FullHD-HT van 13 - 14 - 15 - 16- 17 jarige. Nieuwe projector! (+ centerspeaker)

Gestart door -Freek-, augustus 24, 2005, 22:28:16

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

-Freek-

Ik kan ook misschien ook bijv. de Kef XQ1 als fronts kopen, en dan rears uit de iQ. Of JMlab 906 fronts, en dan rears uit de Chorus serie. Of kan ik dan beter een iets minder dure speaker kopen, zodat ik 4 dezelfde kan kopen?

-Freek-

Ik zie dat het al ruim 3 maanden stil is geweest :o. Dus laat ik maar eens een paar kleine upgrades plaatsen >:D.

Allereerst: de bekabeling is vervangen. De luidsprekerkabels + interlinks zijn nu van het merk W&M. Ik wist niet dat er zo'n groot verschil zat tussen kabels :o. Superupgrade is dit.




Maarrr, de kabels hangen (zoals je wel kunt zien) niet meer aan de Denon 3801. Dit trouwe versterkertje is vervangen door de Vincent SV-233 :D.




Maarrr, aan de andere kant hangen de kabels ook niet meer aan de JMlab Profil 5b's.



Ze hangen nu aan een paar B&W CDM1's :D.



Hier nog een overzichtsfotootje. Erg slecht, maar tegen het licht in fotograferen in een kamer met maar aan één kant ramen, is nou eenmaal nogal onmogelijk.



En de grootste upgrade: ik ben 16 ;D.

SpeedyAndré

Zo zeg, heb je zakgeld verhoging gehad  ??? :P
Die kabels zien er mooi uit en de speakers ook wel  8)
Gaat dit een beetje goed met de sub erbij, de samenwerking dus?
Feli met je grootste upgrade en al die kleintjes ^-^

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

-Freek-

Citaat van: SpeedyAndré op november 11, 2007, 13:57:04
Zo zeg, heb je zakgeld verhoging gehad  ??? :P
Die kabels zien er mooi uit en de speakers ook wel  8)
Gaat dit een beetje goed met de sub erbij, de samenwerking dus?
Feli met je grootste upgrade en al die kleintjes ^-^

André  8)
Haha, thnx ;D. Speakers weer mazzel gehad (100 euro via marktplaats met kapotte tweeters, dus 230 incl. nieuwe tweeters). En verder... tja, gewoon sparen ;D. De subwoofer ben ik nog niet aan begonnen. Dat moet nog. Sowieso vind ik een subwoofer bij muziek eigenlijk niet nodig. Uiteraard wel bij films :D. Dat gaat nog wel een paar uurtjes duren denk ik, voordat ik de subwoofer goed heb ingeregeld.

yorkie13

hoe heb je de Monolith er nu aanhangen, via een interlink, probeer ander de high level Neutrik Kabel eens
voor stereo

Sjors


-Freek-


Tigger

Ik zit net met grote verbazing dit topic te lezen...... een jonge knul die al zulke apparatuur in huis/kamer heeft staan en nog een aardig woordje weet mee te posten. Helemaal top!

En wat een upgrades in de afgelopen tijd. Zoals al vaker is gezegd: ik ben erg benieuwd wat de toekomst gaat brengen ;) Toen ik zo oud was (al gauw zo'n 20 jaar geleden) moest ik het doen met een klein radiootje....

Je topic brengt mij overigens wel op een idee: waarom zelf ook geen goede beamer en goed scherm kopen.....  8)


Ben benieuwd naar je bevindingen met je Mitsubishi (HC4900?) beamer.

PS: en ook nog vrijwel foutloos typt. En dat terwijl ik vaker op fora oudere personen de meest tenen krommende fouten zie maken.... -> sorry, onhebbelijkheid van mij: taal.....
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Atmoz


Inderdaad een erg leuk/mooi topic!!
Super gedaan allemaal.
Je ziet dat 't kan...
Als je maar werkt en goed spaart :)

Veel plezier met alles!! 8)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

ProXius

Super gave set!  :o
Erg mooi hoor, ook lekker aan de beamer, tof!
Dat is ook stiekem wel een wens van mij, aan de beamer.... als de verhuizing dit jaar nog doorgaat.....  ;D O0

Jasper
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

WickedGame

Erg mooie set! En die beamer is ook wel een plaatje. Hoop dat je snel wat actie foto's plaatst om te zien hoe de beamer zijn werk verricht.

