JBL SCS 260.5

Gestart door angel66, augustus 27, 2005, 16:22:11

Vorige topic - Volgende topic

angel66

hoi

ik wil deze speakerset gaan kopen.
in combinatie met een pioneer 814 reciever.

heeft iemand ervaring met deze set?

ik wil trouwens zulken kleintjes.
en ze zijn niet te duur.

kippekop

Kijk anders ook eens op kieskeurig.nl daar staan een enorme hoop reviews hierover...ik denk niet dat er mensen op dit forum zijn die deze speakers bezitten...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

angel66

ja ben ik al geweest.
maar het valt mij op dat op kieskeurig haast alles de hemel in geprezen word.

kippekop

Tja, veel mensen hebben absoluut geen referenties... Wat is je budget?

angel66

tja niet echt bijster veel.

rond de 500 of zo

kippekop

Als je perse kleine speakers wilt hebben zou ik deze twee setjes bekijken:

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/CDA11DFDC275780BC1256D99004FF61D.htm

Precies 500 euro...je zou ook naar 4 mordaunt short 902's kunnen kijken, zijn wel wat groter dan deze speakers maar daar krijg je ook wat voor terug :)

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/B7DCAA95ECE58F9AC125700A003B0DE1

Deze mission set schijnt erg goed te zijn, wel wat duurder dan je budget...maar dan heb je wel een mooi set!

angel66

ziet er goed uit.

dus de jbl is minder?

kippekop

Als je het mij vraagt denk ik wel, voor die prijs kun je gewoon geen goede speakers en subwoofer maken...onmogelijk, maar het ligt ook gewoon aan je eigen eisen. Als je je speakers op enorm volume wilt afspelen gaan dit soort speakers snel hard, metalig en kil klinken. Luister je echter het liefst op normaal niveau, in surround naar cd's en dvd's en ben je niet zo aangestoken nog door het ht virus, neem dan gerust één van deze setjes (vooral de mission set schijnt goed te zijn).

Ik zou zelf voor dat geld twee mordaunt short 904's kopen als fronts en 2 902's als rears, mooi speakers, zeer goedkoop en makkelijker te verkopen, daarnaast een veel mooier geluid. Alleen heb je dan geen center (wat totaal geen probleem is, ik heb er ook geen gebruikt en zo doen velen dat hier op het forum) en geen subwoofer...nou die kun je altijd nog 2e hands kopen of nog eventjes voor sparen :)

angel66

mmm tja

mijn woonkamer is heel klein.
en echt knallen doe ik niet ::)

heheh

kippekop

Citaat van: angel66 op augustus 29, 2005, 07:06:21
mmm tja

mijn woonkamer is heel klein.
en echt knallen doe ik niet ::)

heheh

Heb je de mogelijkheid om wel twee vloerstaanders of wat grotere monitors te hebben? In zo'n kleine ruimte kun je waarschijnlijk ook maar matig je achterspeakers kwijt...en klinken twee goede speakers vaak nog een stuk beter dan 5 kleine goedkope speakertjes....Als je dus perse wel voor een 5.1 setje wil gaan, kijk dan eens of je die mission speakers ergens kunt bekijken.

angel66

ik heb nu die evolution set.
met ook 2 vloerstaanders.
maar het is te groot.
ik wou gewoon een paar kleine speakertjes en een sub

kippekop

Citaat van: angel66 op augustus 29, 2005, 17:53:59
ik heb nu die evolution set.
met ook 2 vloerstaanders.
maar het is te groot.
ik wou gewoon een paar kleine speakertjes en een sub

Prima...kijk gewoon hoe ver je je budget kan strekken...nog wel mooier is misschien de infinity oreus set...succes!

Draiz

of hier van het forum iets tweedehands... speakers kunnen lang mee en dan heb je wel beter geluid...
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

angel66

hmm tja moeilijk hoor.

ik denk met zo,n klein gebied waar ik in zit[woonkamer].
dat die jbl ruimshoots voldoet toch?
is een goed merk toch?

kippekop

Het zal je denk ik wel bevallen ja, ik zou zelf echter zeker dan de canton cd-1 set nemen ipv de jbl set...ik heb die boxjes gehoord, prima geluid en goed subwoofer vooral bij films

Draiz

Ik ben enorm fan van JBL (heb er hier zelf meerdere staan!) maar niet van hun budget series...
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

blue-eyes

Citaat van: Draiz op augustus 31, 2005, 00:07:33
Ik ben enorm fan van JBL (heb er hier zelf meerdere staan!) maar niet van hun budget series...

Waarom heb jij dan niet de KS of Ti-K serie  >:D  O0

:-* :-*
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Patrice Maas

Ik heb deze combinatie (814 + SCS 260.6) nu ongeveer een half jaar in gebruik en ben er erg tevreden over. Ik heb de 6.1 variant van de speakerset. Ik ben gaan luisteren en heb deze set vergeleken met de Infinity Oreus, en moet zeggen dat de Oreus iets helderder klonk, maar ook behoorlijk boven mijn budget ging, zeker als ik nog een extra speaker voor middenachter zou kopen. Verder vond ik de bijbehorende standaards te laag, de speakers zouden dan nauwelijks boven de leuningen van de bank uitkomen. Het is dus de JBL set geworden, misschien een compromis, maar ik heb nog geen moment spijt gehad.

angel66

aha iemand die de zelfde opzet heeft :)

heb jij dat automatische afstellen gedaan?

Patrice Maas

Ja, dat werkt prima en is erg gemakkelijk.

angel66

nou ben benieuwd.
morgen heb ik mijn set binnen.

nog enige tips?

Draiz

O0
Citaat van: Blue-Eyes op augustus 31, 2005, 09:19:05
Waarom heb jij dan niet de KS of Ti-K serie  >:D  O0

:-* :-*

Omdat jij ze al hebt blue, JBL is een beetje ondervertegenwoordigd hier, dus beetje spreiden die modellen.
Ik heb een paar hp530's en dus die 5 century golds. En dat die dingen nieuw 2.500 euro stuk kosten tja, dat zijn ze nooit
helemaal waard geweest. Heb ook lang de horizon 166 uit de jaren 70 gehad, toen maakten ze nog wel kwaliteit voor een redelijke prijs. Waren een paar honderd euro de paar maar 30 jaar later zijn ze het nog steeds waard om gereviseerd te worden.
Op lansingheritage.org kun je trouwens veel info vinden over JBL.

Patrice Maas

Citaat van: angel66 op augustus 31, 2005, 21:35:36
nou ben benieuwd.
morgen heb ik mijn set binnen.

nog enige tips?

Het wijst zich met de handleiding van de receiver erbij redelijk vanzelf. In eerste instantie had ik bij het automatisch afstellen de sub te hard staan, maar dat geeft hij keurig aan. Bijgeleverd bij de set zijn muurbeugels en tafelstandaards, ik heb zelf nog de bijbehorende vloerstandaards (FS-1000) aangeschaft zodat ik iets meer vrijheid heb in huis om ze te plaatsen.

angel66

hoi

nou het ging redelijk soepel.
nou ik vind het geluid zeer goed.
ook de muziek dvds komen goed over.

alleen als ik echt ga blazen dan heb ik het idee dat het wat schel word.

kippekop

Citaat van: angel66 op september  1, 2005, 21:42:56
hoi

nou het ging redelijk soepel.
nou ik vind het geluid zeer goed.
ook de muziek dvds komen goed over.

alleen als ik echt ga blazen dan heb ik het idee dat het wat schel word.

Precies wat ik al zei, en ik kan je zelfs zeggen dat het alleen maar hard klinkt maar dit niet eens is...hoop dat je er verder tevreden mee bent :)