Ik ben naar een concert/voorstelling geweest van...

Gestart door Martin_M, september 26, 2005, 11:05:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jon81

Citaat van: Dreamer op november  8, 2011, 18:37:32
Afgelopen zaterdag naar Withtin Temptation in Kerkrade geweest. Steengoed en die Sharon Den Adel kan toch wel héél goed live zingen!  :o  Meeste nummers waren van hun laatste album ´The Unforgiven´. Goeie lichtshow ook!
Ga misschien volgend jaar naar hun theater tour.

Ik heb ze laatst gezien in de 013, goede show inderdaad!

Afgelopen zaterdag zijn we naar Elbow geweest in Brussel.
Door verkeers en parkeer problemen jammer genoeg erg laat in de zaal en daardoor een slechte plaats met slecht geluid.
Maar wat een geweldig concert!
Fantastische uitvoering, en hele goede interactie met het publiek.
Als ze nog eens in de buurt zijn ga ik zeker weer, alleen zorg ik dan dat ik zeker op tijd bij de zaal ben!
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

peterrr


Ik heb Wt  4 weken geleden in Paradiso gezien, en het was een puike show en Sharon heeft idd een beste stem.


Maandagavond een magische avond gehad met " Clannad " ze treden eigenlijk samen maar heel weinig nog op.
Alleen Moya met haar eigen muziek.
Was een mooi concert wat eerst wat onwennig begon, maar het plezier kwam er snel in.
Mooi geluid daar in 013

Na het concert konden we de bandleden nog onmoeten....

Ik hoop niet dat weer zolang moet wachten ( de keer hier voor was in 1983 )

Al met al zal ik de avond lang koesteren.........en moet het weer met de cd's doen.


Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

htandre

Citaat van: jon81 op november  9, 2011, 09:20:39


Afgelopen zaterdag zijn we naar Elbow geweest in Brussel.
Door verkeers en parkeer problemen jammer genoeg erg laat in de zaal en daardoor een slechte plaats met slecht geluid.
Maar wat een geweldig concert!
Fantastische uitvoering, en hele goede interactie met het publiek.
Als ze nog eens in de buurt zijn ga ik zeker weer, alleen zorg ik dan dat ik zeker op tijd bij de zaal ben!

We gaan a.s. maandag naar Elbow in de biertent te Amsterdam, ik ben benieuwd.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

Pjotr

Citaat van: peterrr op november  9, 2011, 19:11:14
Ik heb Wt  4 weken geleden in Paradiso gezien, en het was een puike show en Sharon heeft idd een beste stem.


Maandagavond een magische avond gehad met " Clannad " ze treden eigenlijk samen maar heel weinig nog op.
Alleen Moya met haar eigen muziek.
Was een mooi concert wat eerst wat onwennig begon, maar het plezier kwam er snel in.
Mooi geluid daar in 013
Ik had kaarten voor 9 november in de Melkweg Amsterdam. Helaas is dat concert om nog onbekende reden gecancelled. En afgelopen maandag was helaas geen optie. Balen, had ze graag willen zien.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

peterrr

Da`s balen, joh

Ik zag er veel met kaartjes van de Melkweg, ik hoorde dat maar dat weet ik niet zeker,
het was omdat Clannad niet wil optreden als de mensen niet kunnen zitten.
Nu ben ik een paar keer in de Melkweg geweest maar naar popconcerten.
en ik heb nooit daar iets met stoeltjes gezien.

Of.. te weinig kaartjes verkocht?
Nu zat 013 best vol en zaten er mensen op de trap in het midden, bij de review in het tilburgs dagblad zeiden ze dat het niet vol zat... raar.

Ik was blij dat ik de reis uit Hilversum wel heb kunnen nemen.

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Erik

Philip Glass in de Melkweg trad op met stoeltjes in de zaal en staanplaatsen erom heen dus het kan wel.
Ik dacht altijd dat er werd gecancelled als er te weinig belangstelling was.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Bama

Matt Dusk. Chasse Theater Breda.
Zaal van 1400 man en iets meer dan 200 bezoekers!

Leuk concert.

Op een gegeven moment bracht hij een hit van hem en hij zei toen dit nummer stond nr 1 in diverse landen..... En nr 400 in NL denk ik ;D

peterrr

Citaat van: TonBert op november 12, 2011, 22:47:02
Matt Dusk. Chasse Theater Breda.
Zaal van 1400 man en iets meer dan 200 bezoekers!

Leuk concert.

Op een gegeven moment bracht hij een hit van hem en hij zei toen dit nummer stond nr 1 in diverse landen..... En nr 400 in NL denk ik ;D

Leuk, ik heb Matt gezien in het spant Bussum een paar jaar geleden en ook bij een signeer sessie.( ik vind het nou eenmaal leuk om gesigneerde cd`s te hebben  ::))
goede stem, met soms een "randje" het lijkt wel of het hem niet wil lukken of echt hier door te breken.
Een vreselijk aardige vent we hadden daar nog een biertje met hem gedronken.