Gezien je leeftijd overigens wel diep respect. Op jou leeftijd deed ik het nog met een Aiwa torentje.

-Freek-

Citaat van: Tigger op januari 30, 2008, 22:53:25
Ik zit net met grote verbazing dit topic te lezen...... een jonge knul die al zulke apparatuur in huis/kamer heeft staan en nog een aardig woordje weet mee te posten. Helemaal top!

En wat een upgrades in de afgelopen tijd. Zoals al vaker is gezegd: ik ben erg benieuwd wat de toekomst gaat brengen ;) Toen ik zo oud was (al gauw zo'n 20 jaar geleden) moest ik het doen met een klein radiootje....

Je topic brengt mij overigens wel op een idee: waarom zelf ook geen goede beamer en goed scherm kopen.....  8)


Ben benieuwd naar je bevindingen met je Mitsubishi (HC4900?) beamer.

PS: en ook nog vrijwel foutloos typt. En dat terwijl ik vaker op fora oudere personen de meest tenen krommende fouten zie maken.... -> sorry, onhebbelijkheid van mij: taal.....
Bedankt! Jah, k kan owk wel zow gn type, mar kdenk nie da jullie da erg waardere ;D.
Nee geintje. Bedankt voor het compliment. Ik doe mijn best om foutloos te typen, want dat lijkt me wel zo net :). Je zult me vast niet geloven als ik zeg dat ik me ook flink kan ergeren aan mensen die zeggen dat hun product in geweldige staat verkeerd :P.

Maar eigenlijk ben ik zelf ook wel benieuwd wat ik in de toekomst ga kopen. Het houdt nu wel een beetje op, omdat het meeste dat ik nu heb staan gewoon niet meer binnen mijn bereik te upgraden is. Speakers gaan nog wel vervangen worden over niet al te lange tijd. Beamertje blijft lang, versterker weet ik niet (heel misschien toch weer terug naar surround). Upgraden blijft ook leuk he ;D.
Ik moet zeggen dat films in stereo eigenlijk ook gewoon heel mooi kunnen klinken. Het is een stuk rustiger. Ik ga deze vakantie eens met de plaatsing expirimenteren (waarschijnlijk opstelling 180 graden draaien), en misschien kan ik dan een betere plek vinden voor evt. surroundspeakers. Maar stereo bevalt me op dit moment ook prima. Ik merk alleen dat ik er eigenlijk nooit voor ga zitten om een cd'tje te luisteren.
Citaat van: atmoz op januari 31, 2008, 00:21:19
Inderdaad een erg leuk/mooi topic!!
Super gedaan allemaal.
Je ziet dat 't kan...
Als je maar werkt en goed spaart :)

Veel plezier met alles!! 8)
Thnx! Ik vind het erg leuk om er mee bezig te zijn, dus dat scheelt ook  :). En met dit forum kom je er nooit meer vanaf ;D.
Citaat van: ProXius op januari 31, 2008, 09:59:45
Super gave set!  :o
Erg mooi hoor, ook lekker aan de beamer, tof!
Dat is ook stiekem wel een wens van mij, aan de beamer.... als de verhuizing dit jaar nog doorgaat.....  ;D O0

Jasper
Beamer kan ik je zeeeeker aanraden ;D.
Citaat van: WickedGame op januari 31, 2008, 10:21:22
Erg mooie set! En die beamer is ook wel een plaatje. Hoop dat je snel wat actie foto's plaatst om te zien hoe de beamer zijn werk verricht.

Gezien je leeftijd overigens wel diep respect. Op jou leeftijd deed ik het nog met een Aiwa torentje.
Aiwa is de shit ;D. Actiefoto's was ik eigenlijk van plan om vanavond te maken, maar dat is er niet van gekomen. Morgen-avond dan maar. Ik ben daar niet zo goed in :P.

