FullHD-HT van 13 - 14 - 15 - 16- 17 jarige. Nieuwe projector! (+ centerspeaker)

Gestart door -Freek-, augustus 24, 2005, 22:28:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema



-Freek-

Thnx voor de reacties jongens! Echt leuk!!! Word ik weer helemaal vrolijk van (nouja, eigenlijk was ik dat al wel ;D).

@yorkie: de sub bevalt echt perfect. Precies wat ik wilde. Bij een ontploffing oid trillen mijn broekspijpen best hard. Dat maakt de filmbeleving 10x beter. Het is een wereld van verschil met de MJ. Daar hoorde je de bas natuurlijk ook, maar daar bleef het bij. Geen kracht erachter, gewoon de toon alleen. Ik heb me weleens afgevraagd waarom er in sommige films zo'n 'toon' zat: daar ben ik nu achter ;D.
1 nadeel: alle deuren die niet vast zitten met 20 schroeven trillen keihard mee: dat zijn dus alle deuren op m'n kamer ;D, incl. de kastdeuren en de deurtjes onder het raam. Zwaar irritant. Eerst dacht ik dat m'n sub aan het clippen was.

Ik ga hem denk ik wel verplaatsen naar de hoek rechts achterin achter het bureau (en de schuine kant van het dak). De sub past daar precies, en het is toch verloren ruimte (daar kan ik verder niets kwijt, er liggen nu alleen maar snoeren/stekkerblokken).
Denken jullie dat dit ook nog een goede invloed heeft op het geluid? Want dat zou natuurlijk helemaal perfect zijn. Hij komt wel echt bijna tegen de muur te staan (aan 2 kanten).

/edit: in dit hoekje.

Eriks

Geluid technisch is het toch proberen! in mijn situatie staat de BK op een absoluut onlogische vreemde plek, maar hij werkt wel! ik weet niet in hoever de subkast de invloed van die grote magneet binnenhoudt anders zou ik overwegen om die pc even naar de andere kant te verplaatsen. Ik heb destijds met mijn XLS10 sub (DIY 70KG "dikwandige" kast) problemen met vlekken in de CRT tv gehad, en daar zat toch een meter tussen. Overwegen waard dus.

we horen het wel weer   :)

yorkie13

ja even aan denken die magneet , is best groot ::)
daar kan een pc niet echt goed tegen

Allure

Wat een set zeg, voor iemand van jouw leeftijd. Ben benieuwd wat je hebt staan als je straks zoals ik nu dertig bent! :-)

Ik had op mijn vijftiende een versterker + analoge tuner van Sansui, een cassettedeck van Akai en een discman van Sony! Met daarbij zeer slechte speakers van Philips en Grundig. Bij de Philips waren de tweeters stuk en uit de Grundig kwam geen basgeluid, dus die heb ik toen maar aan elkaar geknoopt zodat de één de tekortkomingen van de ander opving! Die speakers waren nog niet eens van een plus-of-min aanduiding voorzien, de speakerkabel liep er zo uit en kon je niet eens afkoppelen. Dat zat dus met kroonsteentjes (!) aan elkaar en vandaar uit naar de versterker hahaha!

Goh ik wordt alweer helemaal nostalgisch als ik eraan denk. Later heb ik de versterker en tuner vervangen voor een instapreceiver van Sony en als speakers kwamen 2 stuks Mission 760i. En dát was een gigantische verbetering!
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

-Freek-

Citaat van: yorkie13 op juli  6, 2007, 14:06:47
ja even aan denken die magneet , is best groot ::)
daar kan een pc niet echt goed tegen
Ik weet dat hij niet magnetisch afgeschermd is, maar hoe verklaar je dit dan:

http://img204.imageshack.us/img204/2389/monolithhi9.jpg

Degene van wie deze opstelling is zegt dat de magneet 60 cm van het midden v/d tv zit, en dat hij dan geen last heeft van rare kleuren oid.

