Graafke's Stereo

Gestart door graafke, september 7, 2005, 22:53:33

Vorige topic - Volgende topic

klimmertje

hallo Boubou,

heb jij even geluk zeg,zo een groot land en je gaat juist naar dezelfde stad waar ik geweest ben.  ??? ;D
Inderdaad deze supermarkt is in Guangzhou.
Waar ze juist is en hoe ze noemt weet  ik niet aangezien het een vriendin van mijn vrouw was die  ons naar daar heeft gebracht (ik zal haar ééuwig dankbaar zijn).
Ik ga het wel nog ééns vragen aan mij vrouw of ze aan het adres kan komen of de naam.
Het is eigenlijk een groot gebouw (en ik bedoel GROOOOT)waarin ruwweg  geschat een 75 tal kleinere en grotere winkels zijn gevestigd.
Ik heb daar naast alle bekende en minder bekende chinese merken(en ik bedoel niet de namaak rommel die je daar bijna overal vind) ook alle europese en amerikaanse merken gezien.
In de buurt zijn ook verschillende winkels waar televisie's ,computers en andere electronische spulletjes verkocht worden.
Ik denk indien je een beetje rondvraagt bij taxichauffeurs je een grote kans maakt dat ze wel weten waar je moet zijn.
Misschien kom ik je daar nog wel ééns tegen  :o

groeten,eric

BOUBOU

Citaat van: klimmertje op oktober 20, 2005, 21:25:41
hallo Boubou,

heb jij even geluk zeg,zo een groot land en je gaat juist naar dezelfde stad waar ik geweest ben.  ??? ;D
Inderdaad deze supermarkt is in Guangzhou.
Waar ze juist is en hoe ze noemt weet  ik niet aangezien het een vriendin van mijn vrouw was die  ons naar daar heeft gebracht (ik zal haar ééuwig dankbaar zijn).
Ik ga het wel nog ééns vragen aan mij vrouw of ze aan het adres kan komen of de naam.
Het is eigenlijk een groot gebouw (en ik bedoel GROOOOT)waarin ruwweg  geschat een 75 tal kleinere en grotere winkels zijn gevestigd.
Ik heb daar naast alle bekende en minder bekende chinese merken(en ik bedoel niet de namaak rommel die je daar bijna overal vind) ook alle europese en amerikaanse merken gezien.
In de buurt zijn ook verschillende winkels waar televisie's ,computers en andere electronische spulletjes verkocht worden.
Ik denk indien je een beetje rondvraagt bij taxichauffeurs je een grote kans maakt dat ze wel weten waar je moet zijn.
Misschien kom ik je daar nog wel ééns tegen  :o

groeten,eric

Ik heb het eens aan mijn vrouw gevraagd (zij komt er vandaan), ze heeft wel een ideetje welke supermarkt jij bedoeld.
Heet het toevallig Teemplaza, met die kapperszaak rechts naast de hoofd ingang op de beganegrond?, of is het dat 4 maal grotere nieuwe winkelcentrum welke vorig jaar voltooit is? :o
Ik verheug me al op de eerst volgende reis naar mijn schoonouders  ::)  ;)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

klimmertje

Dus ook getrouwg met een chinese dame  ;)
ik zou het echt niet kunnen zeggen ,het was niet echt en wielcentrum waar je ook nog andere spullen a kopen,dit was echt enkel en alleen maar hifi en verwanten.
Ik ga het zeker nog eens navragen en hou je op de hoogte.
Wat ik me wel herinner is dat er niet zo ver vandaan (ong 50m) een soort mac donalds was maar dan enkel met chinees eten maar wel ingericht zoals een mac donalds(of andere hamburgertent) en aan de overkant van één van de straten die aan de winkel ligt waren allemaal kleine winkeltjes waar je fototoestellen en computers kon kopen.
Misschien zegt dit je wat?