( we hadden de kaarten gratis gekregen dus dat kon er wel vanaf  ;D)

Je bent de eerste in hier die ik over hem hoor.

grt peterr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Bama

Citaat van: peterrr op november 12, 2011, 22:56:27
Leuk, ik heb Matt gezien in het spant Bussum een paar jaar geleden en ook bij een signeer sessie.( ik vind het nou eenmaal leuk om gesigneerde cd`s te hebben  ::))
goede stem, met soms een "randje" het lijkt wel of het hem niet wil lukken of echt hier door te breken.
Een vreselijk aardige vent we hadden daar nog een biertje met hem gedronken.

( we hadden de kaarten gratis gekregen dus dat kon er wel vanaf  ;D)

Je bent de eerste in hier die ik over hem hoor.

grt peterr




Hij kwam nu ook de hal in voor een praatje en een pilsje.

(en ik heb mazzel en hoef nooit te betalen, over 2 weken weer naar najib)

FDLARRY

Citaat van: FDLARRY op november  4, 2011, 11:27:04
Zondag ga ik naar Fourplay, die speelt dan in de Boerderij in Zoetermeer, ik zal laten weten hoe het was.
Fourplay was top, uitverkochte Boerderij, ik kon eigenlijk maar een minpunt bedenken en dat was dat ze weinig oud werk speelden, was voornamelijk laatste CD(s), voor de rest prima band.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

activ

Gisteren naar Flogging Molly geweest in het klok gebouw in Eindhoven, en het was echt één groot feest. Tempo lag live hoger dan wat ze op de cd's doen, maar dat vond ik zelf niet erg het gaf een beetje het gevoel dat ze er gewoon helemaal voor gingen.

In het voorprogramma stonden "The mighty stef" en "The minutes" had ik beide nog nooit van gehoord maar ze waren leuk en wisten het publiek snel warm te krijgen.

Was voor mij ook de eerste keer in het Klok gebouw en ik moet zeggen dat de industriële look mij wel aan sprak, geluid was ook best aardig voor zo een concert hal.

Erik

Valt me sowieso op dat cd's vaak een slap aftreksel zijn van live concerten, vaak langzamer, minder wild, minder spetterend. Cd's kunnen me op die reden steeds minder bekoren, zelfs met heftige bands als bv the Deaf waar ik gisteren was. Cd blijft dan wel leuk, maar live .....
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audia

5 november naar The Eagles geweest.
Dit was helemaal top. Zowel het oude als het nieuwe werk werd gespeeld.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

htandre

Gisteren bij Elbow geweest in de HMH.
Fantastisch concert, goed geluid en een veel interactie met het publiek.
Dit concert staat op nr. 3 van de concerten die ik heb bezocht (1 David Gilmour HMH, 2 U2 Zooropa Ahoy).
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

roland p

Citaat van: TonBert op november 12, 2011, 22:47:02
Matt Dusk. Chasse Theater Breda.
Zaal van 1400 man en iets meer dan 200 bezoekers!

Leuk concert.

Op een gegeven moment bracht hij een hit van hem en hij zei toen dit nummer stond nr 1 in diverse landen..... En nr 400 in NL denk ik ;D

Ja, dat ging over het nummer 'You're good news'. Ik vind het eigenlijk ook niet z'n beste nummer.
Ik was gisteren naar z'n optreden in Hoofdorp. Was erg leuk en aan het einde ging hij weer handtekeningen uitdelen. Hij gaat ook met iedereen op de foto :D
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

WimB

Gisteren bij Opeth geweest in de 013 Tilburg. Geluid was erg goed, klonk allemaal geweldig. Helaas wel een erg "rustig" concert zonder de echt typische metalsound. Alles was ook "cleanvocals" dus geen grunt gehoord. Wat ze speelden was echter zeer goed.
Voorprogramma "Pain of Salvation" is trouwens ook een aanrader. Goeie band met een geweldige sound.

Pain of Salvation

Opeth

jon81

Citaat van: WimB op november 16, 2011, 16:10:26
Gisteren bij Opeth geweest in de 013 Tilburg. Geluid was erg goed, klonk allemaal geweldig. Helaas wel een erg "rustig" concert zonder de echt typische metalsound. Alles was ook "cleanvocals" dus geen grunt gehoord. Wat ze speelden was echter zeer goed.
Voorprogramma "Pain of Salvation" is trouwens ook een aanrader. Goeie band met een geweldige sound.