Ik wil eigenlijk dalijk de sub gaan verplaatsen, maar ik heb geen lange optische kabel waardoor de pc niet ver weg kan staan van de receiver. Ook heb ik geen lange vga-kabel, dus moet de pc dicht bij het beeldscherm staan. Fijn ;D.
Oh wacht, ik denk dat ik hem achter het deurtje zet (onder het raam)! Nouja, heel handig is dat nou ook weer niet... Misschien als tijdelijke oplossing totdat ik een langere optische kabel heb...

/edit: ik heb de oplossing ;D. Ik sluit hem gewoon aan via optisch coax. Daar heb ik vast nog wel een lang kabeltje van liggen.

Eriks


-Freek-

Citaat van: Eriks op juli  8, 2007, 18:12:42
ben benieuwd naar je bevindingen

Ik heb 'm verplaatst en even snel een paar scenes gekeken/geluisterd. Het lijkt wel alsof er een hele andere sub aan het spelen is! Hij is veel minder duidelijk aanwezig nu. De bas is veel meer 'doorzichtig' geworden. Ik kan de sub best hard zetten zonder dat de bas gaat overheersen, terwijl de bas op de andere plek al erg snel overheersend werd (niet dat dat erg is ofzo ;D). Binnenkort meer ervaringen :).

Kwa ruimte is dit trouwens wel optimaal. De sub neemt eigenlijk geen ruimte in, omdat er verder niets past op die plek (nouja, er lag een stekkerdoos ::)). En hij is bijna net zo hoog als m'n bureau, dus dat komt ook goed uit ;D.

Het lijkt trouwens ook wel alsof de sub meer druk zet. Maar ik moet zoals ik al zei binnenkort nog maar eens uitgebreid gaan luisteren.

Stadium III

Ik heb het hier sinds kort ook

Andere reciever en verder sub net iets verplaast
Resultaat : strakkere bass en veel mooier naar de 20 hz

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

-Freek-

Citaat van: Stadium III op juli  8, 2007, 19:01:46
Ik heb het hier sinds kort ook

Andere reciever en verder sub net iets verplaast
Resultaat : strakkere bass en veel mooier naar de 20 hz

Stadium III
Zo'n sub nét iets verplaatsen kan echt veel schelen idd. Ik had 'm eerst helemaal in de hoek staan. Het resultaat was niet echt geweldig (beetje dreunend, bas té aanwezig en niet gefocust op de goede plek). Toen zette ik hem 10 cm naar links, en opeens kreeg ik het resultaat dat ik hierboven noemde!

Welke receiver heb je trouwens gekocht?

Stadium III

5.2.4 Marantz Klipsch setup

-Freek-

Ik heb even mijn naam veranderd. Iets beter dan die andere die ik eerst had. Alleen jammer dat 'Freek' al bezet was. Vandaar de streepjes. Als iemand nog andere ideeën heeft... :D.

In deze vakantie werk ik in een verzorgingstehuis en bezorg ik op 2 dagen de post, dus na de vakantie houd ik waarschijnlijk wel iets leuks over om te upgraden. Maar wat zal ik upgraden? :)
De beamer niet iig. Want voor iéts meer kwaliteit moet ik een hele hoop meer betalen.
De dvd-speler ook niet, want met HD voor de deur vind ik dat een beetje nutteloos.
Een HD-DVD speler of blu-ray speler wil ik nog niet kopen, omdat ik HD via de pc kan afspelen. Ik wacht wel tot ze iets goedkoper zijn.

Dan blijven er 2 dingen over: de versterker en de speakers.
Als versterker upgrade lijkt me zo'n cav a8 die hier op het forum staat wel mooi. Maar als die verkocht is vóórdat ik het geld binnen heb, weet ik eigenlijk niet of het wel nut heeft om hem te upgraden. Want verder ben ik voor het bedrag van de cav (750 euro) nog niet veel andere versterkers tegengekomen waarvan ik denk dat ze een grote verbetering kunnen geven.

