Graafke's Stereo

Gestart door graafke, september 7, 2005, 22:53:33

Vorige topic - Volgende topic

R

Ha ha, ok dan heb je het vaker gelezen dan ik zelf :P

Als ik terug zou moeten naar de concertino's voor wat voor reden dan ook, zou ik dat helemaal niet zo erg vinden. Voor muziek en film echt een prachtige speaker. Ik weet ook toen ik de review schreef, dat ik net van een vrij bass heavy speaker af kwam. Het strakke en snelle van een monitor speakers, zeker een zo mooi als deze blijft echt een verhaal apart. Als ik het geld zou hebben, zou ik voor een paartje cremona auditors gaan, maar dat had je dan waarschijnlijk ook al gelezen. Ook had ik toen ik de speakers kocht, geen sub in huis. Nu is dat ook anders. Mocht je willen reageren, doe het effe in mijn eigen topic. Gaan we hier tenminste niet off topic.

Citaat van: Felixdi op juni 29, 2006, 18:02:15
ja thnx deze heb ik al diversen keren doorgelezen  ;D. Hierdoor kwam ook eigenlijk de vraag of ze wel genoeg power leveren omdat jij dat tochwel miste met de concertino's. Aangezien jouw zolder waarschijnlijk toch een stuk groter is en een andere vorm heeft was ik eigenlijk wel benieuwd hoe Graafke het vond. Mocht hij de power nou ook wat missen dan kan ik mischien toch beter doorsparen voor de concerto's omdat de concertino's+stands+sub al snel op hetzelfde bedrag uitkomen. Maar wat ik al zei: "eerst m'n versterking dit jaar aanpakken" en als het dan mischien toch de concerto's worden komen deze waarschijnlijk pas over 3 jaar aangezien ik nog student ben en ik ook veel andere uitgaven heb zoals uitgaan etc  :(.

Fatalfelix

Citaat van: Ruben op juni 29, 2006, 18:08:42
Ha ha, ok dan heb je het vaker gelezen dan ik zelf :P

Als ik terug zou moeten naar de concertino's voor wat voor reden dan ook, zou ik dat helemaal niet zo erg vinden. Voor muziek en film echt een prachtige speaker. Ik weet ook toen ik de review schreef, dat ik net van een vrij bass heavy speaker af kwam. Het strakke en snelle van een monitor speakers, zeker een zo mooi als deze blijft echt een verhaal apart. Als ik het geld zou hebben, zou ik voor een paartje cremona auditors gaan, maar dat had je dan waarschijnlijk ook al gelezen. Ook had ik toen ik de speakers kocht, geen sub in huis. Nu is dat ook anders. Mocht je willen reageren, doe het effe in mijn eigen topic. Gaan we hier tenminste niet off topic.

is goed, als ik nog wat vragen heb betreft de Sonus Fabers met of zonder sub of iets heel anders dan stel ik ze wel even in jou topic, maar ik w8 nu alleen nog even op de bevindingen van Graafke en natuurlijk op die van mijzelf want ik moet ze volgend jaar natuurlijk ook beluisteren.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

graafke

prachtig verslag hartelijk dank daarvoor!!  O0

Gisteravond stond ik zelf ook verbaasd wat mijn set presteerde ongelofelijk! Met de powerkabels werdt het allemaal nog veel beter...wat een verschil...

Even wat over de kabels:

Verschillen met de lat heeft Ad al verteld
CiteerWe zijn toen maar begonnen met het Powercordje uitproberen.
Eerst maar meteen de LAT MK2 eraan gehangen.  Toen stond Ray ineens in de kamer met een prachtige contrabas en een begeleidingsband! Wat is een contrabas toch een "klote" instrument om goed weer te kunnen geven.
We hebben het rondje even afgemaakt door aansluitende de LAT MK1, de Mainsstream en Kemp powercord te proberen. De mooiste combi werd de LAT MK1. Met dit powercord viel alles op zijn plaats.

Mainstream: op de cd speler werdt het geheel wat loom en minder gedetailleerd alles vloeide meer in elkaar over. Hetgeen niet meer zo realistisch klonk als de LAT. Niet mijn smaak.
Op de versterker kregen we eigenlijk hetzelfde effect het geheel werd erg loom.

Kemp Hi power: op de cd speler presteerde hij over de hele linie maar matigjes niet de levendigheid van de LAT. Op de versterker ging het al een stuk beter.

Conclusie op de cd speler klinkt de LAT MK1 het beste en op de versterker de MK2.

Gelijk de Mk1 gekocht en de Kemp er tijdelijk aan hangen totdat ik de MK2 heb.

Ad jij nog bedankt voor het meenemen van de kabels het was erg leuk!

En de foto's worden snel geplaatst!

graafke

Citaat van: Felixdi op juni 29, 2006, 18:21:10
is goed, als ik nog wat vragen heb betreft de Sonus Fabers met of zonder sub of iets heel anders dan stel ik ze wel even in jou topic, maar ik w8 nu alleen nog even op de bevindingen van Graafke en natuurlijk op die van mijzelf want ik moet ze volgend jaar natuurlijk ook beluisteren.

Mijn bas gaat heel erg ver door en klinkt superstrak. Ik mis eigenlijk niks wat dat betreft.
Vorige week stonden ze in een luisterruimte 2x zo groot als mijn kamer en nog presteren ze een erg diep en strak laag!