Tigger

Citaat van: -Freek- op februari  2, 2008, 00:50:15
.....verkeerd
:-X :-\ :'( die "d"...... auw  :o       ;)

ff Zonder gekheid: ik ben benieuwd wat je nu gaat doen? Speakers? Toch weer naar surround? En een fotootje is natuurlijk altijd welkom....


PS: dat - is ok nie goe

Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

-Freek-

Citaat van: Tigger op februari  2, 2008, 01:23:21
  :-X :-\ :'( die "d"...... auw  :o       ;)

ff Zonder gekheid: ik ben benieuwd wat je nu gaat doen? Speakers? Toch weer naar surround? En een fotootje is natuurlijk altijd welkom....


PS: dat - is ok nie goe


Speakers wil ik sowieso nog wel eens upgraden. Ik had de B&W 805s in gedachten (moet nog wel even sparen ;D). Het geluid van Sonus Faber luidsprekers vind ik ook heel erg mooi. Dat zouden dan de Cremona Auditors worden. Die zijn alleen weer een stukje duurder dan de B&W's. Ach, voorlopig heb ik daar toch nog niet genoeg geld voor ;D.
Maar het lid HTR heeft mij laatst gewezen op de Final 80i/90i. Dat zijn kleine elektrostaten die aan de muur opgehangen kunnen worden. Als ik de hele opstelling 180 graden draai, komt het natuurlijk wel heel mooi uit om die speakers op te hangen aan de muur naast het scherm. Heb alleen geen flauw idee hoe deze luidsprekers klinken. Ze moeten uiteraard wel een mooie upgrade zijn voor de B&W's die ik nu heb.
HTR heeft trouwens ook iets moois bedacht voor het scherm. Een idee met 21:9. Dit weekend ga ik eens expirimenteren welke breedte mooi is voor zo'n scherm.

Eigenlijk neig ik toch wel naar stereo, omdat ik dan mijn geld maar hoef te verdelen over 2 speakers, in plaats van 5.

HTR

ja we kijken wel even, zoizo beluisteren! ik kan een boel zeggen, maar dat is gebaseerd op men eigen ervaringen, en van de gerotere finals....

ik had deze geselecteerd op basis van functionaliteit

-Freek-

Citaat van: HTR op februari  2, 2008, 02:25:39
ja we kijken wel even, zoizo beluisteren! ik kan een boel zeggen, maar dat is gebaseerd op men eigen ervaringen, en van de gerotere finals....

ik had deze geselecteerd op basis van functionaliteit
Kwa functionaliteit zijn ze perfect inderdaad. Geen moeilijkheden met de plaatsing, en het staat waarschijnlijk ook nog eens heel mooi.

-Freek-

Hier dan een paar foto's. Denk dat ik er binnenkort nog een paar maak, en daar probeer iets meer werk van te maken. Maar dit geeft iig een indruk (let niet op het groenige bij Forza, dat ligt aan de camera).












Atmoz


Looking good 8)

Krijg door die foto's weer zin om mijn projector weer eens in actie te zien >:D

Ga zo door!!
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

-Freek-

Citaat van: atmoz op februari  6, 2008, 12:11:48
Looking good 8)

Krijg door die foto's weer zin om mijn projector weer eens in actie te zien >:D

Ga zo door!!
Zeker :D. Maar doet ie het dan niet nu? Echt een ramp vind ik dat, zonder projector zitten ;D. Ik heb 2 weken niets gehad nadat ik mijn Hitachi verkocht had.

-Freek-

Ik zit erover te denken om te gaan upgraden naar de Barco Graphics 808s van Frank hier op het forum. Hij zou dan aan de muur/onder het raam recht op komen te staan met een spiegel erboven, omdat ik hem met z'n 1 meter lengte niet kwijt kan op de vloer (of hebben jullie daar een goed idee voor). Hetzelfde idee als mijn oude NEC beamer.
Wat denken jullie? Doen of niet doen?

HTR

imo is het overkill, dus ik zou het niet doen, je hebt immers ook al een full hd projector! hij zal zeker wel mooiere zwartwaarden leveren, en kleuren zijn natuurlijk super omdat frank zen eigen projector natuurlijk wel isf up to date houd zegmaar....
maargoed, om de projector rechtop te zetten met spiegel dr voor... ik weet t niet hoor...

