Mijn muzikale oase- stereo kit-kat Wilson Benesch ARC!!

Gestart door kit-kat, september 2, 2005, 13:26:35

Vorige topic - Volgende topic

myself

ik vind dit wel een heeeeeel mooie oplossing (2e foto) 8)

maar aangezien kitkat haar spullen IN een rack wil zetten, zou je ook zoiets kunnen overwegen (1e foto)

vraag me niet om prijzen want die zullen best pittig zijn. Alleen om een idee te krijgen  ;D 8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

myself

lol, linkte eerst naar de html pagina en kon de jpg link niet vinden dus toen maar het plaatje eringezet  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

kit-kat

Citaat van: Ruben op september  9, 2005, 00:10:24
Kate, misschien om vast wat apparatuur van de grond af te halen..

http://markt.hifi.nl/cgi-bin/suite/classifieds/classifieds.cgi?request=detail&ad_id=85784&prev_action=today&website=default&session=4320b3df0d47671f

Ruben,...het idee is mooi.
Het is echter heel duur. Want op zo'n blok past natuurlijk maar 1 apparaat. Dus dan zou ik er dus 3 van nodig hebben en dat kost 900 euro. Dat steek ik liever in mijn speakers eerlijk gezegd O0

Myself: inderdaad...het zijn erg mooie meubels (vooral de tweede foto van myself..of de eerste van beunky..het is maar net hoe je het bekijkt) :D..ook wel mijn smaak...zeker. Ik vraag me alleen af waar ik mijn televise moet laten dan. Ik zoek eigenlijk een lage brede meubel waar het app in kan..zodat ik daarboven ook mijn tv kan plaatsen...mar aan de andere kant..ik kijk toch bijna nooit tv...dus eigenlijk moet ik die maar verbannen naar de kelder..het is ook zo'n lelijk groot zilver ding..past helemaal niet bij de rest  :-\
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

bmateijsen

Citaat van: kit-kat op september  9, 2005, 08:19:06
Ruben,...het idee is mooi.
Het is echter heel duur. Want op zo'n blok past natuurlijk maar 1 apparaat. Dus dan zou ik er dus 3 van nodig hebben en dat kost 900 euro. Dat steek ik liever in mijn speakers eerlijk gezegd O0

Myself: inderdaad...het zijn erg mooie meubels (vooral de tweede foto van myself..of de eerste van beunky..het is maar net hoe je het bekijkt) :D..ook wel mijn smaak...zeker. Ik vraag me alleen af waar ik mijn televise moet laten dan. Ik zoek eigenlijk een lage brede meubel waar het app in kan..zodat ik daarboven ook mijn tv kan plaatsen...mar aan de andere kant..ik kijk toch bijna nooit tv...dus eigenlijk moet ik die maar verbannen naar de kelder..het is ook zo'n lelijk groot zilver ding..past helemaal niet bij de rest  :-\

Daar heb je je antwoord al... verbannen dat ding ;)

Tabula Rasa is erg mooi en klankmatig ook gewoon heel goed! Je zou ook naar Creaktiv kunnen kijken.

Groet Bjorn

jkruidhof

He cool, ik heb ook zo'n Tabula Rasa meubel (niet die lage maar die andere). Is inderdaad een heel mooi stabiel meubel maar volgens mij wel boven budget van kit-kat (ongeveer 1000 euro). Ik heb er een wat lager tv meubel in een bijpassende houtsoort bijgekocht en dat staat op zich erg  O0 ... maar goed, dat komt er dan ook nog bij kwa kostenplaatje.

Misschien is het al eens gepost dus wellicht ten overvloede, kijk ook hier eens: http://www.audio-moebel.de

FrankB

Citaat van: kit-kat op september  9, 2005, 08:19:06
Ik vraag me alleen af waar ik mijn televise moet laten dan. Ik zoek eigenlijk een lage brede meubel waar het app in kan..zodat ik daarboven ook mijn tv kan plaatsen...mar aan de andere kant..ik kijk toch bijna nooit tv...dus eigenlijk moet ik die maar verbannen naar de kelder..het is ook zo'n lelijk groot zilver ding..past helemaal niet bij de rest  :-\

Doe wat ik heb gedaan, gewoon een LCD tv kopen en aan de muur hangen  O0
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

kit-kat

Citaat van: FrenkB op september  9, 2005, 10:41:16
Doe wat ik heb gedaan, gewoon een LCD tv kopen en aan de muur hangen  O0

O0 O0 O0 O0 O0
tja...wat zal ik hierop zeggen..???
;) wellicht in het verre verschiet maw over een paar jaar.....

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

kit-kat

Citaat van: jkruidhof op september  9, 2005, 10:01:20
He cool, ik heb ook zo'n Tabula Rasa meubel (niet die lage maar die andere). Is inderdaad een heel mooi stabiel meubel maar volgens mij wel boven budget van kit-kat (ongeveer 1000 euro). Ik heb er een wat lager tv meubel in een bijpassende houtsoort bijgekocht en dat staat op zich erg  O0 ... maar goed, dat komt er dan ook nog bij kwa kostenplaatje.