Wat!? Helemaal geen grunts bij Opeth?
Ik wist dat het nieuwe album ze niet meer heeft, maar om ze nu ineens helemaal af te zweren.

Hebben ze dan ook veel nummers van Damnation gespeeld?
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

WimB

Citaat van: jon81 op november 17, 2011, 08:05:20
Wat!? Helemaal geen grunts bij Opeth?
Ik wist dat het nieuwe album ze niet meer heeft, maar om ze nu ineens helemaal af te zweren.

Hebben ze dan ook veel nummers van Damnation gespeeld?
Mikael schijnt met Opeth een nieuwe richting zonder grunt en meer progrock achting uit te willen gaan. Hij had ook problemen met zijn stem gehad, ik weet dus niet of hij bij Bloodbath doorgaat met grunten. Van "Damnation" maar 1 nummer, veel van "Heritage" en verder ook van "Stil life", "Watershed" en "Blackwater Park" (de moeder alle Opeth platen wat mij betreft).

Kwabbernoot

Ik vind het helemal geweldig dat Opeth niet meer grunt. Kan natuurlijk maar voor weer één album zijn. Hun muziek vond ik altijd al erg mooi maar dat grunten... Op de één of andere manier kan ik dat niet serieus nemen. Heritage vind ik een briljant fraai album maar het mag wel weer iets harder de volgende keer. Maar dan wel zonder de grunts. Die gast heeft ook echt een geweldige stem. Hij had uit een jaren 70 hardrock bandje kunnen zijn geplukt.

Groeten...

WimB

Citaat van: Kwabbernoot op november 22, 2011, 23:59:59
Ik vind het helemal geweldig dat Opeth niet meer grunt. Kan natuurlijk maar voor weer één album zijn. Hun muziek vond ik altijd al erg mooi maar dat grunten... Op de één of andere manier kan ik dat niet serieus nemen. Heritage vind ik een briljant fraai album maar het mag wel weer iets harder de volgende keer. Maar dan wel zonder de grunts. Die gast heeft ook echt een geweldige stem. Hij had uit een jaren 70 hardrock bandje kunnen zijn geplukt.

Groeten...
Zijn stem is idd zeer goed, ook live en cleanvocal nummers kunnen vaak ook mooi en stevig klinken (zit door de Steven Wilson invloeden vaak ook veel PT geluid in). Maar ze hebben een aantal nummers waarin hij grunt en zang afwisseld en dat zijn toch mijn favoriete nummers.
Vraag me trouwens af, hoe klink nou metal op z'n set als die van jouw? Het lijkt me toch een beetje "klassieke set" of hem ik t mis?

Kwabbernoot

 :D
Verrassende vraag. Waarom kwalificeer je mijn set als "klassiek"? Het kan best blazen alleen gaat de akoestiek een stevig woordje meespreken als het echt hard moet. Dan komt ook de eindversterker een beetje in het nauw. Aan de luidsprekers zal het niet liggen. Die gaan vrolijk door totdat ik doof ben.

Groeten...

PS: ik vind dat het af en toe inderdaad wel erg veel richting PT gaat. Met name het album Damnation die helemaal volgepropt is met Mellotron geluiden. Beetje overdone, vind ik. Bij Heritage vind ik de invloed van Steven Wilson eigenlijk wel redelijk mee vallen.

Marino

Vorige week in de Q-bus Leiden een goed optreden meegemaakt van Ryan McGarvey, nog onbekend bij het grote publiek maar als de stem wat meet body krijgt zou deze best nog wel eens groot kunnen worden. De gitaarkunsten zijn er in ieder geval, mooie solo's en aardig afwisselende nummers.

Afgelopen dinsdag Seasick Steve in Het Paard in Den Haag was echt geweldig!! Wat een goede sfeer en wat een live show zet die man neer, speciale gast was John Paul Jones die het goed naar z'n zin had met de verschillende gitaren. Het voorprogramma was goed gekozen met Miss Qeaux Qeaux Jones!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

nielsdiy

Vorige week naar het Groezrock festival in België geweest. Een en al jeugdsentiment!
In de agenda staan voorlopig Bruce Springsteen (27/5 Keulen) en Rancid (3/8 Melkweg).
En een beetje afhankelijk van wat Nederland doet op de EK, Lagwagon in de Melkweg op 21 juni. Wanneer ze als 2e eindigen in de groepsfase spelen ze die dag de kwartfinale  :-\
Bowers & Wilkins CM5 // Yamaha A-S1000 // Yamaha CD-S1000 // Sonos

WimB

Ik ben afgelopen woensdagavond naar Steven Wilson in de 013 geweest.
Een geweldige show van een geweldige groep artiesten.


mansm

Norah Jones in Carre en Delain in Tivoli...

beide erg goed, maar Norah Jones was toch wel erg speciaal