Dennistattoo

Heb het eens helemaal bekeken hiero, en moet zeggen wwhoow ;D. Zo jong en al zo'n mooie ht, ik sta wel even te kijken hiero. Ga zelf nu ook beginnen aan een beamer, maar moet even sparen. Maar zo krijg ik er nog meer zin in hahaha

Mooi beeld heb je,

Super ga zo door ;D
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

JeKa

Wat een geweldig topic!
Leuk om te zien dat je op jouw leeftijd al zo'n set hebt staan O0

danemans24

Hij weet gewoon altijd de mooie koopjes te scoren. Zijn handleiding is voor 100 euro te koop zegt hij ;D Ik ben jaloers! Ik ben ook 16, maar heb nog bij lange na niet zo'n mooie setup. Niet dat ik ontevreden ben ofzo  ::)

JKI ga zo door! Niet dat ik nou de HT guru ben maar ik zou zeggen dat je het maar eens bij deze beamer moet houden, de 3 maanden zijn immers nog lang niet om  8)

-Freek-

Citaat van: HTR op februari 10, 2008, 10:05:20
imo is het overkill, dus ik zou het niet doen, je hebt immers ook al een full hd projector! hij zal zeker wel mooiere zwartwaarden leveren, en kleuren zijn natuurlijk super omdat frank zen eigen projector natuurlijk wel isf up to date houd zegmaar....
maargoed, om de projector rechtop te zetten met spiegel dr voor... ik weet t niet hoor...
Je bent niet de enige die er zo over denkt. Maar de projector is nu verkocht, dus ik ga er niet meer overna denken. Ben opzich wel blij erover, want eigenlijk is een LCD veeeeel makkelijker in het gebruik/plaatsing/aansturing/etc. ;D
Citaat van: Denniskoi op februari 10, 2008, 12:43:56
Heb het eens helemaal bekeken hiero, en moet zeggen wwhoow ;D. Zo jong en al zo'n mooie ht, ik sta wel even te kijken hiero. Ga zelf nu ook beginnen aan een beamer, maar moet even sparen. Maar zo krijg ik er nog meer zin in hahaha

Mooi beeld heb je,

Super ga zo door ;D
Zeker, moet lukken ;D. Een beamer is echt heel relaxt. Als je er eenmaal een hebt, wil je nooit meer zonder :D.
Citaat van: JeKa op februari 10, 2008, 13:01:31
Wat een geweldig topic!
Leuk om te zien dat je op jouw leeftijd al zo'n set hebt staan O0
Thnx! Ja, ben er zelf ook zeker blij mee!
Citaat van: danemans24 op februari 10, 2008, 13:39:09
Hij weet gewoon altijd de mooie koopjes te scoren. Zijn handleiding is voor 100 euro te koop zegt hij ;D Ik ben jaloers! Ik ben ook 16, maar heb nog bij lange na niet zo'n mooie setup. Niet dat ik ontevreden ben ofzo  ::)

JKI ga zo door! Niet dat ik nou de HT guru ben maar ik zou zeggen dat je het maar eens bij deze beamer moet houden, de 3 maanden zijn immers nog lang niet om  8)
Whaha, dat klopt ja ;D.

Maar over die koopjes: tja, ik denk dat ik gewoon heel vaak heel veel mazzel heb. Eigenlijk heel raar: als ik echt gericht ergens naar zoek, kom ik het meestal uiteindelijk voor een veel te mooie prijs tegen. Maar die projector bijvoorbeeld: ik was gewoon op zoek naar een nieuwe projector. Marktplaats en ebay hield ik een beetje in de gaten. Op een ochtend typte ik HC4900 op marktplaats in, en raad eens wat er stond O0. Hij stond er al 24 uur op, dus ik had er geen hoop in. Maar dat had ik dus verkeerd ingeschat... :D



Ik ben van plan een 21:9 spanscherm te maken samen met HTR, die al het ontwerpen doet (heel relaxt van 'm!). Setup wordt dus waarschijnlijk 180 graden gedraaid, zodat het spanscherm op de muur komt waar nu de projector staat. Schermpje wordt 230 of 240 cm breed. Dat hangt af van waar ik het doek vandaan haal. Bij Gé kun je per vierkante meter bestellen, terwijl je bij Frank aan een rolbreedte vastzit van 240 cm (dus een projectievlak van 230 cm). Frank stuurt een monster op van zijn high-contrast doek, en Gé gaat een paar monsters van zijn schermen naar me sturen. Dus dan kan ik hier rustig een beetje vergelijken :).

