Stereo set van Pa & Ma

Gestart door Rody, september 1, 2005, 15:32:53

Vorige topic - Volgende topic

Rody

Citaat van: Bas Janssen op maart  5, 2006, 15:15:10
Je ouders wisselen net zo vaak als jij!  :D

Ik heb geen invloed op ze hoor..
.
.
.
;D

Heel mooi !!!!!!!!   Enig verschil met de vorige versterker?

Wel met de Marantz, maar dat was al duidelijk toen de Jolida speelde.
Heb de PL nog niet goed geluisterd.

De Jolida gaat weg omdat hij te warm wordt (net als de PL) overigens, zodat hij niet in het meubel kan.
Dan moet hij erbovenop maar dat vind ma niet zo fraai. De PrimaLuna heeft een mooie kap, is een stuk smaller en heeft 4 RCA ingangen (een vereiste, anders was het de Melody SP3 geworden).

Rody

ajbeefde

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Rody

Citaat van: ajbalmere op maart  5, 2006, 16:11:19
Pagina is maar 8x bezocht?

Kon niet meer inloggen op een of andere manier, dus ik heb maar een nieuwe aangemaakt.

Rody

Nog even wat betere mooiere foto's geschoten :)

ajbeefde

Mooi, maar de Jolida staat nu wat "stoffig" te worden.... :)

Zijn dit de speakers die te koop staan?  Dacht dat ze Rosewood waren......?
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

B.J.

Citaat van: ajbalmere op maart  5, 2006, 17:29:37

Nope deze zijn van Pa en Ma (zoals het topic ook heet?)  :D
Die van Rody staan te koop.

graafke

Ik heb de speakers in het echt gezien bij jou zijn erg mooi. Verder ziet die primaluna er erg goed uit. Feliciteerd met de aanschaf.

Rody

Citaat van: ajbalmere op maart  5, 2006, 17:29:37

Hij staat idd niks te doen..wachtend op een nieuwe eigenaar.
Zoals Bas al zei, dit is de set van mijn ouders.
Die van mij zijn van hetzelfde merk en binnen dezelfde lijn, alleen een andere kleur.
Beide vind ik erg mooi.

Ik heb de speakers in het echt gezien bij jou zijn erg mooi. Verder ziet die primaluna er erg goed uit. Feliciteerd met de aanschaf.
namens mijn ouders...bedankt :)

Rody

Gezien de stemmen op hifi.nl...
wat de boer niet kent..? ;D

advr

Citaat van: Rody op maart  5, 2006, 17:42:36
Gezien de stemmen op hifi.nl...
wat de boer niet kent..? ;D

waar heb je Prima Luna gekocht, mag ik vragen wat zoiets kost ???

wel erg mooi om te zien. :o

je zou de 12au7 eens moeten wisselen voor een set Brimar 12au7... je weet niet wat je hoort, tenminste in mijn Unico cd speler een grote verandering ;D

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Rody

Citaat van: advr op maart  5, 2006, 19:14:20

wel erg mooi om te zien. :o

je zou de 12au7 eens moeten wisselen voor een set Brimar 12au7... je weet niet wat je hoort, tenminste in mijn Unico cd speler een grote verandering ;D

Ad.

2e hands, in nieuwstaat en nog een half jaar garantie :)

Nieuw kost ie 1375.

Voorlopig denk ik niet dat er veel upgrades meer bijkomen...
Alleen nog de Marantz CD speler vervangen door een E.Sound E5 :)

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

take5

Citaat van: advr op maart  5, 2006, 19:14:20

Ik was gisteren bij Snijders Hifi in Rotterdam, en daar heb ik verschillende PrimaLuna's zien staan. Tevens de eerste keer dat ik van die grote KT88 buizen heb gezien, wel weer een maatje groter dan de EL34 in mijn Copland  :o
Gelukkig is de Copland voor de rest veel mooier  O0

garmtz

Citaat van: take5 op maart  5, 2006, 21:32:56

Nu nog fatsoenlijke speakers...  >:D ;D

PaulSQ

Hey Rody,

heb jij de esound speler 1 op 1 vergeleken met de CD17, zo ja wat waren je conclusies?

grt PAul
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Rody

Citaat van: PaulSQ op maart  7, 2006, 09:41:41
Hey Rody,

heb jij de esound speler 1 op 1 vergeleken met de CD17, zo ja wat waren je conclusies?

grt PAul

Ja heel eventjes. Kon gelijk een redelijk groot verschil ontdekken. De E.Sound was veel beter :)

advr

Citaat van: take5 op maart  5, 2006, 21:32:56
Ik was gisteren bij Snijders Hifi in Rotterdam, en daar heb ik verschillende PrimaLuna's zien staan. Tevens de eerste keer dat ik van die grote KT88 buizen heb gezien, wel weer een maatje groter dan de EL34 in mijn Copland  :o

effe off topic ;D

in mijn Graaf GM50B zitten ook KT88's "buisjes" in, ze zijn inderdaad wat groter maar zijn wel muzikaler dan de EL34's. Ook kunnen er KT90 in, een opgeblazen EL34.. 8)

heb je wel eens de NOS General Electric 6L6GC's geprobeerd in je Copland ? Ik heb die gebruikt in mijn Audio Innovations 500 MKII, dat is een enorm verschil met de EL34. Iets minder vermogen maar rete muzikaal en gedetailleerd!! ;D ;D

PaulSQ

Citaat van: Rody op maart  7, 2006, 11:01:25
Ja heel eventjes. Kon gelijk een redelijk groot verschil ontdekken. De E.Sound was veel beter :)

Hoe was dit verschil het beste te omschrijven?

(Zoals je ziet heb ik ook een cd17 en ben natuurlijk altijd bereid tot upgrades, momenteel welliswaar meer info verzamelen dan kopen maar toch ???)
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Rody

Citaat van: PaulSQ op maart  7, 2006, 13:33:02
Hoe was dit verschil het beste te omschrijven?

(Zoals je ziet heb ik ook een cd17 en ben natuurlijk altijd bereid tot upgrades, momenteel welliswaar meer info verzamelen dan kopen maar toch ???)

Geluid opener, geluidsbeeld groter, voller etc.

take5

Citaat van: garmtz op maart  6, 2006, 13:51:47
Nu nog fatsoenlijke speakers...  >:D ;D

Dat zeg ik  8) Jammer dat ik die Avalon's van Eringa niet echt hier heb staan. Of toch  ::) ;D
Eerst maar weer eens naar de Doelen eind maart om verschillende speakers te luisteren. Helaas ( ;D) vertrek ik binnen een paar maanden naar het buitenland, dus een definitieve speaker upgrade zal nog wel even op zich laten wachten  :(
Citeerheb je wel eens de NOS General Electric 6L6GC's geprobeerd in je Copland ? Ik heb die gebruikt in mijn Audio Innovations 500 MKII, dat is een enorm verschil met de EL34. Iets minder vermogen maar rete muzikaal en gedetailleerd!! 
Dus hier zal ik ook mee wachten...

advr

Rody

:-*

Rody

advr

ja en verder?
wat gaan ze nog meer gebruiken? ;D