VAD '05 Meet & Greet (22 & 23 oktober a.s.)

Gestart door Harry HT, september 14, 2005, 12:42:51

Vorige topic - Volgende topic

Paulie

Citaat van: Audiofiel op oktober 24, 2005, 23:51:26
Zitten we al op 10 man? ;D 8)

Ik ga mogelijk ook mee. Effe afhankelijk van mijn verhuizing.......

Zondag dan wel Midcall gaat ook op zondag als het goed is.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Martin_M

Citaat van: GPO op oktober 25, 2005, 00:42:57
Wanneer ga ik nou eens een eerlijk stuk vunzige rock horen op zulke speakers?? Of durven ze dat niet ofzo, bang dat die tweeter het begeeft... ;D

Hé GPO,

Wij hebben gewoon Opeth - Ghost of Perdition zitten luisteren over de Focal JMlab's ;D 8)

Er was daar een gast die zelf heeft gedrumd en erg onder de indruk was van het 'getrommel' van Martin Lopez. Erg technisch en toch met gevoel. Klonk wel oprecht en niet als een slijmerig verkooppraatje ;).

Het viel me op dat er dit jaar meer sets naar onze smaak waren dan de vorige jaren. Er waren nu een paar stands waar ik met plezier heb zitten luisteren.

Hoewel je eigenlijk nergens erg goed kon pinpointen of een mooie (diepe) stage werd neegezet viel in positieve zin op:

• von Schweikert's VR4 jr, ondanks dat de versterking niet mijn smaak is. De ruimte met de VR4 SR vond ik minder mijn ding.
  • Ars Aures MIDI Sensorial op Art Audio. Mooie strakke afstraling. De bas was 's morgens nog niet onder controle. Later in de middag hebben we nog eens geluisterd en toen werden er toch wel behoorlijk strakke rake klappen uitgedeeld (was ook andere muziek).
  • Ik heb een zwak voor de Synthese 1 van Floating systems. Dit jaar de Synthese 2 (is kleiner) beluisterd en ik vind dit gewoon mooie evenwichtige speakers die veel detail kunnen geven en toch rust in zich hebben.
  • Demo van Aspera met o.a. Venture Grand Excelence speakers, ps-audio netfilters/powerplant, Lamm versterking. Erg mooi transparent en snel in het middengebied. Erg groots beeld maar pinpointen en stage konden (hier) beter.
  • Cabasse speakers op Accuphase apparatuur. Voor ons gevoel klonk het nog wel wat 'dik' maar had toch wel iets.
  • Focal JMLab op Sugden. Voor de prijs zette deze speaker toch een mooi plaatje neer. Het hoog was helaas niet geheel onder controle maar dat is wel vaker met deze tweeter (is wel goed te krijgen met wat aandacht).
  • Dynaudio speakers. Hoewel ik me kan voorstellen dat mensen dit te analytisch vinden (zou ik zelf ook wel wat hebben).

In negatieve zin viel op:

• Morel speaker. Erg weinig detail en futloos.
  • Classe + B&W 801d surround demo. Geluid bleef in de speaker plakken. Het (voor ons) bekende gekleurde B&W mid/laag en wat er naast muziekinformatie meer uit de tweeters kwam weet ik niet.
  • Meridian 800 serie surround demo. Ik heb Meridian wel beter gehoord. Je luisterde hier naar techniek en niet naar muziek. Je hoorde de speakers onderling erg goed (ook de center). Het geheel was erg plat en de hoeveelheid detail viel me ook wat tegen. Daardoor erg levenloos. Ze speelden de dvd van David Gilmour die ik erg goed ken. Slechte demo als je weet voor hoeveel geld hier stond te spelen.

En er was nog ergens een ruimte waar iets werd gedraaid wat ik niet eens hifi kon noemen. Dat vond ik echt het slechtste van de VAD. Ben helaas de naam kwijt :-\

Verder zijn merken als Vifa, T+A, Elac, Monitor Audio, Totem e.d. gewoon niet mijn ding.

Ook viel het me op dat het dit jaar wel erg rustig was. Wij waren dus op de dealerdag en dan is het altijd wel normaal luisteren in de ruimtes (ik ga dus niet meer in het weekend) maar ik voelde me nu soms gewoon eenzaam ;).
Geen goed teken voor de markt lijkt me.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Audiofiel

Citaat van: Paulie op oktober 25, 2005, 07:43:22
Ik ga mogelijk ook mee. Effe afhankelijk van mijn verhuizing.......

Heb je al een datum geprikt voor dat andere? :-*
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

myself

Citaat van: Spacebass op oktober 24, 2005, 00:57:55
ps
De verhaaltjes bij de geplaatste foto's komen nog wel  8)

wanneer ga je de namen bij de foto's zetten joh. lekker makkelijk als naslagwerk  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

Paulie

Citaat van: Audiofiel op oktober 25, 2005, 10:08:38
Heb je al een datum geprikt voor dat andere? :-*

12 november verhuizen... Oftewel de boedelcontainer wordt gevuld. Dan 14 november sleutel overdracht.