Ik moet nog wel even uittesten of ik bijvoorbeeld mijn huidige B&W's kwijt kan. De deur zit namelijk precies in de hoek, dus als ik de speakers een beetje van de muur af zet kan de deur bijna niet meer open denk ik. Maar dat moet ik dus nog even uittesten. Ook hoop ik natuurlijk dat het ook goed klinkt vanaf de andere kant. Want er is natuurlijk een kans dat het gaat dreunen oid.

Makkelijker wordt het als ik luidsprekers koop die aan de muur bevestigd kunnen worden. Dat zou natuurlijk een perfecte oplossing zijn (al houden speakers het bij mij maximaal 1 jaar vol). HTR wees mij op de volgende speakers:



Ik kan ze nergens in de buurt beluisteren, maar als ze goed klinken zou dit natuurlijk de ideale oplossing zijn. Nu moet ik dus ook weer gaan overwegen of ik terug naar surround wil gaan. Zo'n setje van 5 90i luidsprekers lijkt me bijvoorbeeld heel erg mooi. Maar dat moet natuurlijk in de 1ste plaats wel een verbetering zijn tov. mijn CDM1's.
Als ik bij stereo blijf kan ik iets mooiere speakers uit dezelfde serie kopen, bijvoorbeeld de grotere 300i die hierboven staat.
Ik weet het nog niet. Er naar gaan luisteren zal de enige oplossing zijn, maar jammergenoeg kan dat niet in de buurt.
Surround/stereo ben ik ook nog niet uit. Ik mis surround niet echt heel erg, maar het is wel heel leuk met films/games. Muziek luisteren doe ik nu niet veel (ik ga er iig niet voor zitten), maar dat kan komen als ik mooiere luidsprekers koop... Naar de B&W 805s die ik op proef had een tijd geleden luisterde ik bijvoorbeeld wel graag. De 804s echter die nu op mijn kamer staan, vind ik niet zo indrukwekkend. In mijn herinnering had ik met de 805s veel meer luisterplezier. Maar ik weet niet of dat nu nog steeds zo zou zijn als ik de 805s op mijn kamer zet, omdat ik natuurlijk wel veel heb geluisterd de afgelopen tijd, en dus ook beter gewend ben.

Terwijl ik zo aan het typen ben, denk ik toch dat ik bij stereo blijf. Ik spaar denk ik liever nog even voor bijvoorbeeld een setje B&W 805s/Sonus Faber Cremona Auditor (al is die laatste nog heel ver weg), dan dat ik dat geld uitgeef om een surroundversterker + 5 luidsprekers te kopen. Maar dat kan morgen al weer omgeslagen zijn bij mij ;D.


/edit: een hele tijd geleden heb ik deze tekening gemaakt. Toen had ik blijkbaar ook al het idee de kamer te draaien. Let niet op de speakers en de verhouding van het scherm. Het gaat om het idee :).
In plaats van de bank gaan denk ik 4 (bioscoop)stoelen komen (als jullie daar goede ideeën voor hebben dan hoor ik het wel hé!). Tussen die 4 stoelen in heb ik het idee om de projector neer te zetten. Als ik die precies evenhoog neerzet als de onderkant van het scherm, hoef ik niet moeilijk te doen met het plaatsen van de prisma's. Tafeltje erboven maken, en ik heb ook nog eens een mooie oplossing om mijn drinken neer te zetten :D. Plafond is ook een optie, maar dat kost wat meer moeite met het plaatsen van de prisma's (en ik heb langere beeldkabels nodig).



Dit soort stoeltjes lijken me ook heel mooi op mijn kamer. Ben ze op marktplaats tegengekomen, alleen vind ik 150 euro per stuk veel te veel. Gaat daarom ook om het idee :) :