En dan de speakers: ik heb ooit een de B&W 805s thuisgehad, en die vond ik echt geweldig klinken. Deze zijn natuurlijk iets te duur, maar een klank in de richting van deze luidsprekers zou ik toch wel graag willen. Ik wil ook zeker boekenplankspeakers, omdat ik ze toch wel op small zet... (en het komt beter uit in de kamer).
Ik heb al een beetje rondgekeken op internet. De Kef XQ1 zie ik incl. stands als occasion al voor 900 per paar voorbijkomen. Dit wil ik best uitgeven aan fronts, maar als ik ook nog 2 van die achterspeakers erbij neem, wordt het te duur. Dus eigenlijk wil ik dan een speaker die nóg iets goedkoper is. Of ik gebruik als rears de iQ3 ofzo.

Het kan ook goed zijn dat ik de set gewoon laat zoals het is, maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening :).

Allure

Citaat van: -Freek- op juli 13, 2007, 23:52:24
Ik heb even mijn naam veranderd. Iets beter dan die andere die ik eerst had. Alleen jammer dat 'Freek' al bezet was. Vandaar de streepjes. Als iemand nog andere ideeën heeft... :D.

Wat dacht je van 'Freak'?  :D
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

Eriks

Als je van de B&W sound houdt; even lezen  ;)
http://www.audioforum.be/article1529.html&mode=nested
Voor iets meer dan 900 kan je er 4 aanschaffen (4G)

De reviewer bezit zelf de 805;
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60828.0

Wellicht wat info inwinnen bij hem

Verder zijn er zoveel merken, luisteren is en blijft het advies in deze

kippekop

Kijk ook eens naar de dynaudio focus 110's bijvoorbeeld... een schoner hoog dan b&w vind ik zelf maar wel die stevige bas. Een andere aanrader is de heco celan set, ook behoorlijk goedkoop te verkrijgen.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Nooff

Citaat van: -Freek- op juli 13, 2007, 23:52:24


En dan de speakers: ik heb ooit een de B&W 805s thuisgehad, en die vond ik echt geweldig klinken. Deze zijn natuurlijk iets te duur, maar een klank in de richting van deze luidsprekers zou ik toch wel graag willen. Ik wil ook zeker boekenplankspeakers, omdat ik ze toch wel op small zet... (en het komt beter uit in de kamer).
Ik heb al een beetje rondgekeken op internet. De Kef XQ1 zie ik incl. stands als occasion al voor 900 per paar voorbijkomen. Dit wil ik best uitgeven aan fronts, maar als ik ook nog 2 van die achterspeakers erbij neem, wordt het te duur. Dus eigenlijk wil ik dan een speaker die nóg iets goedkoper is. Of ik gebruik als rears de iQ3 ofzo.


Allereerst hallo,

Ik ben nieuw hier, maar niet nieuw in de Hifi en Home Cinema wereld :)

Ik zag je post, met name het stuk over de 805's van B&W, geweldige speaker! Maar zoals je zelf al zegt, te duur en voor veel mensen niet haalbaar helaas. Ik heb zelf kortgeleden mijn Monitor Audio's vervangen door de nieuwe B&W 6-serie, namelijk de B&W 685. Echt een geweldige speaker voor het geld (600 per paar) met de Nautilus Tube uit de 800 serie. Ik heb zelf veel geluisterd naar Dynaudio's (42ers) en naar de KEF iQ serie, maar vind toch de nieuwe B&W ongelooflijk goed klinken. Te bedenken dat de Monitor Audio's (Bronze Reference) beter schijnen te spelen dan de Kef's, lijkt het me niet onverstandig de B&W 685 eens te gaan beluisteren. Grote, diepe, krachtige en vooral in hoog ongelooflijk sterke speaker!

