Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op december  1, 2007, 09:02:44
Eindelijk is mijn stekkerblok binnen en ik moet zeggen het is het wachten waard geweest.
Gisterenavond hem opgehaald en meteen maar even luisteren.
Eerste indruk: veel meer diepte, meer rust, meer laag.
Voor de rest eerst maar eens inspelen.....



Prachtig Peter!
Leuk zo'n houtenblok en zal ook goed tot zijn recht komen in je kamer.
Veel plezier ervan.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

phy

hoi Pjotr
dat ziet er mooi uit!!
welke kabel zit eraan ?
Ik heb eens een groene kabel van Furutech beluisterd in een vergelijking met meerdere kabels
of zijn er meerdere groene net kabels van Furutech?
gr Robert

chansig

Citaat van: Pjotr27 op december  1, 2007, 09:02:44
Eindelijk is mijn stekkerblok binnen en ik moet zeggen het is het wachten waard geweest.
Gisterenavond hem opgehaald en meteen maar even luisteren.
Eerste indruk: veel meer diepte, meer rust, meer laag.
Voor de rest eerst maar eens inspelen.....



Ik ben benieuwd hoe de binnekant eruit ziet...is daar een foto van mogelijk. Het ziet er wel prachtig uit.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Citaathoi Pjotr
dat ziet er mooi uit!!
welke kabel zit eraan ?
Ik heb eens een groene kabel van Furutech beluisterd in een vergelijking met meerdere kabels
of zijn er meerdere groene net kabels van Furutech?

Hoi Robert, er zit een niet afgeschermde kabel van Furutech aan ( type FP-alpha 3)
I
Citaatk ben benieuwd hoe de binnekant eruit ziet...is daar een foto van mogelijk. Het ziet er wel prachtig uit.

Hoi Hans,
Helaas kan ik geen foto van de binnenkant maken, er zitten de nieuwe Furutech FT-SDS inlets in. Zien er prachtig uit, voor meer informatie hierover zie de Audio_life of Furutech site.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op december  1, 2007, 09:02:44
Eindelijk is mijn stekkerblok binnen en ik moet zeggen het is het wachten waard geweest.
Gisterenavond hem opgehaald en meteen maar even luisteren.
Eerste indruk: veel meer diepte, meer rust, meer laag.
Voor de rest eerst maar eens inspelen.....



is dat alles :o :o :o :o ;D ;D ;D

have fun :)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

chansig

Citaat van: Pjotr27 op december  1, 2007, 16:50:33
Hoi Robert, er zit een niet afgeschermde kabel van Furutech aan ( type FP-alpha 3)
I
Hoi Hans,
Helaas kan ik geen foto van de binnenkant maken, er zitten de nieuwe Furutech FT-SDS inlets in. Zien er prachtig uit, voor meer informatie hierover zie de Audio_life of Furutech site.

Jammer..al begrijp ik niet helemaal waarom dit niet zou kunnen..?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

reMC

#656
De Furutech bedrading komt binnen op het eerste stopcontact en wordt vanaf daar doorgetrokken naar de andere twee inlets, dus ook binnenin wordt dat draad gebruikt! Verder zit er aan de binnenkant een mooi blok Sitca Spruce, waar de stopcontacten strak tegen aan zitten.

tiptop

Citaat van: reMC op december  2, 2007, 12:54:05
De Furutech bedrading komt binnen op het eerste stopcontact en wordt vanaf daar doorgetrokken naar de andere twee inlets, dus ook binnenin wordt dat draad gebruikt! Verder zit er aan de binnenkant een mooi blok Sitca Spruce, waar de stopcontacten strak tegen aan zitten.
Wil je zeggen dat ze in serie staan? Dat is juist toch wat vermeden moet worden?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Joep

#658
Citaat van: tiptop op december  2, 2007, 23:42:47
Wil je zeggen dat ze in serie staan? Dat is juist toch wat vermeden moet worden?

Let the sound be your teacher!  ;D ;)




edit: heb gelijk mijn 'persoonlijke tekst' veranderd. Heerlijk, zo'n laatste stuiptrekking van de hersenen, zo vlak voor het slapen!

reMC

Citaat van: tiptop op december  2, 2007, 23:42:47
Wil je zeggen dat ze in serie staan? Dat is juist toch wat vermeden moet worden?

Luister naar Joep ;D Serieus: het klinkt inderdaad beter op deze manier. Je houdt theoretisch altijd problemen, ook met sterbedraden (de ene kabel is langer dan de ander). Door de grote hoeveelheid draden krijg je bovendien ook veel magnetische velden bij elkaar, het zou heel goed kunnen dat dat een oorzaak is, maar dat is gissen.

tiptop

Volgens mij maakt die lengte niet uit.

En die magnetische velden. Tsja, daar zullen ze toch wel rekening me hebben gehouden bij fabrikanten zoals bijv Isotek. De afscherming zal ook wel in orde zijn.

Maar wat jij en Joep net noemde is ook zo. Let your ears be the judge. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

reMC

#661
Citaat van: tiptop op december  3, 2007, 09:37:36
En die magnetische velden. Tsja, daar zullen ze toch wel rekening me hebben gehouden bij fabrikanten zoals bijv Isotek. De afscherming zal ook wel in orde zijn.

Met afscherming beheers je de magnetische velden wel (je reduceert ze), maar dat heeft ook nadelen. Want wat klinkt beter: afgeschermde netkabel of niet-afgeschermd? Je kunt er dus ook voor kiezen niet af te schermen (omdat men bijv. vindt dat dat beter klinkt) en daarom zo min mogelijk kabels te gebruiken (om de hoeveelheid magnetische velden zo laag mogelijk te houden). That's what we do ;) (met als hoofdreden dat het in onze experimenten gewoon beter klinkt, ook in vergelijking met Isotek) ;)

Bovendien klinkt Isotek OOK gewoon goed, er zijn echt meerdere wegen naar Rome ;)

Audiofiel

Citaat van: tiptop op december  2, 2007, 23:42:47
Wil je zeggen dat ze in serie staan? Dat is juist toch wat vermeden moet worden?

