Graafke's Stereo

Gestart door graafke, september 7, 2005, 22:53:33

Vorige topic - Volgende topic

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

graafke

Citaat van: Christiaan Sauer op maart 12, 2006, 14:37:43
Hier nog een student :)

een student ook al met een dikke set  ;D het begint een studenten topic te worden :P

advr

hoe is het met de Bleu Heaven, nog steeds in de hemel?
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

graafke

Citaat van: advr op maart 12, 2006, 17:37:51

hoe is het met de Bleu Heaven, nog steeds in de hemel?

het geheel klinkt op dit moment erg goed! (sja alleen die cd speler he)
En hoe is het met de Wood?? Jij ook nog steeds in de hemel :P (ik verwacht van wel)

advr

de komende jaren verblijf ik in de Wood-hemel ;D

die cd speler komt vanzelf wel.  8)

eerst moet je weten welke. dan kun je misschien ook 2e hands zoeken :P

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

graafke

Citaat van: advr op maart 12, 2006, 19:11:07

de komende jaren verblijf ik in de Wood-hemel ;D

die cd speler komt vanzelf wel.  8)

eerst moet je weten welke. dan kun je misschien ook 2e hands zoeken :P

Ad.

Dat zou dan serieus de eerste keer zijn dat ik iets 2ehands koop (op kabels na) maar als het veel scheelt en het apparaat is goed why not.

advr

komt allemaal wel goed.  ;D

Tigger

voor een (ook 2e hands) cd-speler kun je eens kijken bij EP van Mensvoort in Veldhoven. Ben ik een keer geweest en hij had heel wat mooi spul staan.
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

advr

hij  moet eerst zijn Blue Heaven nog betalen ;D ;D ;D

Daklem

Citaat van: advr op maart 12, 2006, 20:03:06

Wat een vertrouwen dat hij ook betaalt  ;D

graafke

Citaat van: advr op maart 12, 2006, 20:03:06

Ad vertrouwt mij volledig hoop ik  ;D maar idd de kabel moet ik nog betalen en heb vakantie geboekt dat kost ook behoorlijk wat geld!

advr

komt allemaal goed Eric laat je niet gek maken door de anderen ;D ;D

ben blij dat de BH goed bevalt ;D

advr

(nieuwe foto's met je nieuwe G07!!)

Gisteravond, na een wereldreis van 10 min, bij Eric (Graafke) op bezoek geweest om zijn nieuwe aanwinst te bewonderen en te beluisteren. Het was een avondje van de ene verbazing na de andere.

De Meridian G07 in het zwart had ik nog nooit gezien en ik moet zeggen dat ik hem in deze kleur ook erg mooi vind. Zwaar, solide en prachtig design.

Begonnen zijn we met Ray Brown, hoe kan het ook anders, een van mijn favorieten. Wat opvalt t.o.v. de eerste keer dat er nu veel meer een contrabas in de kamer aanwezig is en dat details veel meer opvallen zonder technisch te worden. Hier wordt muziek gespeeld.
Naast een stapel cd's had ik ook een aantal powercords meegenomen: een Kemp Hi-power cord, een van de Hul Mainsstream en 2 maal LAT MK1 en MK2.
Wat tart mijn verbazing! De Meridian speelt met een standaard NIET geaard elektriciteit kabeltje wat nog niet eens gebruikt wordt op een strijkbout van 10 euro!  Zo dun, zo minimaal, dit kan niet de standaard kabel zijn wat Meridian meelevert denk ik dan.

We zijn toen maar begonnen met het Powercordje uitproberen.
Eerst maar meteen de LAT MK2 eraan gehangen.  Toen stond Ray ineens in de kamer met een prachtige contrabas en een begeleidingsband! Wat is een contrabas toch een "klote" instrument om goed weer te kunnen geven.
We hebben het rondje even afgemaakt door aansluitende de LAT MK1, de Mainsstream en Kemp powercord te proberen. De mooiste combi werd de LAT MK1. Met dit powercord viel alles op zijn plaats.

Daarna volgden nog vele cd's: o.a. Hugh Masekela, Mighty Sam McClain, Dead Can Dance, Niels Lofgren, Diana Krall, Dire Straits en hoe verrassend Gose Carreras met zijn Missa Creola fabelachtig mooi.

Naar mate de avond vorderde verbaasde ik me keer op keer wat een geweldige muziek er gemaakt werd. Een machtig mooi midden eg hoog gebied en ook het laag (gezien de toch kleine afmetingen van de SF Domus) is gewoon goed. Plaatsing, diepte, detaillering, alles is aanwezig, om kippenvel van te krijgen. Deze set neemt je mee met de muziek. De akoestiek van de (slaap)kamer van speelt daar ook een zeer positieve rol in.

Het nadeel van zo'n set is dat slecht opgenomen cd's volledig door de mand vallen maar dat daarentegen  goed opgenomen cd's geweldig klinken.