-Freek-


-Freek-

Citaat van: Eriks op juli 16, 2007, 13:03:28
Als je van de B&W sound houdt; even lezen  ;)
http://www.audioforum.be/article1529.html&mode=nested
Voor iets meer dan 900 kan je er 4 aanschaffen (4G)

De reviewer bezit zelf de 805;
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60828.0

Wellicht wat info inwinnen bij hem

Verder zijn er zoveel merken, luisteren is en blijft het advies in deze
Ik weet niet of ik van de B&W-sound houd. De 805s'jes vond ik geweldig klinken (ik heb ze hier op m'n kamertje gehad). De 700-serie daarentegen zou ik echt nooit op m'n kamer willen hebben. Het hoog is naar mijn mening veel te scherp...
Binnenkort maar even langsgaan bij de plaatselijke audio-winkel. Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe 600-serie. Ik heb ze al wel zien staan (de 686 is ontzettend klein!!!), maar niet horen spelen...
Ik vraag me wél af of het verschil met mijn huidige speakers groot zal zijn. Mijn frontspeakers hebben namelijk nieuw 600 euro p/st gekost (ik denk zo'n 6 á 7 jaar geleden). De B&W's (805s) waren wel een gigantische verbetering, maar die zijn dan weer uit een hele andere prijsklasse. Ook heb ik nadat ik die op m'n kamer heb gehad, nog gewoon met plezier naar mijn luidsprekers kunnen luisteren. Ze komen eigenlijk ook niets tekort dat echt stoort. Bij die 700-serie van B&W stoor ik me aan het scherpe hoog. Bij de JMlabs heb ik niet zoiets.

Maar klopt het dat de 805s dezelfde tweeter heeft als de 685? Of is een 'tube' wat anders?

-Freek-

Citaat van: Nooff op juli 18, 2007, 22:35:08
Allereerst hallo,

Ik ben nieuw hier, maar niet nieuw in de Hifi en Home Cinema wereld :)

Ik zag je post, met name het stuk over de 805's van B&W, geweldige speaker! Maar zoals je zelf al zegt, te duur en voor veel mensen niet haalbaar helaas. Ik heb zelf kortgeleden mijn Monitor Audio's vervangen door de nieuwe B&W 6-serie, namelijk de B&W 685. Echt een geweldige speaker voor het geld (600 per paar) met de Nautilus Tube uit de 800 serie. Ik heb zelf veel geluisterd naar Dynaudio's (42ers) en naar de KEF iQ serie, maar vind toch de nieuwe B&W ongelooflijk goed klinken. Te bedenken dat de Monitor Audio's (Bronze Reference) beter schijnen te spelen dan de Kef's, lijkt het me niet onverstandig de B&W 685 eens te gaan beluisteren. Grote, diepe, krachtige en vooral in hoog ongelooflijk sterke speaker!
Welkom op 't forum! Mooie 1ste post maak je :D. Is het echt zo'n grote stap vooruit op de iQ-serie? En hoe is ie in vergelijking met bijvoorbeeld de MA Silver serie, de JMlab Cobalt serie of de 800 v serie van Focal?

Ik heb wel zin om te gaan luisteren:).

Nooff

Citaat van: -Freek- op juli 19, 2007, 18:00:08
Welkom op 't forum! Mooie 1ste post maak je :D. Is het echt zo'n grote stap vooruit op de iQ-serie? En hoe is ie in vergelijking met bijvoorbeeld de MA Silver serie, de JMlab Cobalt serie of de 800 v serie van Focal?

Ik heb wel zin om te gaan luisteren:).

