Stereo set van Pa & Ma

Gestart door Rody, september 1, 2005, 15:32:53

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: Rody op mei 24, 2006, 00:19:18

Mijn hemel, wat een Chord rip-off! Ze kopieren ook alles, die Chinezen... ;D

advr

Citaat van: garmtz op mei 24, 2006, 08:01:59

waarom zou je het wiel ook 2 keer uitvinden ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

FrankB

Citaat van: garmtz op mei 24, 2006, 08:01:59

Gelukkig klinken ze niet zo goed als het origineel ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Movievault

Dat zeg jij ,waarschijnlijk heb je hem al gehoort?   ;D

Misschien een klein reviewtje schrijven ?  FrenkB  ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

FrankB

Citaat van: FrankG op mei 24, 2006, 09:26:59
Dat zeg jij ,waarschijnlijk heb je hem al gehoort?   ;D

Misschien een klein reviewtje schrijven ?  FrenkB  ;D

De Esound heb ik niet gehoord, wel een aantal andere apparaten van Chinese makelij. Je krijgt waar voor je geld, dat zeker wel. Maar het kan niet mee met de top ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Movievault

Dat is zoiets als Marantz met chord vergelijken, geen vergelijk dus.
Volgens mij kunnen die chinezen net zo goed audio maken als de rest van de wereld, alleen is de rest van de wereld bang van ze.
Wat ik al gezien en gehoort heb maakt me ook bang, maar dan voor de rest van de wereld. Prachtige apparatuur trouwens.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

advr

Citaat van: FrenkB op mei 24, 2006, 09:25:16

daar weet jij helemaal niets van ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Raphie

Citaat van: FrenkB op mei 24, 2006, 09:25:16

Het design is ook erg orgineel ;D
JBL PRX Power!

ajbeefde

Citaat van: FrenkB op mei 24, 2006, 09:31:30
De Esound heb ik niet gehoord, wel een aantal andere apparaten van Chinese makelij. Je krijgt waar voor je geld, dat zeker wel. Maar het kan niet mee met de top ;)

Oke, maar wat is dan de top volgens jou?

Iedere persoon heeft een andere knip met ook een andere inhoud, dus voor de een is de top sneller bereikt dan de ander.
Dus er zal zeker een markt zijn voor onze chinese vrienden die "veel" willen kopen voor "minder"geld.
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

B.J.

advr

beter goed gejat dan slecht gekopieerd toch :o

laatst zag ik ook Jensen condensatoren in een chinese cd speler zitten. ze weten dus wel wat ze er in moeten stoppen 8)

bmateijsen

Citaat van: advr op mei 24, 2006, 12:43:24

laatst zag ik ook Jensen condensatoren in een chinese cd speler zitten. ze weten dus wel wat ze er in moeten stoppen 8)

Maar een cd-speler gemaakt van goede componenten, wil nog niet zeggen dat het ook goed klinkt/ presteert :-X

Movievault

Citaat van: bmateijsen op mei 24, 2006, 12:49:04
Maar een cd-speler gemaakt van goede componenten, wil nog niet zeggen dat het ook goed klinkt/ presteert :-X
En omdat het van een zeeer duur merk is en heeeel veeeel geld kost wilt het ook niet zeggen dat het goed klinkt.
De boodschap is luisteren en een zuiver oor.

garmtz

bmateijsen

Citaat van: FrankG op mei 24, 2006, 12:53:10
En omdat het van een zeeer duur merk is en heeeel veeeel geld kost wilt het ook niet zeggen dat het goed klinkt.
De boodschap is luisteren en een zuiver oor.

Dat geldt altijd Frank! En dan geldt ook nog eens een keer of het wel matched!

Movievault

Zeer juist, maar ik denk dat die chinezen wel wat tot in staat zijn.
Goed in het oog houden.

advr

Citaat van: bmateijsen op mei 24, 2006, 12:49:04

ik ga toch ook niet zeggen dat ik een Arcam cd23T of een Mark Levinson 390S geen bal aan vind ::)
die hebben ook de juiste componenten in zich. 8)

smaken verschillen. wat in jouw oren geweldig klinkt zal in mijn oren geheel anders zijn. een waarde oordeel is altijd alleen voor jezelf. ;D ;D

bmateijsen

In het begin van de hifi-producten uit China zag je heel veel versterkers met de meest dure en exotische kleine onderdeeltjes en toch klonk het niet...Ik zal het anders zeggen, black gate condensators zijn erg goed, maar deze toegepast in het verkeerde design, klinkt het alsnog voor geen meter..

Citaat van: advr op mei 24, 2006, 13:36:02
ik ga toch ook niet zeggen dat ik een Arcam cd23T of een Mark Levinson 390S geen bal aan vind ::)
die hebben ook de juiste componenten in zich. 8)

smaken verschillen. wat in jouw oren geweldig klinkt zal in mijn oren geheel anders zijn. een waarde oordeel is altijd alleen voor jezelf. ;D ;D

advr

uitzondering de Cayin cd speler, die is van het begin af aan top geweest, laten we er maar over ophouden.  ;D ;D

de chinezen komen toch opzetten, of je wil of niet.  O0

bmateijsen

Citaat van: advr op mei 24, 2006, 14:13:48

uitzondering de Cayin cd speler, die is van het begin af aan top geweest, laten we er maar over ophouden.  ;D ;D

de chinezen komen toch opzetten, of je wil of niet.  O0

Dat laatste is 1 ding wat zeker is... en er zijn al zeer goede samenwerkingsproducten ook, wat te denken van Primaluna bijvoorbeeld! Wat ik alleen mis bij de meeste producten is een eigen identiteit.. Degene die dat nu het meeste voor mij brengt is Usher..

oud_account_1

Citaat van: bmateijsen op mei 24, 2006, 13:59:29
In het begin van de hifi-producten uit China zag je heel veel versterkers met de meest dure en exotische kleine onderdeeltjes en toch klonk het niet...Ik zal het anders zeggen, black gate condensators zijn erg goed, maar deze toegepast in het verkeerde design, klinkt het alsnog voor geen meter..

En je mag je denk ik ook nog wel eens af vragen of het dan wel de echte zijn.
Een tijdje terug stond er in de elektuur een heel stuk over fake onderdelen.
Daarin was te zien hoe bepaalde vermogenstransistoren nagemaakt waren, met foto's van opengemaakte exemplaren erbij.
Bij condensatoren is het ook niet/nauwelijks te controleren zonder speciale apparatuur, en al helemaal niet als 'vanwege de klank' het omhulsel er is afgehaald...
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Rody

De PrimaLuna is verkocht..

Is vervangen door de Dussun v6i :)

Original CD speler vervangen door de E.Sound :)

advr

Citaat van: Rody op juli  3, 2006, 22:13:10

mooi, alles weer doorgesluisd ;D ;D

Dussun V6injectie, foto??

graafke

Citaat van: Rody op juli  3, 2006, 22:13:10

Zoals Ad al aangeeft foto  ;D

Rody

Citaat van: advr op juli  3, 2006, 22:29:00
mooi, alles weer doorgesluisd ;D ;D

Dussun V6injectie, foto??

;D

Die Dussun was bedoeld voor pa & ma, maar heb hem natuurlijk ook even in mijn set uitgeprobeerd ;)
De E.Sound vond ik beter klinken dan de Original (al is dat ook een hele mooie), en ongeveer gelijk geprijsd..dus dat was makkelijk :)