Ik ben naar een concert/voorstelling geweest van...

Gestart door Martin_M, september 26, 2005, 11:05:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Melbury

Gisteren naar People's Place in Amsterdam naar een optreden van Seth Lakeman.
In engeland uitverkochte zalen, hier kent (bijna) niemand hem.
Dat bleek ook wel aan de magere opkomst ruim 100 man.
Desondanks geweldig optreden voor een klein, maar enthousiast publiek.
Met een goed gevoel weer richting Nijmegen. :-)

http://www.youtube.com/watch?v=BI448Nurerg

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

RobertVanWoerden

Gisteren naar Paradiso geweest voor Blackfield met in het voorprogramma The Pineapple Thief. Gaaf concert!

copran

Marantz SR7002, KEF Q5, Q3
Infinity Kappa II , Velodyne CHT-8R
Philips 963 SA , Sanyo PLV Z4000
Logitech Harmony ONE , Dune HD Smart D1
Panasonic TH-46PZ85,Panasonic BD 65
Sonos gebruiker.

maximus79

@bezoekers The Wall 9 en 11 april.

Op 8 april tijdens het nummer In the flesh 2 schoot hij met een machine geweer op het publiek. 9 april vind het drama van Alphen aan de rijn plaats.
Heeft Roger Waters wat mee gekregen van dit drama of schoot hij ook die avond het publiek neer? Zo nee, zei hij er nog wat over?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

copran

Citaat van: maximus79 op april 12, 2011, 08:24:27
@bezoekers The Wall 9 en 11 april.

Op 8 april tijdens het nummer In the flesh 2 schoot hij met een machine geweer op het publiek. 9 april vind het drama van Alphen aan de rijn plaats.
Heeft Roger Waters wat mee gekregen van dit drama of schoot hij ook die avond het publiek neer? Zo nee, zei hij er nog wat over?

Op 11 april werd er gewoon geschoten.
Er werd ook niets gezegd over het drama.
Marantz SR7002, KEF Q5, Q3
Infinity Kappa II , Velodyne CHT-8R
Philips 963 SA , Sanyo PLV Z4000
Logitech Harmony ONE , Dune HD Smart D1
Panasonic TH-46PZ85,Panasonic BD 65
Sonos gebruiker.

pi

Citaat van: RobertVanWoerden op april 11, 2011, 20:18:58
Gisteren naar Paradiso geweest voor Blackfield met in het voorprogramma The Pineapple Thief. Gaaf concert!
Die heb ik ook gezien! Goed concert, en eens een keer een echt goed voorprogramma, ik was blij verrast door The Pineapple Thief, ze komen live beter uit de verf dan op de plaat :)

RobertVanWoerden

He pi, zowel Blackfield als TPT was erg goed. Wat je zegt, eens een keer een goed voorprogramma, niet alleen een tijdvuller. TPT op plaat vind ik overigens ook zeer fraai, veelal met een mooie mix. Dan wel de latere albums en de heruitgaven, de originele cds kunnen wat mat klinken. 

Nu op naar de derde dag van het iOpages festival (jammer genoeg geen Nosound en Memories of Machines) en Riverside in de Boederij.

WimB

Citaat van: RobertVanWoerden op april 11, 2011, 20:18:58
Gisteren naar Paradiso geweest voor Blackfield met in het voorprogramma The Pineapple Thief. Gaaf concert!
Speelde Steven Wilson mee?

Egwin

Hoi,

Afgelopen zaterdag Gelredome - The Wall............. Wat een 'bioscoop' ervaring zeg!

Gr Egwin
Sonus Faber Minima Amator II # Primaluna evo 300i #  Audia Flight FL CD THREE S # Auralic Aries Mini incl. Sbooster # Transparent MW Ultra biwire # Transparent BML Reference # Gigawatt PF-1 MK2 & LC-2 Evo Powercords

DVDGuy

Gisteravond in Las Vegas (NV) naar een concert van Glady Knight geweest, een 2 uur durend spektakel dat begon met een aantal van haar oude (soul) successen en daarna ging ze over op jazz; in één woord GEWELDIG
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

peterrr

Jij ziet toch zoal wat leuke showtje's hier en daar..... Vaak daar. ;D

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

pi

Citaat van: WimB op april 13, 2011, 16:50:19
Speelde Steven Wilson mee?
Jazeker, geen Blackfield zonder Steven Wilson! Hij hield zich een beetje op de achtergrond, en gaf Aviv Geffen alle ruimte om de aandacht op zich te houden :)
Ik was ook zeer onder de indruk van de drummer (Tomer Z uit de band van Aviv).

DVDGuy

Citaat van: peterrr op april 13, 2011, 18:59:11
Jij ziet toch zoal wat leuke showtje's hier en daar..... Vaak daar. ;D

Grt peterr

Klopt en dat willen we vooral blijven doen :D
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

htandre

Citaat van: copran op april 12, 2011, 10:09:55
Op 11 april werd er gewoon geschoten.
Er werd ook niets gezegd over het drama.


