Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

fireman

Ik heb een vrij simpel robuust versterkertje van naim. "slechts" 2 x 30 watt maar stuurt momenteel mijn eVe II moeiteloos aan. Echt een heel goed en degelijk ding. Daarbij klinkt 'ie heel muzikaal, dynamisch, ruimtelijk (zeer goede plaatsing van stemmen en instrumenten), krachtig in het laag, etc..., etc...

Dat komt ook mede door de goede CD-speler die ik erbij heb. Maar daar gaat dit topic niet over.

Waarom: ik had 'm al een aantal keer gehoord en ik dacht "die moet ik hebben" Kon 'm toen tweede hands heel goedkoop kopen.

Mijn set:

en stuurt deze speakers aan, de eVe II (zie mijn WWW)

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

garmtz

FrankB

Citaat van: Fireman op augustus 25, 2005, 15:48:02
Ik heb een vrij simpel robuust versterkertje van naim. "slechts" 2 x 30 watt maar stuurt momenteel mijn eVe II moeiteloos aan. Echt een heel goed en degelijk ding. Daarbij klinkt 'ie heel muzikaal, dynamisch, ruimtelijk (zeer goede plaatsing van stemmen en instrumenten), krachtig in het laag, etc..., etc...

Dat komt ook mede door de goede CD-speler die ik erbij heb. Maar daar gaat dit topic niet over.

De goede cd-speler, dat is zo te zien ook een Naim. Die zou ik weleens in mijn set willen horen indien mogelijk?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

fireman

Citaat van: FrenkB op augustus 25, 2005, 15:49:47
De goede cd-speler, dat is zo te zien ook een Naim. Die zou ik weleens in mijn set willen horen indien mogelijk?

Wat is je lokatie? want ik wil die Sonus faber ook wel eens horen (indien mogelijk  :P )

Stuur anders effe een PM
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

R

Arcam's topmodel geintegreerde versterker. In mijn oren en ogen echt een beauty...

Citeerontinuous Power Output,
Per Channel
Both channels, 20Hz-20kHz 100W (8 ohms)
Both channels, 20Hz-20kHz 150W (4 ohms)
Single channel, 1kHz 150W (8 ohms)
Single channel, 1kHz 200W (4 ohms)
Distortion, 8ohms, 80% power, 1kHz 0.003%

Phono Cartridge Input
Input sensitivity 250uV 2.5mV
Impedance 100ohms47kohm
RIAA Flatness +/- 0.2dB

Line and Tape Inputs
Input sensitivity for rated 8 ohms power output 250mV -1.6V (adjustable)
Input impedance 22kohms
Signal/noise ratio -105dB

Tone Controls
Max boost/cut +/-12dB at 80Hz, 12kHz

Preamplifier Outputs
Nominal output level 850mV
Output impedance 47ohms

Vergezeld van een arcam cd 33 en sonus faber speaker een ontzettend lekker muzikale en easy listening set.

Kjelt

Citaat van: Kjelt op augustus 25, 2005, 14:35:50
Geintegreerde versterker: Denon PMA-S10-II
sinds kort (ivm aanschaf Velodyne DD-15 sub) aangestuurd door een Denon PRA-S10

En een plaatje  :)

patrick_vdb

Hi,

Ha, eindelijk eens de kans om met een multichannel configuratie bij de stereo-adapten te gaan infiltreren na hun maandenlange infiltratie op een meerkanaalsforum ;D

Ik draai met twee Parasound HCA3500 stereo-eindbakken die m'n Thiel's onder controlle mogen houden.

Let niet op de opstelling want die was slechts voor de, alweer wat oudere foto.....ik zeg het maar even voordat ik weer commentaar krijg ;D

mvrg

Patrick

Kjelt

Citaat van: patrick_vdb op augustus 25, 2005, 22:29:54
Let niet op de opstelling want die was slechts voor de, alweer wat oudere foto.....ik zeg het maar even voordat ik weer commentaar krijg ;D 

Opstelling: geen commentaar
Overig: ik vind die Garmt avatar lookalike Southpark doll daar op de verwarming wel lachen  ;D

beunky

Ik gebruik de Tag McLaren DPA32R dac/pre en de Tag McLaren 100P eindversterker.

Dat zijn respectievelijk het tweede en het onderste apparaat op deze foto:

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Corne H

Hoi,

Ik ben al meer dan 2 jaar erg tevreden met mijn Classé CAP 101 (bovenste apparaat).

Groeten,

Corné

Martin_M

Ik heb op zolder nog een Audioanalyse PA90 staan (of telt dat niet ;D).

Mijn fronts worden aangestuurd met een Krell KSA300s.
Mijn rears worden aangestuurd met een Krell KSA50 mkII.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Spacebass

Citaat van: Martin_M op augustus 26, 2005, 17:50:34
Ik heb op zolder nog een Audioanalyse PA90 staan (of telt dat niet ;D).