Dus de 13 zou mogelijk kunnen.

groet

paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Audiofiel

Ik bedoelde wat anders... ;D

Of jij al een DATUM hebt voor het grote woord... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

PM

Ik vond het inderdaad ook erg rustig, wij zijn op zondag geweest.

Citaat van: Martin_M op oktober 25, 2005, 10:02:35
...
En er was nog ergens een ruimte waar iets werd gedraaid wat ik niet eens hifi kon noemen. Dat vond ik echt het slechtste van de VAD. Ben helaas de naam kwijt :-\

Je bedoelt niet het kamertje waar Peter Lyngdorf stond te demonstreren met een klein stukkie erg luide house muziek hè? Dat vond ik juist een erg indrukwekkende set (niet die housemuziek, maar de rest), erg leuke en andere benadering van muziek weergeven (alles < 400Hz filteren en via subs weergeven). Eens kijken of ik met mijn vriendin nog eens kan gaan luisteren in Belgie op de audioforum.be beurs als het goed is staan ze daar ook.

Verder was het wel leuk dat ik regelmatig mensen naar de Dynaudio's toe zag lopen om te controleren of 'die grote' of 'die kleine' stonden te spelen.
Groeten, Peter

Martin_M

Citaat van: PM op oktober 25, 2005, 13:22:25
Je bedoelt niet het kamertje waar Peter Lyngdorf stond te demonstreren met een klein stukkie erg luide house muziek hè?

Nee, die hebben we helaas gemist. De deur was elke keer dicht en nodigde niet echt uit tot 'binnenstormen'. Achteraf wel goede dingen over gehoord.

Dit ging echt om een ongeinspireerde weergave. 'T had echt helemaal niets. Zoals ik al zei; vond het niet eens hifi.
Een beetje m'n wekkerradio op iets luider volume :-\

Maar alles is natuurlijk subjectief. Het is ook net op wat voor moment je komt binnenlopen, welke muziek er dan net opstaat enz.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

PM

Over Lyngdorf
Citaat van: Martin_M op oktober 25, 2005, 13:43:19
Nee, die hebben we helaas gemist. De deur was elke keer dicht en nodigde niet echt uit tot 'binnenstormen'. Achteraf wel goede dingen over gehoord.
Klopt.. de deur was steeds dicht... het was gezellig druk binnen. Peter Lyngdorf moest vragen of er wat mensen op wilden staan omdat ze er al wat lang zaten....
Zijn er nog meer mensen die deze set gezien hebben? Meningen?
Groeten, Peter

Paulie

Citaat van: Audiofiel op oktober 25, 2005, 13:12:38
Ik bedoelde wat anders... ;D

Of jij al een DATUM hebt voor het grote woord... ;D

Hoi het grote woord is al gevallen dat is geweest in Parijs op de Pont Neuf. De trouwerij staat geplanned op 18 of 25 juli in Jakarta.

Dus is wel erg spannend.

groet

paul

garmtz

Citaat van: PM op oktober 25, 2005, 15:09:06
Zijn er nog meer mensen die deze set gezien hebben? Meningen?

Ja, ik heb de Lyngdorf set letterlijk urenlang gehoord (ook vanwege lange interessante discussies met Peter Lyngdorf, een legende). Een van de meest indrukwekkende sets van de show (zo niet DE indrukwekkendste). De set had een directheid, transparantie, punch, dynamiek en echtheid van timbre die mij echt deed denken aan live-muziek. Het laag had geen karakter, maar paste zich puur aan aan de muziek. De afstelling had zeker beter gekund, daar waren ze tijdens de show nog veel mee aan het sleutelen. Zeker niet de meest geraffineerde set ook (de gebruikte speakers, kleine kamer en harde akoestiek waren hier mede debet aan, alsmede het totaal negeren van inspelen en aardige kabels), maar ik kon het geniale van het ontwerp/concept daar wel doorheen horen.

CiteerVerder zijn merken als Vifa, T+A, Elac, Monitor Audio, Totem e.d. gewoon niet mijn ding.

Mee eens, alleen niet met Totem, laatsgenoemde maakt gewoon goed muziek wat mij betreft...  Aspera en Focal vond ik echter beiden vrij slecht eerlijk gezegd. De set van Aspera had niets met muziek te maken. Eigenlijk vond ik maar weinig sets echt te pruimen...  :-\  Hoogtepunt voor mij dus: Lyngdorf!

advr

Lyngdorf!??

wat was dat, hebben wij helemaal gemist... merk?
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

garmtz

Citaat van: advr op oktober 25, 2005, 15:38:26
Lyngdorf!??