Dankje :D
Ik heb zelf de Monitor Audio BR5's gehad, en die zijn een stuk beter dan de iQ's van Kef, vind ik persoonlijk in ieder geval. De oude 600 serie werd vergeleken met de MA Silver serie, daar was de MA wat beter in het laag heb ik begrepen. De Cobalt en 800 serie van Focal heb ik nog nooit beluisterd, maar de nieuwe 600 serie van B&W vind ik persoonlijk beter klinken dan de Silver serie van MA. Omdat ik op zoek was naar een zwaardere speaker viel de Silver sowieso al af omdat deze qua power rating een beetje aan de lage kant zijn. Mocht je zuilen willen, luister dan eens naar de 684 :)

Eriks

Citaat van: -Freek- op juli 19, 2007, 17:41:05
Ik weet niet of ik van de B&W-sound houd. De 805s'jes vond ik geweldig klinken (ik heb ze hier op m'n kamertje gehad). De 700-serie daarentegen zou ik echt nooit op m'n kamer willen hebben. Het hoog is naar mijn mening veel te scherp...
Binnenkort maar even langsgaan bij de plaatselijke audio-winkel. Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe 600-serie. Ik heb ze al wel zien staan (de 686 is ontzettend klein!!!), maar niet horen spelen...
Ik vraag me wél af of het verschil met mijn huidige speakers groot zal zijn. Mijn frontspeakers hebben namelijk nieuw 600 euro p/st gekost (ik denk zo'n 6 á 7 jaar geleden). De B&W's (805s) waren wel een gigantische verbetering, maar die zijn dan weer uit een hele andere prijsklasse. Ook heb ik nadat ik die op m'n kamer heb gehad, nog gewoon met plezier naar mijn luidsprekers kunnen luisteren. Ze komen eigenlijk ook niets tekort dat echt stoort. Bij die 700-serie van B&W stoor ik me aan het scherpe hoog. Bij de JMlabs heb ik niet zoiets.

Maar klopt het dat de 805s dezelfde tweeter heeft als de 685? Of is een 'tube' wat anders?

Het is zeker niet dezelfde hoog weergever, de opbouw is alleen hetzelfde. Dat bedoelen ze met een Nautilus hoog weergever ;) Wat betreft de grote; je ruimte is ook niet erg groot. Het blijft moeilijk advies te geven mede omdat ik vindt dat je moet luisteren en dan bij voorkeur op je eigen set (ook al betekend dat extra sjouwen) Scherp hoog kan meerdere oorzaken dan alleen de luidsprekeer zelf. in herhaling helaas; luisteren ! ;D

Its The Dude

Zooow, mooie set! Dat beloofd wat voor de toekomst! Ga zo door, ga zo door!  ;D
Sanyo Z4, 100" electrisch scherm, Denon 1803, Panasonic S-97, BNS A40 front, BNS 404 Center, BNS 400 Surround, DIY 25cm Kevlar subwoofer.

-Freek-

Vanochtend heb ik de nieuwe 600-serie van B&W beluisterd. En over mijn bevindingen kan ik kort zijn: not impressed :(. Ik was er niet van onder de indruk. Lang niet. Zowel van de zuilen als de monitors. Ik heb ze vergeleken met de MA Silver serie, waar ik eveneens niet van onder de indruk was. Zelfs de Gold serie kon mij niet tevreden stellen.
Alle nummers die ik opzette klonken niet slecht hoor. Maar het geluid wat ik uit mijn huidige set haal is niet te vergelijken met wat ik in de winkel heb gehoord. Op alle aspecten steken mijn huidige speakers er met kop en schouders bovenuit. Het zal ook wel aan de akoestiek daar gelegen hebben, maar toch... Mijn JMlabs hebben veel meer diepte, klinken strakker, meer als één geheel, en veel losser.
Ik denk dat als ik iets ga upgraden, het mijn versterker is. Want als ik echt een stap vooruit wil zetten met de upgrade van mijn speakers, moet ik heel veel geld gaan uitgeven.

Citaat van: Its The Dude op juli 20, 2007, 20:06:30
Zooow, mooie set! Dat beloofd wat voor de toekomst! Ga zo door, ga zo door!  ;D
Thnx ;).

Eriks

Zo zie je maar weer, luisteren is weten! Ik zelf de speakers die jij beluisterd hebt niet gehoord dus ik kan mijn mening er niet over geven.
Succes dan maar met je volgende upgrade (wat het ook is) ik ben er in ieder geval voor komende tijd helemaal klaar mee.

Erik