Volgens mij mag dat wel hoor Martin! Kijk maar ;D

Mijn eerste "zelf betaalde" versterker: Kenwood KA-5020 8)
Zal binnenkort eens een foto'tje maken van een amp die ik ver vertopt in een doos heb liggen...voor de echte liefhebbers: een zilverkleurige Technics SU-V7  ;D voorlopig een voorproefje  ;)

frank2

Sinds 2 weken de gelukkige bezitter van een Arcam fmj A32. (vervanger voor mijn accuphase E 206). Waarom? mijn speakers hebben veel stroom nodig, de arcam levert dat, bovendien geeft hij meer ruimtelijkheid, dynamiek, meer muzikaliteit. In samenstelling met een marantz cd 17 MKII en wirewyzard enchantress interlinks. Een combinatie welke qua geluid het goede uit mijn T+A tal 140 speakers haalt, hoog sprankelend, maar niet scherp, wel levendig en kortom een neutraal geluid, welke geen kleuring heeft.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Maximus_Aurelius

Net nieuw vandaag  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Moeten nog in mijn rack komen te staan

AVM V2/M2

Mijn Avm set is compleet.

Deze volgen mijn Primare i21 op.
Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

molle

Citaat van: bmateijsen op augustus 25, 2005, 14:40:43
Sinds kort staan bij mij deze prachtige dames (in het zwart) in de stereo-opstelling:

PrimaLuna 3 voorversterker en PrimaLuna 5 eindversterker met 4 x KT88 buizen.

Groet Bjorn

:-* O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

robbiedobbie

Sinds enige tijd heb ik de Classe CA300 in gebruik. Mijn Densen Beat B-100 gebruik ik momenteel als passieve pre-amp. Daarvoor gebruikte ik alleen de Densen. Het geluid heeft een veel betere stage (meer 3d) een je merkt duidelijk dat de Classse genoeg vermogen heeft (meer dynamiek)

Zou zo'n Prima Luna geschikt kunnen zijn als pre-amp ipv de Densen? Of ligt deze onder het niveau van wat de CA300 kan presteren?

HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

bryan vd B

Citaat van: patrick_vdb op augustus 25, 2005, 22:29:54
Hi,

Ha, eindelijk eens de kans om met een multichannel configuratie bij de stereo-adapten te gaan infiltreren na hun maandenlange infiltratie op een meerkanaalsforum ;D

Ik draai met twee Parasound HCA3500 stereo-eindbakken die m'n Thiel's onder controlle mogen houden.

mvrg

Patrick

hi,

erg bruut die twee 3500 :o 8) 8) 8) nu nog een mod >:D ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

patrick_vdb

Hi Bryan,

Citaat van: bryan vd B op augustus 27, 2005, 16:32:16
erg bruut die twee 3500 :o 8) 8) 8) nu nog een mod >:D ;)

LOL ;D Eerst maar eens 'schone stroom' ;D ;)

mvrg

Patrick

Spacebass

Nou ja zeg...geeneens spikes onder je remotes patrick ::) ::)  ;D

patrick_vdb

Citaat van: Spacebass op augustus 27, 2005, 18:13:49
Nou ja zeg...geeneens spikes onder je remotes patrick ::) ::)  ;D

Klopt, ik wil eerst de behuizingen van de remotes gaan vervangen door houten versies, daarna zien we wel weer verder ;D

mvrg

Patrick

Spacebass

WOW!!!!!!!  ;D en dan die knoppen erop a 450 euro per stuk...nou ja: stop, play, prev, next, volume up, volume down is maar slechts 2700 euro (ex powerbuy korting!!)  Echt de beste tweak in je hele leven  :o  :o

oud_account_1

Ik zou ook gaan voor de remotes met coax aansluiting, die optische remotes klinken niet zo goed ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

bryan vd B

Citaat van: patrick_vdb op augustus 27, 2005, 17:32:17
Hi Bryan,

LOL ;D Eerst maar eens 'schone stroom' ;D ;)

mvrg

Patrick

komt goed ;D ;D ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Mariusz

De Marantz PM-17 MkII M:
Na de vakantie en wederom een verschuiving van de set merk je pas echt hoe goed hij combineert met de 927's. Ik ben dan ook niet voor de versterker an sich gevallen maar voor de combinatie. Het laag is strak maar vol, soms een beetje donkerbruinig/zwoel, met veel diepgang en slam, stemmen zijn fantastisch vol en van fluweel (Barbra Streisand helemaal ;)), het mid-hoog en hoog is zeer transparant en de soundstage is diep en breed. Een geluid dat niet irriteert of verveelt, maar lekker warm en ontspannend. Een tijdje geleden dacht ik nog aan upgraden, maar voorlopig blijft deze set lekker staan!
Op mijn Vintage 620 klinkt deze amp eveneens erg fijn. Iets minder warmte, maar een correct en strak geluidsbeeld met een verslavend strakke en voelbare bas met een klein donkerbruin randje: heerlijk.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Erik van Voorst (in memoriam)

Een Audio Research SP-6 (zeer zwaar gemodificeerd...dus...what's left of it ;D)

Een set Aitos 800Ren (gemodificeerd...bv. ander type buis en bekabeling) Hoog/Mid

Een Krell KSA 50 (standaard) Laag
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!