eric

BOUBOU

Citaat van: klimmertje op oktober 20, 2005, 22:10:19
Dus ook getrouwg met een chinese dame  ;)
ik zou het echt niet kunnen zeggen ,het was niet echt en wielcentrum waar je ook nog andere spullen a kopen,dit was echt enkel en alleen maar hifi en verwanten.
Ik ga het zeker nog eens navragen en hou je op de hoogte.
Wat ik me wel herinner is dat er niet zo ver vandaan (ong 50m) een soort mac donalds was maar dan enkel met chinees eten maar wel ingericht zoals een mac donalds(of andere hamburgertent) en aan de overkant van één van de straten die aan de winkel ligt waren allemaal kleine winkeltjes waar je fototoestellen en computers kon kopen.
Misschien zegt dit je wat?

eric

Ik ken het, mijn schoonvader heeft me er nog heen willen rijden, maar het kwam er op één of andere manier niet van  :-\
De volgende keer ga ik met een boodschappenlijstje op zak eens op pad  :D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

graafke

Volgende week komt ADVR langs met wat andere buizen ben erg benieuwd wat het effect is van andere buizen. Iemand verder nog ervaring met het verwisselen van buizen?

graafke

Alle buizen zijn vervangen met dank aan ADVR  ;D

Stuurbuizen:
Voorste: chineese 12ax7a(ecc83)
middelste: NOS )uit de jaren 60) Siemens E188CC (equivalent aan de ecc88/6922)
Achterste: NOS (ook uit de jaren 60) General Electric (GE) 5814 (zelfde als ecc82/12au7)

Eindbuizen:
speciale sovtek 5881 buizen

Verschillen t.ov. standaard is enorm...instrumenten klinken realistischer, bass is veel strakker geworden niet zo rommelig....het hoog is minder upfront~schreeuwerig geworden...veel strakker... meer ruimtelijkheid...echt een geweldige upgrade!

Alsnog bedankt voor het advies en meebrengen van de buizen ADVR

advr

Citaat van: graafke op november  6, 2005, 12:22:04

Alsnog bedankt voor het advies en meebrengen van de buizen ADVR

Graag gedaan ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

graafke

Na een luistersessie tussen de Zingali 1B en de sonus fabers heb ik gekozen voor de laatste....de zingali's zijn enorm gedetailleerd maar daardoor vermoeiend en de bassweergave viel erg tegen

Verder Nordost Blue heaven vergeleken met flatline gold .....gekozen voor de eerste die heeft een betere plaatsing meer details etc...

Nieuwe foto's staan aan het begin van de topic

Daklem

Citaat van: graafke op januari 25, 2006, 22:05:03
Na een luistersessie tussen de Zingali 1B en de sonus fabers heb ik gekozen voor de laatste....de zingali's zijn enorm gedetailleerd maar daardoor vermoeiend en de bassweergave viel erg tegen

Verder Nordost Blue heaven vergeleken met flatline gold .....gekozen voor de eerste die heeft een betere plaatsing meer details etc...

Nieuwe foto's staan aan het begin van de topic

Wauw, ik ben ff met stomheid geslagen!

Prachtig! werkelijkwaar prachtig!.

Zou je eens kunnen opmeten hoe hoog de speakers zijn op het hoogste punt incl. de standaards.

graafke

Citaat van: Daklem op januari 25, 2006, 22:16:04
Wauw, ik ben ff met stomheid geslagen!

Prachtig! werkelijkwaar prachtig!.

Zou je eens kunnen opmeten hoe hoog de speakers zijn op het hoogste punt incl. de standaards.

Dat is om precies te zijn 97 cm...en inderdaad ze zijn schitterend ook mooi afgewerkt met leer enzo....kwaliteit straalt er vanaf

Dracoplasm

Schitterend echt prachtig, maar is je cd speler nu niet de beperkende faktor  >:D?
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

FrankB

Citaat van: Dracoplasm op januari 26, 2006, 11:03:31
Schitterend echt prachtig, maar is je cd speler nu niet de beperkende faktor  >:D?