Halverwege de avond hebben we ook de Lapp kabel op de buizenversterker Sp3 vervangen door de LAT Mk2. Bij het afspelen van hetzelfde nummer vroeg Eric zich af of wel het zelfde nummer op stond.... Dit was het helemaal!! Wat al mooi klonk werd aangevuld met nog meer emotie, details en plaatsing zonder enig spoor van hardheid of klinisch geluid. Het geluid kwam nog meer los van de boxen. Dat gaat Eric nog meer geld kosten.
We hebben ook nog even de dropveter van Meridian er aan gehad, brrrrrrrrrrrr. Plat, geen emotie en alles vastgeplakt aan de boxen. Echt links en rechts en een beetje midden.

De Meridian G07 is een prachtige cd speler om te zien en ook om naar te luisteren. De G07 levert de synergie in de set-up van Eric. Het heeft me meermalen kippenvel opgeleverd. Met de LAT powercords als toevoeging wordt het helemaal een feest.

Eric bedankt voor de gastvrijheid en jaloers ben ik zeker op het G07 wondertje, nee eigenlijk op je hele set zoals die nu klinkt!!

Groet,
Ad.

FrankB

Leuk verhaal, mooie aanwinst!! Super  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Waar zijn die nieuwe foto's dan??

advr

Die foto's moet Eric er nog op zetten! ;D

FrankB

Citaat van: advr op juni 29, 2006, 10:16:35
Die foto's moet Eric er nog op zetten! ;D

En die ligt zeker nog te snurken ;D

advr

Citaat van: FrenkB op juni 29, 2006, 10:21:57
En die ligt zeker nog te snurken ;D

.................... 8)

FrankB

Rody

Leuk om te lezen :)

Kun je vertellen wat de verschillen zijn tussen de Mainstream, Kemp en LAT?

R

Leuk verslag idd. Leuk om te lezen. Het blijven ook echt mooie speakers. Heb ze hier ook uitvoering getest, vond het laag wat mager, maar voor de rest echt de monitor voor onder de 1500€..

advr

Citaat van: Rody op juni 29, 2006, 11:54:37
Leuk om te lezen :)

Kun je vertellen wat de verschillen zijn tussen de Mainstream, Kemp en LAT?
ja, dat kan ik, maar nu even niet :o

Fatalfelix

Ik had nog een klein vraagje aan Graafke betreft de SF speakers:

Ik beschik zelf over een ruimte die ong. net zo groot is als jouw ruimte. Nou was ik eigenlijk benieuwd of de SF's in een wat kleinere ruimte genoeg power en vooral bass geven ? Dit vroeg ik me eigenlijk af omdat de concertino's mij ook wel wat lijken aangezien de concerto's waarschijnlijk toch net te duur zijn. Draai zelf van alles wat maar grotendeels is het toch wel muziek die wat lekkerder klinkt met een lekkere volle bass, vandaar de vraag.  En andes zou ik er later een subje bij kunnen kopen of gewoon voor andere speakers gaan. Maarja ik ga dit jaar eerst maar eens een mooie buizenamp halen  :)

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

R

Citaat van: Felixdi op juni 29, 2006, 17:12:43
Ik had nog een klein vraagje aan Graafke betreft de SF speakers:

Ik beschik zelf over een ruimte die ong. net zo groot is als jouw ruimte. Nou was ik eigenlijk benieuwd of de SF's in een wat kleinere ruimte genoeg power en vooral bass geven ? Dit vroeg ik me eigenlijk af omdat de concertino's mij ook wel wat lijken aangezien de concerto's waarschijnlijk toch net te duur zijn. Draai zelf van alles wat maar grotendeels is het toch wel muziek die wat lekkerder klinkt met een lekkere volle bass, vandaar de vraag.  En andes zou ik er later een subje bij kunnen kopen of gewoon voor andere speakers gaan. Maarja ik ga dit jaar eerst maar eens een mooie buizenamp halen  :)

Misschien helpt dit iets: Verslag concertino's uit mijn eigen topic. Concerto's staat wat verderop.

Fatalfelix

Citaat van: Ruben op juni 29, 2006, 17:25:47
Misschien helpt dit iets: Verslag concertino's uit mijn eigen topic. Concerto's staat wat verderop.

ja thnx deze heb ik al diversen keren doorgelezen  ;D. Hierdoor kwam ook eigenlijk de vraag of ze wel genoeg power leveren omdat jij dat tochwel miste met de concertino's. Aangezien jouw zolder waarschijnlijk toch een stuk groter is en een andere vorm heeft was ik eigenlijk wel benieuwd hoe Graafke het vond. Mocht hij de power nou ook wat missen dan kan ik mischien toch beter doorsparen voor de concerto's omdat de concertino's+stands+sub al snel op hetzelfde bedrag uitkomen. Maar wat ik al zei: "eerst m'n versterking dit jaar aanpakken" en als het dan mischien toch de concerto's worden komen deze waarschijnlijk pas over 3 jaar aangezien ik nog student ben en ik ook veel andere uitgaven heb zoals uitgaan etc  :(.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough