Graafke's Stereo

Gestart door graafke, september 7, 2005, 22:53:33

Vorige topic - Volgende topic

graafke

Het is eindelijk zover, ik heb stereo! Na een tijdje homecinema te hebben gehad ben ik toch terug gegaan naar stereo i.v.m. met ruimtegebrek en ik keek maar weinig film.

Eerst maar eens beginnen met mijn spullen:

Versteker: Melody SP3
CD speler: Meridian G07
DVD speler: Yamaha DVD-S550
Speakers: Sonus Faber Concertino Domus
Stands: Sonus Faber
TV (lcd): Samsung LE26R71B
Meubel: Callas clamprack cloon
Speakerskabel: Nordost Blue heaven
Scartkabel: profigold PGV7392 (TV-DVD)
Scartkabel: Ixos AV112 (TV-versterker)
Verdeelblok: Kopp 6 weg met Belden kabel en Siltech stekker
Demper: Master base onder cd speler
Netsnoer (versterker): Kemp Hi power
Netsnoer (cd speler): LAT international AC mk1
Interlink: Nordost Blue heaven (versterker - CD speler)
Interlink: Cosmic audio zilveren interlink (versterker - DVD)
Stuurbuizen:
Voorste: chineese 12ax7a(ecc83)
middelste: NOS (uit de jaren 60) Siemens E188CC (equivalent aan de ecc88/6922)
Achterste: NOS (ook uit de jaren 60) General Electric (GE) 5814 (zelfde als ecc82/12au7)

Eindbuizen:
speciale sovtek 5881 buizen
Foto's!

blue-eyes

Foto's! :D

Ik ben erg benieuwd naar je rack !
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

graafke

Citaat van: Blue-Eyes op september  7, 2005, 22:55:24
Foto's! :D

Ik ben erg benieuwd naar je rack !

woow dat is snel  ;D de foto's zijn nu toegevoegd!

kippekop

Nette spullen :)

Wel een zeer raar vorgegeven rack...had iets symetrischer gekund of zie ik het nu verkeerd? Wel lekker veel ruimte.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

graafke

Citaat van: kippekop op september  8, 2005, 14:28:39
Nette spullen :)

Wel een zeer raar vorgegeven rack...had iets symetrischer gekund of zie ik het nu verkeerd? Wel lekker veel ruimte.

Ik heb de foto schuin genomen. De planken zijn aan de rechterkant allemaal even breed aan de linkerkant zijn alleen de bovenste een stukje breder.

graafke

Update alles staat nu in het meubel die zilvergrijs is gespoten. Verder 2 nieuwe kabels interlink zilver en een netsnoet met furutech stekker en lapp kabel

Hazze'80

is die CD7300 tegenwoordig in zilver verkrijgbaar of is dat gezichtsbedrog?
Mooie set  :)
HT: Marantz SR5500 - Marantz DV6500 - Mordaunt Short 900 Avant series - Panasonic breedbeeld TV 32PS10 - SVS PB10-ISD - Behringer dsp1124P
Stereo: Marantz PM7200 - Marantz CD7300 - Vifa Carat

Cylon

Heb hem zelf ook en het lijkt idd op zilver, maar tis Champagne..k moet soms zelf ook nog goed kijken..  :P
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

graafke

Citaat van: Hazze'80 op oktober  9, 2005, 20:03:37
is die CD7300 tegenwoordig in zilver verkrijgbaar of is dat gezichtsbedrog?
Mooie set  :)

Dit is toch echt de champagne kleur...waarschijnlijk een goede flitser op de camera  ;D

irtimit

Leuke set! (chapeau voor het meubel!)
Wel vreemde opstelling van de speakers, de ene staat verder dan de andere.
Heb je daar geen problemen mee? Ik heb al last als ik 50cm uit center zit bij mijn stereo.
PM11_SA15_ST15_B&W804D2_Bifocal_Kimber Select

graafke

Citaat van: irtimit op oktober 10, 2005, 16:43:48
Leuke set! (chapeau voor het meubel!)
Wel vreemde opstelling van de speakers, de ene staat verder dan de andere.
Heb je daar geen problemen mee? Ik heb al last als ik 50cm uit center zit bij mijn stereo.

Inderdaad de plaatsing is een groot probeelm....Ik zal even een schetje maken van me kamer direct....hopelijk kan dan iemand mij helpen...

graafke

Hier even snel getekend met paint...wandkast zit op een vaste plaat en bed kan alleen aan die muur.....Zoals jullie zien heb ik 1 raam 1 deur en 2 openslaande deuren naar een balkon..

Wie helpt  ;D

advr

bed onder het raam, speaker aan weers zijden van een gesloten deur, misschien ka het op die manier.

ik kom snel kijken bij je eind oktober. misschien hebben we dan nog wat ideen.

ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

graafke

Citaat van: advr op oktober 10, 2005, 19:52:35
bed onder het raam, speaker aan weers zijden van een gesloten deur, misschien ka het op die manier.

ik kom snel kijken bij je eind oktober. misschien hebben we dan nog wat ideen.

ad.

Helaas past dat bed er niet tussen  :'( maar zoals je ziet begint het opruimen aardig op te schieten  ;D

klimmertje

Kan je wat meer vertellen over je versterker?
Hoe bevalt hij je?
Heb je deze in nederland gekocht?
Heb zelf in mei naar verschillede modellen kunen luisteren van Melody en deze bevielen me zéér goed.

groeten,eric

Rody

Citaat van: klimmertje op oktober 10, 2005, 21:26:31
Hoe bevalt hij je?
Heb zelf in mei naar verschillede modellen kunen luisteren van Melody en deze bevielen me zéér goed.

groeten,eric

Melody is een uitstekend merk  ;D

PaulSQ

Zag ik die Melody versterkers ook bij Multifoon bij de Doelen (r'dam)?

Fraaie set iig!
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Rody

Citaat van: PaulSQ op oktober 10, 2005, 22:44:18
Zag ik die Melody versterkers ook bij Multifoon bij de Doelen (r'dam)?

Fraaie set iig!

Welke Melody's heb je zien staan?
Ben wel benieuwd want ik ken geen NL-se dealers :)

graafke

Citaat van: klimmertje op oktober 10, 2005, 21:26:31
Hoe bevalt hij je?

groeten,eric

Vraag 1: wat wil je weten ;D
vraag 2: Hij bevalt uitstekend
Vraag 3: Nee deze komt direct van de fabrikant samen met Rody hebben we wat spullen gekocht, het voordeel van deze is dat dit de 230 volt versie is en je dus geen verhuis trafo nodig hebt.

Welke modellen heb je eigenlijk geluisterd?

Groet Graafke

klimmertje

Graafke,

eigenlijk heb je bij vraag 2 en 3 ook al mijn 1ste vraag beantwoord.  ;D
Wat ik wel nog wou vragen is hoeveel  hij heeft moeten kosten?Indien je dit liever niet zegt geen probleem hoor  8)
Ik heb naar de volgende modellen kunnen luisteren;de H88 11 ;de H300 B en de SHW300s
Ik vond ze allemaal om te beter klinken,reden dat ik me er  toch geen aangeschaft heb is omdat ik me op dat moment al een andere versterker had aangeschaft (ook geen spijt van hoor!!!!)en het budget was op  >:(
Misschien volgend jaar als ik terug ga op familiebezoek  :P

groeten,eric

graafke

Citaat van: klimmertje op oktober 11, 2005, 19:45:28
Graafke,

eigenlijk heb je bij vraag 2 en 3 ook al mijn 1ste vraag beantwoord.  ;D
Wat ik wel nog wou vragen is hoeveel  hij heeft moeten kosten?Indien je dit liever niet zegt geen probleem hoor  8)
Ik heb naar de volgende modellen kunnen luisteren;de H88 11 ;de H300 B en de SHW300s
Ik vond ze allemaal om te beter klinken,reden dat ik me er  toch geen aangeschaft heb is omdat ik me op dat moment al een andere versterker had aangeschaft (ook geen spijt van hoor!!!!)en het budget was op  >:(
Misschien volgend jaar als ik terug ga op familiebezoek  :P

groeten,eric

Ahaa jij hebt ze in het buitenland gezien...waar heb je ze precies gezien?

klimmertje

In china  ;D
in een gigantisch grote supermarkt let enkel  Hifi en HT spullen!!! De hemel op aarde  ;D ;D ;D
Zelfs mijn vrouw(toen nog vriendin)bleef maar zeggen dat ik enkel maar een jungson of een Melody versterker mocht kopen omdat ze beiden het beste speelden.
En aangezien ik een voorbeeldige echtgenoot ben  doe ik wat mijn vrouw me beveelt  O0 :P ;D en is het een jungson geworden(ook omdat ik hem zelf wou hoor )

graafke

Citaat van: klimmertje op oktober 11, 2005, 21:45:01
In china  ;D
in een gigantisch grote supermarkt let enkel  Hifi en HT spullen!!! De hemel op aarde  ;D ;D ;D
Zelfs mijn vrouw(toen nog vriendin)bleef maar zeggen dat ik enkel maar een jungson of een Melody versterker mocht kopen omdat ze beiden het beste speelden.
En aangezien ik een voorbeeldige echtgenoot ben  doe ik wat mijn vrouw me beveelt  O0 :P ;D en is het een jungson geworden(ook omdat ik hem zelf wou hoor )

O0 jungson is zekers ook niet  verkeerd :D

PaulSQ

Citaat van: Rody op oktober 10, 2005, 23:25:45
Welke Melody's heb je zien staan?
Ben wel benieuwd want ik ken geen NL-se dealers :)

Gisteren even gekeken; het was was één van die andere chinese merken, zien er overigens zéér goed uit!!

Als ik het me goed herinder was het een shanling twv 2700 euri's
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

BOUBOU

Citaat van: klimmertje op oktober 11, 2005, 21:45:01
In china  ;D

In welke stad zit deze "super audiomarkt", en heeft deze ook nog ene naam?
Ik kom elk jaar in Guangzhou, indien deze winkel daar zit ga ik er volgend jaar februari, of in juli/augustus eens langs  8)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub