Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

TheoProton

Peerless Monster

Die laatste van Theo heeft toch een battery pack?
Ik geloof dat ik nog wel ergens een review heb liggen van hem, maar dan moet ik even moeite doen om hem te gaan zoeken.
Scannable uiteraard ;). Dus wie interesse heeft...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

straptsa

Ik heb daar wel intresse in, mijn hele set is technics.
Misschien een leuke upgrade!
Alvast bedankt

bryan vd B

Citaat van: mutiara op november  3, 2005, 22:59:13
ben overgestapt van surround naar stereo;heb mijn denon avr 3801 verkocht en een stereoversterker teruggekocht.
advance acoustic map 303daII ( geintegreerd met buizen in voorversterker );nog geen week in bezit klinkt nu al heerlijk.

Dit is inderdaad een mooie bak, heb hem zelf van het weekend mogen luisteren en voor die prijs is hij onverslaanbaar in mijn opninie.
Deze is toch volledig klasse A???

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

mutiara

Citaat van: bryan vd B op november 10, 2005, 19:31:55
Dit is inderdaad een mooie bak, heb hem zelf van het weekend mogen luisteren en voor die prijs is hij onverslaanbaar in mijn opninie.
Deze is toch volledig klasse A???

Bryan

is schakelbaar tussen class a en ab;heb hem met interne dac gekocht , kan ook zonder.
tot nu toe ( bijna 2 weken in bezit ) erg veel waar voor m'n geld; in december komt de cd-speler op de markt ook met buizen en eveneens voor een zeer verrassende prijs.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

W

NAD C352:

(op de foto staat ook m'n t513 DVD speler)

MvG,
Wybrand

Paul1967

Broertje gehad van de 1010 nl de 909 voor en eindversterker.
Technics maakte hele goeie versterkers. Zonde dat dit merk deels ten onder is gegaan.

TheoProton

Ja zeker zonde dat ze gestopt zijn :'( Ze waren toch vrij vernieuwend bezig. Klopt Peerless,  dat is er 1 met een baterij pack. Wat ik me wel afvraag hoelang die baterijen meegaan ??? De mijne is nu al zo'n 11 jaar oud.

mbman

JeSugden Masterclass Mono (x2 geeft dus stereo  ;D )
Sphinx Project Eight ;)

fireman

Mijn setje ziet er nu zo uit:

NAIM: NAIT5/FC2/CD5i

Het voorversterker gedeelte wordt nu nog eens gevoed door een externe voeding. Resultaat; beter detail en laag. en nog veel meer dingen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

nwolsink

Ik heb sinds enige mijn nieuwe stereo opstelling staan met de volgende componenten:

-Dreambox DM7000 > bekabeld  met Oehlbach DCS Edition NF1 Master
-Marantz CD5400 > bekabeld  met Nordost Flatline (zo'n platte silveren  )
-Marantz PM7200
-2x Phonar Premium S2 speakers (lijkt op de P30)
-2x 9M Nordost Flatline Speaker kabel

Toen ik deze set net had staan en nog niet over de Nordost kabel beschikte had het geheel een wat schreeuwerig / onrustig geluid, sinds ik heb de speaker middels single wiring aangesloten met de Nordost Flatline kabel is dat over!

Vervolgens heb ik nog overwogen de CD-5400 te vervangen voor een AH! Njoe Tjoeb, hier zie ik ivm de relatief hoge kosten en het beoerkte aantal cd's dat ik heb vooralsnog vanaf

Topicje over de set  ;)  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=33781.0
::Nothing to see here::

tiptop

Citaat van: nwolsink op november 17, 2005, 17:56:02
Ik heb sinds enige mijn nieuwe stereo opstelling staan met de volgende componenten:

-Dreambox DM7000 > bekabeld  met Oehlbach DCS Edition NF1 Master
-Marantz CD5400 > bekabeld  met Nordost Flatline (zo'n platte silveren  )
-Marantz PM7200
-2x Phonar Premium S2 speakers (lijkt op de P30)
-2x 9M Nordost Flatline Speaker kabel

Toen ik deze set net had staan en nog niet over de Nordost kabel beschikte had het geheel een wat schreeuwerig / onrustig geluid, sinds ik heb de speaker middels single wiring aangesloten met de Nordost Flatline kabel is dat over!

Vervolgens heb ik nog overwogen de CD-5400 te vervangen voor een AH! Njoe Tjoeb, hier zie ik ivm de relatief hoge kosten en het beoerkte aantal cd's dat ik heb vooralsnog vanaf

Topicje over de set  ;)  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=33781.0

DIE TV KEN IK! Heb ik ook. Hele mooie voor het geld. Heb je 'm al laten callibreren? Scheelt ook een heel hoop.
Wat een gigantisch mooie en grote ruimte heb jij daar trouwens zeg. Word ik erg jaloers van. ;) :D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

FrankB

Prachtige haard!

Maar ik denk niet dat je echt een sweetspot hebt op deze manier, maar een gat in het midden waar een boeing in kan landen ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

nwolsink

Citaat van: FrenkB op november 18, 2005, 07:42:55
Prachtige haard!

Maar ik denk niet dat je echt een sweetspot hebt op deze manier, maar een gat in het midden waar een boeing in kan landen ;)

Hoe zou ik dat op kunnen lossen dan?

FrankB

Citaat van: nwolsink op november 19, 2005, 10:56:44

Tja, lastig. Concessies voor wat betreft de woonkamer. De speakers minder ver uit elkaar. Maar als je kiest om het meer woonbaar te houden, kun je er weinig aan doen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

asterduc

Citaat van: nwolsink op november 19, 2005, 10:56:44

Speakers meer naar voor, dichter bij elkaar.

Die haard kun je wel keurig ombouwen tot subwoofer. Van kastresonanties zul je geen last hebben  ;D
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102

nwolsink

Citaat van: FrenkB op november 19, 2005, 11:09:53
Tja, lastig. Concessies voor wat betreft de woonkamer. De speakers minder ver uit elkaar. Maar als je kiest om het meer woonbaar te houden, kun je er weinig aan doen.

Blijft lastig ja, want als ik ze dichter bij elkaar wil zetten ziet er er niet meer uit, ik heb natuurlijk ook al een aparte HT (www.usaproducts.nl ) dus dan denk ik dat de WAF ook om de hoek komt zetten :)

dre73

ik heb sinds kort de primare I30  ;D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

aMUSEd

Penguin

Hi allen,  ;D

Ik zie veel kant en klare hap, wel erg goede apparaten tja mijn budget is ietsjes minder.
Vandaar ik maar aan de zelfbouw ben gegaan (reeds 15 jaar terug)
Ik had nog geen kaas gegeten van ontwerpen van versterkers .
Kon aardig me weg vinden in het lezen van schema`s.
Zodoende kocht ik een standaard pakket van Klare`in Hoorn erg leuk stel Klaas & Renee beetje chaotisch maar...
Een eerlijk en goed advies kreeg toen ook eerst een "leen model"mee voor min 2 weken.
Klaas zei destijds ook "ik wil u niet binnen 2 weken terug zien, immers de versterker moet ook wel stabiel warm worden.
Na die 2 weken wist ik wel wat ik had en had een voorversterker en een eindversterker bij hun aangeschaft.
Door de tijd heen delen veranderd in de goede zin bv nog betere componenten, over-dementioneren v/d voeding met name de gelijkrichterdiode`s  etc etc etc  tot het stopcontact toe.
Had ook eerst een verbouwing in mijn woonkamer waarbij ik de wandcontact doos toch moest her verwerken in de muur.
Heb ik daar direct een aarde bij getrokken om de rommel van de 230volt netfilter af te voeren.
Aldus ...
Heb seas Ex4 bouw pakket voor de luidsprekers, alleen wil ik nog een andere woofer naar een verbeterd ontwerp van deze speakers.
Hmm dan heb een wel aardig ding van vincent cd speler, vind ik niet het voornaamste medium.
Tja een van alles wat draaitafel gemotificeerd

:)

advr

mooi ruim opgezet!

ziet er goed uit.

(hmm, kan geen smileys meer toevoegen met FireFox, wie kan mij helpen)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Penguin

Dank u scheelt enorm als je vrijgezel bent  ;D
Ik was vergeten toe te voegen, waarom ik voor deze speakers met deze versterker(s) heb gekozen.
Er is maar 1 mogelijkheid:
Altijd de versterker mee kunnen nemen naar de speaker zaak en aldaar diverse speakers te testen.
Nou daar waren we destijds snel uit ... voor namelijk door de impedantie gelijkheid transformator en speaker weerstand deze zijn +/- 6 Ohm gemiddeld
In mijn versterkers
(hand) gewikkelde uitgangstransformators elke wikkeling een apparte isolatie laag mee krijgt, nadeel alleen die krengen worden zo zwaar en enorm groot  :)
Buizenversterker direct een stel electrostaten aansturen dat zou het zijn  :P
Goede tip koop high end audio met leen opties je koopt immers iets voor jaren ....
Liever dan geen kat in de zak.

Markaudio

Penguin, welkom! Leuke set en goed er weer een zelfbouwer bij te hebben!

Mvg
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Audiofiel

Citaat van: Penguin op december  2, 2005, 15:23:56
Buizenversterker direct een stel electrostaten aansturen dat zou het zijn  :P

Yeah! Zoals de Acoustat Model Four met ingebouwde OTL buizentrappen. Dat klonk waanzinnig.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiotwin

Citaat van: advr op december  2, 2005, 15:14:45
mooi ruim opgezet!

ziet er goed uit.

(hmm, kan geen smileys meer toevoegen met FireFox, wie kan mij helpen)
;D :) ;) :D ;D >:( :( :o 8) ??? ::) :P :-[ :-X :-\ :-* :'( >:D ^-^ O0

Ik gebruik ook Firefox versie 1.5

Ar
Tevredenheid!!!