Idem 9 april
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Criterionlover

Gisteravond Oosterpoort: Tommy Emmanuel  + band (!)

Zoals altijd:  virtuoos wat deze man met een gitaar kan zowel akoestisch als op de stratocaster.

Mooie variatie van muzieksoorten, een lekker live concert !
T+A ; Sonos

Bolle

Citaat van: maximus79 op april 12, 2011, 08:24:27
@bezoekers The Wall 9 en 11 april.

Op 8 april tijdens het nummer In the flesh 2 schoot hij met een machine geweer op het publiek. 9 april vind het drama van Alphen aan de rijn plaats.
Heeft Roger Waters wat mee gekregen van dit drama of schoot hij ook die avond het publiek neer? Zo nee, zei hij er nog wat over?

9 April ook.
Ben geen super Pink Floyd fan maar erg gave show!
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

mansm

Gister naar showcase van een redelijk nieuwe band Hangover Hero;.  geweest. In het voorprogramma stond Soulburn.

met de volgende text op tivoli.nl verwachte ik toch wel heftigs:
CitaatWat krijg je als je vier kwarten Epica, After Forever, Delain en Autumn in een metalen cocktailshaker giet? Hangover Hero; het meest probate middel tegen een kater denkbaar.

Al had ik natuurlijk even de muziek geluisterd die op hun site stond, dus wist dat het gewoon relaxte rock zou zijn. Daar werd ik dan ook niet in verrast. Geluid was wel ok, al hoewel het net te hard stond voor zonder earplugs maar te zacht voor met earplugs. Was trouwens ook te merken dat ze pas net begonnen zijn aan aantal zaken, nog niet helemaal op elkaar ingespeeld, nog niet genoeg eigen werk voor avond vullend programma, dus er zaten ook wat covers tussen.

Bij afloop kreeg iedereen die aanwezig was nog een promo cd mee (die door dbpoweramp als lenny krevitz werd gezien   :unsure:)

DVDGuy

Dinsdagavond naar Jan Akkerman geweest; speelde uitsluitend accoustisch  :headbanging:
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

RobertVanWoerden

Gisteren bij Riverside in De Boerderij geweest. Erg goed! En de nieuwe EP gekocht, klinkt ook niet verkeerd.

Miesepies

Jup, ook bij Riverside geweest, hoop nummers van de eerste 3 albums  :pompom:  Stond alleen wel weer veel te hard in de Boerderij :(

Denon Focal

17 mei naar Roger Waters geweest in the O2, mooi concert in een goede locatie. Jammer dat er in NL niet zo'n concertlocatie is.
As vrijdag ga ik weer naar Roger, nu in Antwerpen, front row seats  :pompom:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

WimB

Gisteren naar Iron Maiden geweest. Het was een aardig concert, niet geweldig maar aardig.
Ze speelden veel nummers van de laatste cd die ik echt een stuk minder vind, maar gelukkig ook nog de nodige oudere nummers waarmee ze t toch wel weer goed maken.
Wel is de band een beetje aan het aftakelen, een aantal van hen (Dave en Adrian) zijn amper nog in beweging te krijgen. De rest doen het nog wel lekker en al met al viel het niet tegen ondanks de tegenvallende verhalen die ik over de toer heb gehoord en gelezen.
Stond nu wat meer in het midden en wat naar achteren en het geluid viel wel wat tegen. Kwam kwalitatief niet in de buurt van de geluidskwaliteit van Roger Waters The Wall van een paar weken geleden.
Ik denk dat dit, afhankelijk van wat ze nog aan nieuwe muziek gaan brengen wel eens mijn laatste Maiden concert kan zijn geweest.
Ik hoop in ieder geval dat ze niet een soort van Rolling Stones act gaan worden, vaak terugkomen maar niet echt nog iets nieuws of bijzonders brengen.

Nog een fotootje:


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

peterrr

Heb ik zeker een ander concert gezien....

Waarbij " Bruce " opvallend goed bij stem was, " Jannick " weer als een glamrocker zijn show deed.
Adrian en Dave veel bij ons in het hoekje ( 5m in de circle) bij ons vandaan veel interactie hadden.

Zelf werd de muziek van de laatste cd van af El dorado al vol meegeblerd  :headbanging:

Goed het geluid was de eerste songs even slecht ( mic van Bruce knetterde ) maar daarna werd het rap beter.

Op 300+ hyves berichten....alleen maar dat het waanzinnig goed was.

Nee van mij kunnen ze nog wel even

Grt peterr  :headbanging:


http://www.nu.nl/muziek/2535733/stadion-uitermate-geschikt-iron-maiden.html




Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2