Heel flauw ;)

Maar ik zal m'n cd23 wel meenemen als ik bij Graafke langsga.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Rody

Tijd om een stapje hoger te gaan idd ;D

advr

Citaat van: FrenkB op januari 26, 2006, 11:05:19

jij naar Graafke, wanneer?? :o
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

advr

Tis een mooie upgrade Graafke ;D

Ik heb het zelf mogen aanschouwen!

Er is altijd een zwakste schakel als je dat maar niet vergeet....Die nieuwe cd-speler komt vanzelf. Bepaal eerst maar eens wat je wil en geniet vooral van je nieuwe set!!! O0

Ad.

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

W

Mooi! :D

Zeg, vind je dat niet gevaarlijk? Die speaker achter de deur? :o

MvG,
Wybrand

graafke

Inderdaad wordt het volgende project  ;D maar toch is de marantz een goede speler....maar kan altijd beter :P het allereerste wat er gaat gebeuren is de interlink vervangen tussen versterker en cd speler ook door een nordost blue heaven

Citaat van: FrenkB op januari 26, 2006, 11:05:19
Heel flauw ;)

lijkt me erg leuk!
Citaat van: advr op januari 26, 2006, 13:47:15

Lijkt me een goed idee heb al een beetje in me achterhoofd dat arcam me een mooi combi lijkt  8)

Tis een mooie upgrade Graafke ;D

Ik heb het zelf mogen aanschouwen!

Er is altijd een zwakste schakel als je dat maar niet vergeet....Die nieuwe cd-speler komt vanzelf. Bepaal eerst maar eens wat je wil en geniet vooral van je nieuwe set!!! O0

Ad.

Dank je Ad, ook voor je hulp en adviezen!

Citaat van: WyGo op januari 26, 2006, 17:36:58
Mooi! :D

Zeg, vind je dat niet gevaarlijk? Die speaker achter de deur? :o

MvG,
Wybrand

Dank je....kijk eens naar de eerste foto daar ligt bij de linkerspeaker een rvs puck dat is een hele mooie en zware deurstop...werkt perfect want deze beauties moeten wel superstrak blijven  ;D

Dracoplasm

Was niet lullig bedoelt hoor....

CiteerInderdaad wordt het volgende project   maar toch is de marantz een goede speler....maar kan altijd beter  het allereerste wat er gaat gebeuren is de interlink vervangen tussen versterker en cd speler door ook een nordost blue heaven

Misschien ook wat voor mij, moet ook een betere kabel nu ik een andere cd speler heb.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

graafke

Citaat van: Dracoplasm op januari 26, 2006, 21:40:54
Was niet lullig bedoelt hoor....

Misschien ook wat voor mij, moet ook een betere kabel nu ik een andere cd speler heb.

Heb ik zo ook zeker niet opgevat  ;) zo wil ik ook nog steeds mijn dvd speler upgraden en tv...maar kan niet alles tegelijk ;)

Dracoplasm

Citaat van: graafke op januari 26, 2006, 21:44:40
Heb ik zo ook zeker niet opgevat  ;) zo wil ik ook nog steeds mijn dvd speler upgraden en tv...maar kan niet alles tegelijk ;)

Ach ja, blijft doorgaan he... Dure hobby  ;D

Flickr photostream

graafke

Citaat van: Dracoplasm op januari 26, 2006, 21:47:50
Ach ja, blijft doorgaan he... Dure hobby  ;D

zekers jij bent ook lekker bezig  ;D ik zag op my.hifi dat je 22 bent...ik ben nu 20 dus ook lekker op dreef  ;D

Dracoplasm

Jij zit toch echt wel een niveau hoger dacht ik zo  ;D

Flickr photostream

Daklem

Citaat van: Dracoplasm op januari 27, 2006, 00:02:49
Jij zit toch echt wel een niveau hoger dacht ik zo  ;D

Ik ben ook jullie leeftijd, en jullie beiden mogen niet klagen hoor!  ;D

graafke

misschien kunnen we met zn drieen een studenten meet en greet organiseren  ;D O0