Misschien is het al eens gepost dus wellicht ten overvloede, kijk ook hier eens: http://www.audio-moebel.de

heb je geen upgraditis?? :P :P :P :P :P

geef maar een seintje als je het voor een mooie prijs op de tweedehands markt wilt zetten ;) ;)

jkruidhof

Citaat van: kit-kat op september  9, 2005, 10:59:56
heb je geen upgraditis?? :P :P :P :P :P

ja en nee .....  :)

Tja, weet je ... ik heb de meubels nog maar net een paar maand dus upgraditis op dit vlak is bepaald niet van toepassing

maar ik ben wel altijd op zoek naar een nog beter geluid (apparatuur ed) dus in die zin heb ik wel zwaar de upgraditis ..  ;D

Citaat van: kit-kat op september  9, 2005, 10:59:56
geef maar een seintje als je het voor een mooie prijs op de tweedehands markt wilt zetten ;) ;)

Ok, moet je over een jaartje of 8 je mailbox maar even checken ..  ;D

Maximus_Aurelius

Een hele mooie set Kit-kat ;D

P.S een laag meubel waar je inclusief de TV op kan.
Creaktiv Audio21.
Ideaal zelf heb ik hem ook  maar nou voor mij is hij te groot.Heb zo wie zo al 1 verdieping eraf gehaald , maar nou vind ik hem te breed.Ik heb audio 21+1
De breedte speelt bij mij nou een grote rol.
Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

Alco

De budget 'klassieker' van Ikea, die zowel laag als breed is en waar je de TV op kunt zetten en de apparatuur er in:

(oogt qua kleur wellicht niet helemaal zo mooi met de B&W's,
maar voor 79,- euri wel een betaalbare optie, leek me)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

kit-kat

Veranderingen gaan snel hier in utrecht. Mijn N804 zijn net verkocht.

Speakers waar ik nu in geinteresseerd ben zijn:

Wilson Benesch ARC
Thiel 2.4
Martin Logan Aeon i
Sonus faber

eric_audio

Ik denk eigenlijk dat voor jouw luister ruimte de Wilson Benesch Arc een hele mooie speaker is. De Sonus Faber Cremona Auditor ook trouwens.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

kit-kat

bedankt voor je mening Eric...ik weet dat je goede smaak hebt .. 8) 8) 8)
Heb je de ARC bij Garmt gehoord?
Waarmee heb je het kunnen vergelijken?

FrankB

Citaat van: kit-kat op september 13, 2005, 11:06:27
bedankt voor je mening Eric...ik weet dat je goede smaak hebt .. 8) 8) 8)
Waarmee heb je het kunnen vergelijken?

Ik vind het richting een electrostaat gaan, echt totaal geen kastkleuring. Erg mooi. Sonus Faber is anders, iets romantischer maar de Auditor komt niet helemaal uit de verf in een grote ruimte waarbij je ver van de speaker af zit. Drie meter is denk ik max. De WB heeft daar geen last van, maar zou ik niet direct in near-field aanraden.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Citaat van: FrenkB op september 13, 2005, 11:11:18
De WB heeft daar geen last van, maar zou ik niet direct in near-field aanraden.

Mwah, ik weet niet of het omgekeerd opgaat hoor Frank... Dat de SF minder is in een harde kamer er ver vanaf ben ik wel met je eens.

eric_audio

Citaat van: kit-kat op september 13, 2005, 11:06:27

Ik heb de Arc bij Garmt gehoord, samen met de Lavardin IT versterker en Nordost bekabeling (Tyr interlink, RD speaker cable). Ik vond het echt heel erg mooi, perfecte match. Ik heb de Arc toen niet AB vergeleken met andere speakers, want we gingen toen CD spelers vergelijken. Maar een paar maanden daarvoor heb ik op een hifi show meerdere Wilson Benesch speakers gehoord (in vergelijking met Totem en Audio Physic), en ook daar viel het schone (geen kastkleuring), gedetailleerde maar absoluut niet opdringerige op.

Ik weet alleen niet hoe de match met Chord is. Van een zeer gewaardeerd forumlid heb ik gehoord dat hij die niet optimaal vindt. Aan de andere kant, Chord demonstreert op shows in Engeland vaak met Wilson Benesch......

garmtz

Citaat van: eric_audio op september 13, 2005, 11:22:02
Chord demonstreert op shows in Engeland vaak met Wilson Benesch......

Yep, in de States ook. .

eric_audio

Citaat van: garmtz op september 13, 2005, 11:28:27
Yep, in de States ook. .

En daarover hebben reviewers van Stereophile geschreven, dat ze zo zaten te genieten, dat ze maar met moeite de kamer konden verlaten om andere demo's te gaan beluisteren.

advr

kwijl, kwijl, kwijl, geloof jij het.... Siltech is ook zo goed toch. :P
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

eric_audio

Citaat van: advr op september 13, 2005, 12:30:03
kwijl, kwijl, kwijl, geloof jij het.... Siltech is ook zo goed toch. :P

Ik citeer alleen, ik geef geen mening   ;)

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: eric_audio op september 13, 2005, 11:22:02
Aan de andere kant, Chord demonstreert op shows in Engeland vaak met Wilson Benesch......

Ja ach, als dergelijke demonstraties als bevestiging wordt gezien dat het wel goed moet gaan dan had Kit-Kat nu waarschijnlijk met een Rotel of Classe gezeten ;D

Garmt heeft toch nog altijd een Chord staan en de WB's, hij kan vast en zeker wel wat meer vertellen over zijn persoonlijke beleving van deze match? Ik ken de luisterruimte van kit-kat verder niet noch de persoonlijke voorkeur maar de Thiel zou ik zeker weten niet te snel aan de kant schuiven voor een SF oid..Gewoon eens lekker wat diverse luidsprekers beluisteren ;)

mvrg

Patrick

myself

kate,

je bent trouwens wel HEEEEEEL erg aan het opruimen zeg. Je hebt nu ondertussen al bijna alles verkocht wat je had. Alleen je versterker is nog hetzelfde gebleven  ;)