Echt hele fijne speakers waar je veel plezier aan beleefd!

Fatalfelix

oke, precies wat ik eigenlijk wilde horen ;D Nou alleen nog even wachten op de Cayin at88 en dan kan ik deze beluisteren in combinatie met de SF

graafke

Citaat van: Felixdi op juni 29, 2006, 20:21:21
oke, precies wat ik eigenlijk wilde horen ;D Nou alleen nog even wachten op de Cayin at88 en dan kan ik deze beluisteren in combinatie met de SF

buizen en sonus faber....erg lekker  ;D
laat eens weten hoe de luistersessie is afgelopen.

Fatalfelix

Citaat van: graafke op juni 29, 2006, 20:29:43
buizen en sonus faber....erg lekker  ;D
laat eens weten hoe de luistersessie is afgelopen.

zal ik zeker doen. Waarschijnlijk komt het 1e verslagje in de zomervakantie want dan ga ik de Cayin in duitsland beluisteren. Dit is dan wel te lezen in het Chinese-hifi-forum. De combi Cayin Sonus Faber zal een aantal maandjes daarna plaatsvinden.

advr

Citaat van: graafke op juni 29, 2006, 20:05:27
prachtig verslag hartelijk dank daarvoor!!  O0

Conclusie op de cd speler klinkt de LAT MK1 het beste en op de versterker de MK2.

Gelijk de Mk1 gekocht en de Kemp er tijdelijk aan hangen totdat ik de MK2 heb.

Ad jij nog bedankt voor het meenemen van de kabels het was erg leuk!

En de foto's worden snel geplaatst!

Het was erg gezellig en het klonk gewoon boven verwachting goed. Zeker met de LATjes ;D

Voor herhaling vatbaar :)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

dre73

wat waren de verschillen tussen de lat mk1 en mk2 op de cd-speler?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

advr

de MK2 geeft een directer geluid, iets meer omlijnd maar minder muzikaal. met de mK1 erop komt het geheel tot meer muzikaliteit met een ietsje afname aan plaatsing. meer emotie in het geheel.
dit is de match bij Graafke. ik heb liever de MK2 op mijn cd speler maar da's weer kamerakoestiek afhankelijk enz enz. ieder heeft zo zijn eigen.  O0
ik vond de mk1 op de Meridian ook beter klinken. ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

dre73

waar hebben jullie de kabels vandaan?
het schijnt dat de mk2 het zeer goed doet op de lua.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

graafke

Citaat van: dre73 op juli  2, 2006, 21:40:50
waar hebben jullie de kabels vandaan?
het schijnt dat de mk2 het zeer goed doet op de lua.

Die komen via http://www.studioalkmaar.nl/ Ad vertelde dat je voor een kabel 1,5 meter moet pakken ivm filterfunctie vd kabel (als ik het goed begrepen heb) zowel de mk1 als de mk2 zit op 95 euro per meter.

advr

helemaal correct Eric!! ;D ;D

graafke

Citaat van: advr op juli  2, 2006, 21:54:26
helemaal correct Eric!! ;D ;D

;D ;D

Voor de foto liefhebbers nieuwe toegevoegd  ;D

advr

Citaat van: graafke op juli  2, 2006, 22:10:56
;D ;D

Voor de foto liefhebbers nieuwe toegevoegd  ;D

ik zie niks :o :o

graafke

Citaat van: advr op juli  2, 2006, 22:14:47
ik zie niks :o :o

Sorry, ik had erbij moeten zeggen dat ik de openingspost heb aangepast!  ;) ;D

sultankat

Citaat van: graafke op juni 29, 2006, 20:05:27

Helemaal mee eens, ook bij mij zo.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

advr

Citaat van: graafke op juli  2, 2006, 22:21:42
Sorry, ik had erbij moeten zeggen dat ik de openingspost heb aangepast!  ;) ;D

hahaha, maar geen foto met de nieuwe LAT erop 8)

Rody

Wat is het verschil eigenlijk tussen de Mk 1 en Mk2? Ik kan volgens mij alleen de Mk2 vinden bij latinternational.com

advr

Citaat van: sultankat op juli  2, 2006, 23:17:14
Helemaal mee eens, ook bij mij zo.

en bij mij weer niet ;D

graafke

Citaat van: advr op juli  3, 2006, 07:49:14
hahaha, maar geen foto met de nieuwe LAT erop 8)

ach aan zo'n groene grondkabel is ook niet zoveel te zien  ;D :P

advr

Citaat van: graafke op juli  3, 2006, 18:43:28
ach aan zo'n groene grondkabel is ook niet zoveel te zien  ;D :P
veel mooier dan een Lapp in ieder geval ;D ;D

graafke

Citaat van: advr op juli  3, 2006, 20:48:51
veel mooier dan een Lapp in ieder geval ;D ;D

klanktechnisch zeer zeker  ;D

dre73

ik ga de lat`s ook maar aan de tand voelen ;D,helaas zit studio alkmaar in een verhuizing dus nog even een weekje geduld.

graafke

Citaat van: dre73 op juli  4, 2006, 18:40:18
ik ga de lat`s ook maar aan de tand voelen ;D,helaas zit studio alkmaar in een verhuizing dus nog even een weekje geduld.

gaf bij mij een zeer positief resultaat, laat ons je bevindingen maar eens weten  ;D