie hebben gehoord. ;)
Maar we moeten in oktober wel een afspraak maken ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

in de week van 15 oktober moet het wel lukken.  O0

zeg maar een avond welke jullie het beste uitkomt.  8) 8)

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Citaat van: advr op september  3, 2008, 21:00:44
in de week van 15 oktober moet het wel lukken.  O0

zeg maar een avond welke jullie het beste uitkomt.  8) 8)

Ad.

Het schikt mij iedere avond Ad in die week.
Pjotr volgens mij op donderdag niet... toch?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Citaat van: Peerless Monster op september  3, 2008, 21:08:56
Het schikt mij iedere avond Ad in die week.
Pjotr volgens mij op donderdag niet... toch?

dan spreken we bij deze woensdag 15 oktober af, dan zorg ik dat de inpandige jeugd hier niet in de weg loopt ;D ;D
Pjotr die moet maar kunnen toch? We kunnen niet zo hard spelen als bij jou Rens :P

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster