Mijn HT "Pitch Black"

Gestart door molle, augustus 24, 2005, 00:05:47

Vorige topic - Volgende topic

molle

Citaat van: Pieter-Jan op april 22, 2006, 16:23:56
Ha Molle,

Zo lang heeft het allemaal dus niet meer geduurd.
Ja, die processor, dat zou wel even duren  ;D
En die eindbak, dat zou zeker nog een jaartje rotel tandenbijten worden  ;D ;D

Blij te zien en te horen dat alles zo snel in orde komt voor je ...  8)

Echt heeeeeeeeeeeeeeeeeele mooie combinatie.
Denk dat ik mezelf eens moet uitnodigen om nog eens langs te komen ... ;D

Pieter-Jan

Ja het ging allemaal nog vrij lang duren maar toch wel een hoop meevallers gehad deze keer ;)

De Lexicon stond te koop. Hmm, Denon op 3 dagen verkocht 8)
Nog ergens een Parasound 1206 gevonden.  Hmm, de Rotel was ik op 1 dag kwijt :o

Tja, het mag soms al eens keren.

Pieter-Jan, je weet de weg he. Altijd welkom ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Hendry

Hoi Molle,

Citaat van: molle op april 19, 2006, 00:38:37
Maar werd al snel beter toen ik de 1206 zag staan. En er was nog een forumlid die aanwezig was maar zen(sorry Arjen >:D) 'zijn' naam is me ontglipt :-[ Sorry man. Misschien reageer je wel ;)

Dat was ik dus.  ;)

Citeer
'Bakje koffie' zei ie. Tuurlijk was kapot. 'Melk en suiker'. Nee zwart zeg ik. 'Goed anders moet je bij betalen' ???
'Geintje hoor' zei ie. Wist meteen al welk vlees ik in de kuip had ;D Leuke en gappige man. Kort op de bal ;D

Ik moest dus bijbetalen.  ;D

Citeer
Ik kan iedereen aanraden eens bij die man langs te gaan. Leer je echt van bij en levert sterk werk in modificaties. En niet alleen Parasound blijkbaar ;)

Hoe vaker je komt hoe meer je leert van Louis.
Het is altijd gezellig bij Louis en geeft je altijd een eerlijk advies

Mvg,

Hendry

PS 1 Ik was dus diegene die met die mooie, geheel gemodifiseerde, Parasound C/DP-1000 onder de arm bijna in die mooie auto van jou stapte.  :D
PS 2 De 1206 is het best aan te sluiten zoals Patrick heeft uitgelegd en ik kan het weten.  ;)

molle

Citaat van: Hendry op april 23, 2006, 14:44:00
Hoi Molle,

Dat was ik dus.  ;)

Ik moest dus bijbetalen.  ;D

Hoe vaker je komt hoe meer je leert van Louis.
Het is altijd gezellig bij Louis en geeft je altijd een eerlijk advies

Mvg,

Hendry

PS 1 Ik was dus diegene die met die mooie, geheel gemodifiseerde, Parasound C/DP-1000 onder de arm bijna in die mooie auto van jou stapte.  :D
PS 2 De 1206 is het best aan te sluiten zoals Patrick heeft uitgelegd en ik kan het weten.  ;)

Hendry, dat was het ;D  Fijn dat je gereageerd hebt ;)

Was inderdaad een mooie Para dat je daar onder je arm had. Zal wel een fijn geluid uitkomen 8)

Heb de 1206 aangesloten zoals Patrick mij gezegd heeft hoor ;)

Volgende keer betaal ik de koffie daar >:D ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

molle

En men Isotek 6 Multi Way is ook net onder de voordeur geschoven ;D
De Postbode had er vrij veel last mee >:D

SpeedyAndré

Zit er zo'n grote kier onder de deur dan  ??? :P
Dan kan je bijna naar binnen lopen zonder aan te bellen  ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

molle

Citaat van: SpeedyAndré op april 24, 2006, 15:01:35
Zit er zo'n grote kier onder de deur dan  ??? :P
Dan kan je bijna naar binnen lopen zonder aan te bellen  ;D

André  8)

;D

De mailman komt langs achterdeur  ;D Door het luik in de deur voor de katten >:D

molle

3000 berichten :o

Eindelijk hoog gestoomd >:D

R

Mooi die Isotek, feli O0

maaruh

molle

Citaat van: Ruben op april 24, 2006, 16:00:25
Mooi die Isotek, feli O0

maaruh

De foto's zullen pas voor woensdag zijn. Heb men camera uitgeleend :-\

Hendry

Hoi,

Citaat van: molle op april 24, 2006, 14:13:54
Volgende keer betaal ik de koffie daar >:D ;)

Ik heb er wel melk in, dus dat wordt een dure.. ;D
En geen advies vragen, anders moet je lopend naar huis.  ;)

Mvg,

Hendry

Vertel je nog even hoe de digi bevalt.  :P

Tja en die Para schijnt zelfs beter te klinken als de 2000.  :o

molle

Citaat van: Hendry op april 24, 2006, 20:32:04
Hoi,

Ik heb er wel melk in, dus dat wordt een dure.. ;D
En geen advies vragen, anders moet je lopend naar huis.  ;)

Mvg,

Hendry

Vertel je nog even hoe de digi bevalt.  :P

Tja en die Para schijnt zelfs beter te klinken als de 2000.  :o

;D

De digi krijg ik deze week binnen. Dan kan ik je er meer over vertellen ;)

molle

Vandaag de Isotek aangesloten en even(30 min) geluisterd.

Ben de laatste weken al dikwijls verschoten van de veranderingen, maar de Isotek deed er toch nog een serieuze schep bovenop :o

Gatver zeg, ik hoorde het verschil meteen. Alles kreeg precies meer lucht. Nog een mooiere dynamiek.Vooraan werd alles meer de diepte in gedrukt en dit gevoel was zalig :-*
Wat de Isotek met men achterkanalen heeft gedaan weet ik niet, maar achteraan klonk alles veel mooier en muzikaler. Net of ze een boost kregen. Een echt 'live' gevoel. Veel holografischer ook. De speakers zijn gewoon weg verdwenen.  De SVS doet zijn werk nu ook veel beter. Nog dieper en veel strakker.

Tuurlijk, Kraftwerk in de lade >:D Ken ik momenteel door en door. Maar het heeft nog nooit zo mooi geklonken als ervoor. Wauw, dit voelt heerlijk. De surroundbel is gigantisch :o
Ervoor klonk alles precies zo een beetje benepen. Nu hoor je dat elk apparaat 'eten' krijgt.

Deze upgrade was het geld weer dubbel en dik waard  8)
Nu van de week de digi nog aan toe voegen en voor mij is dit gewoon af. Al wat ik ervan verwacht is aanwezig :D

De Isotek is een aanrader. Heb de andere stekkerdoos meteen in de vuilbak gegooid. Wil deze prullen niemand aandoen ;D

molle

@FrankG  Je gaat donderdag ogen trekken tegen de laatste keer dat je hier was >:D Garandeer ik je ;)
Mijn vielen er bijna uit ;D

Grindtegel

;D Jij blijft van de ene verbazing in de andere vallen! Welk netsnoer gebruik je op de Isotek? Die van isotek zelf of wat anders?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

molle

Citaat van: Grindtegel op april 25, 2006, 14:16:01
;D Jij blijft van de ene verbasing in de andere vallen! Welk netsnoer gebruik je op de Isotek? Die van isotek zelf of wat anders?

;D Mag je wel zeggen.

Aan de de Isotek hangt een Cinegoo powercord ;)

Volgende opdracht zal nog een beetje draaien en verwisselen worden van de powercords.

Grindtegel

Aangezien je er zoveel op vooruit bent gegaan met de Isotek, moet je stroomvoorziening vrij slecht zijn geweest lijkt me? Is dat inderdaad ook zo of vergis ik me daarin.

Ik ben ook al tijden aan het denken om mijn stroomvoorziening aan te pakken, maar aangezien ik een aparte groep heb voor mijn ht ruimte en deze ook nog eens spiksplinternieuw aangelegd is heb ik zo mijn twijfels of het uit zal maken. Uiteraard kan ik dat alleen maar bepalen als ik het uitprobeer maar toch...

Heb je de Isotek ook op de Para aangesloten? Een filter op een eindbak wordt over het algemeen niet aangeraden.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

bmateijsen

Molle heeft de Multiway... daar zit in principe geen filter in behalve de Polaris X..

Groet Bjorn

Citaat van: Grindtegel op april 25, 2006, 15:11:43
Aangezien je er zoveel op vooruit bent gegaan met de Isotek, moet je stroomvoorziening vrij slecht zijn geweest lijkt me? Is dat inderdaad ook zo of vergis ik me daarin.

Ik ben ook al tijden aan het denken om mijn stroomvoorziening aan te pakken, maar aangezien ik een aparte groep heb voor mijn ht ruimte en deze ook nog eens spiksplinternieuw aangelegd is heb ik zo mijn twijfels of het uit zal maken. Uiteraard kan ik dat alleen maar bepalen als ik het uitprobeer maar toch...

Heb je de Isotek ook op de Para aangesloten? Een filter op een eindbak wordt over het algemeen niet aangeraden.

molle

Citaat van: Grindtegel op april 25, 2006, 15:11:43

Wel ik heb nogthans een aparte groep aangelegd. Het stopcontact aan de apparatuur is rechtstreeks afgenomen van de drijfkracht van de winkel.
Volgens mij was het de stekkerdoos die zoveel tegenhield. En ook de povere powercord die er aan hing.

Dit had Patrick mij ook verteld, dat een filter misschien niet zo goed zou uitkomen bij de Para. Maar met men Klipschen geeft dit geen enkel probleem. Met hun 104 DB heb je dynamiek en rendement genoeg. Nu klinkt gewoon warmer, helderder en dieper.
De Lex, DVD speler, Para, SVS en Behringer zijn op de Isotek aangesloten. De dynamiek geeft hier echt geen probleem hoor. Zit zelfs nog een Isoplug in ook. Heb deze een paar keer verwijderd en terug ingeplugd maar hier hoor ik geen verschil tussen.
Deze gaat ertussen uit en de powercord van de projector komt hier nog bij. Die moeten we donderdag ter plekke aanmaken anders krijgen we ze niet door de muur getrokken ;D

Grindtegel

Citaat van: bmateijsen op april 25, 2006, 15:13:31
Molle heeft de Multiway... daar zit in principe geen filter in behalve de Polaris X..

Groet Bjorn

Maar dat is dan toch nog steeds een filter? (ook al doet ie nog zo weinig). En wat maakt de Multiways dan zoveel beter dan de stekkerdoos die Molle eerst gebruikte?

molle

@Grindtegel

Je mag altijd eens langskomen hoor. Ik zal de oude stekkerdoos terug uit men container vissen en dan kan je zelf de vergelijking komen doen :D

bmateijsen

Citaat van: Grindtegel op april 25, 2006, 15:29:37
Maar dat is dan toch nog steeds een filter? (ook al doet ie nog zo weinig). En wat maakt de Multiways dan zoveel beter dan de stekkerdoos die Molle eerst gebruikte?

Polaris X is een technologie waarbij de verschillende componenten in het stekkerblok geen invloed meer op elkaar hebben. Niet echt een filter als je in de Orion of Gemini  zou vinden.

molle

Citaat van: Grindtegel op april 25, 2006, 15:29:37

Heel simpel denk ik. Nu vloeit er tenmiste stroom door. Bij de oude veel minder denk ik ;D
Weet het ook niet maar ik vind het een enorm verschil. Dit brengt echt een bepaalde soort rust in men set waar ik lang naar op zoek was.
Men Klipschen hebben nooit zo muzikaal gedraaid. Het scherpe randje is helemaal verdwenen, en heb er een hoop detail voor in de plaats gekregen ;)

molle

Ok, nu heb ik alleen een muziek dvd getest die ik goed ken en die kwam er super uit. Morgen zal ik er eens een film doordraaien die ik goed ken en zal ik mijn bevindingen ook neerschrijven. Maar heb er zeker geen bang voor ;)

Grindtegel

Citaat van: molle op april 25, 2006, 15:30:05
@Grindtegel

Je mag altijd eens langskomen hoor. Ik zal de oude stekkerdoos terug uit men container vissen en dan kan je zelf de vergelijking komen doen :D

Het is dat ik zo'n luie hond ben anders zou ik zeker binnenkort eens langskomen. Wellicht in de toekomst een keertje  :)

Maar ik geloof best dat het verschil bij je heel groot is hoor, begrijp me niet verkeerd.

Het is alleen zo dat ik bij tweaks die ik op mijn apparatuur uitvoer eigenlijk nooit zo'n duidelijk verschil hoor, hoe graag ik dat ook wil. Daarom ben ik ook altijd vrij skeptisch tov apparatuur waar de werking (dus HOE het werkt) me van ontgaat. Let op, dit betekent niet dat ik niet in de werking van de apparaten geloof. Het is alleen altijd zo'n teleurstelling bij me dat ik de verschillen nooit zo expliciet kan waarnemen. Maar van de andere kant scheelt me dat natuurlijk wel weer een hoop geld  ;D

garmtz

Gaaf dat het zo'n mooie verbetering geeft molle! 8)