Lyngdorf heette vroeger TacT, zat in kamer 116, ergens in de eerste gang... Zie http://www.tactaudio.dk

eric_audio

Citaat van: garmtz op oktober 25, 2005, 15:34:43
Ja, ik heb de Lyngdorf set letterlijk urenlang gehoord (ook vanwege lange interessante discussies met Peter Lyngdorf, een legende). Een van de meest indrukwekkende sets van de show (zo niet DE indrukwekkendste). De set had een directheid, transparantie, punch, dynamiek en echtheid van timbre die mij echt deed denken aan live-muziek. Het laag had geen karakter, maar paste zich puur aan aan de muziek. De afstelling had zeker beter gekund, daar waren ze tijdens de show nog veel mee aan het sleutelen. Zeker niet de meest geraffineerde set ook (de gebruikte speakers, kleine kamer en harde akoestiek waren hier mede debet aan, alsmede het totaal negeren van inspelen en aardige kabels), maar ik kon het geniale van het ontwerp/concept daar wel doorheen horen.

Interessant. Ik dacht eigenlijk dat het volgens jou niks kon zijn, vanwege de grote mate van correctie. Jammer dat wij die demo gemist hebben. Stond wel op mijn lijstje, maar we hebben erg veel tijd besteed aan andere shows (die van Nordost vond ik wel erg overtuigend trouwens).
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

PM

Citaat van: advr op oktober 25, 2005, 15:38:26
Lyngdorf!??

Die zaten achter die dichte deur ;)
Groeten, Peter

garmtz

Citaat van: eric_audio op oktober 25, 2005, 16:36:20
Interessant. Ik dacht eigenlijk dat het volgens jou niks kon zijn, vanwege de grote mate van correctie. Jammer dat wij die demo gemist hebben. Stond wel op mijn lijstje, maar we hebben erg veel tijd besteed aan andere shows (die van Nordost vond ik wel erg overtuigend trouwens).

Ik ben er inderdaad met scepsis heengegaan en ben daarom ook zo lang gebleven. Ze hebben me echter enorm overtuigd... Ik denk echter dat als zo meer dan alleen de bas gaan eq-en (dus volledige room-eq), het resultaat op zijn minst erg 'wisselend' zal zijn.

garmtz

advr

Citaat van: garmtz op oktober 25, 2005, 15:44:50
Lyngdorf heette vroeger TacT, zat in kamer 116, ergens in de eerste gang... Zie http://www.tactaudio.dk

tja, geen buizen he!! dan sla ik dat gewoon over.

eveneens had ik Frank en Eric en toe "gedwongen" de Linn Lp12 show te laten volgen en omdat die 3/4 uitliep hadden we weinig tijd meer.

Eric wilde toen per se naar de B&W show maar dat was niet helemaal wat ik er van verwachtte. slome muziek geen snerpend gitaren en zo... (sorry Eric ;D ;D)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

myself

Citaat van: garmtz op oktober 25, 2005, 16:40:50
Ik ben er inderdaad met scepsis heengegaan en ben daarom ook zo lang gebleven. Ze hebben me echter enorm overtuigd... Ik denk echter dat als zo meer dan alleen de bas gaan eq-en (dus volledige room-eq), het resultaat op zijn minst erg 'wisselend' zal zijn.
altijd goed om open te staan voor nieuwe dingen  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

eric_audio

Citaat van: advr op oktober 25, 2005, 16:42:32
slome muziek geen snerpend gitaren en zo... (sorry Eric ;D ;D)

Tja, over smaak valt niet te twisten...

garmtz

Citaat van: eric_audio op oktober 25, 2005, 17:10:54
Tja, over smaak valt niet te twisten...

Ben Harper en Janis Ian zitten nog steeds in mijn kop sinds de Lyngdorf demo. Grappig, dat ik me gewoon amper nog herinner welke artiesten er in de andere sets werden gespeeld...

Peerless Monster

Ik las net het varhaal van Audiofiel over Plinius...
Iemand nog meer geluisterd, want ik ben een beetje teleurgesteld dat het zo stond opgesteld...?
Het plaatje van audiofiel is overigens van een 9100, niet de 9200 die ik heb. Verschil is ongeveer een 1500 euro nieuw...
Misschien nog foto's daarvan?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

garmtz

Citaat van: Peerless Monster op oktober 25, 2005, 17:34:19
Iemand nog meer geluisterd, want ik ben een beetje teleurgesteld dat het zo stond opgesteld...?
Het plaatje van audiofiel is overigens van een 9100, niet de 9200 die ik heb. Verschil is ongeveer een 1500 euro nieuw...
Misschien nog foto's daarvan?

Hou hifi.nl in de gaten. Er komen nog veel meer foto's op!

eric_audio

Citaat van: Peerless Monster op oktober 25, 2005, 17:34:19

Ja, ik heb het ook gehoord. Volgens mij konden we door de beperkingen van de versterker nauwelijks beoordelen waartoe de Plinius in staat is. Jammer...

tomvbugg

Ben zondag geweest.

Ik vond de meeste demo's teleurstellend.
Toen ik ver naar huis ging viel me opeens de reclame van lyngdorf op en hmm dacht zal daar eens binnen gaan....  ???

Een geluk dat ik dit gedaan had!! 

Persoonlijk vond ik dit echt de max!!!!  O0  Wat een geluid. 

Hier zou ik echt mee kunnen leven.  ;)