Wat er ook in die box zit, de contacten zullen nooit in serie staan, maar parallel... dat snap jij toch (hopelijk) ook wel? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

tiptop

Citaat van: Audiofiel op december  3, 2007, 11:24:33
Wat er ook in die box zit, de contacten zullen nooit in serie staan, maar parallel... dat snap jij toch (hopelijk) ook wel? ::)
Als ik even terug denk aan mijn tijd op school en de laatste keer dat ik een gamma stekkerdoos open had, dacht ik toch echt te zien dat de contacten in serie stonden. De eerste gewoon doorverbonden met die daarna enz... Dat heet toch serie als ik mij niet vergis. ??? :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

reMC

Citaat van: tiptop op december  3, 2007, 11:28:51
Als ik even terug denk aan mijn tijd op school en de laatste keer dat ik een gamma stekkerdoos open had, dacht ik toch echt te zien dat de contacten in serie stonden. De eerste gewoon doorverbonden met die daarna enz... Dat heet toch serie als ik mij niet vergis. ??? :)

De stopcontacten als geheel staan wel in serie, maar de individuele contacten per stopcontact (nul en fase) staan natuurlijk parallel. Het was mij overigens gewoon duidelijk waar je op doelde hoor ;)

tiptop

Citaat van: reMC op december  3, 2007, 11:33:57
De stopcontacten als geheel staan wel in serie, maar de individuele contacten per stopcontact (nul en fase) staan natuurlijk parallel. Het was mij overigens gewoon duidelijk waar je op doelde hoor ;)
Oh.  Daar had ik niet aan gedacht. Dank je wel :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Audiofiel

#666
Citaat van: tiptop op december  3, 2007, 11:28:51
Als ik even terug denk aan mijn tijd op school en de laatste keer dat ik een gamma stekkerdoos open had, dacht ik toch echt te zien dat de contacten in serie stonden. De eerste gewoon doorverbonden met die daarna enz... Dat heet toch serie als ik mij niet vergis. ??? :)

Die omschrijving is precies wat bij parallel hoort. :D

Citaat van: reMC op december  3, 2007, 11:33:57
De stopcontacten als geheel staan wel in serie, maar de individuele contacten per stopcontact (nul en fase) staan natuurlijk parallel. Het was mij overigens gewoon duidelijk waar je op doelde hoor ;)

Nee, de contacten staan niet in serie. ;)

Het enige wat jij bedoelt is dat de parallelschakeling niet in een ster is uitgevoerd. ;)

Dit is parallel:


Dit is serie:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op december  3, 2007, 11:58:04
Nee, de contacten staan niet in serie. ;)

Zeg ik toch ook:
Citaat van: reMC op december  3, 2007, 11:33:57
de individuele contacten per stopcontact (nul en fase) staan natuurlijk parallel.

;)

Audiofiel

Soms zou het toch wel handig zijn, Remko, als je iets meer technische kennis zou hebben... ::)

Je zegt immers:
Citaat van: reMC op december  3, 2007, 11:33:57
De stopcontacten als geheel staan wel in serie...

En dat klopt gewoonweg niet. Er staat helemaal niets in serie. Geen contacten, geen hele stopcontacten, niets. Kijk maar naar het parallel-plaatje van de weerstanden. Daar staat ook helemaal niets in serie. De draden tussen de verschillende weerstanden zijn juist die draden die voorwaarde zijn voor het parallel staan van de weerstanden. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

tiptop

Die plaatjes ken ik natuurlijk wel, maar icm dit verhaal zie ik het ineens idd. 8)

Parallel dus. Eigenlijk moet ik weer eens een paar boeken doorspitten (er ligt er al een een tijdje naast me bed op het moment, maar nog geen tijd genomen. (elektrotechniek voor werktuigbouwkundigen)

Snel even doorgebladerd. Ben toch hopeloos veel vergeten, merk ik al ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Audiofiel

Bij jou valt tenminste het muntje, dus dat komt wel goed. :D Nu Remko nog... :P ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Ik zie het, je hebt gelijk, Arjen ;)

Pjotr27

Leuke discussie jongens, ik kan er momenteel maar 1 ding over zeggen en wel dat het stekkerblok super klinkt.
Mijn oude stekkerblok, (symfo powerline) verliest het op elk gebied.
En dan heeft hij nog maar 2 dagen op spanning gestaan  ;D
En wat ook erg leuk is , voorlopig heeft niemand er zo een!!!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

Citaat van: Pjotr27 op december  3, 2007, 15:03:13
Leuke discussie jongens, ik kan er momenteel maar 1 ding over zeggen en wel dat het stekkerblok super klinkt.
Mijn oude stekkerblok, (symfo powerline) verliest het op elk gebied.
En dan heeft hij nog maar 2 dagen op spanning gestaan  ;D

Gefeliciteerd met de upgrade dan maar 8) ;)

Citaat van: Pjotr27 op december  3, 2007, 15:03:13En wat ook erg leuk is , voorlopig heeft niemand er zo een!!!

LOL ;D

reMC

Het was weer gezellig Peter 8)

Je set heeft een leuke stap voorwaarts gemaakt! En eigenlijk moet je je speakerkabel voor het vergelijk nog eens aansluiten op HF (een stap terug hoor je over het algemeen beter), dan hoor je een beetje wat het doet en wat je echt mooier vind. Ik vond het op LF met name coherenter en vloeiender.